Domovská stránka Obrazom a slovom Aktuálne - stručne Fotogaléria
 
Pokročilé vyhľadávanie
 
RSS
Prihlásenie
Prihlasovacie meno: Heslo:
Obrazom aj slovom
Obrazom aj slovom > Zo zahraničných tratí > Mini report z TBS-ky v Maďarsku....

Mini report z TBS-ky v Maďarsku....

 
Ako sme Vás už včera informovali prostredníctvom Obrazovej aktuality začali rušne radu 362 Technicko bezpečnostné skúšky v Maďarsku. Jednalo sa aj o zaujímavý okamih, lebo rušne radu 362 boli včera na maďarskom území cez prechod Rusovce - Rajka po prvý krát za účelom jazdy do vnútrozemia. Rušne rady 363 bežne zachádzajú na maďarské územie cez prechod Čaňa - Hidasnémeti, kde ich slovenské Cargo používa na vozbu nákladných vlakov z dôvodu inej napäťovej sústavy na slovenskom území a inej na území Maďarska.

 











Schválenie rady 362 v Maďarsku je v záujme ZSSK. Železničná Spoločnosť podala žiadosť na NKH (obdoba ÚRŽD na území SR) o schválenie prevádzkovania HDV r. 362 na sieti MÁV, ktoré by tam chcela prevádzkovať od začiatku GVD 2013/2014( hovorí sa zatiaľ o obrate EC 130 / EC 131 ). Proces schválenia typu a vydanie rozhodnutia o schválení používania HDV r. 362 na sieti MÁV zahŕňa rad činností.
1. ZSSK podala žiadosť na NKH
2. NKH odpovedala na žiadosť ZSSK, kde si vyžiadala dokumentáciu, ktorá je potrebná ku schváleniu typu.
3. Uskutočnenie skúšobných jázd (TBS) pod vedením MÁV Zrt. TEB Központ na preverenie činnosti zariadenia MIREL VZ1 na sieti MÁV. Túto TBS bude musieť absolvovať každé HDV r. 362, ktoré bude prevádzkované na sieti MÁV.
4. Vydanie rozhodnutia NKH o schválení typu.
5. Zahájenie skúšobnej prevádzky.
6. Vydanie rozhodnutia o schválení prevádzkovania HDV r.362 na sieti MÁV.


TBS sa uskutočňovali v úseku Hegyeshalom - Öttevény. Rušne prešli tento úsek každý jedným smerom. Pri skúšobných jazdách sa skúšala funkčnosť brzdového systéme ( priebežná brdza, EDB, rýchlobrzda) a funkčnosť maďarského zabezpečovača, ktorý je súčasťou Mirel VZ. Napriek maximálnej rýchlosti rušňa 140 km/ hod sa TBS uskutočňovali len rýchlosťou 120 km/hod. Čo v podstate aj stačí, lebo na traťovom úseku Budapest - Štúrovo, kde má byť rada 362 nasadená je maximálna traťová rýchlosť 120 km/hod. Napriek tomu, že do Maďarska boli pri premiére poslané na TBS tri rušne radu 362, TBS sa z rôznych technicko časových dôvodov uskutočnili len na dvoch rušňoch a to 362 011 a 362 014.



konvoj troch rušňov radu 362 čaká v želez.stanici Rusovce na súhlas z maďarskej strany, aj výpravkyňa ŽSR sa pýtala, že kam to má namierené.....


zaujímavý okamih, po prvý krát tri rušne ZSSK v Maďarsku na sieti GYSEV


celý konvoj už v stanici Hegyeshalom


nebola núdza ani o takéto zaujímavé stretnutia


362 011 na trati Hegyeshalom - Öttevény


počas návratu zo stanice Öttevény


362 014 na trati Hegyeshalom - Öttevény


362 014 tesne pred vchodovým návestidlom stanice Hegyeshalom

P.S. ak má niekto záujem zo ZSSK nech doplní, budem rád....

Autor textu a foto : Bocco

Verzia pre tlač Pošli priateľovi
Komentáre
Zobrazenie:
Názory sa nemusia sa zhodovať s názorom redakcie. Redakcia za ne nepreberá zodpovednosť
Defense
Zaslaný: 15.10.2013 11:50  
Založený: 28.10.2011
Miesto:
Príspevkov: 25
 Re: Mine report z TBS-ky v Maďarsku....
A 362 náhodou nevozí EC do Hidasnémeti? Takže to asi nebylo "poprvé" na maďarském území. :čo už:
Bocco
Zaslaný: 15.10.2013 12:00  
Administrátor
Založený: 03.12.2007
Miesto:
Príspevkov: 5384
 Re: Mine report z TBS-ky v Maďarsku....
Ad Defense : máš pravdu, myslel som to po prvý krát vo vnútrozemí,ZSSK rušne chodia len po Hidasnémeti, ale na trati GYSEV bola určite po prvý krát, inak vďaka za upozornenie,chybička se vloudila.
Defense
Zaslaný: 15.10.2013 13:15  
Založený: 28.10.2011
Miesto:
Príspevkov: 25
 Re: Mine report z TBS-ky v Maďarsku....
Tak upozornil bych ještě na jednu chybičku, či nedostatek. Mohl jsi zmínit i číslo "druhého slivkového esa", které nevykonalo TBZ. Jestli to byla 008, či 009
Bocco
Zaslaný: 15.10.2013 13:50  
Administrátor
Založený: 03.12.2007
Miesto:
Príspevkov: 5384
 Re: Mine report z TBS-ky v Maďarsku....
Ad Defense neviem prečo to považuješ za chybičku,alebo nedostatok,ale bola to 362 009.
Miro79
Zaslaný: 15.10.2013 17:15  
Založený: 28.09.2012
Miesto:
Príspevkov: 54
 Re: Mine report z TBS-ky v Maďarsku....
Tiež tomu celkom nechápem, do Rajky sme chodili s 363(2) s rýchlikmi bežne.
XxXcompany
Zaslaný: 15.10.2013 17:31  
Založený: 01.07.2009
Miesto:
Príspevkov: 13370
 Re: Mine report z TBS-ky v Maďarsku....
Bola myslená jazda do vnútrozemia, už je to upresnené :emo03:
lajos
Zaslaný: 15.10.2013 16:11  
Administrátor
Založený: 01.07.2009
Miesto:
Príspevkov: 13836
 Re: Mini report z TBS-ky v Maďarsku....
Dobre, vedúci ! :super2:
K tomu zajíždění lok. ř. 362/363 slovenských dopravců snad jen tolik, že je podstatný rozdíl od zajíždění do pohraniční přechodové stanice (Rajka, Hidás), anebo průnik dál do vnitrozemí - ať už síť státních MÁV či polosoukromého GySEV. Nakolik nad tím bdí jeden a týž drážní úřad.
Není to tak dávno, co se u Hegyeshalomu zkoušely 363.102 - 104 ZSSKC, ovšem spíše pro potřeby AWT.
Z hlediska hladší jízdy dálkových vlaků (fakticky už jen EC) bude výhodnější, když bude mít ř. 362 (363) homologaci a to nejen pro trvale přepřahem zpožďované EC 130/131, ale i další vlaky, kde více než často za turnusovou ř. 350 na síti ŽSR a SŽDC zaskakuje ř. 362.
P.S. Když už Poláci pustili tyto bzučící bedny stejnosměrného provedení na svoji síť, pak kolébka moderní elektrotechniky, jakou je rodná země Kalmána Kandó bezpochyby je, nemůže zůstat pozadu. El.mag.kompaktibilita se snad pořeší a sdělovací + zabezpečovací zařízení také.
Maros21
Zaslaný: 15.10.2013 16:35  
Založený: 29.08.2009
Miesto:
Príspevkov: 1323
 Re: Mini report z TBS-ky v Maďarsku....
Vyborne, toto ma celkom potesilo - nech to len hladko a bez problemov prebieha a nech je ich schvalenych cim viac, aby na predmetne vlaky vzdy bola nejaka masinka po ruke :-) Pekne slnecne fotky a tie slivkove esa su krasne!

Inak, ak by niekto mohol doplnit, prip. mi poslat link, ako je to v Madarsku so zeleznicami - nevedel som ze GYSEV je sukromna zeleznicna siet, myslel som, ze je to dopravca, kedze som to videl napisane na niektorych madarskych lokomotivach, tak ako to tam reku vlastne maju? Dakujem :kvetinka:
Martin99
Zaslaný: 16.10.2013 10:57  
Založený: 20.09.2009
Miesto: Považská Bystrica
Príspevkov: 839
 Re: Mini report z TBS-ky v Maďarsku....
Veľmi pekný článok :super2:

Chcel by som sa spýtať, prečo má 362 011 nad pravým nárazníkom červený terčík - na fotke, ako sa vracia z Otevény? Ďakujem za odpoveď :kvetinka:
MAVINFORM
Zaslaný: 16.10.2013 12:32  
Založený: 26.12.2010
Miesto: Nagyszombat
Príspevkov: 178
 Re: Mini report z TBS-ky v Maďarsku....
Jedná sa o koncovú návesť, ktorá je v Maďarsku povinná aj pri zapnutých koncových (červených) lampách.

(dľa predpisu MÁV F1-Jelzési utasítás-návestné predpisy)
MAVINFORM
Zaslaný: 16.10.2013 12:46  
Založený: 26.12.2010
Miesto: Nagyszombat
Príspevkov: 178
 Re: Mini report z TBS-ky v Maďarsku....
Pre upresnenie.Odkaz na celý predpis aj so zapracovanými čl. o ETCS...
Koniec vlaku je v kapitole 7 na str.157 :>>odkaz (http)<<
cas


Lukáš;
prispejteFotkaStručneČlánok
spolupracujeme
KHT Zvolen

LTE Slovakia

Železniční magazín

SPDŽ Žilina

TRAINFOTO.eu

IHO.hu

klubmodryhorizont.sk
 
Spomienka na Pala
uzivateliaPoužívateľov online: 81 Používateľov v sekcii
Obrazom aj slovom: 3

Registrovaných: 0
Anonymných: 81

Viac ...