Domovská stránka Obrazom a slovom Aktuálne - stručne Fotogaléria

Obrazom aj slovom
Obrazom aj slovom > Z tratí ŽSR a SŽDC > Môj malý výlet po Slovensku

Môj malý výlet po Slovensku

Po roku môjho fotenia vlakov som sa konečne vybral fotiť aj inde ako v Bratislave. Keďže sme tento rok dovolenkovali na Slovensku, mohol som fotiť na známych a krásnych miestach a fotiť aj iné typy mašín, nie len tie „bratislavské“. Prvú časť dovolenky som strávil v Tatrách, v ktorých sme prešli asi 300 kilometrov kvôli naháňaniu tatranských električiek. Keďže som lenivý, fotil som len na známych miestach a nehľadal som nič iné.Dúfam že sa vám moje fotky budú páčiť.

Prvé tri dni v Tatrách boli zamračené a aj keď na TV Markíza povedali, že bude pekne, nebolo. Našťastie boli také len prvé dni a tie ostatné som stál celý čas pri trati a pálilo na mňa slnko. Dúfal som že bude pekne, ale že bude 30 stupňov a v Tatrách? Tak to som fakt nečakal. A Ďalším prekvapením bolo to, že sa mi objavila krásne nasvietená tatranská električka 425.955, čo bol pre obrovským zlepšením nálady . Ale to už uvidíte medzi fotkami.

Tež 425.965 a 425.953 sa blížia do stanice Štrbské pleso. V pozadí je vidieť kopec bez stromov kvôli víchrici, ktorý už ale pomaly zarastá novovysadenými stromčekmi.

Nemôže chýbať ani zubačka, ktorú som odfotil na tomto známom fleku. Na fotke to vyzerá ako keby bol okolo hustý les, no hneď ako prejde most, sú všetky stromy popadané.

No a tu už je odfotená ako skoro ráno vchádza do stanice Štrba.

Ešte v ten deň som sa vybral na známe miesto (ďakujem všetkým čo mi poradili ), myslel som si, že to bude 361-tka ale našťastie to bola moja obľúbená 363-ka na R601 s krásne čistou súpravou smerujúca do Košíc.

A tu už je krásne nablýskaná Tež 425.955. Som rád že som to stihol, pretože prišla asi 10 sekúnd po tom ako som na toto miesto prišiel.

Hodinku som si počkal a prišiel ďalší osobák do Popradu tiež s dvojicou električiek. Som rád, že to ako tak vyšlo so slnkom, lebo akurát cez neho prechádzali oblaky.

Hneď ako prešla, vybral som sa odfotiť môj veľmi obľúbený „dvojposchoďák“ na Štrbu. Mne osobne sa fotka veľmi páči (nechcem sa chváliť) viem, že tam sú nedostatky, ale ja som rád

Po niekoľkých pokusoch sa mi podarilo odfotiť električku aj tu, smerujúcu z Tatranskej Lomnice do Starého Smokovca.

Do Starého Smokovca som sa vrátil aj večer, chcel som skúsiť urobiť fotky rozmazanej električky so svetlami, ktoré vytvárajú čiaru, no podarilo sa mi toto, pre mňa je to zaujímavé no som zvedavý na váš názor.

Na tejto fotke je dobre vidieť v akom lese fičala električka pred víchricou a ako je to teraz.

Posledný deň v Tatrách sa začal okolo deviatej ráno na trati z Popradu do Tatranskej Lomnice, na ktorej jazdí takýto delfín, ktorý som si odfotil aj s odokrytými Tatrami v pozadí.

Ešte v to ráno som sa zastavil na Štrbe, kde som si konečne odfotil aj dvojičky 1131.005+006 so svojím vlakom.

Zubačka sa štverá hore strmím kopcom na Štrbské pleso, cvakol som ju na mieste, ktoré pozná asi každý.

Tak môj výlet po Tatrách sa skončil, ale dovolenka pokračuje v Slovenskom Raji, kde bolo naozaj krásne, no ale tých vlakov by tam mohlo chodiť viacej no poďme sa na to spoločne pozrieť.

Tento flek som si vyhliadol ešte doma, no keď sme sa išli ubytovať hovorím si „nie je mi toto akési známe?“ :D hneď som vedel a bol som úplné rád, že mám ubytovanie práve tu a hneď som utekal odfotiť R820 na čele s okuliarnikom 757.009

Keďže môj oco tu už viackrát filmoval historické vlaky, poznal to tu a poradil mi tento fakt super viadukt , o ktorom by som bez neho ani nevedel. Tak sme sem ráno vybrali odfotiť ranný osobák na ktorom bola Bageta plus 812.

Od viaduktu sme sa vybrali k ďalšiemu, ešte známejšiemu a to k Telgártu kde sme si počkali R821 s „James Bondom“ 757.007

Večer bolo už zamračené, takže som fotil až na druhý deň ten istý rýchlik na čele so 757.009 , ktorý som si počkal v dedinke Dedinky

Tento deň už poobede nebolo zamračené, chcel som vyliezť na Chramošský viadukt no zistil som, že už tam nie je dobrý násvit, preto som sa kúsok vrátil smerom k Dobšinskej ľadovej jaskyni a odfotil ho aspoň takto tiež so 757.007

Po rýchliku nasledovala Bageta, ktorú som chytil v Dedinkách.

Môj výlet po Slovensku sa skončil, no ešte, aspoň na chvíľu sme sa zastavili na Čierno hronskej železničke, kde sme si ponaháňali parný vláčik po totálne rozbitej ceste, lenže naše auto nie je Dodov tank :D preto sme sa museli otočiť, ale pár sa mi ich predsa len podarilo urobiť.

Parná lokomotíva opúšťa známy most. Tento záber som fotil zo záhrady jedného pána, ktorý je na to už zvyknutý, takže mu to nevadilo.

Vláčik sa už pomaličky blíži k stanici Čierny Balog.

A toto je posledná fotka môjho výletu. Z Čierneho Balogu sa vlak vybral do Dobroču a naspäť. Na fotke je zachytený, ako vchádza do stanice Dobroč.

A to je už naozaj všetko, dúfam že sa vám moje fotky páčili, tak zase niekedy nabudúce.