Domovská stránka Obrazom a slovom Aktuálne - stručne Fotogaléria
 
Pokročilé vyhľadávanie
 
RSS
Prihlásenie
Prihlasovacie meno: Heslo:
Obrazom aj slovom
Obrazom aj slovom > Zaujímavosti > So spoločnosťou CER Slovakia a.s. do Strážskeho, časť druhá...

So spoločnosťou CER Slovakia a.s. do Strážskeho, časť druhá...

 
V dňoch 6,7 a 8. mája 2014 prebiehala preprava ďalšieho z nadrozmerných nákladov. Jednalo sa o veľmi zaujímavý vlak hlavne z dôvodu použitia rušňa T669.0522 Hornonitrianskych baní Prievidza, a.s. O tejto preprave sme informovali v obrazových aktualitách a prvej časti reportáže zverejnenej nedávno. V druhej časti sa pozrieme ako to vyzeralo na neelektrifikovanej trati.

 














Nákladný vlak s nadrozmerným nákladom bol na Slovensku vedený na licenciu spoločnosti CER Slovakia a.s. a spoločne s členmi nášho portálu sme sa ho snažili zdokumentovať a popísať čo najlepšie. Pre tých, ktorí zmeškali prvú časť prikladám odkaz :



Počasie v tejto časti už nebude slnečné a stále sa zhoršovalo, no snáď aj druhá časť zaujme. Nasledovné dve fotografie budú zo stanice Pstruša, kde bol vlak predchodený osobným vlakom 6215 smerujúcim do Fiľakova.



Prechodenie vlakom Os6215. Autor : XxXcompany



Bližší pohľad na súpravu čakajúcu na odhlášku za vlakom Os6215. Autor : XxXcompany



Ďalšie čakanie na sled vlakov bolo v stanici Stožok, tentokrát sme križovali s osobným vlakom 6216 do Zvolena.



Snímok zachytáva vlak pri čakaní na vykrižovanie. Autor : XxXcompany



Túto mimoriadnosť na trati si nenechal ujsť ani Patrik a taktiež si vlak zdokumentoval viac krát spoločne s nami.



Klasické miesto v úseku Stožok – Detva nesklamalo a vlak sa blíži k zastávke Detva. Autor : Sapphire



Ďalší pobyt bol v stanici Kriváň, kde sme sa stretli s Janom a Paťom a pokračovali si spoločne vlak zdokumentovať v ďalšej ceste. Okrem toho sa v Kriváni striedali aj traťmajstri.



Krátko po zastavení v stanici Kriváň. Autor : XxXcompany


Ďalším miesto, kde sme si vlak zvečnili bol aj Podkriváň, kde sme sa stretli aj s Jurom a pokračovali s ním spoločne ďalej.



Zaujímavý pohľad s mostom nad Podkriváňom. Autor : XxXcompany



Krajina v tejto časti Slovenska má skutočne svoje čaro, ďalšie miesto kde sme si vlak zvečnili bolo kúsok za zastávkou Píla z cesty na priecestí.



Kúsok za zastávkou Píla sa vlak blíži k priecestiu, ktorého závora išla až po zem, čo bolo dosť zaujímavosťou. Autor : XxXcompany



Vlak stál v stanici Lovinobaňa skoro hodinu z dôvodu sledu vlakov s osobnou dopravou a my sme čakali v stanici Podrečany, ktorá je známa aj mechanickými závorami.



Vlak sa blíži ku vchodovému návestidlu do stanice Podrečany. Autor : XxXcompany



O kúsok ďalej už za vchodovým návestidlom do stanice Podrečany. Autor : XxXcompany


Stanicou Lučenec vlak taktiež iba prechádza a spoločne ho dokumentujeme...



Snímok z Lučenca Jurovým objektívom. Autor : Jurko754082



Vo výh. Holiša vlak opäť stál a bolo to z dôvodu križovania s Os6222, pekne sa teda dal opäť vyfotografovať.




„Trafovlak“ stojí vo výh. Holiša. Autor : XxXcompany



Odchod z výh. Holiša Janovým pohľadom. Autor : jano



A Jurovým objektívom aj s mechanickou závorou. Autor : Jurko754082




Z dôvodu únavy personálu spoločnosti ZAGREBTRANS, ktorý celú cestu musí sledovať trať a posúvať nadrozmerný náklad pri jazde cez desiatky prekážok počas jazdy vlak jazdu ukončil v stanici Jesenské. Vlak by už večer neprešiel ďaleko nakoľko obmedzením bol aj zákaz jazdy v noci, ktorý na Slovensku platí a o ktorom som písal aj v minulom diely. Súprava sa teda zabezpečila a počkala do rána. Rovnako sa v Jesenskom menili aj traťmajstri. Obaja určite článok čítajú a aj touto formou ich pozdravujem a ďakujem za spoluprácu či už pri oboznámení s miestnymi zaujímavosťami, tak aj pri pomoci s ubytovaním posádky vlaku a nájdením bankomatu.



Po príchode do stanice Jesenské s nádejou na lepšie počasie od rána nasledovného dňa. Autor : XxXcompany



Ráno tma a riadny dážď, čo teda netešil nikoho z nás, no i napriek tomu cestu dokumentujem ďalej . Autor : XxXcompany



Zaujímavý pohľad sa naskytol aj v Gemerskej Hôrke, kde nás prechádzal už iba rýchlik a to konkrétne 931. Prečo už iba rýchlik ? Pretože už v Gemerskej Hôrke je osobná doprava zrušená.



Rýchlik 931 predchádza nadrozmerný nákladný vlak v stanici Gemerská Hôrka. Autor : XxXcompany


Pred stanicou Plešivec sa naskytla náročnejšia prekážka vo forme mostu, ktorým sme museli ísť veľmi opatrne.



Pohľad na prechod mostom pred Plešivcom. Autor : XxXcompany

V stanici Plešivec sme opäť striedali traťmajstrov a taktiež pozdravujem miestneho traťmajstra, ktorý nás ochotne poctivo oboznámil nielen s traťovými pomermi, ale aj miestnymi. Počasie však stále neprialo a ja som si v stanici Jesenské vyfotil v sťažených podmienkach rušeň ZSSK na nákladnom vlaku pre obrazovú aktualitu, ktorú ste možno už videli. Odkaz prikladám sem :

Ďalšou stanicou, kde sme zastavili bola stanica Jablonov nad Turňou v ktorej sme striedali traťmajstra. Dosť nešťastnou situáciou v úseku Plešivec – Jablonov nad Turňou bolo zameškanie R812, ktoré nemalo žiaden význam a rýchlik bol zmeškaný zbytočne 9minút zo stanice Rožňava. Aj napriek tomu, že sa rušňový personál maximálne snažil boli na trati prekážky o ktorých ŽSR vedelo a posádku informovalo už vopred. Cez prekážky bola rýchlosť vlaku znížená a aj keby nebola aj tak by to po Rožňavu nijak nevychádzalo pred rýchlikom.




Krátke zastavenie v Jablonove nad Turňou. Autor : XxXcompany


Ďalej som opäť rád, že som, v dokumentácii tejto mimoriadnosti neostal sám a mal možnosť pokračovať s Tomášom ďalej vyfotiť si tento vlak viac krát.



Pri výh. Drienovec pohľadom Tomáša. Autor : TomiT478



Po vyfotení sa opäť premiestňujeme a volíme miesto pri Moldave nad Bodvou.



Zaujímavé miesto z priecestia. Autor : TomiT478


Posledná fotografia na neelektrifikovanej trati bude zo stanice Čečejovce a ostatné uvidíte v tretej časti, ktorá bude zachytávať úsek od Hanisky pri Košiciach až po konečnú stanicu Strážske aj s priebehom vykladania transformátora.



Prechod vlaku cez Čečejovce. Autor : XxXcompany

Verím, že sa Vám aj druhá časť sľúbeného článku páčila a tešíte sa na tretiu časť v ktorej už nájdete aj fotografie z vykladania transformátora. Špeciálne poďakovanie patrí Janovi (jano) a Tomášovi (TomiT478) a samozrejme spoločnosti CER Slovakia a.s. za pomoc bez ktorej by táto druhá časť článku nebola taká, ako je.



Text : XxXcompany
Foto : XxXcompany, Sapphire, Jano, Jurko754082, TomiT478

Verzia pre tlač Pošli priateľovi
Komentáre
Zobrazenie:
Názory sa nemusia sa zhodovať s názorom redakcie. Redakcia za ne nepreberá zodpovednosť
kaoz
Zaslaný: 19.05.2014 10:58  
Založený: 12.10.2010
Miesto: ned'aleko štreky
Príspevkov: 13340
 Re: So spoločnosťou CER Slovakia a.s. do Strážskeho, časť...
super pokračovanie :super2: Teším sa na tretiu časť
Luko3105
Zaslaný: 19.05.2014 18:33  
Spolupracovník
Založený: 23.04.2012
Miesto: Podhájska
Príspevkov: 16220
 Re: So spoločnosťou CER Slovakia a.s. do Strážskeho, časť...
Výborne zdokumentované :klanacka: :klanacka: A fotky ma potešili, aj keď bolo zamračené :number one: :number one:
XxXcompany
Zaslaný: 19.05.2014 19:58  
Založený: 01.07.2009
Miesto:
Príspevkov: 13335
 Re: So spoločnosťou CER Slovakia a.s. do Strážskeho, časť...
Chcel si povedať zamračené a lialo všakže ? :-D

Ďakujem, no zamračené som ešte moc necítil, no ten dážď bol taký, že ešte doma som bol mokrý hlavne nohy a v topánkach aquárium :-D
rozok
Zaslaný: 20.05.2014 15:02  
Založený: 19.05.2013
Miesto: Topoľčany
Príspevkov: 5260
 Re: So spoločnosťou CER Slovakia a.s. do Strážskeho, časť...
Druhá časť nesklamala :emo30: Super :klanacka: :super1:
cas


Olympia
prispejteFotkaStručneČlánok
spolupracujeme
KHT Zvolen

LTE Slovakia

Železniční magazín

SPDŽ Žilina

TRAINFOTO.eu

IHO.hu

klubmodryhorizont.sk
 
Spomienka na Pala
uzivateliaPoužívateľov online: 47 Používateľov v sekcii
Obrazom aj slovom: 5

Registrovaných: 0
Anonymných: 47

Viac ...