Domovská stránka Obrazom a slovom Aktuálne - stručne Fotogaléria
 
Pokročilé vyhľadávanie
 
RSS
Prihlásenie
Prihlasovacie meno: Heslo:
Fotogaléria
Fotogaléria > Nezaradené zahraničné vozidlá 
Návrat na náhľady Slideshow FOTKA 285/548 Predošlá fotka Ďalšia fotka
Zaradené v kategórii: Fotogaléria
Zobraziť celú fotku
441-308
Podvečerní rychlík z chorvatského Ploče do bosenského Sarajeva právě opustil pohraniční stanici Čapljina. V čele soupravy původně švédských osobních vozů jede stroj 441-308, který patří ŽBH ( Željeznice Bosne i Hercegovine ).

www.trainfoto.eu
Informácie o fotke
Názov albumu:Nezaradené zahraničné vozidlá
Trvalý odkaz:http://www.railtrains.sk/modules/xcgal/displayimage.php?pid=20316
Autor:Mik-trainfoto  
vlak:B 397 ( Ploče - Sarajevo )
miesto:Čapljina
dátum vyfotenia:20.7.2001
Veľkosť:639 KB
Rozmery:1280 x 900 pixelov
Zobrazené:639 krát
Foťák:Canon - CanoScan 5600F
Komentáre
Zobrazenie:
Názory sa nemusia sa zhodovať s názorom redakcie. Redakcia za ne nepreberá zodpovednosť
Luko3105
Zaslaný: 11.08.2014 19:21  
Spolupracovník
Založený: 23.04.2012
Miesto: Podhájska
Príspevkov: 16475
 Re: Maďarský Merací vlak dnes do Bratislavy...
kvôli čomu robili meranie ? nevie niekto ? :kvetinka:
volod
Zaslaný: 13.08.2014 15:48  
Spolupracovník
Založený: 16.02.2010
Miesto: Bratislava
Príspevkov: 23635
 Re: Maďarský Merací vlak dnes do Bratislavy...
Pravidelné defektoskopické merania skrytých trhlín koľajníc. Aj malá trhlina v oceli by sa časom dynamickými rázmi zväčšovala a mohla by spôsobiť katastrofu v prípade vykoľajenia vlaku pri plnej rýchlosti.....Takže takéto merania sú v určitom pravidelnom časovom cykle nevyhnutné vykonať na celej sieti ŽSR.....Predpokladám, že výsledkom meraní je nejaká správa lebo protokol o vadách a úsekoch kde treba prípadné poškodené koľajnice vymeniť. Defektoskopia koľajníc sa robí pomocou ultrazvuku....Jedná sa o čiste fyzikálnu metódu. Lomy koľajníc sú nebezpečné hlavne v zime za silných mrazov.
Viz tu:
Mrazy rovnako ako extrémne horúčavy vplývajú na to, že koľaje vplyvom teplôt, či už nízkych alebo vysokých pracujú a dochádza k tzv. lomu koľajníc – tzn. k ich praskaniu. Lom koľajnice je trhlina v celom profile koľajnice (prerušenie kontinuity koľajovej dráhy) a výrazne ohrozuje bezpečnosť dopravy. Z hľadiska smeru lomu (kolmý, šikmý) a dĺžky porušenia kontinuity sa volí spôsob opravy chyby (koľajnicové spojky a strmene alebo krátke koľajnicové vložky) núdzová, dočasná a definitívna oprava.
K lomom koľajníc dochádza najmä u bezstykovej koľaje, ktorá je zriadená pri nižších teplotách v rozmedzí dovolených upínacích teplôt.

Počas extrémnych zím, alebo extrémnych horúčav sa trate pravidelne kontrolujú, a to dvomi spôsobmi. Hlavne zvýšenými kontrolami pracovníkov priamo na trati, ktorí podrobne sledujú a kontrolujú rizikové úseky. Druhou metódou, ktorou sa dá zistiť narušenie koľajnice je ultrazvuková defektoskopia, ktorá sa vykonáva za pomoci špeciálneho zariadenia - viz vlak MÁV na fotke.

Alebo aj tu:
>>odkaz (http)<<
cas


Etela
prispejteFotkaStručneČlánok
spolupracujeme
KHT Zvolen

LTE Slovakia

Železniční magazín

SPDŽ Žilina

TRAINFOTO.eu

IHO.hu

klubmodryhorizont.sk
 
Spomienka na Pala
uzivateliaPoužívateľov online: 25 Používateľov v sekcii
Fotogaléria: 16

Registrovaných: 0
Anonymných: 25

Viac ...