Domovská stránka Obrazom a slovom Aktuálne - stručne Fotogaléria
 
Pokročilé vyhľadávanie
 
RSS
Prihlásenie
Prihlasovacie meno: Heslo:
Obrazom aj slovom
Obrazom aj slovom > Zaujímavosti > So Šlachtičnými do Raja (2)

So Šlachtičnými do Raja (2)

 
.........ako sme Šlachtičné Slovenskom naháňali (2)

V dňoch 10. - 11.5 sa prehnal Slovenskom mimoriadny parný vlak na čele s dvomi krásnymi Šlachtičnými z Děčína a Vrútok. Piatkový program sme zvládli úspešne, večer rýchlo ošetrili zopár menších rán a očakávame veľkolepú sobotu. Druhý deň už totiž pôjde naozaj do tuhého - zdolať Horehronie a následne aj Štrbskú rampu je úloha len pre silné povahy!

 











Pokračovanie našej naháňačky so Šlachtičnými na seba nenechalo dlho čakať. Ale oddych si môžeme nechať na inokedy, veď ani pary si na Červenej skale moc odpočinku neužili. Ráno sú opäť pripravené naštartovať svoje kotle na plné obrátky v trase Heľpa - Červená skala - Mlynky - Margecany - Štrba - Vrútky. Výskyt fotografov sa zdvojnásobuje a ak sa niekto omešká, má na fleku po chlebe. Show sa môže začať, tak nebudeme zdržovať a hor sa do toho!




Krásne slnečné ráno v Heľpe, odkiaľ bude celá súprava vyrážať. (foto: augustus)



Famózny prejazd zástavkou Pohorelá. Bystrému pozorovateľovi určite neušiel fakt, že Šlachtičné si prehodili poradie a dnešný deň bude stáť na výslní vrútocká 475.196. (foto: Hvizdo)



Nádherne zosúladený parný tandem opúšťa s pekným dymovým efektom Valkovňu. Miesto, ktoré sme pôvodne brali ako z núdze cnosť, nás nakoniec príjemne prekvapilo. (foto: jurko754082)



Rovnaké miesto z iného uhla pohľadu dodáva záberu ešte väčšiu dynamiku. Celú udalosť si nenechali ujsť ani obyvatelia okolitých domčekov, ktorí povychádzali na priedomie a nedočkavo čakali na príjazd vlaku. (foto: XxXcompany)



Tak toto je naozaj vlak ako sa patrí. V úseku Valkovňa - Červená skala sme sa dočkali krásnych kúdolov bielej pary, ktoré túžobne očakáva snáď každý železničný fotograf. Veľkou mierou tomuto efektu určite prispelo aj pomerne chladné ráno (foto: Hvizdo)



Blížime sa do Červenej skaly a opäť je čo obdivovať. Začiatok dňa sa jednoducho nesie vo veľkom štýle. Tieto končiny sú pre mňa špecifické najmä svojimi ihličnatými lesmi, ktoré dodávajú fotkám neopakovateľnú atmosféru. (foto: Hvizdo)



Bardotka 749.248 na požiarnom vlaku samozrejme nemôže chýbať ani dnes. Nebude to však jediné HDV, ktoré sa počas sobotňajšieho programu na požiarnom vlaku ukáže. Ak netušíte, tak vyčkajte do konca reportáže a tajomstvo vám prezradíme :) (foto: Jano)



Pár metrov od vjazdu do Červenej skaly nachádzame zaujímavé miesto aj s ďalším typickým železničným artefaktom - krásnymi telegrafnými stĺpmi. K počasiu snáď ani niet čo dodať. Pôvodne to vyzeralo na dnešný deň takmer katastrofálne, ale pár dní pred akciou sme začínali cítiť šancu. Nakoniec sme sa stali svedkami dramatického obratu! Front sa zastavil kdesi pri Brezne, pričom na západ od neho hnusne a na východ od neho nádherne jasno. Neuveriteľné. (foto: lofofor)



Červená skala, koniec trate č. 172 a začiatok č. 173. Napätie by sa dalo krájať, všetci už netrpezlivo očakávajú vrchol celej jazdy. Očakáva nás jedna z najkrajších oblastí Slovenska, v ktorej sa mieša jedinečný mix prírodnej a technickej krásy. Menšie rozptýlenie ešte spôsobí akýsi Dingo pes, ktorý pobehuje po stanici a vyžiera zásoby fotografom. (foto: lofofor)



Pred Telgártom snáď nie je jediné miesto, z ktorého by nevznikol nádherný záber. Odlesnený svah obsypaný fotografmi si určite prišiel na svoje. (foto: Hvizdo)



Záber na rovnaké miesto z vyššej nadmorskej výšky nám odhalí aj krásne sa kľukatiaci Hron. A nie je to veru bežný prírodný úkaz! Lokalita je vyhlásená za Národnú prírodnú rezerváciu Meandre Hrona, ktorej cieľom je chrániť ojedinelú sústavu riečnych meandrov horného toku Hrona s podmáčanými lúkami. Samozrejme aj s výskytom zriedkavých rastlinných druhov. (foto: dodikeXXX)



Úžasná scenéria úžasného vlaku, ktorý prechádza NPR Meandre Hrona. Celú udalosť má navyše pod patronátom legendárna Kráľova hoľa, ktorá sa majestátne týči na pozadí. (foto: lofofor)



475.196 + 475.179 v plnej paráde pre Telgártom aj s celou osemvozovou súpravou. O jeden vozeň menej ako včera, kde sa ten stratil? (foto: augustus)



Záhada strateného modrého vozňa vyriešená. Už ho asi nebavilo čuchať kúdoly dymu a zachcelo sa mu naftových výparov :) Pre zaujímavosť ešte dodáme, že ak človek prišiel na flek o niečo neskôr, musel byť riadne ostražitý. Kopčeky naokolo boli obsadené partizánmi, teda pardon fotografmi a nechýbalo veľa, aby ste niekomu nešťastne vošli do záberu. Nám sa to takmer podarilo, za čo sa všetkým ospravedlňujeme. (foto: lofofor)



Zastávku Telgárt-penzión snáď netreba nikomu predstavovať. Dôležité samozrejme je, že sa začína divadlo na Telgártskej slučke! Šlachtičné začínajú zvyšovať tempo a rezko vchádzajú do tunela, aby sa o pár minút objavili na... (foto: lofofor)



Nie nie, Telgártsky viadukt ešte musí počkať. Po zdolaní 1239 metrov dlhého Telgártskeho tunela a stúpania 12,5 ‰ vchádza parný vlak najskôr na vysoký násyp, z ktorého je krásny výhľad do okolia. (foto: mathew)



Poznáme ho všetci a neprestáva nás fascinovať - Telgártsky viadukt, 22 m vysoký a 86 m dlhý so sklonom 17 ‰, ktorý bol vôbec prvou členenou oblúkovou konštrukciou zo železobetónu na tratiach ČSD. Celá špirálovitá slučka v Telgárte je dlhá približne 2,3 km a prekonáva výškový rozdiel 31 m. Augustus volí skvelú taktiku a predvídavo si obsadzuje jeden smrečok, keďže dole na zemi je nával ako počas výpredajov v hypermarkete. (foto: augustus)



Dodo v ničom nezaostáva a taktiež sa driape na akúsi drevinu. Mierne odlišná kompozícia je však z toho miesta určite vítaným osviežením. (foto: dodes)



A máme tu legendu číslo 2. Použijeme zaužívané označenie Chramošský viadukt, inak ale v jeho presnom pomenovaní vládne pomerne značný chaos. Viadukt je celý v oblúku s polomerom 300 metrov a s dvomi Šlachtičnými vyzerá proste dokonale. Nie nadarmo je údajne predlohou loga jednej známej slovenskej finančnej inštitúcie...(foto: Hvizdo)



Tak a Horehronie je pokorené! V sedle pod Besníkom, v tesnej blízkosti železničnej trate pramení rieka Hron. Mimoriadny vlak za pár sekúnd vstúpi do vrcholového Besníckeho tunela a ocitne sa na území NP Slovenský raj. V tuneli sa vo výške 955 m n. m. nenachádza len vrcholový bod trate č. 173, ale vôbec najvyšší bod železničných tratí s normálnym rozchodom na Slovensku. Matejovi sa na mieste darí priam husársky kúsok. Keďže je na fleku s dostatočným predstihom, dostáva do záberu aj fotogenické stádo pasúceho sa dobytka! Po príchode tlupy ďalších fotičov sa bohužiaľ splašili a utiekli kade ľahšie. (foto: mathew)



Kravičky sú preč a parné stroje začínajú mohutne zaberať, aby zdolali posledné metre stúpania. Na krátkom 12 km úseku od Červenej skaly musí trať prekonať výškový rozdiel 172 metrov! (foto: Jano)



A už sme definitívne v doline Hnilca. Miesto pod Ostrou skalou pred Dobšinskou ľadovou jaskyňou je známe najmä z druhého smeru, ale nemôžeme byť zase príliš vyberaví. Koľkokrát do roka tu ide podobný vlak? Scenéria Slovenského raja je predsa krásna vždy. (foto: mathew)



Šlachtičné sa rútia Stratenskou dolinou, ďalším mimoriadne atraktívnym úsekom. Údajne najchladnejšia dolina Hnilca je tak úzka, že tunelom ju musí prekonať aj cestná komunikácia. Autor textu bohužiaľ na tomto miestne dramaticky pohorel, keďže sekundu pred príchodom vlaku sa potkol a okázalo sa zosypal po svahu dole. Aspoň že Dodo bol nohami pevne na zemi. (foto: dodes)



Prejazd Stratenou zachytený spolu s neodmysliteľným koloritom mnohých železničných snímok z tejto lokality - neogotickým Kostolom sv. Augustína z roku 1908. Vo vnútri sa nachádza krásny oltár, ktorý nesie známky rezbárskeho rukopisu majstra Pavla z Levoče. (foto: jurko754082)



Slnko svieti a voda opäť láka! Na Palcmanskej Maši sa samozrejme musíme zastaviť o niečo dlhšie. Svetoznámy cintorín v Dedinkách je obliehaný takmer ako za druhej svetovej, ale niet sa čomu čudovať. Ak ste na tomto mieste prvýkrát, druhýkrát, tretíkrát, dvestýkrát, tak vám vyrazí dych. (foto: Jano)



Čo dodať. To najkrajšie, čo doma máme - vlaky v prírode :) Len ten násyp bohužiaľ silno podlieha vplyvu náletových drevín, cez leto si spravím výlet a pôjdem to tam vyklčovať. (foto: Hvizdo)



Pre frflošov odmietajúcich zaužívané normy tu máme aj odlišnú kompozíciu z druhej strany priehrady. Keby tu podobné vlaky chodili častejšie, hneď by bol svet krajším miestom. (foto: mathew)



Po intenzívnej naháňačke máme odrazu dostatok času aj na hasičov s bardotkou, ktorí práve opustili Stratenský kaňon a dostávajú sa na Palcmanskú Mašu. (foto: Jano)



Niektorí sa z cintorínu nepohli ani o krok, keďže na Dodovom tanku preventívne vymieňame jednu časť pásového podvozku, ktorá akosi nezvládla novodobé slovenské cesty. To ale ešte netušíme, čo nás čaká o chvíľu. (foto: lofofor)



Výjazd Šlachtičien zo 140 m dlhého Mlyneckého tunela. Hneď za tunelom sa nachádza zastávka Mlynky. (foto: Jano)



Detailnejší pohľad na zastávku Mlynky aj s požiarnym vlakom a margecanským portálom Mlyneckého tunela. (foto: Jano)



Zatiaľ čo skupina v tanku sa pokúša druhýkrát opraviť pásový podvozok, dodikeXXX volí zaujímavé miesto na vjazde do stanice Hnilec. V pozadí aj so známym Kostolom Panny Márie Karmelskej postavenom v pseudogotickom slohu na konci 19. storočia. (foto: dodikeXXX)



Za Mlynkami je sledovanie vlaku náročnou úlohou, vyžadujúcou trpezlivosť a skúsenosti. Riedko osídlená dolina Hnilca je značne neprehľadná a čoskoro zisťujeme, že medzi Hnilcom a Nálepkovom nevedia cestná komunikácia popri železnici, ale vzďaľuje sa od nej na riadne kilometre! Horšie je, že túto hroznú skutočnosť si uvedomuje takmer na dohľad od Gemerskej Polomy, čo ako isto uznáte, je takmer až nepochopiteľné zablúdenie. Aby toho nebolo málo, tak sme svedkami naozaj tak neuveriteľne katastrofálnych ciest, že na Mesiaci sú na tom lepšie. Všetkých vodičov Slovenska vyzývame, vyhnete sa týmto končinám oblúkom! Inak sa životnosť vášho auta zníži minimálne o polovicu. Nám neostáva nič iné, len pokračovať v týchto útrapách. V Nálepkove nachádzame vytúženú pumpu s kompresorom a trielime do Švedlára, v ktorom sa nám darí stihnúť vytúžené pary tesne pred odchodom vďaka križovaniu s Os 7774. (foto: XxXcompany)



Čo by to bol report z Horehronia bez Horehronca? Do blonski reality sa vraciame v úseku Gelnica mesto - Gelnica zastávka, kde na čele R 820 stretávame 757.005. (foto: dodes)



A začína nám druhá etapa dnešného dlhého dňa - vyrážame pod trolejom v ústrety Štrbskej rampe! Vlak opustil Margecany a vracia sa na západ po trati č. 180, kde sme si naňho počíhali pri prejazde známymi oblúčikmi v úseku Kluknava – Richnava (foto: dodes)



Stihnúť vlak v Gánovciach sa nám tesne nedarí, takže trielime do Svitu, kde zase ostrúhame, keďže sekunda na hľadanie fotofleku nám akosi nestačila. Ale nemôže sa podariť všetko, presúvame sa ďalej na Štrbu a striehneme aspoň na požiarny vlak, na ktorom sa objavuje... krásna vrútocká rakaňa E669.2133! Záhada z úvodu článku je tak konečne odhalená. (foto: augustus)



Zatiaľ čo niektorí fotia z nadjazdu, ostatní sa presúvajú pod neho. Dym z bardotky naznačuje, že rakaňa mala menšie problémy, ktoré sa snáď podarilo neskôr vyriešiť. (foto: lofofor)



Okolie zastávky Štrba poskytuje bohaté kompozičné možnosti. Kombinácia E669.2133 + 749.248 zachytená s masívom Vysokých Tatier je jedným zo zlatých klincov programu (foto: Hvizdo)



Štrba zastávka opäť, tentoraz priamo z nástupišťa aj s krásne rozkvitnutými púpavami. (foto: Jano)



Špekulácie, či sa podarí odfotiť Šlachtičné aj s Tatrami sú definitívne zažehnané. Podarí! Ojedinelé spojenie prírodnej a technickej krásy priamo pod končiarmi Končistej a Gerlachu, to je naozaj ojedinelá záležitosť. (foto: Jano)



Šlachtičné neúnavne uháňajú Podtatranskou kotlinou. Po príjazde do Vrútok dosiahne ich denný obeh hodnotu takmer 300 kilometrov! Číslo hodné obdivu nielen smerom k samotným strojom, ale hlavne k ľuďom, ktorí sa o nich neustále starajú. (foto: XxXcompany)



Požiarnemu vlaku to na Liptove tak nesmierne svedčí, že sa tu niekde v okolí snáď musel narodiť. (foto: dodes)



Posledné dva zábery v podaní kolektívu Railtrains vznikajú v blízkosti Bešeňovej. Čím sa konvoj presúval bližšie k Vrútkam, tým sa počasie zhoršovalo - a možno len smútilo, že výnimočná akcia sa chýli k záveru... (foto: dodes)



Tak a v pozadí sa už naozaj rozpršalo. Zbohom Šlachtičné, zbohom požiarny vlak!. Boli ste fenomenálni! (foto: XxXcompany)


Na záver by sme chceli vyjadriť obrovskú vďaku všetkým ľudom, ktorí sa akýmkoľvek spôsobom podieľali na organizácii tohto perfektného podujatia. Bez ich snahy a enormného úsilia by sme sa ďaleko nedostali. Lepšie povedané nikde. Snáď tá nefalšovaná radosť, ktorú si z akcie odniesli všetci účastníci, či už priamo vo vlaku alebo v jeho blízkosti, potešila aj ich samotných!

Autor textu: Martin Mačanga (lofofor)
Autori fotografií: augustus, dodes, dodikeXXX, Hvizdo, Jano, jurko754082, lofofor, mathew, XxXcompany

Verzia pre tlač Pošli priateľovi
Komentáre
Zobrazenie:
Názory sa nemusia sa zhodovať s názorom redakcie. Redakcia za ne nepreberá zodpovednosť
cernovec
Zaslaný: 24.05.2013 6:59  
Založený: 01.09.2011
Miesto:
Príspevkov: 326
 Re: So Šlachtičnými do Raja (2)
takže v bešeňovej to bol dodes a xxxcompany ktorí fotili vedľa mňa.
750.203
Zaslaný: 24.05.2013 7:34   Upravený: 24.05.2013 7:49  
Založený: 28.02.2012
Miesto:
Príspevkov: 308
 Re: So Šlachtičnými do Raja (2)
páči sa mi text - svieži, s bohatou slovnou zásobou, bez pravopisných chýb..... taký dospelý. :klanacka:

ešte by si to mohol vysvetliť s tými električkami - ďalšia bitka o fotofleky ?

už len drobnosť - už desiatky rokov mám zafixovaný údaj 955 m n.m. (nie m.n.m)čo sa besníckeho tunela týka. 957 je z wikipédie ? :papa:

rail.sk
lofofor
Zaslaný: 24.05.2013 19:01  
Založený: 05.07.2010
Miesto: NM
Príspevkov: 3125
 Re: So Šlachtičnými do Raja (2)
Ďakujem za pozitívny ohlas k článku, veľmi si to cením :kvetinka:

Čo sa týka Besníckeho tunela, neviem sa bohužiaľ dopátrať pôvodného zdroja! Isté je, že na wikipédii je údaj 955 m n. m., takže odtiaľ to pochádzať nebude :) Každopádne vďaka za opravu a za nesprávny zápis si sypem popol na hlavu, keďže ma to samotného veľakrát irituje. Holt teraz som skopíroval a neopravil.
XxXcompany
Zaslaný: 24.05.2013 19:15  
Založený: 01.07.2009
Miesto:
Príspevkov: 13340
 Re: So Šlachtičnými do Raja (2)
Opravené Maťo :emo03: Veď nič také hrozné sa nestalo :papa:
festo
Zaslaný: 24.05.2013 7:35  
Založený: 01.07.2009
Miesto:
Príspevkov: 751
 Re: So Šlachtičnými do Raja (2)
Krásne fotky a klobúk dolu pred ,,naháňačkou´´ horehroním a údolím Hnilca. Ja som pod Vernárom nedávno prerazil nové letné gumy, takže som si povedal, že minimálne do jesene sa už týmto miestam budem absolútne vyhýbať :blomcka:
750.203
Zaslaný: 24.05.2013 7:52  
Založený: 28.02.2012
Miesto:
Príspevkov: 308
 Re: So Šlachtičnými do Raja (2)
výborné rozhodnutie! o jedného gumokolesáka v týchto krásnych končinách menej :number one:
festo
Zaslaný: 24.05.2013 8:02   Upravený: 24.05.2013 8:03  
Založený: 01.07.2009
Miesto:
Príspevkov: 751
 Re: So Šlachtičnými do Raja (2)
Trochu suché konštatovanie priateľu :kvetinka: Ak si náhodou z týchto končín, potom nenariekaj, ako ľudia zo západu ,,serú´´ na stredné, východné Slovensko. Chodil som tadiaľ skoro každý druhý týždeň a vždy som sa zastavil najesť, alebo aspoň na kávu v niektorých miestnych zariadeniach.Aspoň takouto formou som chcel podporiť miestnych. Takto Vám tam naozaj zostanú iba cigáni a oči pre plač - čiže ak chceš argumentovať nedotknutou prírodou - argument ti padá - stačí sa poobzerať okolo Telgártu, alebo po zime do koryta Hnilca na hociktorom mieste - je to grc :papa:
XxXcompany
Zaslaný: 24.05.2013 9:34  
Založený: 01.07.2009
Miesto:
Príspevkov: 13340
 Re: So Šlachtičnými do Raja (2)
No veru... Tej černoty tam je skutočne dosť... A samozrejme aj toho bordelu tomu príslušnému... :čo už:
750.203
Zaslaný: 24.05.2013 14:42   Upravený: 24.05.2013 14:59  
Založený: 28.02.2012
Miesto:
Príspevkov: 308
 Re: So Šlachtičnými do Raja (2)
nenariekam, nesťažujem sa, neriešim politiku.... netreba mi vkladať nič do úst čo nechcem povedať.

skúsim objasniť svoje svoje suché konštatovanie :
1.sám sa tiež chystám do týchto končín na dovolenku a gumokolo nechávam doma. kto chce cestu si nájde!
2.ako presvedčený nepriateľ individuálneho automobilizmu oceňujem klesajúcu intenzitu dopravy aj za takúto cenu

a na vlakofilnej stránke sa Ťa ešte spýtam : ako očakávať od ZSSK skvalitnenie služieb, zhustenie spojov keď sa tam vždy dotrepete gumokolesom?

(dúfam že stále neurážam redakciu ani autora)
XxXcompany
Zaslaný: 24.05.2013 9:32  
Založený: 01.07.2009
Miesto:
Príspevkov: 13340
 Re: So Šlachtičnými do Raja (2)
No skutočne to tam je v dezolátnom stave a nikto z nás terén nepoznal. Nezvykli sme doteraz chodiť autom na žiadne fotovačky. No tak odvtedy má Dodo dačo s nápravou a narazené dva disky + defekt na rezerve v kufri. :čo už: Ale tiež sme povedali,že tam už asi nepôjdeme po tých cesrtách kým nebudú spravené... Na pumpe sme rozprávali so zamestnancom a vravel,že rozbil terénne auto po každodennom chodení do práce. :ee:
suflo
Zaslaný: 24.05.2013 8:49  
Založený: 09.03.2011
Miesto: Bratislava-Vrakuňa
Príspevkov: 12913
 Re: So Šlachtičnými do Raja (2)
Skvelá práca Páni :klanacka: fotky nádherné čítanie pútavé jedným slovom úžasné :super1: :super1: :super1: .
XxXcompany
Zaslaný: 24.05.2013 9:48   Upravený: 24.05.2013 12:50  
Založený: 01.07.2009
Miesto:
Príspevkov: 13340
 Re: So Šlachtičnými do Raja (2)
Maťo, je to výborné !!! Poviem pravdu, čakal som až do polnoci :-D . Text si napísal super .:-D Inak zdá sa mi, že akosi si sa skamarátil lepšie so zrkadlovkou :emo03:
Maros21
Zaslaný: 24.05.2013 9:54  
Založený: 29.08.2009
Miesto:
Príspevkov: 1321
 Re: So Šlachtičnými do Raja (2)
Tak, vážení, opäť ste to krásne spravili, chválim zábery, atmosféru reportáže a celkovo túto krásnu akciu :super1: :kvetinka:

No, a teraz k výmene názorov, ktorá sa tu rozohnieva - obaja máte kus pravdy, ale - 750 203 - veľmi zvláštna reakcia, že opäť o jedno auto menej. Nepochopil som, kam tým mieriš.
Festo - tí ľudia zo stredovýchodu a východu nemôžu za to, že na nich serú politici - oni sami si tie cesty totiž opraviť nedokážu. Ja som išiel minule z Tisovca do Brezna HODINU - tankodrom, skoro som odrapil nápravu - kde tam pôjde turista, kde??? Otočí sa, vráti sa nazad, dovidenia. Ochtinská aragonitová jaskyňa a iné krásne atrakcie a pamiatky ostanú nepovšimnuté, lebo sa k nim jednoducho nedá dostať - tak toto ozaj nie je na chválu, vážení! Tu má Peťo pravdu, nikto si gumy preváľať nedá, nápravy dokatovať. A má pravdu aj v tom, že ak sa niekto neteší z turizmu, neteší z každého návštevníka prichádzajúceho čo aj AUTOM, tak nie je o čom. A z tohto mi je smutno, vážení, keď takéto niečo čítam - Slovač ozaj nevie robiť turizmus a má naň predpoklady. Niekto naň prírodné ani kultúrne predpoklady nemá, napriek tomu ho vie robiť lepšie. Treba sa do Rakúska prísť pozrieť, ako tu sa žije Z TURIZMU! Tu sa veru tešia z každého auta, ktoré vojde do dediny - lebo v tej dediny nechá peniaze za miestne atrakcie, za občerstvenie, za X vecí... u nás to nejde, lebo keď niekto príde, tak čo robí Slovák?? zazerá ako hrom do stodoly, že vôbec niekto prišiel. A vraj pohostinný národ? ale no nedajme sa vysmiať, to ak tak v úzkom kontexte rodiny a priateľských kruhov, aj to už mizne...

Prepáčte za spam, ale nedalo mi nevyjadriť sa.

Ešte P.S. k tomu, že... "aspoň bude o jedno gumokolo menej" - ak nechceme gumokolo, akú inú cestu máme, aby sme sa do regiónu dostali - ROZBITÚ železnicu?? železnicu s takým potenciálom, ako má trať 172 a 174 nechať takto zakopať? rozoberme si to - paralelne vedie cesta cez dediny - samá 50ka. Kto má na vrch? VLAK - ale po poriadnej a upravenej trati!!! nie 20-30ky všade.

Brezno-Tisovec: cesta rozbitá, úzka, jednoducho, ja som si minule vytrhal vlasy skoro cez tie Zbojská - kto má potenciál? no zase vlak, ale trať tiež v takom stave. Navyše, je to technická pamiatka, a vyzerá, ako vyzerá. Vôbec, ale vôbec by som sa nedivil, ak by autobusári odmietli tadiaľ voziť, ničiť svoje. Ale železnica spí. Tak kým spí, vážení, tešme sa aj z tých áut, na ktorých ľudia prídu :-) Peťo a 750 203, to nič v zlom ani voči jednému z Vás - len mi nedalo nereagovať :papa:
mathew
Zaslaný: 24.05.2013 13:08  
Založený: 10.07.2012
Miesto:
Príspevkov: 5120
 Re: So Šlachtičnými do Raja (2)
Nechcem tu rozdúchavať žiadne vášne, len by som chcel podotknúť, že ako už zopár rokov pravidelne, aj tento rok sa chystám na dovolenku do krásnych končín Horehronia a Slovenského raja, no tento rok, najmä vďaka "ústretovosti" geniálnych tvorcov GVD, budem nútený používať na presuny k túram v Slovenskom raji gumokoleso, pretože motoráčik ide neskoro vzhľadom na začiatok dennej túry a extrémne skoro vzhľadom na ukončenie dennej túry.. Ja by som ozaj radšej ten vláčik (veď po túre aj pivko dobre padne), no žiaľ, železnica ma (a možno nie len mňa) svojím krokom odmietla. :zlí20: Inak s prístupom domácich som nikdy nemal problém a žiadnu zlú skúsenosť si v srdci nenosím., naopak, aj vďaka milému a ústretovému prísupu personálu a ľudí z tejto lokality sa sem opäť rád vraciam, a keďže som už nútený používať to gumokolo, aspoň si absolvujem (možno tankodromovo-adrenalínovými cestami) aj spomínanú Ochtinskú aragonitovú jaskyňu.. :ejha:
ĽUDIA,USMIEVAJME SA NA SEBA, SVET TAK BUDE KRAJŠÍ..!!! :kvetinka:
750.203
Zaslaný: 24.05.2013 14:53  
Založený: 28.02.2012
Miesto:
Príspevkov: 308
 Re: So Šlachtičnými do Raja (2)
maroš, akceptujem Tvoj názor aj keď je odlišný od môjho.

snáď by som si dovolil len polemizovať v otázke 20.tok a 30.tok na tratiach BB-ČS a BR-Jesenské - tie sú tam predsa len a len kvôli gumokolesárom ktorým sa neustále ustupuje. a ešte kvôli jednému autobusárovi.
tam kde sa viacej ako 100 rokov jazdilo 70 sa jazdí 20, 30, 35. môžete argumentovať že kedysi chodili len konské povozy a ja sa potom spýtam čo prejde rýchlejšie priecestím (po zastavení a riadnom rozhliadnutí sa) konský povoz, alebo auto 21.-ho storočia ?
Maros21
Zaslaný: 24.05.2013 16:17  
Založený: 29.08.2009
Miesto:
Príspevkov: 1321
 Re: So Šlachtičnými do Raja (2)
Áno, v tom máš úplnú pravdu. Ale ja sa pýtam, prečo sa im ustupuje? Vari im ustupujeme my, alebo niekto tam zhora? Na tomto mieste by sme vstúpili do politickej debaty ohľadom systematickej likvidácie železníc, ALE - ako správne poznamenáva mathew - pozri si náš grafikon, dá sa vari vlakom dostať ku krásam Gemera a Horehronia? Ale prosím Ťa pekne... chceš, nechceš, musíš použiť autobus. Tie sú tiež poredšie cez víkend, ostáva Ti AUTO. Proste, tu nemôžme špiritizovať nad tým, prečo auto - LEBO sa už pri DVOCH oplatí, jednoducho, preto! pretože ZSSK, ŽSR a Cargo sa tvária, že sa nepoznajú, preto... že niekto začal ustupovať vodičom áut namiesto toho, aby priecestia vybavil poondenými červenými blikačkami, aké sú v normálnej krajine bežné. A keď sa niekto zahluší na priecestí, hoc aj zabezpečenom, nejaká neznáma LOBBY sa ide, s prepáčením, posrať, dobre, že hneď nedá 5 km/h cez priecestie -zahlušil sa, nedal pozor, tak mu treba, nech je, kde je. Neustúpil by som. Máš pravdu, v tom úplne súhlasím, NIEKTO (neviem, kto) začal ustupovať vodičom...a v mnohých iných krokoch železnicu likvidovať. Taká trať Brezno - BB. Veď to tam malo už fičať, takty, nové DM jednotky...a ja Ti garantujem, že keby to tak bolo, ľudia by sa naučili - kto neverí, viď REGIOJET a trať 131 (nebudeme sa baviť o politickom pozadí tohto dopravcu, ako bol dotovaný a podobne - ale JE! jazdí? jazdí! má moderné súpravy, vhodné takty? má! ). Prečo REGIOJETu vyhovieme a ZSSK nie? no, lebo...všetci vieme. Na tých 20.-30. priecestiach pri rozbehoch mašín zhorí toľko nafty, že by boli zaplatené za tie roky všetky až po Červenú Skalu a nikto ma nepresvedčí, že tomu tak nie je. Nehovorím ani o 40kach na vchodoch do staníc. Týmto chcem povedať len to, že ak by sa toto dalo dokopy, možno by aj tých gumokol bolo naozaj menej. Ale špiritizovať je zbytočné, no snáď sa nebudete hnevať, že som si vyjadril svoj názor.

Kto má záujem vidieť, ako sa robí regionálna železničná doprava, nech sa páči, exkurzia na Pyhrnbahn Linz - Selzthal - trať sa NEUSTÁLE modernizuje, robí, súpravy príjemné, pohodlné, v zime príjemne vyhriate. Takt 2 hodinový, na polke trate hodinový. Dostupnosť do všetkých významných turistických oblastí. Trať upravená, podbitá, nehrkoce ako starý rajtár. Kde len to je možné (čo som sa divil, minikrátky), prásk, 100 km/h, potom znovu 70 do oblúka, nasleduje rovinka, znovu 90-100. Vážení, takto sa robí konkurencieschopná železničná doprava...

Ďalšia reakcia, o ktorej si myslím svoje, je reakcia sergeja. Maťo, prosím Ťa, prepíš v texte, ak si niekde písal, že si sa na akcii nezúčastnil, ale si len fotil, ak to niekomu kole zraky - typická slovenská závistlivá a ani neviem, ako to nazvať, mentalita sa nezaprie ozaj. Akciou je tu myslený veľmi široký pojem - celá táto jazda parných mašiniek. No, a na margo toho, ak niekomu vadilo, že si tieto vlaky fotil - čo ide po železnici, ja si z verejne dostupného miesta fotiť môžem KOĽKO CHCEM, kedy chcem a kde chcem. To po prvé, po druhé, nabudúce všetci fotografi sa vykašleme na fotenie a pôjdeme pomáhať do súpravy makať - hádam nás budú mať kde zamestnať. A po tretie, ak niekomu tak strašne vadí, že si niekto ten vlak odfotil, napísal o ňom pekné články a potešil oko nás, čo sme si ten vlak naživo pozrieť nemohli, tak si ho nabudúce obtiahnite čiernym súknom, zabandážujte, obaľte, nech Vám ho neodfotí nikto. Toto je hnus čítať, a potom sa s takouto mentalitou niekam na tomto Slovensku pohnime - a myslite si kto chcete, čo chcete o mne.

Jediné, v čom súhlasím, je bezpečnosť fotografov. Nebol som tu, toto posúdiť neviem, ale podporím Tvoj názor - opatrnosti nikdy nie je dosť a jedenkrát som bol osobne pri tom, keď vlak takmer zrazil fotografa, lebo ho fotil čelne, stojac na priecestí. Túto bezpečnosť rozhodne posilniť treba. Ale inak... smutné, veľmi smutné, čo čítam pod touto reportážou. Priam hrôza!
Denis770
Zaslaný: 24.05.2013 10:00  
Založený: 17.09.2010
Miesto:
Príspevkov: 213
 Re: So Šlachtičnými do Raja (2)
Krásny článok s dokonalými fotkami. Proste niet čo vytknúť, nádhera :klanacka: :super2:
sergej
Zaslaný: 24.05.2013 13:21  
Založený: 24.05.2013
Miesto:
Príspevkov: 2
 Re: So Šlachtičnými do Raja (2)
Fotky sú pekné, ale ako môže niekto tvrdi že sa zúčastnil akcie, ak sa neviezol vo vlaku alebo nepracoval ako personál??? to je ako tvrdiť že som bol na futbale ale pritom som bol za plotom štadióna. :emo30:
Nemám nič proti fotografom, len občas to u preháňajú z mnohými vecami. A často nedbajú o svoju bezpečnosť. A bezpečnosť iných. Viď.: Radvaň, Štrba, a iné miesta.
Dodes
Zaslaný: 24.05.2013 16:01   Upravený: 24.05.2013 17:56  
Založený: 04.10.2010
Miesto: Nitra
Príspevkov: 9818
 Re: So Šlachtičnými do Raja (2)
Sergej boli sme účastníci našej akcie naháňania šľachtičných slovenskom preto že sme ich naháňali a o tom je tento článok ,aj v nadpise je to vidno. Maťo zas :emo37:
Robo
Zaslaný: 24.05.2013 17:10  
Založený: 10.07.2009
Miesto:
Príspevkov: 173
 Re: So Šlachtičnými do Raja (2)
Hádam mi bude odpustené, keď budem nazývať weby konkrétnymi názvami. Vyjadreniami anonymného pána z k-reportu by som sa netrápil. Vlastne, on ani tak anonymný nieje, pretože s rovnakou rétorikou vystupuje už niekoľko rokov, treba ju len ignorovať. Námatkovo si môžete zadať do googla "béčkový web a vlaky.net.
Našťastie, organizácia, ktorú zastupuje, nieje v ČR jediná, takže ak sa niekedy do budúcna rozhodnú z pocitu krivdy skončiť s jazdami na Slovensko, svet sa kvôli nim nezblázni.
Somatko
Zaslaný: 24.05.2013 17:31  
Založený: 08.11.2011
Miesto: Banská Bystrica
Príspevkov: 4004
 Re: So Šlachtičnými do Raja (2)
:number one:
Myslím že už samo o sebe to, že niekto si tu založí účet len preto aby mohol kritizovať, hovorí za všetko.
sergej
Zaslaný: 24.05.2013 18:44   Upravený: 24.05.2013 18:46  
Založený: 24.05.2013
Miesto:
Príspevkov: 2
 Re: So Šlachtičnými do Raja (2)
ja som len nekritizoval, povedal som že fotky sú pekné. ak ale niekto nevie prijať kritiku tak to o niečom svedčí zrejme..... :angel:
A jako to čo poniektorí dokazujú svojou drzosťou je neskutočné by som povedal.... Boli aj taký šotouši čo prispeli na túto akciu, ale značná časť nie.
:super2:
Ale koľký z fotografov vykrikujú po staniciach skrz svoju fotke po ostatných aj po malých deťoch netvrdím že sú to autori reportáže, ale je to bežná prax. A ohrozovanie bezpečnosti je ale aj prax tunak pánov z reporáže, liepanie sa po stožiaroch TV, alebo ignorantsky si prejsť pomedzi súpravu a prechádzajúci zrýchlenec... Prial by som im byť na miesto toho majstra čo vidí takého človeka.... :zlí20:
Dodes
Zaslaný: 24.05.2013 19:07   Upravený: 24.05.2013 19:09  
Založený: 04.10.2010
Miesto: Nitra
Príspevkov: 9818
 Re: So Šlachtičnými do Raja (2)
Silne pochybujem, že sa až tak páčia, že sa trebalo kvôli nim registrovať. Toto je čistá provokácia a dúfam, že toto očierňovanie webu tu dlho nebude.
Robo
Zaslaný: 24.05.2013 19:08  
Založený: 10.07.2009
Miesto:
Príspevkov: 173
 Re: So Šlachtičnými do Raja (2)
Dobre hovoríš. A to nehovoriac, že niektorí jazdia ako blázni, aby silou mocou dohnali vlak na všetkých možných miestach. Raz som takto naháňal vlak aj ja, nie po tak katastrofálnych cestách, ale auto si svoje odnieslo. Takéto bláznenie zato proste nestojí, už aj kvôli bezpečnosti voči ostatným a mne samému. Radšej chodím len na blízke lokality, lebo peniaze na naftu tiež nekradnem, v dostatočnom predstihu, a ak sa dá, volím radšej bike, ako zrovna aj teraz pri prechode Turcom.
Prachmi na akciu som síce neprispel, ani to nemám v pláne robiť, pokiaľ sa samozrejme nezúčastním ako cestujúci. Dokumentujem výhradne na nekomerčné účely a vlastné potreby, takže z tohto pohľadu to vidím ok.
Dodes
Zaslaný: 24.05.2013 19:27   Upravený: 24.05.2013 19:30  
Založený: 04.10.2010
Miesto: Nitra
Príspevkov: 9818
 Re: So Šlachtičnými do Raja (2)
Aké bláznenie, však to išlo 300 km celý deň. Ja som šoféroval a rýchlosť som nemusel ani prekročiť. Treba si pozrieť jazdné doby či sme sa naháňali. Bola to naplánovaná a bezpečná akcia. Tak znovu prosím, nedomýšľať a neočierňovať. Ten deň bol pre mňa perfektný a myslím že pre nás všetkých.
Robo
Zaslaný: 24.05.2013 19:38  
Založený: 10.07.2009
Miesto:
Príspevkov: 173
 Re: So Šlachtičnými do Raja (2)
Nehnevaj sa, kolega vyššie a ja tiež sme ani raz nenapísali, že to bol prípad ľudí, ktorí tvorili túto reportáž.
Z osobnej skúsenosti, najhorší prenasledovači sú Česi. Každý rok pri konaní MDD svojou bezohľadnou jazdou ohrozujú ostatných účastníkov cestnej premávky, najviac osočujú ostatných fotografov a niekedy aj náhodných ľudí, ostáva po nich väčšinou len spúšť a môže mi byť srdečne jedno, či za akciu zaplatili. Deň detí vo Vrútkach sa blíži, mnohí sa budú môcť presvedčiť na vlastné oči.
Dodes
Zaslaný: 24.05.2013 19:46   Upravený: 24.05.2013 19:49  
Založený: 04.10.2010
Miesto: Nitra
Príspevkov: 9818
 Re: So Šlachtičnými do Raja (2)
Aha, tak to sa ospravedlňujem, ale kolega vyššie myslel, že my nedbáme na bezpečnosť a preto sa to dotklo mňa keďže som bol vodič.
:lol:
lofofor
Zaslaný: 24.05.2013 18:56  
Založený: 05.07.2010
Miesto: NM
Príspevkov: 3125
 Re: So Šlachtičnými do Raja (2)
Až mám chuť povedať, juchúú, konečne poriadna diskusia! :-D V prvom rade vďaka všetkým za kladné ohlasy, každá pochvala nás ohromne teší :kvetinka:

Ako povedal vo svojom príspevku Robo - ignorovať, ignorovať, ignorovať :) Mierne ironické poznámky mám rád, ale nabudúce si ich premyslím. Škoda, že nevieme všetci brať život s väčším nadhľadom Ale už je to snáď všetko "politicky" korektné :))
cas


Marína
prispejteFotkaStručneČlánok
spolupracujeme
KHT Zvolen

LTE Slovakia

Železniční magazín

SPDŽ Žilina

TRAINFOTO.eu

IHO.hu

klubmodryhorizont.sk
 
Spomienka na Pala
uzivateliaPoužívateľov online: 30 Používateľov v sekcii
Obrazom aj slovom: 1

Registrovaných: 0
Anonymných: 30

Viac ...