Domovská stránka Obrazom a slovom Aktuálne - stručne Fotogaléria
 
Pokročilé vyhľadávanie
 
RSS
Prihlásenie
Prihlasovacie meno: Heslo:
Obrazom aj slovom
Obrazom aj slovom > Zaujímavosti > Prvý deň nového GVD v Rakúsku mojim pohľadom...

Prvý deň nového GVD v Rakúsku mojim pohľadom...

 
Ahojte priatelia, dnes vám prinášam malú reportáž zo zmien grafikonu v Rakúsku - konkrétne z mesta Viedeň, nech viete čo je nové aj u vašich západných susedov. Na úvod vám chcem všetkým železničným fanúšikom popriať "šťastný nový železničný rok" i keď ja osobne z neho nie som moc nadšený, nakoľko si myslím, že je každý rok horší a horší avšak nezostáva nám nič iné, ako si naň zvyknúť...

 










Ako prvé vám prinesiem fotky, ktoré boli robené posledný deň platnosti starého grafikonu. Moje prvé večerné stanovisko na fotenie vlakov bola rozlúčka s ICE vlakom do stanice Wien Westbahnhof, kam doteraz zachádzali vlaky tejto kategórie každé dve hodinu zo smeru/na smer Passau v Nemecku. Od nového grafikonu už jazdia na smer Wien Schwechat (letisko).




Posledný ICE vlak zo smeru Passau...




... ktorý odchádzal do depa (zrejme Matzleinsdorferplatz pri Wien Meidling) už v tandeme pripraviť sa na zajtrajšiu cestu




Taktiež som si musel zvečniť poslednú jazdu EN Kálman Imre z Budapešti do Mníchova. Síce sa fotka moc nepodarila, ale išlo mi hlavne o to vyfotiť si ho v stanici Wien Hütteldorf, nakoľko od nedele bude túto stanicu obchádzať cez Wien Meidling cez nový tunel smer St.Pölten. Osobne mi bude tento vlak chýbať, nakoľko som ho často využíval a stanicu Wien Hütteldorf som mal kúsok od bydliska...




No a presúvame sa na nový grafikon...


Od 14.12.2014 nastali vo Viedni veľké zmeny. Na novej hlavnej stanici boli dané do užívania všetky nástupištia a tak môže od nového grafikonu slúžiť plnohodnotne pre ďalšie množstvo vlakov.

Druhá veľká novinka je otvorenie Lainzer Tunnelu aj pre osobnú dopravu hlavne kategórie ICE a EN. Vlaky Railjet, ktoré jazdia do Budapešti budú naďalej tento rok jazdiť na Wien Westbahnhof. Nový tunel je 12.8 km dlhý a spája sa vo Viedni s druhým, už dva roky otvoreným tunelom Wienerwaldtunnel, ktorý meria 13.356 km. Oba tunely aj s takzvaným "výhybňovým tunelom" dosiahnu dĺžku vyše 26 km. Lainzer Tunnel je zabezpečený systémom PZB ( punktuálny zabezpečovák Vmax 160km/h) a Wienerwaldtunnel má zabezpečovací systém ETCS Level 2 Vmax 230km/h, avšak trať je stavaná na rýchlosť 250km/h. Po dobudovaní celej siete VRT (vysokorýchlostnej trate) do Salzburgu budú vlaky jazdiť plnohodnotných 250km/h.

Treťou udalosťou je o tvorenie spojky zo stanice Ostbahn na letisko Schwechat, po ktorej začali jazdiť vlaky ICE v dvojhodinovom takte zo stanice Linz. ICE vlaky majú normálne číslo, napríklad ICE 29, ale sú označené aj medzinárodným letovým číslom, napríklad OS 3515. Je to z dôvodu, že spoločnosti ÖBB a AUA spolupracujú pod značkou Austrian AIRail a ponúkajú možnosť zakúpiť si jeden doklad na vlak aj lietadlo zároveň.



Moja prvá fotografia pochádza z letiska a ICE menom "Passau" sa chystá na dlhú cestu do Hamburgu.



Ďalšou zaujímavosťou je Railjet na smer Budapešť a Linz. Ako som cez víkend v mojej aktualite napísal, že tieto vlaky nestoja na Hauptbahnhofe, tak to bola z mojej strany chybná informácia. Prečo som to vlastne napísal? Mal som totiž informácie ešte zo septembra, kedy mi bolo povedané, že tam ešte tento rok nebudú vlaky tejto kategórie zastavovať z dôvodu obsadených koľají. Vymyslené to je tak, že na jednom nástupišti na rovnakej koľaji môžu stáť až dve nezávislé súpravy, ktoré od seba v strede delí signalizačné zariadenie...



... ako je vidno aj z tejto fotografie, kam vchádza EC 105 "Sobieski" a následne sa zaň postaví Railjet na Budapešť




Pre lepšie znázornenie som vyfotil aj plán radenia a státia vlakov




V ten istý deň som stihol otočiť aj Břeclav, kam som si išiel so širokým úsmevom vyzdvihnúť IN- Kartu 50 na zľavnené cestovanie. Celé ČD Centrum po mne pokukávalo a konštatovali, že už dlho nevideli nikoho s takým nadšením vybavovať kartu. Ako som vyšiel zo stanice, vonku na mňa čakalo menšie prekvapenie- na EC 171 "Hungaria" ma čakala moja obľúbená slivková 362.011.






Potom som čakal na večerný Railjet zo smeru Semmering a na smer Semmering. Prvá fotografia je rušeň 1116 251 s reklamou SKI Jet a highlight večera bol maďarský "Taurus Aranycsapat" na vlaku EN 235 do Tarvisia. Musím pripomenúť, že všetky vlaky kategórie EN už jazdia cez hlavnú stanicu a teda Westbahnhof sa stala čisto stanica pre vlaky kategórie Railjet a IC, ktoré budú o rok tiež presmerované na Hauptbahnhof.




Od tohto grafikonu zachádza aj EC Avala z Belehradu do Viedne. Nemám fotografiu vlaku ale skladá sa z vozňov MAV EC a maďarského Taurusa. Hneď prvý deň ukázala, že história sa zmeniť nedá a premiéru mala s premiérovým meškaním...


Na záver dodám perličku z mojej nedávnej skúsenosti s IC vlakmi ZSSK. Dlhší čas som nimi necestoval, a keď som si chcel v Bratislave kúpiť lístok na tento vlak, zarazila ma zvýšená cena s preukazom Junior Railplus - až 15/18€, keďže pred zmenou grafikonu a cenovej politiky som jazdil do Popradu za cca. 8€... Pracovníčka ZSSK ma vypočula a na záver len sucho skonštatovala "Tak choďte Regiojetom, ten je lacnejší"...

Dúfam, že sa vám moja reportáž páčila a ďalšie moje fotografie nájdete na stránke Trainspotter-LGs

Autor:
trainspotter

Verzia pre tlač Pošli priateľovi
Komentáre
Zobrazenie:
Názory sa nemusia sa zhodovať s názorom redakcie. Redakcia za ne nepreberá zodpovednosť
Luko3105
Zaslaný: 19.12.2014 17:44  
Spolupracovník
Založený: 23.04.2012
Miesto: Podhájska
Príspevkov: 18483
 Re: Prvý deň nového GVD v Rakúsku mojim pohľadom...
dobre zdokumentované :number one:
pilgrim2009
Zaslaný: 20.12.2014 19:24  
Založený: 21.11.2014
Miesto:
Príspevkov: 5
 Re: Prvý deň nového GVD v Rakúsku mojim pohľadom...
Výborná reportáž! :super2:
cas


Darina
prispejteFotkaStručneČlánok
spolupracujeme
ČD Cargo a.s.

KHT Zvolen

Železniční magazín

TRAINFOTO.eu

IHO.hu

klubmodryhorizont.sk
 
Spomienka na Pala
uzivateliaPoužívateľov online: 74 Používateľov v sekcii
Obrazom aj slovom: 3

Registrovaných: 0
Anonymných: 74

Viac ...