Domovská stránka Obrazom a slovom Aktuálne - stručne Fotogaléria
 
Pokročilé vyhľadávanie
 
RSS
Prihlásenie
Prihlasovacie meno: Heslo:
Obrazom aj slovom
Obrazom aj slovom > Zaujímavosti > RegioJet na Slovensku predstavuje svoje novinky!

RegioJet na Slovensku predstavuje svoje novinky!

 
Dňa 7.10.2014 sa konala prezentácia súkromného železničného dopravcu RegioJet v Bratislave, kde spoločnosť oficiálne predstavila Slovensku svoj úplne nový vozeň RegioJet – ASTRA Bpmz 20-90 a prezradila svoje pripravované novinky, ktoré Vám prostredníctvom tohto rozsiahleho článku predstavíme.

 










Samozrejme, členovia nášho portálu na tejto prezentácii nesmeli chýbať a týmto mierne rozsiahlejším článkom Vám chceme priblížiť pripravované novinky a tvrdenia spoločnosti, ktorá sa chystá dopravovať cestujúcich nielen na trase Praha – Žilina – Košice, ale aj Bratislava - Košice, čo môže byť skutočne veľký zlomový moment, ktorý sa zapíše do histórie a je pravdepodobné, že diametrálne zmení služby na železnici a ceny poskytovaných služieb, ktoré sú poskytované monopolným dopravcom v súčasnosti. Na otázky nám odpovedal aj majiteľ spoločnosti STUDENT AGENCY holding Radim Jančura, do ktorého RegioJet patrí. Určite niekoho sklamem, ale nebudem len chváliť a spomeniem v tejto súvislosti aj negatívne, alebo iné zaujímavé poznatky k tejto problematike.

Popisu na začiatok by stačilo, prichádzajú na rad fotografie a začneme tými z návozu súpravy z Českej republiky z dňa 6.10.2014.



Do čela súpravy bol nasadený rušeň 189.153 spoločnosti PKP Cargo, ktorý súpravu dotiahol do Bratislavy. Na fotografii je zachytený súpravový vlak zo stanice Praha– Smíchov smerujúci do Bratislavy hlavnej stanice pri prechádzaní cez Vlkaneč. Foto: Mik-trainfoto




Súpravový vlak už vo večerných hodinách v stanici Břeclav. Foto: Mik-trainfoto



Súpravový vlak dorazil v nočných hodinách do Bratislavy, kde prenocoval a ráno pred deviatou hodinou bol pristavený k prvému nástupišťu Bratislavskej hlavnej stanice.




Pohľad na pristavený prezentačný vlak spoločnosti RegioJet. Foto: suflo




Pohľad na rušeň však vôbec nebol príjemný, pretože bol použitý kompletne špinavý rušeň spoločnosti PKP Cargo s krvavým pluhom. Podľa môjho názoru takýto rušeň nie je schopný použitia na prezentačné účely a bola to hanba pre spoločnosť RegioJet. Samozrejmosťou je podotknúť, že spoločnosť RegioJet skutočne nie je vlastníkom tohto rušňa a rušeň mala len zapožičaný, no mohli požiadať o rušeň čistý, dať ho umyť, alebo vyhlásiť za neschopný a požiadať o iný rušeň. Času od prevzatia rušňa do začiatku prezentácie bolo dosť. Foto: XxXcompany.



Teraz sa pôjdeme v tomto článku pozrieť do súpravy samotného dopravcu RegioJet a urobiť si názor o samotnom dopravcovi, ktorého súprava prezentuje. Začneme samozrejme prezentovanou novinkou vo forme vozňa Regiojet – ASTRA Bpmz 20-90.




Nehorľavý interiér vozňa s koženými sedadlami. Foto: Bocco




Obrazovky, ktoré montovala slovenská spoločnosť Molpir, s.r.o. rozhodne cestujúcich potešia. Foto: suflo




Detail na obrazovku pri prehrávaní filmu. Foto: suflo




Redakcia sa bližšie zoznamuje s vozňom. Avšak zoznamuje platí iba v prípade interiéru, pretože sme o vozni už informovali viackrát a stretli sme sa s ním na výstave InnoTrans 2014, na vlaku spoločnosti PSŽ, ako aj v RD Bratislava východ pri montáži elektroniky. Foto: Bocco




Tento vozeň, ktorý nesie prvky jedinečného designu a kombinuje základné materiály – drevo, sklo a nerez, bol navrhnutý v spolupráci s interiérovým štúdiom Clagi-Coplass a architektom Patrikom Kotasom priamo na mieru pre spoločnosť RegioJet. Foto: XxXcompany



Fotografie doplníme aj informáciami od spoločnosti RegioJet:

Vozeň RegioJet – ASTRA je prvý železničný vozeň v Európe, v ktorom sú zabudované dotykové obrazovky s multimediálnym systémom priamo v kožených sedačkách. Spoločnosť predstavila prvý z desiatich objednaných vagónov v korporátnej žltej farbe, ktorý vyrobila rumunská vagónka ASTRA Vagoane Calatori v Arade. RegioJet bude prevádzkovať tento designový vagón v triede Štandard, tzn. v najnižšej triede. Celková výška investície vyjde RegioJet na viac ako štvrť miliardy Kč (cena jedného vagónu prekročila milión euro).

Cenu vozňa približne 1 000 000 € potvrdil aj majiteľ spoločnosti Radim Jančura. Vozeň je o približne 800 000 € lacnejší ako vozeň Bdmpeer zo ŽOS Vrútky, ktorý je oproti tomuto vozňu skutočne technologicky zaostalý.

Vagón je schválený pre medzinárodnú dopravu po celej Európe a je registrovaný v Rakúsku. Jeho maximálna rýchlosť je stanovená až na 200 km/hod. Veľkopriestorový vozeň RegioJet – ASTRA o dĺžke 26,4 metrov a šírke 2,825 metrov ponúkne cestujúcim o viac ako 60 % väčšiu kapacitu počtu sedadiel ako doterajší vagón typu Ampz v triede Relax (48 miest). Moderný interiér vagónu RegioJet – ASTRA ponúka komfortné sedenie pre 80 cestujúcich, disponuje policami z nerezovej ocele na uloženie batožiny, dvoma ekologickými toaletami, stolíkmi s face-to-face sedením či informačným systémom pre cestujúcich, ktorý je umiestnený v hornej časti stredovej uličky. Naviac, každý cestujúci má k dispozícii vlastnú zásuvku 230 V pre napájanie elektronických zariadení počas dopravy.

Príjemné prostredie na palube navodzuje svetlomodrý interiér s tmavými koženými sedadlami od nemeckého výrobcu Grammer. Tieto polohovateľné sedadlá sú obohatené LCD obrazovkami s multimediálnym systémom MOD od slovenskej firmy Molpir. Tento dotykový panel ponúkne cestujúcim zábavu vo forme hier, hudby či filmov alebo informácie o jazde vlaku a palubných službách. Podlaha je pokrytá kobercom v tmavej kovovej farbe. Osvetlenie interiéru je riešené LED žiarovkami. Každé sedadlo má k dispozícii lampičku na čítanie.

Súkromná spoločnosť RegioJet plánuje spustiť skúšobnú prevádzku vagónu RegioJet – ASTRA na trase Praha – Ostrava – Žilina po dobu niekoľkých týždňov, následne bude vozeň prepravený do Rumunska, kde prebehnú drobné úpravy. Potom bude spustený do ostrej prevádzky.


Na Railtrains.sk viac pohľadov a informácií v predošlých príspevkoch:


Prvý nový vozeň pre REGIOJET na Slovensku

Nový Bmpz spoločnosti Regiojet už v Bratislave

Prototypový osobný vozeň RegioJet v hale rušňového depa Bratislava východ...

Okuliarnik 753 197 KDS s prototypovým vozňom RegioJet...

Teraz sa pozrieme ďalej do súpravy na vozeň Internet Café :




Interiér vozňa Internet Café spoločnosti RegioJet. Foto: suflo




Usmievavé stevardky spoločnosti RegioJet dobrou náladou reprezentovali dokonale spoločnosť RegioJet. Foto: MAJO771


Skriňa vozňa odfotená po zastavení v Košiciach. Foto: Pavol Mrázik



Poskytované služby vo vozni Internet Café:


• Veľkopriestorový oddiel internetovej kaviarne so zosilneným signálom Wi-Fi
• Pracovné miesto u inštalovaného počítača s prístupom na internet zadarmo aj s tlačiarňou
• 22 miest na sedenie u pracovných stolov so zásuvkou 230 V
• Ďalšie kancelárske vybavenie – televízna obrazovka, flipchart tabuľa
• Samostatná barová kuchynka s obsluhou behom cesty
• Okrem veľkopriestorového oddielu vozeň obsahuje oddiely Business triedy so 4 miestami na sedenie na celokožených sedačkách

Ako je možné rezervovať miesto vo vozni Internet Café?

• Vlaky zo zaradeným vozňom Internet Café budú označené štandardom Žltý štandard + Internet Café zo symbolom @
• Rezervácia prebieha štandardne v rezervačnom systéme RegioJet – v rámci konkrétneho spoja.
• Pri rezervácii miesta v internetovej kaviarni sa Vám objaví upozornenie, že si rezervujete miesto práve vo vozni Internet Café
• Za toto miesto vrátane všetkých služieb zaplatíte štandardnú cenu podľa tarifu spoločnosti RegioJet – neplatíte nič naviac

Negatívom vozňa je však limitované množstvo odkladacích plôch, pretože nie je určený na prepravu väčšej batožiny, prípadne väčšieho množstva batožiny. Vozeň je primárne určený pre prácu či štúdium počas cesty.

Vozeň Internet Café si je možné prenajať pre jednanie, stretnutie či oslavu počas cesty vlakmi spoločnosti RegioJet.
Naša partia teda pokračuje ďalej a stretáva sa s triedou Relax, na ktorú sa pozrieme v nasledujúcich fotografiách:




Pred vstupom do vozňa. Foto: suflo




Interiér vozňa. Foto: Bocco




Samozrejme sme si interiér taktiež vyskúšali a vo vozni pre Vás pripravovali obrazovú aktualitu. Foto: Bocco



Poskytované služby a výhody tejto triedy:


• Otvorený priestor
• Možnosť samostatného miesta
• Kožené sedačky
• Zásuvky 230 V
• Veľké stolíky pre prácu aj zábavu

Bezplatné služby v rámci triedy Relax:

• Denná tlač a časopisy
• Balená voda Rajec
• Talianska káva Illy ( Espresso, Latte, Cappuccino)
• 100% jablková šťava (zatiaľ pre cestujúcich začínajúcich cestu v Prahe alebo v Ostrave)
• americká káva (zatiaľ pre cestujúcich začínajúcich cestu v Prahe alebo v Ostrave)
• Čaj z čerstvej mäty (zatiaľ pre cestujúcich začínajúcich cestu v Prahe alebo v Ostrave)
• Palubný časopis Žlutý
• WiFi pripojenie
• Zábavný portál RegioJet - možnosť sledovania filmov, počúvanie hudby, čítanie elektronických kníh, hier a palubného spravodajstva
• Hygienicky balené a čisté slúchadlá k zapožičaniu.
• Parkovanie zdarma (vybrané stanice za určitých podmienok, na Slovensku zatiaľ prebieha hľadanie partnerov pre túto službu)

Ďalšia trieda, na ktorú sa pozrieme, je trieda Business:




Pohľad do oddielu triedy Business. Foto: Bocco



Poskytované služby a výhody tejto triedy:


• Oddiel iba pre 4 osoby - veľký priestor
• Zásuvka 230V pre každé miesto
• Kožené sedačky
• Polohovateľné sedačky a podhlavníky
• Stolíky pre každé miesto
• Možnosť vybrať si tichý oddiel

Bezplatné služby v rámci triedy Business:

• Ekonomické noviny a časopisy (Forbes)
• Balená voda Rajec
• Talianska káva Illy (Espresso, Latte, Cappucino)
• Luxusné francúzske čaje Dammann Fr'eres
• 100% pomarančový džús s dužinou
• 100% jablková šťava (zatiaľ pre cestujúcich začínajúcich cestu v Prahe alebo v Ostrave)
• Čaj z čerstvej mäty (zatiaľ pre cestujúcich začínajúcich cestu v Prahe alebo v Ostrave)
• Palubný časopis Žlutý
• WiFi pripojenie
• Zábavný portál RegioJet - možnosť sledovania filmov, počúvanie hudby, čítanie elektronických kníh, hier a palubného spravodajstva
• Hygienicky balené a čisté slúchadlá k zapožičaniu.
• Parkovanie zdarma (vybrané stanice za určitých podmienok, na Slovensku zatiaľ prebieha hľadanie partnerov pre túto službu)

A teraz sa pozrieme do poslednej triedy Štandard:




Pohľad na oddiel z chodby. Foto: suflo




Oddiel triedy Štandard. Foto: Bocco



Poskytované služby a výhody tejto triedy:


• Oddiel pre 6 osôb alebo veľkopriestorový vozeň RegioJet - ASTRA
• Zásuvka 230V
• Kožené a plyšové sedačky
• Polohovateľné sedačky a podhlavníky
• Možnosť vybrať si detské kupé
• Možnosť vybrať si tiché kupé
• Možnosť miesta vo vozni Internet café

Bezplatné služby v rámci triedy štandard:

• Denná tlač a časopisy
• Balená voda Rajec
• Talianska káva Illy ( Espresso, Latte, Cappucino)
• 100% jablečná šťava (zatiaľ pre cestujúcich začínajúcich cestu v Prahe alebo v Ostrave)
• Americká káva (zatiaľ pre cestujúcich začínajúcich cestu v Prahe alebo v Ostrave)
• Čaj z čerstvej mäty (zatiaľ pre cestujúcich začínajúcich cestu v Prahe alebo v Ostrave)
• Palubný časopis Žlutý
• WiFi pripojenie
• Zábavný portál RegioJet - možnosť sledovania filmov, počúvanie hudby, čítanie elektronických kníh, hier a palubného spravodajstva
• Hygienicky balené a čisté slúchadlá k zapožičaniu.
• Parkovanie zdarma (vybrané stanice za určitých podmienok, na Slovensku zatiaľ prebieha hľadanie partnerov pre túto službu)

Po prehliadke súpravy som mal dobrý pocit. Vozne boli v dobrom technickom stave a prevažne čisté. Prečo prevažne? Pretože priestory na ukladanie batožiny v triede relax neboli najčistejšie, ale podobné čistote vo vlakoch Železničnej spoločnosti Slovensko. Stolíky, podlaha a sedadlá však boli excelentne čisté a v neporovnateľnom technickom stave oproti Železničnej spoločnosti Slovensko. Skúšali sme aj komfort a funkčnosť zásuviek na 230V. Výsledok bol výborný a dúfame, že v prevádzke nebude iný.

Akurát po zoznámení sa so súpravou sme boli upozornený na blížiaci sa začiatok prezentácie samotného majiteľa spoločnosti vo vozni Regiojet – ASTRA Bpmz 20-90, tak sme sa samozrejme premiestnili a ihneď po vstupe sme s úsmevom boli usadený a dostali sme aj tlačovú správu v papierovej forme. Počas prezentácie sa o nás starala príjemná stevardka, ktorá ponúkala bezplatne kávu, čaj a iné dobrôtky na ktoré sa cestujúci v blízkej dobe môžu tešiť aj na Slovensku. Ochutnali sme a môžeme potvrdiť exkluzívnu kvalitu. Dodes bol s čajom z mäty spokojný a ja s kvalitou kávy tiež. Ku káve som dostal 2x mlieko a 2x cukor, načo tiež nie som zvyknutý. Avšak keďže som napísal, že nebudem len chváliť, niektorých asi nepotešilo, že káva bola pri prvej návšteve stevardky ľadová a nemala byť.

Dosť bolo rečí, pozrieme sa na prezentáciu aj fotografiami:







Dobre naladený Radim Jančura je centrom záujmu novinárov. Foto: Bocco




Jančura s úsmevom ukazuje, že vozeň RegioJet – ASTRA bude tretia trieda spoločnosti RegioJet, teda trieda štandard. Rovnako vysvetlil aj rozdiely medzi triedami. Rozdiel je hlavne v priestore a z toho vyplývajúcom počte sedadiel. Foto: Bocco




Ako som už v úvode písal, o účastníkov prezentácie sa poctivo starala stevardka. Foto: Bocco




Ďalším bodom prezentácie bol sprievodca žltým servisom, ktorého sme každý dostali. Jednalo sa o informácie k poskytovaným službám a o cenník jedál a nápojov. Foto: XxXcompany



Napríklad Kofola Original 0,5 l bude stáť vo vlaku RegioJet 0,60 €, Horúca čokoláda 25g 0,40 € a všetky druhy ponúkaného piva (Svijany 13, Bernard 12, Bernard nealko, Frisco brusinka) 0,80 €. Cenník dezertov nebol o nič iný a ceny boli napríklad za jeden (zo štyroch za túto cenu pri približne 100g ) dezert 0,40 €. Pri jedlách bolo prezentované sushi 260 g za 3,20 €, šaláty a hlavne šunkovo – syrové čerstvé croissanty po 0,80 €. Tieto sú podľa slov Radima Jančury vždy čerstvé. Kávu som nespomenul úmyselne, pretože bude bezplatná koľko vaše srdce znesie. Na výber je Caffé latte macchiato, Cappuccino, Lungo a Talianske espresso - všetko od značky ILLY. Opäť podotknem, že ceny sa nedajú porovnať s cenami na palube vlakov Železničnej spoločnosti Slovensko, kde sú viac ako dvojnásobné! Ale aby som nezabudol na kritiku, vo vlakoch Železničnej spoločnosti Slovensko, a.s. je podstatne väčší výber hlavne jedál, avšak tieto služby pre dopravcu zaisťuje externá firma.
Kompletné cenníky nájdete v podobe .pdf tu:

Sprievodca žltým expresom

Business – palubný servis




Majiteľ spoločnosti Radim Jančura predstavuje port USB na dotykových obrazovkách pre cestujúcich. Foto: XxXcompany



USB port bude slúžiť na prehrávanie vlastných filmov alebo médií. K dispozícii bude však aj zábavný portál RegioJet s internetom, filmami, hudbou, hrami, palubným spravodajstvom a dokonca elektronickými knihami.

Počas prezentácie ma zaujalo viac vecí. Sedadlá vo vozni RegioJet – ASTRA Bpmz sú polohovateľné dvoma páčkami rôznymi smermi a dokonca spoločnosť RegioJet automaticky stlmí osvetlenie počas večerných a nočných hodín. Túto vec Radim Jančura spomenul sám od seba a Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. vôbec nie je schopná ani len na prosbu cestujúceho vyhovieť a ani o polnoci, či o tretej hodine rannej! Prístup personálu Železničnej spoločnosti Slovensko, a.s. k takejto prosbe (aj vo všeobecnosti) je katastrofálny. Osobne som na generálnom riaditeľstve Železničnej spoločnosti Slovensko, a.s. rozprával na túto tému s kompetentnými a jediné čo som sa dozvedel boli dôvody ako sa to nedá a pritom sami potvrdili, že viac vozňov normy aj spĺňa a ono by sa to aj dalo. Neurobili s tým však do roka nič. Polovica managementu a iných funkcií v Železničnej spoločnosti Slovensko, a.s. na prezentácii RegioJet samozrejme nechýbala. Presne tí istý ľudia, ktorí hľadajú len ako sa čo nedá si vlak dokonale prehliadli. Presne sme to správne predpovedali už po ceste autom do Bratislavy so smiechom. Verím, že príchod súkromného železničného dopravcu na túto trať by mohol pohnúť a rozhýbať Železničnú spoločnosť Slovensko, a.s. a jej úplne neschopných úsekových riaditeľov a ľudí pod nimi. Nepíšem to ako hrubý zástanca RegioJetu, ale ako nespokojný cestujúci na Slovensku. Beriem príchod súkromného dopravcu pozitívne, ale minimálne 50 % z tohto názoru tvorí dôvod, že by sa konečne mohla postupne zobúdzať spiaca Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. Možno veci, čo boli nemožné začnú byť zrazu možné, uvidíme...

Po prezentácii Radim Jančura odpovedal na otázky novinárov a poskytoval rozhovory. Aj my sme sa pýtali...




Kolega Bocco sa zhovára s Radimom Jančurom, ktorý ochotne odpovedá na otázky. Foto: XxXcompany



Pýtali sme sa napríklad s čím vlaky Bratislava – Košice bude spoločnosť RegioJet ťahať. Odpoveď od majiteľa spoločnosti bola 3x Bombardier TRAXX s ETCS na rýchlosť 160 km/h. Viac Jančura neprezradil. Určite však nie je ľahké zabezpečiť dané rušne a preto mám osobne obavy, či vôbec od decembra začne spoločnosť z Bratislavy jazdiť. A ak áno, či vlaky pôjdu 160 km/h ako sú robené časy v cestovných poriadkoch. Dôvodom mojich obáv je aj skutočnosť, že rušne TRAXX ,ako aj Siemens ES, nemôžu vykurovať/napájať súpravu na Slovensku. Skúšobné jazdy, ktoré sú potrebné a ich vyhodnotenia tiež trvajú istý čas. Avšak nezabudnem byť aj kritický, Radim Jančura skutočne počas prezentácie nehovoril presné informácie hlavne ak sa rozprávalo o Železničnej spoločnosti Slovensko, a.s. a počte rušňov schopných jazdou 160 km/h či množstve vlakov jazdiacich rýchlosťou 160 km/h.







Rozhovory pre novinárov. Foto: Bocco







Prítomná bola aj TV Markíza. Foto: MAJO771



Zhrnieme spoločnosť RegioJet a jej plánované pôsobenie na Slovensku:


Od nedele 12. októbra 2014 spúšťa RegioJet skúšobnú prevádzku na linke Košice – Žilina – Praha a späť. Na uvedenej trati bude jazdiť jeden pár spojov. Predpredaj lístkov bol spustený v stredu 1. októbra 2014. Základná cena lístka zakúpeného v rezervačnom on-line systéme RegioJet je 9 Euro.

V tejto skúšobnej prevádzke budú môcť cestujúci vo vlakoch RegioJet využiť:

• Kávu a nápoje zdarma
• Zásuvku 230 V pre nabíjanie notebookov či dobíjanie telefónov
• Dennú tlač a časopisy zdarma
• Detské kupé s hračkami, skladačkami, kockami, tv obrazovka s rozprávkami
• Tiché kupé
• Jedálenský vozeň s ponukou teplých a studených jedál a nápojov za nízke ceny

Cestovný poriadok predĺženej medzinárodnej linky Praha – Žilina – Košice:

Praha hl. n. odjazd 7:44 hod.
Žilina 13:29 hod.
Košice príjazd 16:46 hod.

Košice odjazd 7:22 hod.
Žilina 10:43 hod.
Praha hl. n. príjazd 16:16 hod.

Celý cestovný poriadok


Nové zastávky na tejto predĺženej linke: Vrútky, Ružomberok, Liptovský Mikuláš, Štrba, Poprad-Tatry, Spišská Nová Ves (len do 13. decembra 2014), Kysak a Košice.

Vnútroštátnu linku na trase Bratislava – Žilina – Košice spúšťa RegioJet od 14. decembra 2014, kedy začne platiť nový cestovný poriadok:

Z Bratislavy bude vychádzať o 5:50 hod. ráno, 11:50 hod. dopoludnia a 17:50 hod. popoludní a do Košíc dorazí o 10:43 hod., 16:43 hod. a v 22:43 hod.
Z Košíc potom cestujúci vyjdú o 5:17 hod. ráno, 11:17 hod. dopoludnia a 17:17 hod. popoludní.
Do Bratislavy prídu o 10:10 hod. dopoludnia, 16:10 hod. popoludní a 22:10 večer.

Žlté vlaky budú zastavovať v nasledujúcich staniciach: Bratislava – Trnava – Trenčín – Považská Bystrica – Žilina – Vrútky – Ružomberok – Liptovský Mikuláš – Poprad – Kysak – Košice.

V každom vozni RegioJet bude člen palubného personálu – stevard či stevardka, ktorí sa budú starať o obsluhu cestujúcich. Členov palubného personálu doplnia tiež baristi, pripravujúci zákazníkom objednané občerstvenie.

Nové služby, ktoré v žltých vlakoch bude RegioJet ponúkať cestujúcim:

• Káva a nápoje zdarma
• Zábavný portál - možnosť sledovania filmov, počúvanie hudby, čítanie elektronických kníh, hier a palubného spravodajstva
• Zásuvka 230 V pre nabíjanie notebookov či dobíjanie telefónov
• Wi-Fi pripojenie
• Denná tlač a časopisy zdarma
• Detské kupé s hračkami, skladačkami, kockami, TV obrazovka s rozprávkami
• Tiché kupé
• Jedálenský vozeň s ponukou teplých a studených jedál a nápojov za nízke ceny

Cena cestovného lístka Bratislava – Košice by mala byť približne 14 € s tým, že v prípade cenovej vojny je schopný Jančura ísť s cenou pod 10 € ako už bolo písané v mnohých médiách.

Za spomenutie určite stojí aj spôsob kontroly cestovných lístkov. Spoločnosť RegioJet ich neplánuje kontrolovať. Ak si zakúpite a zaplatíte cestovný lístok, tak je jedno kto nastúpi a sadne si na sedadlo. Stevard automaticky vidí zaplatené miesta vo svojom tablete a cestujúcich k preukázaniu cestovného dokladu nevyzve. V prípade, že tablet ukazuje miesto ako voľné a niekto na sedadle sedí až vtedy vyzve cestujúceho slušnou formou k preukázaniu cestovného dokladu. Tento spôsob je skutočne moderný a príjemný, rozhodne ďaleko vpred pred Železničnou spoločnosťou Slovensko. Rovnako však stojí za spomenutie riešenie spoločnosti pre pravidelných cestujúcich. Spoločnosť nevydáva žiadnu kartu na štýl ,,Klasik“ či ,,In-karta“ za poplatok. Každý má možnosť si takúto kartu vyžiadať a dostane ju bezplatne. Podľa toho čo som pochopil zo slov Radima Jančury, čím viac cestujúci cestuje, tým má lepšie ceny. Avšak zaujíma ma kontrola zľavnených cestovných dokladov ak stevard nevyzve cestujúceho k preukázaniu cestovného. Platí nevyzvanie aj v tomto prípade? Na to žiaľ neviem odpovedať, tento podnet ma napadol až doma.

Podstatnú časť prezentácie tvorilo vysvetľovanie novinárom pôsobenie spoločnosti na Slovensku. Pýtali sa kde plánuje jazdiť, prečo nejazdí medzištátne, prečo nejazdí tam a tam. Odpovedal, že je pripravený jazdiť úplne hocikde za menšie dotácie ako štátny dopravca a v priebehu pár dní bude problematiku preberať s ministrom dopravy. Jeho predstavy sú formou, že ak by mu to bolo umožnené si zaobstará potrebný vozový park do určitého času a nemá problém prebrať dopravu na akejkoľvek relácii. "Aj pre štát by to bolo výhodné", vysvetľoval Jančura. Uvítal by súťaže na jednotlivé trate, kde dopravcovia pôjdu do dna a ten, ktorý poskytne najlepšiu cenu vyhráva poskytovanie služieb na danej trati. Samozrejme najlepšiu cenu pre štát, teda najnižšie potrebné dotácie. Je to podľa môjho názoru rozumné, no zatiaľ na Slovensku neštandardné. Samozrejme v tomto prípade by sa opäť jednalo o monopolné postavenie jedného dopravcu na trati, ktoré môže byť aj kritizované. Podľa môjho názoru však RegioJet na trati Bratislava – Komárno zvládol ukázať, ako to má vyzerať. Osobne som niekoľkokrát využil služby na tejto trati a bol som vždy spokojný. Nárast spojov a cestujúcich sa nedá poprieť. Rovnako ako žlté autobusy aj žlté vlaky na Slovensku ľudia prevažne chvália. Samozrejme niekedy aj RegioJet má nedostatky, ale podstatne menej ako štátny dopravca.

Radim Jančura sa vyjadril aj k téme nezamestnanosti a podotkol, že v jednom vlaku má 16 členov personálu, čo je viac ako trojnásobok v porovnaní so štátnou Železničnou spoločnosťou Slovensko. Toto číslo je reálne a bolo riadne vysvetlené. Rušňovodič + 10 stevardov + baristi a kuchár + teamleader (vlakvedúci).




Dokument od spoločnosti zobrazujúci každoročný nárast cestujúcich. Foto: XxXcompany



Spoločnosť RegioJet v súčastnosti zamestnáva 570 osôb (472 v ČR a 98 v SR).
Taktiež je členom medzinárodných spoločností UIC a CER a disponuje európskou licenciou a bezpečnostným certifikátom pre Českú a Slovenskú republiku. Od roku 2008 sa pravidelne zúčastňuje tendrov na prevádzku železničných tratí v ČR a SR.

Prezentácia sa blíži k záveru a vyjadrím sa k nej ako takej. Celá prezentácia bola príjemná, postarané o nás bolo dobre, no záver nás rozhodne nepotešil. Skutočne bolo vhodné venovať prezentácii viac času a nie 5 minút pred odchodom vlaku ho urýchlene vypratať. Záujem o rozhovory s Radimom Jančurom rozhodne bol a prezentácia mohla byť pokojne dlhšia o hodinu, alebo dve. Priestoru na otázky a rozhovory bolo málo. Narozdiel od pomerne úbohého vyjadrenia Železničnej spoločnosti Slovensko, a.s. k súkromnému dopravcovi, Radim Jančura odpovedal a diskutoval ochotne. Železničná spoločnosť mala vo večerných správach vyjadrenie, ktoré tvorilo asi dve vety bez náznaku akéhokoľvek záujmu o svojich cestujúcich a záväzku svoje služby zlepšovať.




Stevardky čakajú s pozornosťami za účasť na prezentácii. Foto: suflo


Po výstupe z vlaku sme dostali pozornosť od spoločnosti vo forme tašky s prekvapeniami.




Pohľad do tašky s pozornosťami od spoločnosti RegioJet. Foto: XxXcompany



Sprchový gel, telové mlieko, pero a propagačné materiály predovšetkým na trať Bratislava – Komárno sa skrývali v obsahu tašky. Možno by sme uvítali viac propagačných materiálov k pripravovaným novinkám, ale tlačová správa nám skutočne pri tvorbe článku pomohla. Nie ani tak nám, ale hlavne spoločnosti RegioJet, aby sme šírili informácie pre ich potencionálnych cestujúcich. Iba vďaka ich záujmu sme použili asi všetky informácie, aby sme ocenili ich dobrý prístup, na ktorý sme zvyknutí taktiež iba od súkromných dopravcov. Podobne výborne sa k nám zachovala spoločnosť Railtrans International pri krste ich prvého rušňa 242.543 v Bratislave v minulosti.
Verím, že som prezentáciu a spoločnosť RegioJet popísal dostatočne, a teraz sa pozrieme fotografie z jazdy súpravového vlaku na východ:




Odchod vlaku z Bratislavy. Foto: matolc




Súpravový vlak RegioJet za stanicou Bratislava – Rača. Foto: suflo




Kúsok pred Opatovou nad Váhom. Foto: krz



V Žiline sa konal preprah zo špinavého Siemensa PKP Cargo na ukážkovo naleštený rušeň 162.112 spoločnosti RegioJet. Jedná sa o jednoznačne najkrajší rušeň spoločnosti a rozhodne lepší už použiť ani nemohli. Takto to má vyzerať!




Počas pobytu v stanici Ružomberok. Foto: SIMIKshaker




Po zastavení v Košiciach. Foto: Jozef Mikurčík



Súprava bola presunutá do stanice Krásna nad Hornádom, odkiaľ budú nasledovné fotografie. Z Krásnej nad Hornádom v nočných hodinách jazdili do Žiliny za účelom zabezpečenia poznania rušňovodičov.










Pohľady na netradičný vlak RegioJet v stanici Krásna na Hornádom. Foto: Taurus


Nasledovný deň ,8.10.2014, sa konala rovnaká prezentácia spoločnosti RegioJet v Košiciach.




Prezentácia dopravcu v Košiciach už pre zmenu s krásnym nalešteným rušňom 162.112-7, ktorý vlastní spoločnosť RegioJet a nemusí sa zaň vôbec hanbiť. Jedná sa o zatiaľ najkrajší rušeň súkromnej spoločnosti RegioJet. Foto: UIC-ORE


Na záver dodám, že som sa snažil o všetky poznatky podeliť s Vami a verím, že článok skutočne priblížil pripravované novinky, ako aj samotného dopravcu RegioJet. Svojím pohľadom som napísal všetky doterajšie skúsenosti a rovnako poznatky z prezentácie. Taktiež som sa snažil napísať všetku kritiku v tejto problematike na obe strany. Úprimne želám veľa úspechov obom spoločnostiam a tento vstup súkromného dopravcu beriem pozitívne.


Autor textu a popisov k fotografiám: XxXcompany, materiály RegioJet
Autori fotografií: Mik-trainfoto, XxXcompany, Bocco, suflo, MAJO771, matolc, SIMIKshaker, Taurus, UIC-ORE, Pavol Mrázik, Jozef Mikurčík

Railtrains.sk

Verzia pre tlač Pošli priateľovi
Komentáre
Zobrazenie:
Názory sa nemusia sa zhodovať s názorom redakcie. Redakcia za ne nepreberá zodpovednosť
Noris
Zaslaný: 10.10.2014 0:46  
Založený: 04.09.2011
Miesto: Presov
Príspevkov: 11
 Re: RegioJet na Slovensku predstavuje svoje novinky!
Co sa tyka tej kontroly listkov, tak z vlastnej skusenosti to je tak, ze ak ma niekto zlavneny listok, tak stevard si od cestujuceho vypyta tento doklad (napr ISIC).
XxXcompany
Zaslaný: 10.10.2014 0:49  
Založený: 01.07.2009
Miesto:
Príspevkov: 13335
 Re: RegioJet na Slovensku predstavuje svoje novinky!
Ďakujem za doplnenie ! Som osobne rád, že som sa dozvedel ako to funguje :number one:

Spätnú väzbu k téme mám rád :emo03:
suflo
Zaslaný: 11.10.2014 0:42  
Založený: 09.03.2011
Miesto: Bratislava-Vrakuňa
Príspevkov: 12433
 Re: RegioJet na Slovensku predstavuje svoje novinky!
:klanacka: skvele spracovaný report, za seba ďakujem, takto rozsiahle a detajlne spracovanie prezentácie :super1: :super1: :super1: klobúk dole :number one:
GlEx
Zaslaný: 11.10.2014 9:43  
Založený: 01.10.2009
Miesto: Polička
Príspevkov: 43
 Re: RegioJet na Slovensku predstavuje svoje novinky!
Článek je velice pěkný a celkově i vyvážený, ale přesto mne zarazilo několik maličkostí, které by se u kvalitního serveru stávat neměli.

Výběrem:

Vagón je schválený pre medzinárodnú prepravu po celej Európe
Když už tak dopravu. Nebo bude přepravovaný na traileru?

Narozdiel od pomerne úbohého vyjadrenia Železničnej spoločnosti Slovensko, a.s. k súkromnému dopravcovi,
Otázkou je, kolik prostoru ZSSK dostala, co skutečně řekla a co z toho udělali média. Mám osobní zkušenosti z ČR, kde se RJ věnuje až přespříliš prostoru a vyjádření ČD buď chybí nebo jsou vysekávána z kontextu.
XxXcompany
Zaslaný: 11.10.2014 10:51  
Založený: 01.07.2009
Miesto:
Príspevkov: 13335
 Re: RegioJet na Slovensku predstavuje svoje novinky!
Ďakujem, avšak nepochybili sme my...

RegioJet

,,Železničný vagón RegioJet – ASTRA je schválený pre medzinárodnú prepravu po celej Európe a je registrovaný v Rakúsku."

Jedná sa o citovanie z tlačovej správy, ktorú sme dostali.

A čo sa týka vyjadrenia ZSSK,a.s. neviem koľko mali priestoru, ale z médií vyznelo úplne odmerané a skutočne mohla byť hovorkyňa príjemnejšia a hlavne poukázať na záujem o cestujúcich.
Jarda
Zaslaný: 11.10.2014 16:35  
Založený: 09.06.2014
Miesto: Most
Príspevkov: 585
 Re: RegioJet na Slovensku predstavuje svoje novinky!
Výborně zpracovaný report. :number one: Do Košic jsem se v minulosti několikrát podíval a moc se mi tam líbilo. je tam dost zajímavostía nevyužít jízdy tohoto vlaku by byla věčná škoda. :emo30:
Děkuji za report se seznámením zázemí jednotlivých vozů. a služeb. :number one:
omgitsconi
Zaslaný: 03.11.2014 21:09  
Založený: 02.02.2014
Miesto: Nitra
Príspevkov: 1492
 Re: RegioJet na Slovensku predstavuje svoje novinky!
Osobne som rád že niečo takéto existuje teraz tj. 6.11 idem Prvý krát Regiojetom z Prahy do Čadce a to za skvelú cenu 250KČ tj. necelých 10 euro a ktomu tie služby káva zdarma wi-fi a pod. osobne by som radšej podporil regiojet ako ZSSK a ČD :emo03:
cas


Eugénia
prispejteFotkaStručneČlánok
spolupracujeme
KHT Zvolen

LTE Slovakia

Železniční magazín

SPDŽ Žilina

TRAINFOTO.eu

IHO.hu

klubmodryhorizont.sk
 
Spomienka na Pala
uzivateliaPoužívateľov online: 30 Používateľov v sekcii
Obrazom aj slovom: 3

Registrovaných: 0
Anonymných: 30

Viac ...