Domovská stránka Obrazom a slovom Aktuálne - stručne Fotogaléria
 
Pokročilé vyhľadávanie
 
RSS
Prihlásenie
Prihlasovacie meno: Heslo:
Obrazom aj slovom
Obrazom aj slovom > Z tratí ŽSR a SŽDC > Na rodnej hrude (I): koridor novomestský...

Na rodnej hrude (I): koridor novomestský...

 
Nové Mesto nad Váhom a blízke okolie nepatrí k príliš exponovaným železničným miestam, napriek tomu si tu ale človek železnicou poznačený dokáže prísť na svoje. Stará fotogenická trať okolo Tureckého vrchu je síce minulosťou, ale aj veľakrát neobľúbený koridor ponúka viaceré zaujímavé miesta na fotografické vyžitie.

 









Zbežný pohľad do môjho archívu veľavravne napovedal, že fotky z domoviny - malebného, čarokrásneho, voňavého a svetoznámeho Nového Mesta nad Váhom sa akosi nakopili. Bolo to jasné znamenie, že koridor je aj napriek kuvičím hlasom v dobrej kondícii a prevádzka sa ešte nenachádza v režime klinickej smrti. Musím seriózne konštatovať, že aj nákladné vlaky chodili pomerne často, čo sa mi v minulosti príliš nestávalo. Ak povinnosti dovolili tak som neváhal, nakopol svoje bicyklové žihadlo a vždy prišiel s nejakým zaujímavým úlovkom. No a keďže hlavná fotografická sezóna je pomaly za nami (aj keď jeho veličenstvo Hugo sa ešte chystá razantne zamiešať kartami :)), rozhodol som sa o niektoré zábery podeliť. Po koridore sa budeme pohybovať od severu na juh a spoločným menovateľom nech je skutočnosť, že Nové Mesto na Váhom sa vždy nachádza niekde na blízku :) Tak poďme na to.



Začíname na známej Ivanovskej skale, jednom z najkrajších flekov na Považí. Na dohľad síce nie je Nové Mesto nad Váhom ale Trenčín, lenže ako správny patriot považujem celé územie samozrejme za našu sféru vplyvu :) Po rekonštrukcii a osadení protihlukovej steny síce už nie je flek taký pekný ako predtým, ale nejaká veľká tragédia to zase nie je. 18.6.2014 si to okolo skaly valil R 608 Spišan na čele s 362.015.




Za posledné roky to v okolí mierne zarástlo, hoci samotné teleso trate je celkom v poriadku. Úplne v poriadku nebol fotomrak, ktorý si však potmehúdsky posvietil práve na okoloidúci Os 3319 vedený jednotkou 671.004. Za zmienku tiež stojí fakt, že vyteperiť bicykel hore na skalu si vyžaduje dobre trénované svalstvo, čo samozrejme absolútne nespĺňam. Čo však až tak nevadí, keďže moje cyklistické približovadlo pozostáva z najnovšieho, najpevnejšieho a najľahšieho materiálu, vyvinutého odborníkmi z NASA. Aspoň to tvrdil predavač, keď mi ho predával.




Postupujeme smerom na juh, Ivanovskú skalu si môžeme všimnúť v pozadí na ľavom okraji fotografie. Výstavba koridoru si vyžiadala vznik mnohých cestných nadjazdov, jeden z nich sa nachádza aj pri obci Štvrtok. Zaujímavým faktom je, že práve týmto miestom prechádza hranica medzi okresmi Trenčín a Nové Mesto nad Váhom. Chodím sem veľmi rád, za krátky čas sa tu dá nafotiť slušný počet vlakov s pekným podvečerným násvitom. Dôležité je tiež to, že pod most vedú schodíky, na ktorých sa dá pohodlne "vykvasiť" a zároveň tak s ľahkosťou zmiznúť okolitým zvedavým pohľadom automobilovej verejnosti. 30.5.2014 sa tesne po R610 ukázal nákladný vlak s 363.100. Pomaly sa blížilo leto, avšak pšeničné polia ešte stále svietili krásnou jarnou "zeleňou".




Uff, tak to bolo o vlások! Slnko sa chystalo definitívne zapadnúť za obzor a IC 1502 Šarišan stále nikde. Na nový IC vlak spájajúci Humenné, Prešov a Bratislavu som sa strojil už od jeho oznámenia a ideálna šanca sa naskytla 6.7.2014, kedy sa do čela postavila posledná kakadu gorila s tabuľkami - 350.015. Zámer sa nakoniec podaril, hoci malé meškanie mi spôsobilo menšie vrásky. To je však súčasná realita fotenia na koridore. Mešká takmer úplne všetko.




Do tretice nadjazd pri Štvrtku a mimoriadne vzácny hosť v podobe 230.045. Nákladné laminy r. 240 alebo dokonca r. 230 za Leopoldov príliš nezachádzajú a pre mňa osobne je to len 2x, čo sa mi tieto stroje dostali do pazúrov na novomestskom koridore (6.7.2014).




Minulý rok sa poľnohospodárska pôda pri nadjazde nechala odpočívať a rástol tu len akýsi neidentifikovateľný úhor. To však samozrejme zbojníkovi 671.007 príliš neprekážalo a s Os 3318 sa práve vkrádal do Trenčianskych Bohuslavíc (15.8.2013).




30.5.2014 som ospalo posedával na schodíkoch, keď som odrazu prekvapene zaregistroval blížiacu sa búrku spoza Považského Inovca. Chvíľu som pozorne študoval prevládajúci smer vetra, vytiahol z batohu logaritmické pravítko a buzolu a dospel k istému poznaniu, že búrka sa z pohľadu železničného pohybuje absolútne nepriaznivo. Čo sa vzápätí aj plne potvrdilo - z klasického "nadjazdového" pohľadu ju vidieť nebolo a protisvetlo je... no proste protisvetlo. Ostával jedine bočný pohľad a hoci som chvíľu špekuloval, výsledok ma celkom prekvapil. Zásluhu má na tom nepochybne aj pekná modrá dvojička 363.094 + 363.092.




Stále sa pohybujeme v blízkosti obce Štvrtok, len sme zlietli trochu do výšok. Pre fotografov obľubujúcich nenáročnú turistiku je totiž k dispozícii kopček Hájnica, z ktorého je fantastický výhľad do doliny Váhu. 7.7.2014 ma potešila "cibuľová" ucelenka s 363.090, ktorá však kvôli podivným svetelným podmienkam príliš nevynikla a skôr je pekne neviditeľná :D




18.4.2014 bola situácia oveľa lepšia a 671.006 na Os 3318 sa "kúpal" v mäkkom zapadajúcom slnku. Z Hájnice bol v tomto momente impozantný pohľad, keďže masív Považského Inovca bol kvôli rýchlo postupujúcej oblačnosti už dávno v tieni. Hranica medzi svetlom a tmou sa nachádzala tesne za diaľnicou D1. Určite by sa sem hodil nejaký dlhší vlak, bohužiaľ R610 si viezol svojich obligátnych 30 minút meškania a pekný slnečný svit bol v ťahu.




Moje rozlúčenie s Hugom v starom retro nátere prebiehalo veľmi improvizovane. Zo severu totiž fúkal regulárny uragán a šliapanie do pedálov pripomínalo v niektorých momentoch boj s veternými mlynmi. Cesta na nadjazd sa začala nebezpečne predlžovať, až sa nakoniec tesne pred cieľom vrhám k trati a dobre robím, keďže v diaľke sa modro zablýskalo a Hugo si to už šinul 160 km/hod do Bratislavy (19.4.2014).




Posúvame sa o ďalších pár metrov bližšie smerom k Novému Mestu nad Váhom a Tureckému vrchu. Železničná stanica Trenčianske Bohuslavice príliš výnimočná nie je, v našom prehľade však nemôže chýbať. 16.8.2013 som tu zaznamenal nákladný vlak, v čele ktorého stálo Cargo Eso 363.089.




Fotenie s repkou patrí k obľúbeným kratochvíľam našej malej železničnej komunity a tento rok sa nám konečne zadarilo aj pri Tureckom vrchu. V jedno krásne jarné predpoludnie sa do cieľa svojej cesty blížila jednotka 671.001 ako Os 3306. Pozdravujem týmto kolegu ceeceho, s ktorým som sa tu náhodne stretol a dobre pokecal.




Ako vidno z nadjazdu do obce Trenčianske Bohuslavice, repka bola nasadená z oboch strán trate, hoci vpravo by sa jej zišlo trochu viac :) Možno však len niekto rozmýšľal a nenasadil repku priamo k násypu zámerne - hlavne podvečer je totiž takéto pole zamorené miliónmi malých mušiek. Tým pádom sa dostávame k nasledujúcej matematickej rovnici: čistý rušeň + repka = špinavý rušeň. Prípadne môžeme rovnicu aj modifikovať: špinavý rušeň + repka = ešte špinavší rušeň. Pri Tureckom vrchu sme však dostatočne inteligentní a 361.101 na R602 Čingov sa repkových mušiek nemusí báť :) (20.4.2014).




350.014 na IC 501 vychádza z útrob Tureckého vrchu. Tunel je v tomto momente v prevádzke ešte len dva týždne a stále sa jazdí po jednej koľaji. Mať nasvietenú fotografiu pri severnom portáli tunela si vyžaduje asketický spôsob života, keďže ideálne podmienky tu panujú len v skorých ranných hodinách (2.8.2012).




Jedna z mojich letných zábaviek spočívala vo fotografovaní laminátok pri Tureckom vrchu. Táto malá kapitola našej železničnej histórie nie je príliš zdokumentovaná. Laminy tu vlastne nemajú čo pohľadávať - rušňov je však nedostatok (prípadne postávajú neschopné v depe) a na pomoc tak opäť prišli naše babičky, ktoré sa počas prázdnin pomerne solídne zabývali v TS 310 a TS 311. Násvit bohužiaľ nevychádza na žiadny z vlakov v týchto obratoch, to mi ale nezabránilo v ich dokumentovaní. Fascinovalo ma spojenie laminátky a pevnej jazdnej dráhy novej trate, spojenie starej a modernej techniky. 8.7.2014 vychádza z tunela 240.076 na R 701 Inovec a smeruje do Trenčína.




240.119 na REx 733 Javorník uháňa po pevnej jazdnej dráhe do Trenčianskej Teplej. Kto by si to bol po vyrobení pomyslel, že ich v týchto miestach budeme fotiť ešte aj v roku 2014...




Pri južnom portáli sú fotografické možnosti predsa len o niečo väčšie ako na opačnej strane. K samotnému tunelu sa však neradno moc približovať, oko Veľkého brata nespí a pozorne sleduje každý váš krok. Ja som radšej pozorne sledoval príchod Os 3306, ktorý bol vedený jednotkou 671.002 (9.3.2014).




Na konci augusta ma sužovali zdravotné problémy, preto som ku trati prichádzal len zriedka. Často navyše nie je o čo stáť, keďže realita 361tiek postupne omrzí každého. Vhodná šanca na trochu zmeny sa však naskytla 29.8.2014, kedy sa na R 604 Dargov ukázalo staronové eso 362.010. Jednalo sa o jeden z prvých výkonov po prerobení na pôvodnú 362 s analógovým riadením, pričom mašinka po tejto zmene nosí meno "Bohuš".





Malé otvorené priestranstvo pri tuneli zarastá počas roka dramatickou rýchlosťou, preto treba mať naponáhlo a nožnice vždy po ruke. Je to však príjemné miesto, kde najmä poschodová súprava nášho "Jánošíka" pekne vyniká. Napr. aj 671.004 na Os 3314, ktorý ukrajuje posledné metre svojej púte (18.4.2014).




28.5.2014 sa zo severu blížila menšia búrka, ktorej sa snažil uniknúť R 608 Spišan s pekným modrým esom 362.008. V tento deň bola v tuneli výluka bližšej traťovej koľaje, čomu som sa však mimoriadne potešil, keďže tiene sa neúprosne zahryzli do násypu a za normálneho stavu by sme s fotením skončili.




Medzi vlakmi R606 a R608 človek často natrafí na nejaký náklad, čo sa potvrdilo aj 3.7.2014. Na 363.092 ešte badať slabé známky EH opravy z roku 2012, čoskoro však pravdepodobne zmiznú aj tie. V tomto mieste je inak možné fotografovať len pár týždňov do roka - trať sa tu tesne približuje k prvým výbežkom Tureckého vrchu a tiene sa objavujú veľmi rýchlo.




Osobné vlaky medzi Žilinou a Novým Mesto sú okrem "poschoďákov" r. 671 vedené viackrát za deň aj klasickými súpravami s rušňami r. 363. Po dodávke 361tiek a ich vypoklonkovaní z rýchlikov na hlavnom ťahu tu tak našli jedno zo svojich hlavných útočísk. 3.7.2014 bol na Os 3312 nasadený rušeň 363.101. Blonski mašina s tabuľkou, už aj tento donedávna rozšírený druh bude pomaly ohrozeným živočíchom.




A sme v Novom Meste nad Váhom, v tiahlom oblúku pred stanicou. Bežná realita všedných dní - Os 3314 je vedený elektrickou jednotkou 671.004. Je zaujímavé, že počas modernizácie nebola v týchto miestach postavená protihluková stena alebo aspoň nejaký plot. Samozrejme ma to však teší a dúfam, že to ani nikoho nenapadne (20.4.2014).




Spomínanú výluku v tuneli som sa rozhodol naplno využiť a zachytiť všetko, čo pôjde okolo. Hlavne keď obloha stála niesla známky búrkovej činnosti. Kontajnerový náklad s 363.093 bol príjemným osviežením, hoci počas leta som mal na eso s poradovým číslom 93 neskutočné šťastie. Podarilo sa mi ho zachytiť presne 6x. Niekedy som mal pocit, ako keby po koridore ani žiadny iný Cargo rušeň nechodil :) (28.5.2014).




Tesne po nákladnom vlaku sa dostavilo aj IC 504 s obľúbeným, bohužiaľ už "ex" Thalesom 350.006. Ten bol dlhé týždne po svojej EH oprave chromý na všetky nohy a zastihnúť ho v bežnej prevádzke sa rovnalo malému zázraku (28.5.2014).




Frekventovaný nadjazd na cestnej komunikácii I/54 považujem za jedno z najlepších miest na fotenie v šírom okolí. Prevažne z dôvodu lenivosti, lebo práve sem to mám k trati najbližšie :) Je však dôležité, že fotiť sa tu dá pomerne dlhý čas, či už doobeda alebo popoludní. Netreba to ale preháňať, už len pár minút strávených na nadjazde dá poriadne zabrať dýchacej sústave, keďže cestná premávka je naozaj intenzívna. 28.9.2013 spomaľovala na vjazde do Nového Mesta nad Váhom ex "Cola" 362.015 s R 602 Čingov.




O päť mesiacov neskôr sa príroda prebúdzala zo zimného spánku, hoci tento rok si so snehom príliš veľa starostí nerobila. V jeden takýto zimno-jarný deň sa mi podarilo zachytiť náklad s 363.105. O pár minút neskôr išiel ďalší nákladný vlak s kontajnermi, bol však taký dlhý, že sa mi nezmestil do záberu :) (9.3.2014).




Opačná strana nadjazdu a začína nám poobedňajší, prípadne až podvečerný násvit. Na tomto mieste sa mi cez leto darilo asi najviac, aj keď trochu zaujímavým spôsobom - na rýchlik totiž vždy zašlo slnko a na nákladný vlak naopak vyšlo :) Je to nesporný dôkaz toho, že ani naša životodarná hviezda sa nedokáže pozerať na mľandravé rušne r. 361. Netýkalo sa to však môjho verného fotoobjektu 363.093, ktorý sa 28.8.2014 ukázal s pozoruhodnou zmeskou na nákladnom vlaku.




24.9.2014 som sa preháňal na bicykli v okolí Čachtíc fotil bežnú prevádzku. Na stanici v Čachticiach som však okamžite zaregistroval plne naložené vozne so štrkom z tunajšieho kameňolomu. Nastala dilema, či stojí za pokus odfotiť tento vlak ešte na trati 121 alebo až na koridore. Tušil som totiž, že vlak bude disponovať aj nejakým postrkovým rušňom. Nakoniec som dal prednosť osvedčenému miestu, hoci náklad stál v Novom Meste tak dlho, že by som aj na bicykli pokojne stihol oba varianty. Nabudúce budem múdrejší, zdá sa totiž, že preprava štrku bude pokračovať aj naďalej. 24.9.2014 sa jej zhostili 740.604, ktorej pomáhala 740.821.




Aby sa osobná doprava necítila ochudobnená, tak tu máme taktiež jedného zástupcu - 671.002 sa vydáva s vlakom Os 13319 do Žiliny. Na pozadí sa prevaľujú búrkové mračná a vpravo si môžeme povšimnúť krásne žlté kvety slnečnice hľuznatej, známejšej skôr ako Topinambur. Kvitnúť začína vždy až v polovici septembra a prispieva tak svojou troškou do farebného kolotoča tohto ročného obdobia (23.9.2014).




Lokorail plecháč 242.555 prechádza Novým Mestom nad Váhom a smeruje kamsi na sever, pravdepodobne do Trenčianskej Teplej. Skoro som si oči vyočil, keď som tento vlak zbadal. V tej chvíli mi bolo samozrejme jedno, že fotím v protisvetle - vidieť túto mašinku na rodnej hrude bol zážitok, ktorý som musel zdokumentovať (10.9.2014).




Stanicu sme decentne preskočili a nachádzame sa na známom mieste na piešťanskom zhlaví. Odkedy sú však osobné vlaky medzi Novým Mestom a Leopoldovom tragikomicky utlmené do podoby niekoľkých bagiet r. 813, nestojí to tu za veľa. Peknú žltú laminátku na osobáku do Bratislavy si tu už bohužiaľ neodfotíme. 28.9.2013 si tu však dali stretko hneď tri rušne r. 363 - zľava doprava 363.136, 363.091 a 363.139.




Postupujeme smerom na juh. Nachádzame sa v mieste výhybky č. 50/51, ktorou sa odpája z trate č. 120 elektrifikovaná Čachtická spojka. Plne funkčná, hoci využívaná len zriedka. Dňa 26.10.2013 prechádzal výhybkami 363.143 na R 606 Liptov.




Nadjazd pri obci Považany patrí k ďalším známym a obľúbeným miestam v okolí Nového Mesta n/V. Pekné podvečerné svetlo, pšeničné polia, masív Považského Inovca a najmä veža rímskokatolíckeho kostola v Považanoch, to všetko dotvára prijemnú atmosféru tejto lokality. Vlaky od Bratislavy je tu možné fotiť len niekoľko týždňov do roka, častokrát býva neskoro už v polovici augusta. 15.7.2014 bolo ale všetko na správnom mieste a jeden z našich turbo rušňov 361.102 smeroval s R 613 Ružín do Popradu.




Musím sa priznať, že fotenie na "južnej" strane ma nebavilo až tak ako pri Tureckom vrchu. Osobné vlaky žiadne, na rýchlikoch ničím zaujímavé 361ky. Istou výnimkou, ktorá ma predsa len vedela dostať k trati bol REx 741 Javorina, zaujímavý a sporadicky fotený vlak, ktorý má konečnú stanicu práve v Novom Meste nad Váhom. Minulý grafikon bol vedený laminátkami, ktoré však bohužiaľ prišli aj o tento výkon a nahradili sa rušňami r. 363. 18.6.2014 sa tak na čele vlaku ukázal napr. 363.147.




S nákladnými vlakmi je to o takomto čase trošku horšie, ale občas sa predsa len niečo ukáže. 18.6.2014 to bola pekná ucelenka s rušňom 740.711 LTE, ktorá ma mimoriadne potešila. Na koridore medzi Leopoldovom a Púchovom sú súkromníci stále pomerne zriedkaví a natrafiť na ich vlak ja často záležitosťou šťastia. Len tie naftové rušne pod trolejom, nič moc :/




Ťažkotonážny vlak TSS s ponorkou 730.618 sa blíži do Nového Mesta. Všimol som si ho už cez deň, ako postával na stanici a s niečím manipuloval a dúfal som, že ho zastihnem niekde na trati. Podarilo sa! :)




15.7.2014 som sa chystal vyskúšať trochu inovovaný pohľad na REx 741 Javorina, oblačnosť však stihla do jeho príchodu prebrať vládu nad oblohou. Musel som sa preto uspokojiť aspoň s nákladným vlakom, ktorý viedla ako inak 363.093 (15.7.2014).




Nadjazd pri Potvoriciach, kde som toho cez leto moc nenafotil. Z kukurice však pravidelne vybiehali tlupy zajacov a so záujmom sledovali premávku na trati. Skončiť so životom sa ale našťastie nepokúsil skoncovať ani jeden z nich. Ich fotografovanie však bolo vždy príjemným krátením času do príchodu nejakého vlaku. 3.7.2014 to bol 363.141 s prázdnou súpravou na štiepku smerujúci do Ružomberka.




Našu púť po nadjazdoch zakončíme v Hornej Strede, kde dopadajú posledné slnečné lúče na REx 741 Javorina a rušeň 363.134. Pár metrov za nadjazdom je už okres Piešťany, ktorý tak prenecháme iným záujmových skupinám :) (3.7.2014).




Toľko teda k súčasnej premávke na koridore v domovských končinách. Miesta sa veľakrát opakujú, ale časové ani finančné možnosti neboli toto leto priaznivo naklonené. Môžem však prezradiť, že ak viac obľubujete romantický charakter našich lokálok, vo voľnom pokračovaní zavítame do horských zákutí Malých Karpát a Myjavskej pahorkatiny. Čaká nás totiž malebná myjavská štreka. Dovtedy foteniu zdar!


Autor textu a fotografií: Martin Mačanga (lofofor)

Verzia pre tlač Pošli priateľovi
Komentáre
Zobrazenie:
Názory sa nemusia sa zhodovať s názorom redakcie. Redakcia za ne nepreberá zodpovednosť
kaoz
Zaslaný: 01.12.2014 11:52  
Založený: 12.10.2010
Miesto: ned'aleko štreky
Príspevkov: 13354
 Re: Na rodnej hrude (I): koridor novomestský...
skvelý článok,doplnenými krásnymi fotkami :super1:
rozok
Zaslaný: 01.12.2014 15:22  
Založený: 19.05.2013
Miesto: Topoľčany
Príspevkov: 5260
 Re: Na rodnej hrude (I): koridor novomestský...
Neskutočne pekné fotky doplnené kvalitným čítaním. :super2: :super1: Veľmi sa teším na report z lokálok. :klanacka: radost2
Nikis182
Zaslaný: 01.12.2014 16:01  
Založený: 03.11.2011
Miesto: Holíč
Príspevkov: 4811
 Re: Na rodnej hrude (I): koridor novomestský...
Dobrá práca, páči sa mi takéto prestavenie (tvojho) rodného kraja. Som zvedavý na myjavskú štreku, aj keď tam je rozmanitosť HDV chudobnejšia.
Dodes
Zaslaný: 01.12.2014 20:05  
Založený: 04.10.2010
Miesto: Nitra
Príspevkov: 10069
 Re: Na rodnej hrude (I): koridor novomestský...
Perfektné . Bol by som rád keby ma niekedy po týchto flekoch povodíš :klanacka:
lajos
Zaslaný: 01.12.2014 20:28  
Administrátor
Založený: 01.07.2009
Miesto:
Príspevkov: 13361
 Re: Na rodnej hrude (I): koridor novomestský...
Maťo,
už jen Tvůj nick pod článkem je 100% zárukou, že se bude nejen na co dívat, ale že si užiju i textovou část, na níž jsi si dal i tentokrát velmi záležet. Lehce, vtipně a přitom výstižně napsané.
A když to shrnu, tak navzdory jisté šedivosti a řídkosti provozu jsi fotografickými nápady dokázal okolí místa (mě vzdálenému asi 45 minut autem za dodržení silniční vyhlášky) velmi pestře, nápaditě a plasticky ! :emo37:
EaSyNo
Zaslaný: 02.12.2014 16:15  
Založený: 28.04.2012
Miesto:
Príspevkov: 2462
 Re: Na rodnej hrude (I): koridor novomestský...
Pekné :number one: :super2: radost1
Martin99
Zaslaný: 02.12.2014 18:16  
Založený: 20.09.2009
Miesto: Považská Bystrica
Príspevkov: 832
 Re: Na rodnej hrude (I): koridor novomestský...
A potom že na koridore sa nedá fotiť...dá, a ešte ako pekne ! Chválim najviac ako viem, strašne pekné a pútavé fotografie z miest, kadiaľ denne brázdim koľaje...a nikdy by ma nenapadlo, že sa tam dajú porobiť také pekné obrázky. A text je skvelo písaný.
lofofor
Zaslaný: 02.12.2014 23:24  
Založený: 05.07.2010
Miesto: NM
Príspevkov: 3127
 Re: Na rodnej hrude (I): koridor novomestský...
Vďaka priatelia za vaše milé a povzbudzujúce komentáre, nečakal som takýto ohlas! Koridor sa naozaj často odsudzuje, ale fotiť sa dá všade, najmä ak zaúčinkuje pani príroda :) Budem sa snažiť nesklamať očakávania ani v ďalšej časti :kvetinka:
XxXcompany
Zaslaný: 03.12.2014 16:11  
Založený: 01.07.2009
Miesto:
Príspevkov: 13343
 Re: Na rodnej hrude (I): koridor novomestský...
Ako už písal Leoš, tá kvalita je jasná už podľa mena pod článkom :super2: :emo37: :emo30: :emo03:
Kruppo362
Zaslaný: 04.12.2014 18:59  
Založený: 11.08.2013
Miesto: Trnava
Príspevkov: 9266
 Re: Na rodnej hrude (I): koridor novomestský...
Veľmi ma zaujal tvoj článok , stál za prečítanie :number one: :number one: :emo37: páči sa mi to , musíme sa dakedy dohodnúť spravíš mi exkurziu :-D :-D
matus7532
Zaslaný: 06.12.2014 14:08   Upravený: 06.12.2014 22:09  
Založený: 01.12.2014
Miesto:
Príspevkov: 1
 Re: Na rodnej hrude (I): koridor novomestský...
Na poslednej fotke nieje Horná Streda, ale Brunovce. Horná Streda je až tá obec na pozadí a hranica kraja je až za dvomi nadjazdmi (cestným na Pobedim a diaľničným) Samotné Brunovce sú totiž bokom od hlavnej cesty.
cas


Vilma
prispejteFotkaStručneČlánok
spolupracujeme
KHT Zvolen

LTE Slovakia

Železniční magazín

SPDŽ Žilina

TRAINFOTO.eu

IHO.hu

klubmodryhorizont.sk
 
Spomienka na Pala
uzivateliaPoužívateľov online: 43 Používateľov v sekcii
Obrazom aj slovom: 4

Registrovaných: 0
Anonymných: 43

Viac ...