NÁVRATY DO MINULOSTI 4. časť

railtrains.sk

Dátum:  07.12.2011 0:00   |   Rubrika:  História a spomienky   |   Vytlačené:  23.08.2019 10:50

 Milí priatelia. Dnes sa prostredníctvom archívu Jaroslava Matúška pozrieme do Bratislavy, v roku 1993. Obrázky vznikali od apríla do októbra. Je v nich zachytená bežná prevádzka na železnici.














Unifikovaná gorila 350 017-0 pristáva pri prvom nástupišti




350 001-4 na hlavnej stanici. Podľa radenia súpravy by sa mohlo jednať o rýchlik 476 ISTROPOLITAN do Prahy



Laminátka 240 145-3 s osobným vlakom z Břeclavi



230 091-1 s osobným vlakom do Břeclavi



230 023-4 + 230 016-8 ako rušňovlak, pravdepodobne do Devínskej Novej Vsi



Princezná 263 004-4 zachádza na súpravu osobného vlaku do Nových Zámkov



Eso 363 144-7 priviezlo rýchlik z Košíc (pravdepodobne R504 DARGOV)



363 152-0, 350 020-4 a 263 004-4 čakajú v Bratislave na svoje odchody



Gorila 350 020-4 je pripravená na odchod s rýchlikom 1011 CSARDÁS do Budapešti



350 004-8 čaká na prvom nástupišti na odchod. Mohlo by sa jednať o rýchlik 570 VYSOČINA do Prahy



Laminátka 240 013-3 prechádza samostatne cez zastávku Veľký Biel. Miesto liatych tabuliek s novým označením, má čísla iba namaľované na kryte zásuviek dvojčlenného riadenia, a to bez kontrolnej číslice. Sotva to vtedy niekomu vadilo...



Eso 363 147-0 na osobnom vlaku do Nových Zámkov, brzdí v zastávke Veľký Biel




Pásikavá laminátka 240 145-3 s osobným vlakom do Nových Zámkov medzi Vajnormi a Ivankou pri Dunaji



Kedysi každodenný pohľad na hranicu depa Bratislava Východ I. Na bočnej koľaji stoja laminátky, ktoré sa večer rozpŕchnu do služby. Hneď prvá - 240 116-4, bola dlhoročnou stálicou na dispečerských výkonoch v bratislavskom uzli



Z opačnej strany je zaparkovaná laminátka S499 0073 ešte s kryšpínovským označením a polomáčaným náterom - tak typickým pre tieto rušne



Za halou opravovne nákladných vozňov stojí novozámocká cecaňa 751 199-1, ktorá onedlho pôjde do Vajnor pre súpravu manipulaného vlaku do Dunajskej Stredy



A sme opäť na hlavnej stanici. Eso 363 147-0, výrazne krajšie než na jar, priviezlo rýchlik od Žiliny



Ešte dva roky života čakajú eso 363 153-8, ktoré sa stalo aktérom závažnej nehody medzi Svätým Jurom a Račou dňa 2.6.1995. Do vzniku nehody to bol bežný stroj, ktorý ničím nevynikal. Po tomto dátume sa stali jeho obrázky vzácnosťou. Je ich ako šafránu...



Slnkom zaliata gorila 350 005-5 vezie rýchlik 1010 CSARDÁS Budapest - Praha - Malmö, ktorý vtedy jazdil cez Györ a Rusovce



Laminátka 240 140-4 prechádza s nákladným vlakom cez známe miesto pod depom Bratislava hlavné. Dnes je to tu tak zarastené, že urobiť obrázok presne z tohto miesta je nemožné. Ani štafle by nepomohli



350 012-1 vezie vlak EC 174 HUNGARIA s pestrou „kapitalistickou“ súpravou, ktorá v záplave našich tmavozelených dederákov vyzerala naozaj exoticky



Rosnička T334 0650 dlhé roky pracovala na vlečke Slovenských Závodov Technického Skla. Ešte pred pár rokmi sa na vlečke pracovalo. Dnes je koľajisko v dezolátnom stave, koľajová váha pri Krpáši zdemolovná a ktovie, či vôbec ešte stojí malá remíza v areáli závodu, kde tento rušeň nocoval. Tento záber je z odovzdávkového koľajiska vlečky, ktoré je v tesnej blízkosti sídliska Devínska Nová Ves. Dnes je tu už len jedna koľaj, ktorá sa používa ako výťažná pri posune v stanici



Ďalšia dlhoročná dispečerka - 240 024-0 s polpantografmi a atypickým motívom na nárazníkoch, odchádza z Devínskej Novej Vsi smerom do Lamača. V tomto náteri jazdila veľmi veľmi dlho. Na svedomí to má zrejme malý kilometrický prebeh na dipečerských výkonoch a z toho vyplývajúce dlhšie časové intervaly medzi dielenskými opravami



Za ňou nasleduje celkom čistá 240 031-5 s pekne lemovanými nárazníkmi



Ech, boli že to vtedy časy... Keby dnes chodili také pestré mašiny, hádam by som pri trati aj nocoval. V ďalšom dieli nášho seriálu sa vydáme na Moravu. Pozrieme sa na mašinky v Břeclavi, Znojme a zájdeme aj do ďalekých Českých Budějovíc.

Dovidenia o dva týždne, priatelia.



Text: Richardino
Foto: Jaro



Tento článok nájdete na stránke railtrains.sk http://www.railtrains.sk

URL tohoto článku je: http://www.railtrains.sk/modules/AMS/article.php?storyid=722