Obrazom aj slovom > Z tratí ŽSR a SŽDC > Railjetom po Slovensku - časť štvrtá...
Railjetom po Slovensku - časť štvrtá...

Skúšky Railjetu ČD sa uskutočňovali na sieti ŽSR v dňoch 03.11.2014 - 06.11.2014. Išlo o skúšobnú prevádzku netrakčnej súpravy Siemens Viaggio Comfort (ČD Railjet) a rušňa Siemens ES64U4 (konkrétne 1216 234-5 ÖBB) na základe požiadavky Dopravného úradu. Skúšobná prevádzka bola vykonávaná firmou SIEMENS s.r.o. v spolupráci s VVÚŽ Žilina a dopravcom Rail Cargo Carrier – Slovakia s.r.o. za účelom skúšky elektromagnetickej kompatibility súpravy Railjet + rušňa ES64U4 s prvkami detekcie vlaku používaných na tratiach ŽSR s jednosmerným a striedavým typom el. trakcie. Rušeň ES64U4 má 19,5 metrov, 87 ton, maximálnu rýchlosť 200 km/h pod jednosmerným napájacím systémom a maximálnu rýchlosť 230 km/h pod striedavým napájacím systémom. Súprava Railjet má 185 metrov, 350 ton a maximálnu rýchlosť 230km/h.
Prvú časť skúšobných jázd medzi Martinom a Vrútkami nájdete tu: Railjetom po Slovensku – časť prvá...
Druhú časť skúšobných jázd Railjetu ČD nájdete tu: Railjetom po Slovensku – časť druhá...
Tretiu časť skúšobných jázd Railjetu ČD nájdete tu: Railjetom po Slovensku – časť tretia...
Vrátime sa teda k štvrtej časti článku, v ktorej sa budeme venovať skúškam zameraným na meranie elektromagnetickej kompatibility snímača kolies Siemens WSD s jednotkou Siemens Viaggio Comfort (ČD Railjet) a rušňom Siemens ES64U4 ,,Taurus“ (konkrétne 1216 234-5 ÖBB). Merali sa výstupné signály z vybraných snímačov kolies Siemens WSD (31,32,36 a 37) v reléovej miestnosti železničnej stanice Dubnica nad Váhom. Meranie prebiehalo za rôznych stanovených prevádzkových režimoch rušňa. Konkrétne boli vykonávané rôzne jazdy so stiahnutými zberačmi, zdvihnutým zberačom, aktívnou koľajovou brzdou, neaktívnou koľajovou brzdou pri rôznych rýchlostiach a ťahoch rušňa, alebo výbehom ponad snímače Siemens WSD (31,32,36 a 37). Jazdy v smere Dubnica nad Váhom – Trenčianska Teplá boli vždy s rušňom ES64U4 v čele jednotky a smerom späť bola jednotka ovládaná z riadiaceho vozňa. Počas presunov jednotky a počas jednotlivých skúšobných jázd neboli požadované žiadne zvýšené bezpečnostné opatrenia.
Priebeh tejto etapy skúšobných jázd vám priblížime aj fotografiami, ktoré začnú presunom jednotky zo Žiliny, kde jednotka nocovala po ukončení predošlých skúšobných chodov na Kysuciach...
Prvú časť skúšobných jázd medzi Martinom a Vrútkami nájdete tu: Railjetom po Slovensku – časť prvá...
Druhú časť skúšobných jázd Railjetu ČD nájdete tu: Railjetom po Slovensku – časť druhá...
Tretiu časť skúšobných jázd Railjetu ČD nájdete tu: Railjetom po Slovensku – časť tretia...
Vrátime sa teda k štvrtej časti článku, v ktorej sa budeme venovať skúškam zameraným na meranie elektromagnetickej kompatibility snímača kolies Siemens WSD s jednotkou Siemens Viaggio Comfort (ČD Railjet) a rušňom Siemens ES64U4 ,,Taurus“ (konkrétne 1216 234-5 ÖBB). Merali sa výstupné signály z vybraných snímačov kolies Siemens WSD (31,32,36 a 37) v reléovej miestnosti železničnej stanice Dubnica nad Váhom. Meranie prebiehalo za rôznych stanovených prevádzkových režimoch rušňa. Konkrétne boli vykonávané rôzne jazdy so stiahnutými zberačmi, zdvihnutým zberačom, aktívnou koľajovou brzdou, neaktívnou koľajovou brzdou pri rôznych rýchlostiach a ťahoch rušňa, alebo výbehom ponad snímače Siemens WSD (31,32,36 a 37). Jazdy v smere Dubnica nad Váhom – Trenčianska Teplá boli vždy s rušňom ES64U4 v čele jednotky a smerom späť bola jednotka ovládaná z riadiaceho vozňa. Počas presunov jednotky a počas jednotlivých skúšobných jázd neboli požadované žiadne zvýšené bezpečnostné opatrenia.
Priebeh tejto etapy skúšobných jázd vám priblížime aj fotografiami, ktoré začnú presunom jednotky zo Žiliny, kde jednotka nocovala po ukončení predošlých skúšobných chodov na Kysuciach...

Pobyt z dopravných dôvodov v stanici Dolný Hričov

V stanici Považská Bystrica opäť pobyt z dopravných dôvodov. Jednalo sa o čakanie na protiidúci rýchlik 601 Horalky Sedita a o predchodenie vlakom R 600 a medzištátnym expresom.

V Púchove jednotka stála znova z dopravných dôvodov a vznikla zaujímavá fotografia s miestnym kostolom

Príchod do cieľovej stanice Dubnica nad Váhom
Po príchode do Dubnice nad Váhom sa začali prípravy na skúšobné chody a merania. Vypnutie, zapnutie a kontrolu správnej činnosti PO pre potreby pripojenia meracej techniky zabezpečili zamestnanci SMSÚ OZT ZT Trenčianska Teplá. Pripojenie a odpojenie meracej techniky ku monitorovaným snímačom kolies zabezpečili zamestnanci VVÚŽ - pracovisko Vrútky. Prípravy sa realizovali počas vlakovej prestávky. Merania začínali najprv posunmi v stanici, no neskôr pokračovali spomínanými skúšobnými chodmi medzi Dubnicou nad Váhom a Trenčianskou Teplou vždy po I. traťovej koľaji.
Nasledujúce fotografie budú zachytávať už samotné skúšobné chody v medzistaničnom úseku. Fotografie sú zoradené začiatkom v Trenčianskej Teplej a postupne pokračovaním až po Dubnicu nad Váhom.






Rôzne pohľady na jednotlivé skúšobné chody

Po ukončení merania sa meracia technika demontovala a ďalej sa konali prípravy na presun do Nových Zámkov


Prestavovanie jednotky na párnu koľaj v stanici Dubnica nad Váhom

Jednotka Railjet pripravená na presun do Nových Zámkov čaká na odchod z Dubnice nad Váhom
Po ukončení skúšobných jázd sa jednotka Railjet presunula do Nových Zámkov, kde prenocovala na koľaji č. 401 strážená vyškolenou SBS službou zameranou na železnice. Verím, že bol článok osožný a plný informácií a že sa tešíte aj na ďalšiu časť, v ktorej sa pozrieme na skúšobné jazdy medzi Chotínom a Hurbanovom na trati ŽSR 135.
Autor: XxXcompany
Komentáre
Názory sa nemusia sa zhodovať s názorom redakcie. Redakcia za ne nepreberá zodpovednosť
kaoz | Zaslaný: 13.02.2015 12:46
|
![]() ![]() Založený: 12.10.2010 Miesto: ned'aleko štreky Príspevkov: 13367 |
![]() Maťo si pán,takto skvelo spracovať udalosť roku 2014. Klobúk dole
![]() |
Luko3105 | Zaslaný: 13.02.2015 12:53
|
Spolupracovník ![]() ![]() Založený: 23.04.2012 Miesto: Podhájska Príspevkov: 18865 |
![]() super
![]() |
Kruppo362 | Zaslaný: 15.02.2015 9:51
|
![]() ![]() Založený: 11.08.2013 Miesto: Trnava Príspevkov: 9618 |
![]() Klobúk dolu
![]() ![]() ![]() |