Domovská stránka Obrazom a slovom Aktuálne - stručne Fotogaléria
 
Pokročilé vyhľadávanie
 
RSS
Prihlásenie
Prihlasovacie meno: Heslo:
Obrazom aj slovom
Obrazom aj slovom > Fotoprofil > Motorový rušeň T 478.2041 - 752.041- 4 / druhý diel /

Motorový rušeň T 478.2041 - 752.041- 4 / druhý diel /

 
Od 21. mája tohto roka môžeme vidieť na tratiach ŽSR v krásnom modrom nátere „cargácky“ motorový rušeň 752.041 - 4.V roku 1994 je vedený letmo. V januári je nasadený v prevádzke, v mesiaci február je odvodnený a vedený v zálohe dráhy. Dňa 25. marca ho pracovníci opravárne zavodňujú a je nasadený do prevádzky. Vozí s prestávkami nákladné vlaky. Posledný mesiac v depe Plešivec, 2. augusta je nasadený na manipulačné vlaky číslo 81002 a 81003, po nich je odstavený do zálohy dráhy a pripravený na presun do depa Lučenec, na vozbu ucelených vlakov z Malých Stracín.

 










Dňa 4.augusta 1994 o 13.00 hodine prichádza vlakom číslo 61212 do železničnej stanice Lučenec a následne aj do miestneho depa v Lučenci. V turnusovej skupine číslo 204, pre pravidelné nákladné vlaky na trati Lučenec – Malé Straciny, platnej od 29. mája 1994, kde je potreba hnacích vozidiel na vlakoch série 735 jeden rušeň, dochádza odo dňa 8. augusta 1994 k zmene rušňa na sériu 752. Táto zmena bola schválená dopisom číslo 153 zo dňa 5.augusta 1994. Po vybavení prechodnosti nastupuje dňa 15. augusta 1994 na svoj prvý výkon na peážnej trati pod číslom vlaku Pn 62085/62084, kde nákladnú službu prevzal od rušňa 735.061, ktorý v tento deň doviezol z Malých Stracín vlak číslo 62083/62082. Ako sa ukázalo, nasadenie motorového rušňa 752.041 znamenal pre túto nákladnú vozbu veľký prínos, vzhľadom na katastrofálny stav rušňov série 735, ktoré nestačili pokryť vozbu ucelených nákladných vlakov z bane Dolina, kde hmotnosť vlakov musela byť znížená. Na plné pokrytie odvozu uhlia dňa 5. februára 1995 sem prichádza z depa Humenné rušeň označenia 752.047 - 1, ktorý vytvoril plnú zálohu pre ucelené nákladné vlaky na peážnej trati a zhodne prebral aj vozbu manipulačných nákladných vlakov do Veľkého Krtíša. V turnusovej skupine číslo 202 platnej od 28. mája 1995 pre manipulačné vlaky na trati Lučenec – Veľký Krtíš je na vlakoch 84301, 84300 , 84303, 84302 schválené hnacie vozidlo série 752.



Pn 63800, Malé Zlievce, 6.apríla 2002




RD Lučenec, 24.februára 2004



Žst. M. Straciny, Pn 63802, 15.apríla 2004



 Žst. Lučenec, Pn 64301, 16.júla 2004



Žst Lučenec, 27.februára 2007


Touto zmenou oficiálne rušne série 735 (T 466.0) ,,pielsticky“ ukončili prevádzku na tejto peážnej trati. No nedá mi nespomenúť pri peážke aj spomienku na lučeneckú ,,perlu “ T 678.0005, ktorá tu vykonávala vozbu vlakov od septembra 1970 až do dňa 23. mája 1993, kedy bola nahradená rušňami série T 478.3. Prevádzku rušeň 2041 opustil v apríli 1996. Dňa 3. mája je o 13.30 hodine prevzatý do plánovanej MH opravy v Železničných opravovniach a strojárňach Zvolen. Opravu Zvolenčania ukončujú 31. júla. V ďalších rokoch v prevádzke nemá väčšie neschopnosti a tak od 13. decembra 1999 je naplánovaná MV prehliadka v Rušňovom depe Čierna nad Tisou. Do prevádzky sa dostáva dňa 24. februára 2000. Tam znova jazdí na nákladných vlakoch bez problémov, a tak po ubehnutí vyše 317 000 kilometrov od MH opravy v roku 1996 je naplánovaná ďalšia MH oprava. ŽOS Zvolen preberá hnacie vozidlo do opravy dňa 29. januára 2005. V hlavnej oprave prevádzajú na rušni aj rekonštrukciu číslo 5972, bočné odpruženie podvozkov – stĺpiky. Do prevádzky na peážku sa rušeň vracia v posledný marcový deň. Do konca roka ubehol v prevádzke na vlakoch vyše 36 000 kilometrov.Dňa 4. júna 2007 v úseku trate medzi železničnou stanicou Malé Straciny a Nográdszakal - peážna trať MÁV v kilometri 10.112 na slovenskom území došlo k stretnutiu rušňa na priecestí s cestným osobným motorovým vozidlom. Škoda na rušni bola vyčíslená na vyše 100 000 Sk. Po oprave v Rušňovom depe Zvolen sa dostáva znova do prevádzky. A tak na dlhé roky sme mali možnosť 2041spolu s rušňom 752.047 ich stretávať v depe Lučenec, ako aj v čelách nákladných vlakov do Malých Stracín či do Veľkého Krtíša. Po ukončení vozby ,, na peážke “ v júni 2008, aj na tratiach číslo 160, zo Zvolena do Plešivca v čele manipulačných a nákladných vlakov.



Nehoda, 4.júna 2007




Vlečka Baňa Dolina, 2.apríla 2008



RD Fiľakovo, 27.decembra 2010



RD Fiľakovo, 1.februára 2011




Mn , žst. Tornaľa, 1.apríla 2011




Mn, žst. Tornaľa, 8.júna 2011




Na fiľakovskej spojke, 26.januára 2013



Skúšobná jazda, 14.júna 2013


Od 4. apríla do 7. mája v roku 2009 vykonáva rušňové depo Zvolen na rušni 752.041 MV prehliadku.Dňa 7. decembra 2009 je pristavený rušeň do ŽOS Zvolen a.s. na vykonanie prevádzkovej úpravy merania spotreby paliva na rušni. Poslednú plánovanú MM prehliadku vykonali zamestnanci Carga v depe Fiľakovo na rušni dňa 1. apríla 2011, na ďalšie plánované ošetrenia, prehliadky a neplánované opravy zachádza už do depa Plešivec alebo do Rušňového depa Zvolen.Po ubehnutí vyše 380 000 kilometrov od poslednej hlavnej opravy je dňa 4. marca 2013 (celkove ubehnutých vyše 2 430 000 kilometrov v prevádzke), pristavený a prevzatý na vykonanie MH opravy do ŽOS Zvolen a.s. Tu dostáva pri oprave aj vykonanú prevádzkovú úpravu - nové nahradenie PG 500 s balastom pre HDV radu 751 a prevádzková úpravu Cargo 751 – 019/ 08, dosadenie sociálneho kútika pre HDV radu 751 a 752. Ako aj odhlučnenie stanovíšť – medzisteny a úpravu svetiel vonkajšieho osvetlenia a pozičných svetiel nahradených svietidlami LED.Skúšobná jazda po vykonaní hlavnej opravy vo zvolenskej ŽOS–ke , už aj s náterom a označením štátneho dopravcu ZSSK Cargo bola prevedená dňa 14. júna 2013 na traťovom úseku Zvolen, nákladná stanica - železničná stanica Lučenec a späť. Ukončene opravy bolo uskutočnené dňa 19. júna 2013. Do depa Zvolen prichádza nasledujúci deň. Dňa 21. júna je nasadený do prevádzky na postrku zo stanice Zvolen spolu s rušňom 746.005, kde tlačia 20 naložených vagónov z uhlím z Bane Dolina vo Veľkom Krtíši do Kremnických Baní. Ale to je už ďalšia kapitola životopisu motorového rušňa 752.041 - 4, pôvodného označenia T 478.2041.


Skúšobná jazda, žst. Lučenec, 14.júna 2013



Žst. Lučenec, 4.júla 2013



Žst. Somoskőújfalu, 11.júla 2013



Žst. Somoskőújfalu, 19.júla 2013



Návrat rušňov do žst. Fiľakovo, 19.júla 2013




Na postrku do žst. Somoskőújfalu, 25.júla 2013



Návrat rušňov do žst. Fiľakovo, 25.júla 2013






Veľké poďakovanie za pomoc a ochotu pri tvorbe tohto článku patrí pánovi: Petrovi Chlumeckému, Jankovi Krajčimu, Štefanovi Lackovičovi, Jarovi Matúšekovi a Richardovi Plunárovi . Cenné informácie, dokumenty, materiál ako aj fotografie som čerpal aj z archívu Pala Kukučíka, pri ktorom mi pomáhala jeho manželka Blanka.


Autor textu: Jano Lajtoš
Autori fotografii: Peter Chlumecký, Ján Krajči, Pavol Kukučík, Jaroslav Matúšek a Jano Lajtoš.

Verzia pre tlač Pošli priateľovi
Komentáre
Zobrazenie:
Názory sa nemusia sa zhodovať s názorom redakcie. Redakcia za ne nepreberá zodpovednosť
Richardino
Zaslaný: 28.10.2013 8:12  
Spolupracovník
Založený: 26.10.2009
Miesto: Bratislava, Dúbravka
Príspevkov: 2105
 Re: Motorový rušeň T 478.2041 - 752.041- 4 / druhý diel /
Dokonalý životopis jednej lokomotívy... :apl: :apl: :apl: :apl: :apl:
Luko3105
Zaslaný: 28.10.2013 16:50  
Spolupracovník
Založený: 23.04.2012
Miesto: Podhájska
Príspevkov: 17898
 Re: Motorový rušeň T 478.2041 - 752.041- 4 / druhý diel /
Ako písal Richardino ... Veľmi krásny životopis Mne sa páčia fotky tých stretnutí v stanici ... Dve modré na jednom miesto; ale ani po rekonštrukcii v dvojzáprahu so 47čkou nie sú zlé :number one: :super2:
lajos
Zaslaný: 28.10.2013 17:08  
Administrátor
Založený: 01.07.2009
Miesto:
Príspevkov: 13836
 Re: Motorový rušeň T 478.2041 - 752.041- 4 / druhý diel /
Byla to sice fuška, ale i radost takový materiál zpracovávat. O to víc těší ten (kladný) ohlas :super2:
Janovi díky za tu přípravu, muselo ho to stát hodně času a práce :kvetinka:
Dodes
Zaslaný: 28.10.2013 21:50   Upravený: 28.10.2013 21:53  
Založený: 04.10.2010
Miesto: Nitra
Príspevkov: 10740
 Re: Motorový rušeň T 478.2041 - 752.041- 4 / druhý diel /
Nádherné naozaj. Kvalitný článok a aj fotografie. Vodič toho "Tanku" to ale nevychytal :-D
cas


Lukáš;
prispejteFotkaStručneČlánok
spolupracujeme
KHT Zvolen

LTE Slovakia

Železniční magazín

SPDŽ Žilina

TRAINFOTO.eu

IHO.hu

klubmodryhorizont.sk
 
Spomienka na Pala
uzivateliaPoužívateľov online: 87 Používateľov v sekcii
Obrazom aj slovom: 4

Registrovaných: 0
Anonymných: 87

Viac ...