Domovská stránka Obrazom a slovom Aktuálne - stručne Fotogaléria
 
Pokročilé vyhľadávanie
 
RSS
Prihlásenie
Prihlasovacie meno: Heslo:
Obrazom aj slovom
Obrazom aj slovom > Zo zahraničných tratí > Posledné hodiny Viedenského Sudbahnhofu!

Posledné hodiny Viedenského Sudbahnhofu!

 
Tohtoročná zmena grafikonu vlakovej dopravy mala pre mňa trošku inú príchuť ako po iné roky.Okrem posledných záberov rušňov a súprav , ktoré sa v okolí môjho bydliska prestanú s nástupom nového GVD 2009/2010 vyskytovať bola možnosť spraviť si posledné zábery zo 135 rokov starej Viedenskej južnej stanice SUDBAHNHOF!

 










Táto stanica bola odjakživa pre Slovákov , ktorý cestovali do Európy /hlavne západnej/ vstupnou bránou.Prakticky všetky dôležité vlaky zo Slovenska mali smerom do Rakúska cieľovú stanicu SUDBAHNHOF. SUDBAHNHOF bol pre cestujúcich zo Slovenska najdôležitejším prestupným uzlom smerom do prakticky celého Rakúska Slovinska, Talianska, ale aj spojnicou k Viedenskej Západnej stanici WESTBAHNHOF , ktorá je zasa prestupným uzlom smerom do Nemecka a Švajčiarska.

Dôvodom uzavretia a zbúrania prakticky celého objektu Sudbahnhof je výstavba novej najväčšej rakúskej stanice HAUPTBAHNHOF.Práve stanica SUDBAHNHOF leží na mieste ,kde bude záhlavie novej Hauptbahnhof vrátane inžinierskej a dopravnej infraštruktúry.Za obeť nepadne len hlavná budova stanice , ktorá už 12.12.2009 bola prakticky vyprataná , ale aj nástupištia južnej časti /tzv. strana Sud/, Obe časti depa Sudbahnhof /Ost seite a Sud seite/ , ako aj veľká časť nástupíšť vo východnej časti .Napriek tomu , že v noci z 12. na 13. decembra boli vypravené posledné vlaky zo Sudbahnhofu , spoje z Bratislavy hlavnej stanice a Bratislavy Petržalky budú mať cieľovú stanicu naďalej Wien SUDBAHNHOF. Z dôvodu komplikovanej situácie vo Viedenskom uzle boli pre vlaky zo smeru od Bratislavy a Hegyeshalomu vytvorené dočasné skrátene nástupištia na východnej strane stanice Sudbahnhof. Prístup však už nebude cez hlavnú budovu , ktorá bude zdemolovaná , ale z bočnej Štvrte Arsenal.Okrem toho ostanú v prevádzke podzemné nástupištia 21 a 22.
Ale pekne poporiadku :
V podvečer 12.decembra 2009 som sa vybral najskôr do stanice Petržalka posledný krát zachytiť preprah na vlaku IC403 , ktorý od nového GVD do a z Viedne nepremáva.Vlak priviezol taurus 1116.247 a smerom na hlavnú stanicu pokračovala laminátka 240.123 ZSSK.


Laminátka 240.123 ZSSK pripravená na odchod s vlakom IC403 , ktorý od nového GVD cez Petržalku jazdiť nebude.




Sobotný podvečer bol posledný aj pre motorové vozne radu 5047 na výkonoch Gansendorf – Bratislava. Snímka zachytáva motorový vozeň 5047.088 pred odchodom zo stanice Marchegg do Gansendorfu.



5047.052 ako prípoj z Marcheggu do Viedne čaká na odchod.



Stretnutie „motorákov v Marcheggu.



Jedna rýchlovka počas pobytu 5047.0,88 v Bratislave Lamači.



Krátko po ôsmej hodine večernej je 5047ka pripravená na svoju predposlednú cestu z Bratislavy do Gansendorfu.Aj keď na vlakoch Gansendorf – Bratislava končia motoráky 5047 úplne v Bratislave sa s nimi budeme môcť stretnúť na jednom nočnom obrate vlakov REX z Viedne do Bratislavy.



Z Bratislavy nasledoval rýchly presun na Viedenský Sudbahnhof , kde ma privítal pri dočasných nástupištiach vlak REX do Gyoru.



Tu sa niečo deje......



Pohľad z Južnej časti na východnú. Pred rokom a pol takýto pohľad nebol možný , lebo Vám vo výhľade stála niekoľko poschodová budova pošty.



Smutný pohľad do depa Sudbahnhof Sud na kolónu rušňov 1014 , ktoré sme mohli obdivovať na výkonoch do Bratislavy,Breclavi a Hegyeshalomu.V novom grafikone sa pre ne nenašli žiadne výkony...



Pohľad z druhej strany....



1014-tka na pozadí Viedne....



Reklamná 1116.38 v čele konvoja , ktorý sa presúva do nových priestorov v stanici Wien Matzleinsdorf.



Ešte pár pohľadov do depa Ost seite....



História a súčasnosť....



Rušne a súpravy sú vo Viedenskom depe rôznorodé....



K Ost seite patrí neodmysliteľne aj Blauer Blitz.



Posledný vlak v čele s nostalgickou 1046tkou zo stanice Wien Sudbahnhof dňa 12.12.2009 do Murzzschlagu sa pripravuje na posun k nástupišťu.



Nápis na čele rušňa posledného vlaku.



Staničná záloha vykonáva jeden zo svojich posledných posunov v stanici Sudbahnhof.



Toto hlásenie hovorí za všetko....



Mimoriadne označenie vlaku...



„Posledný vlak“ zo Sudbahnhofu je za obrovského záujmu fanúšikov a náhodných zvedavcov pristavený k nástupišťu .



Posledné symbolické mávanie na rozlúčku vlaku , ktorý uzatvoril 135.ročnú históriu stanice SUDBAHNHOF.



V centrálnej hale vrcholí hudobný koncert.



Ešte pred pár dňami tu boli nástupištia v plnej prevádzke.



AJ keď to s tejto snímky tak nepôsobí , pracovalo sa tu až do neskorej noci.


Úplným záverom tejto vydarenej rozlúčkovej akcie bol posledný prichádzajúci vlak na stanicu SUDBAHNHOF , v ktorého čele sa objavil taurus 1116.147 s veľavravným nápisom na čele:
„DAS ENDE EINER ARA IST DER ANFANG DER ZUKUNFT“. /Koniec jednej éry je začiatok budúcnosti/ .




Príchodom posledného vlaku sa slávnostné uzavretie stanice WIEN SUDBAHNHOF skončilo. Záujem o akciu nečakane prekvapil aj organizátorov podujatia. Veď len krátko pred polnocou sa na nástupišti stále tlačilo viac ako tristo fotografov , ktorý si zachytiť tieto historické okamihy.Ale priateľskú , ba až rodinnú atmosféru , ktorá na tejto stanici vládla vďaka príjemnému personálu stanice a depa si každý celkom iste zapamätá.

Autor textu a foto: Taurus
Sprc:

Verzia pre tlač Pošli priateľovi
Komentáre
Zobrazenie:
Názory sa nemusia sa zhodovať s názorom redakcie. Redakcia za ne nepreberá zodpovednosť
tiger
Zaslaný: 16.12.2009 12:28  
Založený: 29.09.2009
Miesto:
Príspevkov: 370
 Re: Posledné hodiny Viedenského Sudbahnhofu!
super
super
:kvetinka: :kvetinka:
dody
Zaslaný: 16.12.2009 18:23  
Založený: 02.07.2009
Miesto: Banska Bystrica
Príspevkov: 6
 Re: Posledné hodiny Viedenského Sudbahnhofu!
Fantastická reportáž, a tie nočné zábery! No proste super!!! Spomínam si na moju poslednú cestu do Viedne v oktobri t.r., už sa tam pracovalo. Ale po prestavbe to bude zaiste niečo výstavné, neviem, aký rozsah rekonštrukcie idú rakúšania robiť, no Berlin Hbf postavil latku dosť vysoko. :ejha:
Anonym
Zaslaný: 24.12.2009 2:57   Upravený: 06.11.2012 14:08  
 Re: Posledné hodiny Viedenského Sudbahnhofu!
Fantastický reportáž, a tie nočné zábery! No proste super!!! Spomínam si na moja posledná cestu do Viedne ešte predminulý rok a je mi ho skutočne ľúto že som nemohol tejto slávnosti zúčastniť. Určite to museli byť zážitok. :-o
cas


Móric
prispejteFotkaStručneČlánok
spolupracujeme
KHT Zvolen

LTE Slovakia

Železniční magazín

SPDŽ Žilina

TRAINFOTO.eu

IHO.hu

klubmodryhorizont.sk
 
Spomienka na Pala
uzivateliaPoužívateľov online: 32 Používateľov v sekcii
Obrazom aj slovom: 3

Registrovaných: 0
Anonymných: 32

Viac ...