Domovská stránka Obrazom a slovom Aktuálne - stručne Fotogaléria
 
Pokročilé vyhľadávanie
 
RSS
Prihlásenie
Prihlasovacie meno: Heslo:
Obrazom aj slovom
Obrazom aj slovom > Z tratí ŽSR a SŽDC > Aktuálny pohľad na priebeh....

Aktuálny pohľad na priebeh....

 
.... rekonštrukčných prác na trolejovom vedení bratislavskej hlavnej stanice...
V týchto februárových dňoch prebieha aktuálne ďalšia z etáp rekonštrukcie trolejového vedenia na hlavnej stanici v Bratislave. V tejto etape sa jedná o montáž nového trolejového vedenia (medených lán) a ich príslušenstva (keramické izolátory a pod.). Zhotovenie výkopov, nových betónových základov, osadenie nových stĺpov, betónových závaží a montáž vodorovných brvien prebehlo ešte minulý rok 2012.

 












Investorom celých rekonštrukčných prác na trolejovom vedení bratislavskej hlavnej stanice sú Železnice Slovenskej republiky. Realizátormi rekonštrukcie sú firmy ELZA (Elektromontážny závod Bratislava a.s.) a EŽ Kysak (Elektrizácia železníc Kysak). Na rekonštrukcií bolo možné v dňoch 16.2.2013 a 17.2.2013 zhliadnuť nasledovné stroje alebo rušne (spolu s montážnymi, pracovnými a pomocnými vozňami): MV97.003 EŽ Kysak (montážny voz), prasiatko 703.555, rušeň 797.707 EŽ Kysak a rušeň „Lego“ 704.009 (T238.0009) JUSO Zvolen. Zhruba od 11.2.2013 došlo k demontáži pôvodného trolejového vedenia (laná) a jeho príslušenstva (izolátory, úchyty a pomocné upevnenia) na stĺpoch u 1. nástupišťa a 2. nástupišťa (obojstranne). Demontované trolejové vedenie je aj na jednej z hlavných prejazdných koľají medzi 2. a 3. nástupišťom. Je to koľaj č. 6 (bližšie k 2. nástupišťu), po ktorej premávajú vlaky smerom od tunela na Vinohrady (alebo Bratislava Nové Mesto). Nové nosné medené laná sú momentálne (17.2.2013) natiahnuté cez 1. a 2. nástupište (obojstranne). Práce prebiehajú aj na staničnom zhlaví koľajiska vedúceho do časti „dvor“. Rovnako je tomu tak aj na staničnom zhlaví smerom na Bratislava Vinohrady. Toho času je celé 2. nástupište uzavreté pre cestujúcu verejnosť (pásky v podchodoch zabraňujúce vstupu na nástupište cez schodište). Aj v prípade 6. nástupišťa sa jedná o jeho momentálne uzavretie pre všetky vlaky. Žiadne vlaky počas týchto prác nestoja ani na 1. nástupišti. Všetka, hlavne osobná doprava je vedená až od 3, 4, a 5. nástupišťa. Nákladná doprava je vedená cez jednu funkčnú hlavnú prejazdnú koľaj (koľaj č. 8, hlavne smer na Lamač, prípadne obojsmerne) alebo cez 4. či 5. nástupište. Vybrané vlaky osobnej dopravy majú v čase rekonštrukcie východziu stanicu Bratislava Nové Mesto. Všetky vlaky kategórie EC a R či Os ale aj nákladné vlaky smerom z/na Galantu sú vedené cez Bratislava Vinohrady smer Rača a ďalej traťou poza budovu stavadla „odbočka Vinohrady“ cez „modrý“ most smerom na Bratislava východ, kde sa napoja na svoju pôvodnú trasu. Úsek trate č. 130 medzi Bratislava Vajnory, odbočka Močiar, Bratislava Vinohrady a Bratislava hlavná stanica je počas tejto etapy rekonštrukcie obojstranne prejazdný len v úseku medzi Bratislava Vajnory a odbočka Močiar. Deje sa tak od 8. hod. ráno do 18. hod večer, ale v praxi podľa stavu hláv koľajníc, ako som dnes videl, môžem konštatovať, že vlaky v predmetnom úseku nepremávajú v skutočnosti ani v noci.

Bližšie podrobnosti o vedení vlakov osobnej dopravy (odrieknutia vlakov, časy odchodov vlakov alebo presmerovanie odchodov či príchodov na inú stanicu v Bratislave) počas momentálne prebiehajúcej etapy rekonštrukcie sú uvedené na modernizovanej stránke slovakrail.sk, viď odkaz: >>odkaz (http)<<


Nasledovné fotografie približujú situáciu z ďalšej etapy rekonštrukcie trolejového vedenia bratislavskej hlavnej stanice z víkendu 16.2.2013 a 17.2.2013.




Prasiatko 703.555 sa aj v roku 2013 hrdí červenou päťcípou hviezdou. Fotografia zachytáva práce vo výške pri druhom nástupišti, koľaji č. 2. Fotografované dňa 16.2.2013.



Až štyri pracovné vlaky pracujú na nových trolejoch na zhlaví smerom na Vinohrady. Fotografované dňa 16.2.2013.



Montéri na vodorovnom brvne a rebríku pracujú na 2. nástupišti. Fotografované dňa 16.2.2013.



Bližší pohľad k 6. nástupišťu na pracovné vlaky. Fotografované dňa 16.2.2013.



Rušeň 797.707 EŽ Kysak s pracovnou hydraulickou plošinou ŽDJ 5/3 ide do akcie. Fotografované dňa 16.2.2013.



Uväzovanie lana s izolátormi na vodorovné brvno. Fotografované dňa 16.2.2013.



Pracovný vlak s rušňom 704.009 „Lego“ pri 6. nástupišti a pracovnou plošinou 150 BR Essel. Fotografované dňa 16.2.2013.



Dočasne poprepájaná „pavúčina“ stará s novou pri 1. a 2. nástupišti a upevnenie vodičov na vodorovné brvno. Fotografované dňa 16.2.2013.



Pracovné vlaky s rušňami 797.707 a 704.009 vedľa seba. Fotografované dňa 16.2.2013.



Rušeň 704.009 po pripojení vozňa s pracovnou plošinou Essel k súprave montážnych lankovacích vozňov radu Gbs. Fotografované dňa 16.2.2013.



Pohľad na 1. a 2. nástupište bez trolejového vedenia. Namontované sú zatiaľ len nové nosné vodiace laná. Pri 3. nástupišti stojí vlak R 725 Remata do Prievidze s rušňom 363 135 ZSSK.



Špeciálny vozeň na upevnenie káblových cievok s medeným lanom, z ktorých sa lano odvíja. Fotografované dňa 16.2.2013.



Pracovný vlak s rušňom 704.009 sa premiestňuje na 1. nástupište. Fotografované dňa 16.2.2013.



Pohľad na opačný koniec 1. nástupišťa bez trolejového vedenia. Fotografované dňa 16.2.2013.



Pracovný vlak EŽ Kysak s prasiatkom 703.555 zacúval na 1. nástupište. Montéri sa pripravujú na výlez po rebríku k vodorovnému brvnu.



Bratislava hlavná stanica a pracovný vlak s prasiatkom cúva ďalej cez prvé nástupište. Pomaly sa začne stmievať a práce určené na tento treba ešte dokončiť. Fotografované dňa 16.2.2013.



Pracuje sa aj v nedeľu. Pracovné vlaky s rušňami 704.009 a 703.555 vedľa seba na vinohradskom zhlaví smer Galanta. Fotografované dňa 17.2.2013.



Do práce sa „zamiešali“ aj hektor 721 022 ZSSK a česká Cargo laminátka 230 064 SOKV Ostrava prechádzajúca s nákladným vlakom smerom na Kúty. Fotografované dňa 17.2.2013.



Práce v nedeľu prebiehajú aj na zhlaví smerom na Lamač a aj v oblúku pred tunelom (viď v popredí na fotografií). Fotografované dňa 17.2.2013.



Pracovná hydraulická plošina ŽDJ 5/3 a vozeň s odvíjačmi lán z káblových cievok v akcií. Fotografované dňa 17.2.2013.



Detailný pohľad na upravený plošinový vozeň EŽ Kysak, na ktorom sú upevnené káblové cievky s medeným lanom. Fotografované dňa 17.2.2013.



Rušeň 350 020 v čele EC 170 Hungária z Budapešti do Berlína vedeného odklonom cez Bratislava východ prechádza zastávkou Bratislava Vinohrady. Fotografované dňa 17.2.2013.



Plecháč ČD 242 248 v „najbrt“ laku zastavuje na Vinohradoch na opačnej strane ako zvyčajne s vlakom R 832 Tekov. Vlak smeroval do cieľa na bratislavskú hlavnú stanicu. Fotografované dňa 17.2.2013.



České modernizované eso 363 514 ČD Cargo s kontajnerovým vlakom vedeným taktiež odklonom z Vajnor cez „modrý“ most prechádza zastávkou Vinohrady smerom na hlavnú stanicu. Fotografované dňa 17.2.2013.



Rušeň 242 233 ČD v „najbrt“ laku vchádza s vlakom R 835 Urpín na Vinohrady do opačnej strany. Vlak bol rovnako vedený odklonom cez Bratislava východ. Vlak sa napojil na svoju pôvodnú trasu vo Vajnoroch. Fotografované dňa 17.2.2013.



Laminátka 240 076 ZSSK v čele odkloneného Os vlaku č. 4613 smerujúceho do Nových Zámkov vchádza na Vinohrady na opačnú stranu. Fotografované dňa 17.2.2013.


Autor textu a fotografií: Ing. Vladislav Bokora, nick: volod

Verzia pre tlač Pošli priateľovi
Komentáre
Zobrazenie:
Názory sa nemusia sa zhodovať s názorom redakcie. Redakcia za ne nepreberá zodpovednosť
XxXcompany
Zaslaný: 18.02.2013 9:29  
Založený: 01.07.2009
Miesto:
Príspevkov: 13372
 Re: Aktuálny pohľad na priebeh....
Som rád,že niekto zdokumentoval aj tieto mimoriadnosti ! Super Vlado :number one:
suflo
Zaslaný: 20.02.2013 10:35  
Založený: 09.03.2011
Miesto: Bratislava-Vrakuňa
Príspevkov: 16577
 Re: Aktuálny pohľad na priebeh....
Súhlasím s Martinom a za seba ďakujem :super1: .
cas


Emanuel
prispejteFotkaStručneČlánok
spolupracujeme
ČD Cargo a.s.

KHT Zvolen

Železniční magazín

TRAINFOTO.eu

IHO.hu

klubmodryhorizont.sk
 
Spomienka na Pala
uzivateliaPoužívateľov online: 81 Používateľov v sekcii
Obrazom aj slovom: 2

Registrovaných: 0
Anonymných: 81

Viac ...