Domovská stránka Obrazom a slovom Aktuálne - stručne Fotogaléria

Prihlásenie
Prihlasovacie meno: Heslo:
Obrazom aj slovom
Obrazom aj slovom > Zo zahraničných tratí > Jesenný InterRail Trip alebo Szukaj svoj pociąg ! Deň tretí

Jesenný InterRail Trip alebo Szukaj svoj pociąg ! Deň tretí

Po megareportáži s Bardotkami vám predstavujem cestopis z môjho InterRail tripu po Poľsku. Začnem na konci, presuniem sa na začiatok a všetko zakončím v pokračovaní reportáže. Najskôr som nemal chuť napísať tento cestopis, ale jednoducho som mal potrebu sa s vami, čitateľmi o tieto zážitky podeliť.

V dnešnej časti sa dozviete, kde som večer fotil a kam som sa vybral. Moje plány sa zmenili jedným telefonátom a trochu ma to zarazilo, no dôvod vám priblížim neskôr.Od Wilenskej stanice som išiel pešo smerom k varšavskej ZOO, kde som si odfotil zopár električiek. Na obratisku som si odfotil známu poľskú električku Konstal číslo 1233.

Odtiaľ som išiel touto električkou ďalej na zastávku Rondo Starzyńskiego. Tam som vystúpil a prešiel k železničnej stanici Varšava ZOO. Tu práve prišiel "ELF" od Koleje Mazowieckie, tentokrát ale nie letisková jednotka ale klasická regionálna jednotka.

KM ''Elf'' 2 140 134-9 v stanici Varšava ZOO

Odtiaľ som išiel do mesta, nevediac že nájdem asi najkrajšie miesto pre moje nočné fotenie električiek. Vo Varšave majú podobný most ako v Bratislave, kde jazdia autá a popod nimi vlaky. V Bratislave je to najznámejší vyťažený Prístavný most, vo Varšave je to most Gdanski a dole jazdia električky. Vlaky jazdiace cez stanicu Varšava ZOO majú svoj osobitný most. Na nasledujúcej snímke je vidno oba tieto mosty.

A tu je fotografia zdola, kde jazdia električky. Na fotke vidno Konstal číslo 1127 na L1

Tu som prečkal až do tmy, kedy som vytiahol statív a začal robiť nočné fotografie. Mal som v pláne, že počkám na D-Zug, resp. TLK 407 alebo R407 do Viedne. Bolo niečo okolo 15-tej hodiny popoludní a ešte som sa vybral do mesta, ktoré som prešiel asi do polovice a nenašiel som hlavné námestie. Povedal som si, že ho musím nájsť a tak som začal hľadať bez mapy úplne naslepo. Neuveríte, ale po chvíľke som ho aj našiel.

Predstavujem vám Plac Zamkowy

Odtiaľ je aj pekný výhľad na mesto a hlavne na električky a autobusy, ktoré jazdia na moste Most Śląsko-Dąbrowsk. Vzadu vidieť aj Narodowy Stadion ako aj most pred ním.

Trochu som si chcel zvečniť aj autobusy. MAN (Maschinenfabrik Augsburg-Nürnberg) vs. Solaris

Potom som začal rozmýšľať čo ďalej. Našiel som si spoj a vedel som kam pôjdem. Nocľah som už nemal objednaný no aj tak sa mi nechcelo ísť ani domov a nechcel som takisto spať na ulici. Tak som si povedal, že ešte pôjdem na výlet a mal som ešte dosť času, pretože bolo okolo pol piatej popoludní. Začal som teda zase fotiť a tu vám ukážem ešte jednu fotku štadióna.

A aj námestie so starými hradbami

Zložil som si statív a kráčal som ku Gdanskému mostu. Prešiel som električkou na druhý breh mesta k zastávke Rondo Starzyńskiego. Tam som sa postavil a začal som fotiť električky. Prvá je modernizovaný Konstal (originál Konstal 105Na) FPS 123N. Varšava ich má 517 kusov (Konstal 105Na), jazdia samostatne, vo dvojici alebo v trojici.. Tieto modernizované som videl jazdiť iba vo dvojiciach. Tu je vidieť FPS 123N 2114 na zastávke.

Odtiaľ som sa dostal na druhú zastávku ktorá sa nachádza pred mostom cez rieku Wisla. Zastávka sa volá Wybrzeże Helskie. Prvá bola originálna Konstal so starým lakom. Voz č. 1226 na zastávke Wybrzeże Helskie.

Po jednotvárnych električkách Konstal sa mi do objektívu konečne dostal aj najnovší prírastok od firmy PESA Bydgoszcz. Je to známa električka 120Na SWING, Varšava ich vlastní okolo 140 kusov.

Podľa mňa vydarená fotka mosta

Pohľad z tohto miesta na mesto nie je taký zlý. Vidieť prakticky všetky zaujímavosti mesta. Hlavná dominanta mesta Varšava, Palac kulturi.

Od zastávky som pokračoval do mesta, k stanici Gdański. Odtiaľ ale nemám fotku, pretože mi zhodou okolností v tom čase išiel vlak do ktorého som nastúpil. Išiel som do stanice Wschodnia a odtiaľ som nasadol na prímestský vlak a pokračoval na jeho konečnú stanicu vo Varšave. Nevedel som jej názov, avšak poloha z mobilu mi prezradila, že sa zrejme jedná o stanicu Varšava Goclawek. Počkal som tam na druhý vlak a išiel naspäť do mesta. Tam som zakotvil na mojej poslednej fotozastávke- Varšava Śródmieście. Táto stanica bola postavená v roku 1949. Stanica má dve koľaje a tri nástupištia. Nachádza sa presne pred Palacom kulturi. Zaujímavosťou je, že medzi stanicami Varšava Centralna - Varšava Śródmieście a varšavským metrom je vzdialenosť cca 1km. Pýtate sa prečo? Najskôr bola postavená stanica Varšava Śródmieście, neskôr v roku 1975 stanica Varšava Centralna, ktorá však vďaka svojej rozlohe nemohla stáť pri Palaci kulturi a tak ju presunuli smerom vľavo do paláca. Stanice sú pospájané tunelmi, no k metru musíte ísť 10 minút pešo. A prečo metro nie je postavené pod týmito stanicami? Odpoveď je jednoduchá- metro patrí mestu a to si stavalo ako chce. Ale vráťme sa späť k fotkám...

Postavil som si statív a začal som fotiť. Fotografov informujem, že na každej stanici je ochranka, ktorá zváži to či tam fotiť môžte alebo nie. Keď som deň predtým fotil v Centralnej, tak ma zastavili a spýtali sa čo tam robím. Chceli vidieť fotky, ktoré som im ochotne ukázal, oni ich so záujmom pozreli a išli ďalej. Dnes si ma v tejto stanici ani nevšímali.

Vitajte v stanici Varšava Śródmieście

Prvá jednotka, ktorú som odfotil bola EN57-1928ra od Koleje Mazowieckie (KM)

Druhá jednotka bola "poľské metro" EN57-935 alebo pod novým UIC značením 2 210 246-5

Ďalšie modernizované "poľské metro" od Koleje Mazowieckie, ktoré ich vlastia 66 kusov. Toto má značenie EN57 AKM-1586rb. Po celom Poľsku bolo doteraz spolu týchto jednotiek úctihodných 1412 kusov. KM (Koleje Mazowieckie) ich majú vo vlastníctve 119 kusov, modernizovaných je 66 kusov na trojdielnu EN57 a jednu štvordielnu EN71.

Potom do stanice prišiel ELF od spoločnosti SKM (Szybka Kolej Miejska w Warszawie). Jedná sa o prímestské vlaky na štýl viedenskej S-Bahn.

Tu je na fotke zachytená SKM 2 160 007-2

Potom som išiel na ďalší vlak KM. Musím uznať, že to síce nie je môj obľúbený vlak, ale nemám problém s ním na stanici "poflirtovať". KM ich vlastnia 10 kusov a toto je v poradí siedmy.

Môj čas sa krátil a musel som si ešte kúpiť lístok a tak som si povedal, že počkám ešte pár minút na nejakú čerešničku na záver. Nebol to síce poschoďák od KM, ale od SKM môj najobľúbenejší vlak vo Varšave- NeWag IMPULS.

SKM 2 160 132-8 alebo 35WE-010F

Mal som do odchodu môjho vlaku domov už iba cca. hodinu a pol. Lístky kúpené, predtým ako som ešte išiel fotiť do stanice Varšava Śródmieście som si išiel do obchodu kúpiť pivko, čokoládu a colu na cestu. Ráno keď som vstal som sa tešil na EC Sobieski, čašníčku Anetku a šéfkuchára reštauračného vozňa, ktorí už mojich kolegov dosť dobre poznajú. Sobieski je medzi mojimi kamarátmi známy ako "čokoládovo-tortový vlak" kvôli reštauračnej čokoládovej torte. No nakoniec som nešiel, pretože som sa tešil, že večer v Bratislave pôjdem osláviť moje narodeniny s jednou osobou. No osoba sa na mňa vykašlala a povedala mi to až v ten deň, že nepríde. No nič, sklamanie obrovské, tak som si sadol pred Palac kulturi, otvoril pivo a oslavoval moje narodeniny sám vo Varšave. Pobral som sa pomaličky na stanicu, kam akurát prichádzal môj vlak, ktorý som si ešte odfotil. Bola to EU07-205. Po ľavej strane vidno reflexné vesty, sú to securiťáci, ktorí mi zakázali fotiť na stanici. Neriešil som to, pretože som mal iba tri minúty do odchodu vlaku. Ide len o to, na akých securiťákov natrafíte...

EU07 205 na TLK 18200 SZCZECINIANIN ktorý vo svojom názve prezrádza aj cieľovú stanicu vlaku.

Spontánne som si podvečer vybral vlak do Štetína. Prečo? Keď som sa prednedávnom ešte hrával hru MSTS, tak som jazdil po trati Berlín-Štetín. A tak som si povedal, že sa tam pôjdem pozrieť.
Ráno 5:47 v Štetíne. Vonku zima, zle som sa vyspal, keďže vlaky sú povinne miestenkové a v kupé nás bolo 6. Mal som to "najlepšie" miesto v strede. Keby som vedel, že ak máš miestenku nemusíš byť na svojom mieste, tak by som si hľadal iné. No nevadí, moja prvá nočná jazda v Poľsku, ľudia sa učia na svojich chybách. Pri zime ktorá tu vládla som ihneď hľadal spoj z tohto mesta, nemal som na to jednoducho nervy. Ale keď už som tam bol, tak som niečo pofotil.

POGON SZCZECIN. Vždy mám problém s napísaním tohto názvu, preto budem písať stále Štetín.

Štetín Glowny

Moje prvé dojmy zo Štetína...neboli príliš dobré. Vojenská základňa pri stanici, ex.berlínske KT4D

Električkové trate sú v zlom technickom stave, na jednej trati keď som videl ako električka "tancuje" na tých koľajách, hneď mi to zdvihlo náladu. Škoda, že som neurobil video...

Niekde v Štetíne, ex.berlínska KT4D

Pochodoval som po meste, prišiel som k nejakým koľajniciam, išiel popri nich a našiel som nefungujúcu zastávku Szczecin Pogodno.

Odtiaľ som pokračoval už po koľajniciach. Slniečko sa konečne ukázalo, začalo byť príjemnejšie teplejšie. A Štetín ukázal čo má, zaujímavé miesto aké som ešte nevidel a dosť ma prekvapilo. Tu je ďalšia ex.berlínska električka.

Mesto sa začalo zahusťovať

Tu je modernizovaná električka Konstal 105Na na Alfa Moderus

Ale aj v Štetíne sa už "SWINGuje" pod označením 120NaS. Štetínska dopravná spoločnost ich vlastní 20 kusov

Štetín z druhej strany

Štetínsky most

O 14-tej hodine poobede som musel zo Štetína odísť, aby som stihol môj vlak domov. PKP IC EP07 198 na TLK 831 z Krakowa do Štetína. A to som si ešte hovoril, že ja takýmto vlakom 6 hodín do Varšavy nepôjdem...

Pred stanicou je takáto socha, ktorá predstavuje asi výhybku

Aj niečo nemecké som si tam odfotil. RE do Lübecku s BR 928 690-7. Do Štetína jazdia už iba tieto jednotky. S rušňovodičom som si trochu po nemecky pokecal.

Szczecin Glowny

Potom som si išiel kúpiť zase niečo pod zub, ako vždy Colu ktorá ma prebere. Napokon som celú cestu do Varšavy prespal. Na stanici ma už čakal môj vlak. V jeho čele bola EU07 185 od PRZEWOZY REGIONALNE, súprava sa skladala hlavne z bývalej prvej triedy. Aspoň bolo pohodlné sedenie na úrovni ZSSK B.

Musím uznať, že keď v Štetíne svieti slnko, je to dosť pekné mestečko kam sa plánujem ešte raz vrátiť a hlavne si spraviť poznanie trate cez Eberswalde do Berlína.

Posledná fotka, ktorú vám ukážem je aj jedna z posledných v mojom aparáte. Pred Štetínom je velikánske koľajisko, ktoré je zarastené ale podľa toho, čo som videl stačí len pokosiť trávu, vypíliť stromčeky a mohlo by fungovať, pretože signalizácia ako aj elektrifikácia vypadá byť v poriadku.

Resumé môjho výletu po Poľsku: Keď je pekné počasie, dá sa Poľsko pekne vidieť aj z vlaku. Varšava mňa osobne neoslovila, ale Krakow zaujal opačne najviac. Zaujímavý je aj Wroclav, no ten vám priblížim až nabudúce z môjho predvianočného InterRail tripu.

Odpovede na otázky z poslednej časti:
- Prečo pocong a nie správne pociag... Je to z dôvodu, lebo precovný názov bol pocong. Píš ako počuješ.
- SWING duom som sa previezol, ale nemám ho odfotený.
- WKD električky som počas môjho pobytu videl, no prejsť si ju chcem až nabudúce. Táto cesta do Poľska bola spontánna a nič som nemal naplánované vopred

Ďalšiu reportáž o mojom ďalšom jazdení po Poľsku vám priblížim niekedy nabudúce, nakoľko teraz vám chcem ukázať aj zopár iných reportáží. Ďakujem za pozornosť a som vďačný za každý komentár a zdieľanie.

Autor: trainspotter

Verzia pre tlač Pošli priateľovi
Komentáre
Zobrazenie:
Názory sa nemusia sa zhodovať s názorom redakcie. Redakcia za ne nepreberá zodpovednosť
trainspotter
Zaslaný: 09.04.2014 0:15
Založený: 13.06.2012
Miesto:
Príspevkov: 3335
 Re: Jesenný InterRail Trip alebo Szukaj svoj pocong ! Deň...
Ta posledna fotka ktora sa uz do reportaze nezmestila
:flower:
omgitsconi
Zaslaný: 09.04.2014 8:10
Založený: 02.02.2014
Miesto: Nitra
Príspevkov: 1492
 Re: Jesenný InterRail Trip alebo Szukaj svoj pocong ! Deň...
Parada Ludwig :super1: :super1: :super1: :super1: :super1: :super1: :super1: :super1: :super1: :super1:
Luko3105
krása :super1:
Zaslaný: 10.04.2014 17:31
 Re: Jesenný InterRail Trip alebo Szukaj svoj pocong ! Deň...
Vdaka za odpovede z minula,
dovolim si i tu niekolko poznamok:
"tentokrát ale nie letisková jednotka ale klasická regionálna jednotka"
Ony sa lisia iba piktogramom na cele jednotky.
"nenašiel som hlavné námestie. Povedal som si, že ho musím nájsť a tak som začal hľadať bez mapy úplne naslepo. Neuveríte, ale po chvíľke som ho aj našiel."
Nenasiel.:-) Hlavne namestie je este asi 500 m dalej. Vola sa Rynek Starego Miasta... (Nedaleko mas aj slovenske kulturne a informacne stredisko.)
"Most Śląsko-Dąbrowsk"
Most Śląsko-Dąbrowski
"Varšava ich má 517 kusov (Konstal 105Na), jazdia samostatne, vo dvojici alebo v trojici."
V trojici som ich este ani raz nevidel...
"Po jednotvárnych električkách Konstal sa mi do objektívu konečne dostal aj najnovší prírastok od firmy PESA Bydgoszcz. Je to známa električka 120Na SWING"
Najnovsia je Swing Duo (obojsmerna). Teraz pridu este novsie (Jazz).
"Hlavná dominanta mesta Varšava, Palac kulturi."
Palac Kułtury i Nauki
"k stanici Gdański"
Gdańska
"Goclawek" a "Glowny" a "Wroclav"
Gocławek a Główny a Wrocław (citaj gocuavek a gvúvny a vrocvau)(ak si presny inde, bud aj tu:-))
"Varšava Śródmieście. Táto stanica bola postavená v roku 1949. Stanica má dve koľaje a tri nástupištia."
Nie je to stanica, ale "iba" zastavka.
10.
"medzi stanicami Varšava Centralna - Varšava Śródmieście a varšavským metrom je vzdialenosť cca 1km"
vzdialenost medzi stanicou metra Centrum a zeleznicnou stanicou Warszawa Centralna je cca 500 m, medzi stanicou metra Centrum a zastavkou Warszawa Śródmieście cca 200 m
11.
"(Szybka Kolej Miejska w Warszawie). Jedná sa o prímestské vlaky na štýl viedenskej S-Bahn."
Jedna sa o mestske vlaky. Primestske su tie zelene dopravcu Koleje Mazowieckie.
12.
"keď v Štetíne svieti slnko, je to dosť pekné mestečko"
Odkial si? Toto "mestecko" ma 410000 obyvatelov bez predmesti...:-)

Fotografovanie nie je zakazane. Security bud to nevie, alebo robi vlny z komplexov menejcennosti.

Navstivil si zahradnu krcmicku na brehu Wisły u Mostu Gdańskiego?
trainspotter
Zaslaný: 10.04.2014 18:29
Založený: 13.06.2012
Miesto:
Príspevkov: 3335
Ahoj :D
Takto
1. mam pocit ze letiskova jednotka sa lisi aj ze nema odkladaci priestor na kufre. A jasne piktogram chyba :D :emo03:

2.Ano aj hlavne namestie som nasiel, hned ked som ho videl tak som si spomenul .. ze fakt ja ho poznam z obrazkov. Ale nato ze chcel som tuto reportaz dat iba ako celok som sa musel krotit z fotkamý. Tak vela som tu nedal. Kedze som mal okolo 3000fotiek a vybrat som si mohol iba 120 (3x40fotiek).

3.Chyba :D

4. Tato fotka mne dala iluziu ze bola trojkova... ale niekde mam v hlave ze som videl trojcelnu. Mozem si to ale plect z Krakowom .. alebo inim mestom. :zlí20:

5.Ano sledujem novinky ake maju prist. Uz aj Jazz je mne znamý ale tu som zatial opisoval terajsi stav. A ako som povedal ze obojsmernej som sa viezol ale nemam ju odfotenu. Jazdi cez ulicu aleja Solidarności. Tam som mal aj dobre ubytovanie.

6.Palac Kułtury i Nauki ( jasne moja chyba ale ked tak uz by som tam dal aj Palac Kułtury i Nauki i Kinoteki :D

7&8. Raz som ctrl C a Ctrl V pouzil inokedy prepisal iba meno... nemam PL klavesnicu :|

9. Tak jo Zastavka ale dost cudna. Taka zvlastna .. stavana ako ''Reichstag'' aspon vchodý tak vypadaju zakomponovana Socialisticka Architektura. :-D

10. Jo ja by som povedal ze vychod z Hlavnej po metro je uz 700m. Ale tak aj Geodet ako ja spravý chybi :(

11.Ja som to bral vsetko ak primestke vlaky. Jedine ze to patri mestu Varsavi.

12. Tak mestecko je pre mna aj Blava. :-D Ale musim uznat ze je to dost velke mesto presiel som ho cele chcel som o nom viacej napisat ale nemal som daku chut zasa tuto reportaz predlzovat na 5casti. Ked rozmyslam ze este raz som sa do toho polska vratil minulý rok a o tom chcem ties este porozpravat.

13. nie nenastivil krmicku lebo som o nej nevedel, Varsavu som uplne na slepo iba planom o MHD som presiel Varsavu. Ale nabuduce sa ti ozvem ked pojdem do Varsavi. Ocakavaj najneskor v Septembri to mam napalanovane. W-Varsava-Gdansk-Stettin-Eberswalde-Berlin-Hannover-Hamburg-W (Wien)

Ale na zaver, pekne bolo ajtak. :papa:
A dik za komentare a ze to tolko ludi zaujimaju moje reportaze :kvetinka:
Zaslaný: 11.04.2014 12:03
Ahoj, polofil...:-)

letiskova jednotka by mala mat naopak odkladaci priestor na kufre, nie?:-) Pozriem sa pre istotu...

11.
vlaky SKM jazdia iba po aglomeracii Warszawa (vlaky typu Devinska Nova Ves - Bratislava hl. st. - Senec); preto su to mestske a nie primestske vlaky.:-)

13.
na >>odkaz (www)<< mas na mna vsetky moje kontakty (vcitane datovej schranky, keby si mi chcel poslat nejake upomienky...:-)). Napis mi na e-mail svoje kontakty a ozvi sa, az sem k nam pojdes. Navstivime i krcmicky (mnozne cislo!!!) s vyhladom na most, na ktorom nie je problem vidiet naraz tri iduce vlaky... Nesmie vsak byt po sezone! (Nie kvoli vlakom, ale kvoli krcmickam...:-))

Neviem vsak, dokedy tu budem. Vypada to vsak, ze tu budem robit jednu velku zltu vec, ako som ju kedysi urobil na rameni Praha - Ostrava - Zilina...:-) Zomriet tu vsak nechcem - po 30 rokoch zivota v UNESCO City Praha mi Warszawa pride taka divna... (Naviac tu nie je pekne pocasie, az na vynimky...)
Su tu vsak pekne dievcata, pomer 112 zien na 100 muzov...:-)
(Ked som kedysi projektoval linku 2. tunajsieho metra a kolaje na letisko Chopina, netusil som, ze to budem vyuzivat, ci dokonca tu zit...)

PS 1:
Moje fotografie mozes vidiet na >>odkaz (www)<<
PS 2:
Akej si narodnosti? Mas dost velke gramaticke chyby v slovencine, vacsie, ako ja v polstine...:-)
(Ja jestem Słowakiem z Cziech, urodzen w Węgrach, mieszkający w Polsce... a córka mi mówi russki...:-) Na tuto moju odpoved na otazku "Skąd je Pan?" obvykle zaznie reakcia typu "ó matko" alebo "masakra" alebo "cholera"...:-) (Niekedy vsak odpoviem, ci z mojho prizvuku nie je dobre pocut, ze som zo Żoliborzu (stvrti vo Warszawe)...:-)))
MAVINFORM
Zaslaný: 11.04.2014 16:55   Upravený: 11.04.2014 17:01
Založený: 26.12.2010
Miesto: Nagyszombat
Príspevkov: 179
Zdravim Vas priatelu:-)

rad by som zareagoval na Vasich par viet a otazok...

Najprv na "ochranu" autora reportaze. Jeho gramaticke chyby velkoryso prehliadam, kedze sa mi zda, ze zije niekde v germanskych krajinach:-) Preto mu zrejme slovencina pismom uz nejde najlepsie. Sam viem, ako clovek rychlo strati znalost hoc aj rodneho jazyka hlavne v pisme pri dlhsom pobyte mimo domov...

"Vypada to vsak, ze tu budem robit jednu velku zltu vec, ako som ju kedysi urobil na rameni Praha - Ostrava - Zilina..."
Takze prienik RJ na polske kolaje? V akom casovom horizonte? Faktom je, ze polsky trh je urcite zaujimavejsi, ako cely cesky a slovensky dohromady...

"Warszawa pride taka divna..." - tak samozrejme, kazdy ma na to svoj pohlad a citenie. Mne naopak W-WA ucarovala a zda sa mi, ze je to moderne funkcne miesto pre zivot aj s dobrym zivotnym prostredim. Praha je uz velmi spinava a nemyslim len spinu ako taku. Asi viete na co narazam...
W-wa je este taka "neobjavena". A tie krasne devy su navyse prijemny bonus:-))) Sam som obdivovatelom sarmu polskych dam:-)

(Ja jestem Słowakiem z Cziech, urodzen w Węgrach,
Ak sa smiem spytat, kde w Wegrach je Pan urodzen?

PS: Srdecne pozdravujem do Warszawy!!!

Trainspotter: opat pekne foto s citom pre detail. Pacia sa mi aj foto busov, konkretne MANu a Solarisu. Budem sa tesit na pokracovanie a na dalsie zaujimave reporty zo zaujimavych destinacii... :number one: :emo03: :number one:
Zaslaný: 12.04.2014 13:09
 Re: Jesenný InterRail Trip alebo Szukaj svoj pocong ! Deň...
Rimaszombat:-) znie to tu zaujimavo...
V com je Praha velmi spinava?
MAVINFORM
Zaslaný: 16.04.2014 2:17
Založený: 26.12.2010
Miesto: Nagyszombat
Príspevkov: 179
K tej Prahe. Mal som na mysli taketo a podobne udalosti:>>odkaz (http)<<

Prosto, ex-ZSSR cvarga je v Prahe uz dost tzv. "cezciaru"...

Ad Rimaszombat: takze RS vydavate v PL za Wegry? Clenske v Jobbiku uz mate uhradene? :-D

A este poznamocka. Na otazku ohladom "zlteho projektu" v PL ste mi neodpovedal. Teraz neviem, ci to bol zamer... :emo03:

Dakujem a pozdravujem Vas :papa:
Zaslaný: 16.04.2014 10:08
 Re: Jesenný InterRail Trip alebo Szukaj svoj pocong ! Deň...
Bavime sa tu casto o polskej kuchyni, ktora mi nesedi a tak im hovorim, ze som z madarskej kuchyne a to je pravda...
Co sa cudzincov tyka - myslite abonentov, ci rezidentov? Tu som za exota, to je pravda...
Co sa zlteho projektu tyka, bol to zamer... Venujte sa teraz zltemu projektu na Slovaci... :-D