Domovská stránka Obrazom a slovom Aktuálne - stručne Fotogaléria
 
Pokročilé vyhľadávanie
 
RSS
Prihlásenie
Prihlasovacie meno: Heslo:
Obrazom aj slovom
Obrazom aj slovom > Zo zahraničných tratí > 20 minút v High Bridge

20 minút v High Bridge

 
Dňa 25.februára tohto roku som sa aj s mamou vybral na týždňový výlet do New Yorku, presnejšie do Milfordu v New Jersey. Mojim cieľom bolo samozrejme pofotiť hlavne New York, v ktorom som však bol bohužiaľ iba jeden deň kvôli snehovým búrkam. Môj druhý cieľ bol taktiež jasný, pofotiť vlaky- veľké, hlučné, tak ako všetko v Amerike.

 













Spočiatku som si všetko predstavoval strašne jednoducho, no po čase som zistil, že v okolí, kde som býval sa trať síce nachádza, no osobná doprava na tejto trati nefunguje a nákladné vlaky som tam žiadne nepostrehol. Neskôr sa mi k trati podarilo dostať, konkrétnejšie na nákladnú stanicu, lenže tu nastal ďalší problém - plot. Hľadal som teda miesto popri trati, kde by som sa mohol dostať nad úroveň plotu. Miesto som po čase aj našiel, no medzitým mi už stihli utiecť dva nákladné vlaky. Keď som stál na mieste, stihol prejsť ďalší, no z opačnej strany a tam mi výhľad pokazil strom a stĺp. Ako sa hovorí, do tretice všetko dobré, vybral som sa fotiť znovu a to do malého mestečka High Bridge, kde som mal obrovské šťastie. V malej staničke stál vlak s číslom 5176 do Newark/New York. Na prvý pohľad to bola klasická poschodová súprava, no zaujal ma hlavne jej opačný koniec. Keď som prišiel bližšie, všimol som si, že je to rušeň od firmy Bombardier, čo ma dosť prekvapilo pretože som čakal typický americký rušeň. Spravil som teda zopár fotografií, zopár detailov a pridal aj niekoľko zaujímavostí o rušni. Dúfam, že sa vám aj takáto "chudobnejšia" reportáž bude páčiť.




V štáte New Jersey je železničná sieť vybudovaná najmä pre nákladnú dopravu s nezávislou trakciou, no pre osobnú dopravu je do nej začlenených veľmi málo elektrifikovaných úsekov. Táto rôznorodá infraštruktúra núti cestujúcich k častému prestupovaniu. Kvôli prekonaniu systémových rozdielov a za účelom zvýšenia komfortu cestovania, nasadila spoločnosť New Jersey Transit (NJT) dvojzdrojové rušne TRAXX ALP-45DP. Tieto štvornápravové rušne na hybridný pohon od firmy Bombardier sú schopné prevádzky na závislej i nezávislej trakcii.














Tento rušeň spája s typom ALP-46A rovnaká konštrukcia podvozku, skrine lokomotívy a pohon. Dodatočne však boli pridané dva dieselové motory s výkonom 2 x 1567 kW. Nakoľko je rušeň určený na ťahanie osobných poschodových vlakov v regionálnej doprave, má len jeden zberač a len jednu kabínu rušňovodiča.







Na zabezpečenie „one-seat-ride“, teda cestovania bez prestupovania a s čo najrýchlejším príchodom do cieľa, dosahuje ALP-45DP s dieselovým pohonom maximálnu rýchlosť 160 km/h a s elektrickým pohonom až 201 km/h.

V roku 2008 získala firma Bombardier v nemeckom Kasseli objednávku na prvých 55 rušňov typu ALP-45 DP, ktoré si spoločne objednali dvaja dopravcovia: 35 ks - New Jersey Transit (NJT) a 20 ks - Agence métropolitaine de Transport (AMT) z Montrealu.

Preprava rušňov od nemeckého výrobcu do USA a Kanady nebola jednoduchá. Náročnosť spočívala predovšetkým v tom, že kvôli ich hmotnosti 126 t nebolo možné lokomotívy prepraviť do prístavu Hamburg po železnici. Preto bolo potrebné precízne naplánovať cestnú trasu nadrozmerného nákladu. Každý most na trase bol preverený, či unesie váhu konvoja vážiaceho 200 ton. Dokonca aj výjazd na diaľnicu pri Warburgu musel byť o 6 m rozšírený.
























Počasie mi moc nevyšlo, no sú to moje jediné fotky z tohtoročnej zimy, ktorá bola aspoň na Slovensku veľmi biedna. Ďakujem za prečítanie.

Autor: Nino

Verzia pre tlač Pošli priateľovi
Komentáre
Zobrazenie:
Názory sa nemusia sa zhodovať s názorom redakcie. Redakcia za ne nepreberá zodpovednosť
mathew
Zaslaný: 02.04.2014 9:19  
Založený: 10.07.2012
Miesto:
Príspevkov: 5145
 Re: 20 minút v High Bridge
Skromné, ale veľmi pekné. :number one: Zdá sa mi však, že vývoj železničných technológií v krajine "neobmedzených možností" je oproti vývojárom zo "starého kontinentu" ešte len niekde na "ceste zo stromu", takže schopný rušeň si "amíci" pokorne zakúpili tu, v Európe., kde je železnica o hodný kus ďalej. :emo03:
R0man
Zaslaný: 02.04.2014 16:05  
Založený: 27.01.2014
Miesto:
Príspevkov: 5
 Re: 20 minút v High Bridge
Pekny článok :emo03: pekné
XxXcompany
Zaslaný: 02.04.2014 21:32  
Založený: 01.07.2009
Miesto:
Príspevkov: 13370
 Re: 20 minút v High Bridge
Perfektne zdokumentované :super2: :number one:
suflo
Zaslaný: 02.04.2014 23:37  
Založený: 09.03.2011
Miesto: Bratislava-Vrakuňa
Príspevkov: 15108
 Re: 20 minút v High Bridge
Nino fajný článok :super1: :number one:
Luko3105
Zaslaný: 03.04.2014 17:27  
Spolupracovník
Založený: 23.04.2012
Miesto: Podhájska
Príspevkov: 17680
 Re: 20 minút v High Bridge
Pekne zdokumentované, ďakujem za priblíženie diania v Amerike ... :super1: :super1:

A ako dlho tam stál, že si ho stihol pofotiť z každej strany ? Alebo to sú dva vlaky ? :bingo:
Milo
Zaslaný: 03.04.2014 18:06  
Založený: 25.01.2013
Miesto: Ve
Príspevkov: 4414
 Re: 20 minút v High Bridge
Nino super článok z končín kde sa moc ľudí nedostane :number one:
Nino
Zaslaný: 03.04.2014 21:18  
Založený: 19.01.2013
Miesto: Bratislava
Príspevkov: 3222
 Re: 20 minút v High Bridge
Ďakujem ,som veľmi rád, že sa vám páči, aj keď tých fotiek tu nie je moc, plán bol iný, no som rád za to, čo mám :-) a je to stále ten istý vlak, 20 minút, tak ako je v nadpise :-) :ejha:
michalBA
Zaslaný: 06.04.2014 16:17  
Založený: 29.02.2012
Miesto: Bratislava
Príspevkov: 13297
 Re: 20 minút v High Bridge
Aj majster tesar sa raz utne. :-D Nino sak ty vies :ejha:
cas


Vratislav
prispejteFotkaStručneČlánok
spolupracujeme
KHT Zvolen

LTE Slovakia

Železniční magazín

SPDŽ Žilina

TRAINFOTO.eu

IHO.hu

klubmodryhorizont.sk
 
Spomienka na Pala
uzivateliaPoužívateľov online: 148 Používateľov v sekcii
Obrazom aj slovom: 5

Registrovaných: 0
Anonymných: 148

Viac ...