Domovská stránka Obrazom a slovom Aktuálne - stručne Fotogaléria
 
Pokročilé vyhľadávanie
 
RSS
Prihlásenie
Prihlasovacie meno: Heslo:
Obrazom aj slovom
Obrazom aj slovom > Z tratí ŽSR a SŽDC > Railjetom po Slovensku – časť druhá...

Railjetom po Slovensku – časť druhá...

 
V dňoch 03.11.2014 - 06.11.2014 sa uskutočnila skúšobná prevádzka netrakčnej súpravy Siemens Viaggio Comfort (ČD Railjet) a rušňa Siemens ES64U4 (konkrétne 1216 234-5 ÖBB) na základe požiadavky Dopravného úradu. Skúšobná prevádzka bola vykonávaná firmou SIEMENS s.r.o. v spolupráci s VVÚŽ Žilina a dopravcom Rail Cargo Carrier – Slovakia s.r.o. za účelom skúšky elektromagnetickej kompatibility súpravy Railjet + rušňa ES64U4 s prvkami detekcie vlaku používaných na tratiach ŽSR s jednosmerným a striedavým typom el. trakcie.

 











Rušeň ES64U4 má 19,5 metrov, 87 ton, maximálnu rýchlosť 200 km/h pod jednosmerným napájacím systémom a maximálnu rýchlosť 230 km/h pod striedavým napájacím systémom. Súprava Railjet má 185 metrov, 350 ton a maximálnu rýchlosť 230km/h.

Prvú časť skúšobných jázd medzi Martinom a Vrútkami nájdete tu: Railjetom po Slovensku – časť prvá...

V tomto článku sa budeme venovať druhej časti skúšok, ktorá sa uskutočnila v noci z dňa 03.11.2014 na 04.11.2014. Táto časť skúšok (Vrútky - Kraľovany) bola zameraná na meranie elektromagnetickej kompatibility jednotky Railjet + rušeň ES64U4 (známy aj ako "Taurus") s koľajovými obvodmi 50 Hz a filtrom FOR. Skúšky sa konali priamo v železničnej stanici Turany. Konkrétne sa jednalo o meranie vstupného a výstupného napätia na filtre FOR-2 koľajového obvodu 2491 a spätného trakčného prúdu cez prvú traťovú koľaj. Pred uskutočnením skúšok bol koľajový obvod 3 v ŽST Turany vypnutý z činnosti, vlak musel prechádzať vždy po tretej staničnej koľaji a napájanie trolejového vedenia na prvej traťovej koľaji bolo zabezpečené len jednostranne z trakčnej meniarne Kraľovany po ŽST Vrútky.




Začíname tam, kde sme v predošlej časti skončili. Aktívne odstavený Railjet čaká na personál a následne sa vydá do Kraľovian.







Už s personálom pohľadom na riadiaci vozeň.


A teraz už k samotným jazdám. Prvá jazda jednotky bola po 1. traťovej koľaji z Vrútok do Kraľovian s rozjazdom vo Vrútkach a maximálnym ťahom rušňa až do traťovej rýchlosti. Následné zastavenie v Sučanoch a opäť rozjazd s maximálnym ťahom do traťovej rýchlosti. Pred vchodovým návestidlom stanice Turany nasledovalo zastavenie a po návestení povolenia pre vchod do stanice nasledoval prejazd po tretej staničnej koľaji s rozjazdom pri maximálnom ťahu do rýchlosti 40 km/h. Po prejazde stanice Turany prebehla jazda bez špeciálnych požiadaviek do stanice Kraľovany.






Po zastavení v Kraľovanoch v rámci prvej z jázd.



Pri jazde späť zo stanice Kraľovany do stanice Vrútky po druhej traťovej koľaji prešla jednotka cez stanicu Turany po tretej staničnej koľaji so zastavením pred odchodovým návestidlom a následným rozjazdom. Ďalšia jazda bola bez špeciálnych požiadaviek na dynamiku jazdy. Druhá jazda z Vrútok do Kraľovian a späť bola rovnaká ako prvá jazda.







Pobyt v stanici Kraľovany počas druhej z jázd.




Po návrate späť do stanice Vrútky.



Po návrate do Vrútok sa ihneď začala tretia časť skúšok. Tentokrát sa jednalo o skúšobnú prevádzku bez meraní do Košíc a späť do Čadce. Jednotka bola vedená od stanice Vrútky do stanice Košice a späť do Žiliny a Čadce bez špeciálnych požiadaviek na dynamiku jazdy. Maximálna rýchlosť neprekračovala traťovú rýchlosť. Vyhodnotenie skúšobnej prevádzky zabezpečil prevádzkovateľ súpravy najmä z hľadiska výskytu prípadných negatívnych javov vo funkcii traťového návestenia, prenosu návestných znakov cez LVZ, výpadkov trakčného napájania, reakcie ochrán na rušni a iných porúch, ktoré sa vyskytli počas jazdy. V prípade výskytu takýchto javov bola nariadená ich stručná charakteristika, miesto a čas výskytu a spôsob ich odstránenia. Súčasťou vyhodnotenia musel byť aj záznam priebehu rýchlosti a ostatných zaznamenávaných veličín/funkcií rušňa/riadiaceho vozňa. Pri jazde elektrického rušňa so súpravou Viaggio Comfort (Railjet ČD) na traťovom úseku Žilina – Košice cez ŽST Turany, Kraľovany, Ľubochňa, Liptovská Teplá, Štrba , Svit, Vydrník, Markušovce, Spišské Vlachy, Krompachy inou ako hlavnou staničnou koľajou smel elektrický rušeň so súpravou prechádzať len so zníženým výkonom pri pomernom ťahu menšom ako 50%. Obmedzenie platilo v úsekoch uvedených staníc vymedzených vchodovými návestidlami z obidvoch strán. V stanici Žilina, Liptovský Mikuláš, Východná a Spišská Nová Ves platila podmienka prevádzky elektrického rušňa so súpravou Viaggio Comfort prechádzať len so zníženým výkonom pri pomernom ťahu menšom ako 50% aj pri jazde cez hlavné staničné koľaje. Jednorazová technológia v stanici Košice bola prejednaná so stanicou Košice. Skúšobná prevádzka bola uskutočňovaná vo vhodnom čase medzi pravidelnými vlakmi osobnej dopravy.

Priebeh tejto skúšobnej prevádzky priblížim nasledovnými fotografiami :




Fotografia zo stanice Liptovský Mikuláš, kde sa Railjet ČD stretol s rušňom 162.006 v projekte starostlivosti o pridelené vozidlá ZSSK.




Zmodernizovaná stanica Poprad a stretnutie Railjetu s prvým osobným vlakom do Košíc v čele s rušňom 163.116.










Tri rôzne pohľady na Railjet v Košiciach. Po krátkom pobyte sa vybral hneď na spiatočnú cestu.




Krátky pobyt v dispozičnej stanici Spišská Nová Ves kvôli rozkazu.




Zaujímavý pohľad na Railjet ČD v zastávke Švošov. Fotografia je venovaná kamarátovi Jančimu, ktorý je na internete známy pod užívateľským menom ,,JanciP“.







Krátko po príchode do stanice Vrútky, kde sa Railjet zdržal kvôli výluke Varín-Vrútky za účelom brúsenia koľají.







Už sa pomaly rozvidnievalo, keď Railjet zastavil v Žiline. Po krátkom pobyte sa vybral do Čadce.




Krátko po príchode do Čadce sa postupne schyľuje k ďalšej časti skúšok.



Verím, že bol článok osožný a plný informácií a tešíte sa na ďalšiu časť, v ktorej sa pozrieme na skúšobné jazdy medzi Skalitým a Čiernym pri Čadci a rovnako na skúšobné jazdy medzi Krásnom nad Kysucou a Kysuckým Novým Mestom.

Autor textu a foto : XxXcompany

Verzia pre tlač Pošli priateľovi
Komentáre
Zobrazenie:
Názory sa nemusia sa zhodovať s názorom redakcie. Redakcia za ne nepreberá zodpovednosť
mathew
Zaslaný: 26.11.2014 9:46  
Založený: 10.07.2012
Miesto:
Príspevkov: 5149
 Re: Railjetom po Slovensku – časť druhá...
Maťo., veľká vďaka za tento obsiahly a na pekné fotky bohatý report.. :number one:
kaoz
Zaslaný: 26.11.2014 20:20  
Založený: 12.10.2010
Miesto: ned'aleko štreky
Príspevkov: 13366
 Re: Railjetom po Slovensku – časť druhá...
skvelá práca :number one:
cas


Peter, Pavol, Petra
prispejteFotkaStručneČlánok
spolupracujeme
ČD Cargo a.s.

KHT Zvolen

Železniční magazín

TRAINFOTO.eu

IHO.hu

klubmodryhorizont.sk
 
Spomienka na Pala
uzivateliaPoužívateľov online: 138 Používateľov v sekcii
Obrazom aj slovom: 3

Registrovaných: 0
Anonymných: 138

Viac ...