Domovská stránka Obrazom a slovom Aktuálne - stručne Fotogaléria
 
Pokročilé vyhľadávanie
 
RSS
Prihlásenie
Prihlasovacie meno: Heslo:
Obrazom aj slovom
Obrazom aj slovom > Na voľné chvíle ... > Jesenný InterRail Trip alebo Szukaj svoj pociąg ! Dokončenie

Jesenný InterRail Trip alebo Szukaj svoj pociąg ! Dokončenie

 
Ahojte, viem, že sa hlásim s týmto článkom po dosť dlhom čase a chcem sa Vám za to aj ospravedlniť, no bohužiaľ čas a iné veci mi nedovolili sa mojej tvorbe naplno venovať. Dnes vám teda konečne prezradím, ako skončil môj InterRail trip v Poľsku. Po výlete do Štetína som musel odísť domov kvôli práci a povinnostiam, avšak lístok mi platil tretí deň a mal som ešte okolo 23 dní na precestovanie môjho lístka. V tom čase na Slovensku začali testy rakúskeho Taurusa, kde som bol kolektívom Railtrains.sk pozvaný a tak som nemal čas ani chuť ísť rýchlo naspäť do Poľska.

 









Za ten čas ešte bola akcia s Bardotkami, ktorú som tiež zdokumentoval v tejto reportáži
"Ako som išiel posledné Berty do Prahy fotiť... časť 1." a rovnako aj akcia Želpage, ktorú som zdokumentoval takto: článok "Pražská ŽelPage jízda"


Takže ako vidíte a ako vidím aj ja, keď teraz píšem tento článok zisťujem, že koniec roka 2013 bol dosť pestrý.
Ale ďalej k téme Ja a predvianočné vlakové šialenstvo v Poľsku...



Moje plány vybrať sa do Poľska začali, keď som doobeda čakal v Trnave na Taurusku, ktorá vtedy vykonávala testovacie jazdy. Tu ju mám zdokumentovanú spolu s rušňom 350.004 "Hugo".



3.12.2013 bola posledná jazda Taurusky na Slovensku a ja som vďaka webu Railtrains.sk využil možnosť si ju zdokumentovať. Ráno som zbalený prišiel do Petržalky aj s Interrail lístkom s tým, že večer odchádzam do Ostravy a následne vlakom EN Chopin do Varšavy. Tu vám ukážem ešte dve fotky Taurusky na Slovensku, keď sa testovala v Ladcoch:



Fotografia z Trenčianskej Teplej, kde križovala s rýchlikom smer Bratislava. Zatiaľ sa takýto pohľad nenaskytol a to už je rok 2015 :(




A moja posledná fotka...Takto som sa lúčil s ľuďmi z Railtrains.sk a následne som nasadol na rýchlik do Žiliny.



Tak, cestoval som 10 minút zmeškaným rýchlikom do Žiliny, odtiaľ do Ostravy a tam som si išiel dať večeru do KFC a 2 veľké pivká do mojej obľúbenej (jedinej, ktorú tam pri hlavnej stanici poznám) krčmy. Cesta vlakom EN Chopin bola celkom pohodlná, stihol som si aj pospať. Po rýchlom prebudení ma privítala stanica Varšava Centralna. Pozrel som na monitor odchodov vlakov a nastúpil na vlak kategórie TLK smer Poznaň. Cesta ubehla rýchlo a trvala iba niekoľko hodín. Na moje nešťastie fúkal silný vietor a svetlo taktiež nič moc... Išiel som sem s cieľom spoznať mesto, no hneď na úvod vám poviem, že mesto teda za veľa nestálo. No aj tak som hneď vytiahol foťák, nastavil ho a začal som fotiť. Prvá fotografia bola česká mašinka v Poľsku...



ČD 163.022 "Ela" (Przewozy Regionalne)



Jasné, že aj Husarza som si musel odfotiť. Veď ten rok som ho málo fotil. Iba v Břeclavi/Prahe a vo Varšave ale vždy iba 370.008. Tentokrát to bola 004-ka aj s bažantom na čele, no bažant to už nebol ale iba jeho krv. Rušňovodič vedel trošku po nemecky, tak mi s úškrnom povedal, že ho nabral v rýchlosti 160km/h.



Tak Vám predstavujem Husarza 004 s bažantom, ktorého si už musíte len domyslieť...




Zo strechy parkovacieho domu môžete tiež fotiť vlaky. Tu vidno "Kibel", ako vchádza do stanice Poznaň Glowny.




Poznaň Glowny aj s Kiblom a dvoma peršingami Edyta a Ela






Lepšie fotky týchto dvoch krásavíc



No a nastal večer, bolo síce iba 16 hodín poobede, ale tma a hlavne dážď mi prekazili náladu fotiť. Na stanici je našťastie wi-fi pripojenie a tak som hľadal, čo ďalej. Nápad bol ísť späť do Varšavy a odtiaľ nočákom do Wroclavi, kde som ešte nebol, tak prečo sa tam nepozrieť. Noc strávená v TLK vlaku bola vynikajúca, vlak sa skladal zo starých klasických vozňov podobných našim B-éčkam, ktorých bolo asi 6 a podľa rezervácie som mal miestenku do druhého vozňa, ktorý bol však plný, ale čím viac som prešiel dozadu, tým bol prázdnejší. Tak som si vzadu našiel takmer celý vagón prázdny, zavrel som sa do vykúreného kupéčka, ako vankúš poslúžil môj ruksak a zaspal som. Cesta trvala od 22:38 do 4:51, bola dosť dlhá s meškaním 20 minút, ale TLK 26200 KARKONOSZE nesklamal, cestovalo sa dobre. To, že si ešte užijem PKP, som zistil až potom, ale o tom neskôr...

Ráno som vystúpil vo Wroclavi, kde majú peknú stanicu. Bola tu takisto tma a zima, ale nemal som tie isté myšlienky ako v Štetíne. Vybral som sa pozrieť si mesto, ktorým preteká rieka Odra a tak môžem trošku povedať, že je to mesto podobné Benátkam, kde sú vodné kanále.



Stará Odra


Išiel som teda fotiť mesto a nie vlaky, možno vás sklamem, ale fotil som električky. Vždy keď prídem do nejakého mesta, si najskôr pozriem mesto + električky a až potom fotím vlaky. Prečo to tak robím? Pretože keď nabudúce pôjdem s kamarátom alebo s priateľkou, tak im môžem ukázať mesto a aj ja sa tu budem lepšie orientovať. Aspoň mi nikto nemôže povedať, že som tam bol a mesto nepoznám...
A ako prvý fotoobjekt bola už známa električka Konstal, ja ich volám od návštevy Krakowa "Ostal-ky".



Konstal 105Na




Aj modernizovanú Konstal som si odfotil


Na to, že bolo 9 hodín ráno a nedalo sa ešte fotiť, tak som mal popri oboznamovaním sa s mestom foťák vždy po ruke, respektíve v ruke.



Na fotografii je Park Stanislawa Topoly, mesto má takýchto parčíkov viac.



Ako brána do mesta Wroclav je ohromná stanica, ktorá je dosť pekne zrenovovaná, Bratislava by si mala brať príklad od poľských železníc. Rovnako ako v Krakowe, kde je stanica moderná a nádherná. Zaujímavé je, že do roku 1994 v Poľsku jazdili ešte pravidelne parné rušne na lokálkach, a teraz? Začali jazdiť Pendolína s rýchlosťou 200km/h. A u nás na Slovensku? Je to na zaplakanie, že nás už aj Poľsko predbehlo...No ale k veci, stanica je síce pekná, ale mesto je v dosť žalostnom stave.



Taká normálna ulica vo Wroclavi






Keď sa lepšie pozrieme, uvidíme v meste aj takéto veci.




Myslím si, že fanúšikov tejto stránky zaujmú aj autobusy, tak vám ukážem aj tie, hlavne keď som narazil na vzácnejšiu Karosu.




Ale majú tu aj dosť futuristické stavby


A po českej elektrickej mašinke a českej Karose si musím vyfotiť aj české električky...



Futuristické električky a domčeky, aj to je Wroclav.




A predstavujem vám rieku Odru, ktorá mestom preteká.




A stará tržnica, ktorá je funkčná a žije to tu. Tá bratislavská sa používa iba sporadicky a hlavne na nejaké podujatia. A tu sa používa hlavne na to, na čo sa používať má...




Protram WrAs




Predvianočný jarmok vo Wroclavi, kde poliaci predávali rakúske ''Leberkässe''.




Radnica a vianočné námestie, musím uznať, že to nemá šarm Krakowa, ale je to tiež pekné mesto aj s námestím.




Neviem, ako to je v tomto meste so ženami. Boli v meste asi iba cez Vianoce, ale... neviem ako to nazvať, sú to ale poľské cecane :D




Tak a presúvame sa na stanicu, takže nasledujú vlakové fotky, tak ako sa na stránku venovanú koľajovým vozidlám patrí. Ale tomuto som trošku nechápal. Prepadáva sa aj to mesto alebo to má zase nejakú súvislosť na 2.svetovú vojnu?




Aj Wroclav má ako to ja nazývam ''Stadtbahn bögen'', ako to je vo Viedni a v Innsbrucku. Čo majú tieto mestá spoločné? Sex shopy a podobné bary, nebudem to rozpisovať...




A zase späť na wroclavskej peknej stanici. Prvé čo som odfotil, bol Kibel




Aj žltý Kibel...




A takisto zmodernizovaný Kibel :D




Wroclav Glowny














Stanica Wroclav. To čo tam spravili, bol som z toho úplne nadšený čo poliaci vedia spraviť. Nádherná stanica, pokochajte sa fotkami...


Tak a čakám na ďalšie TLK. Bolo iba 17 hodín poobede, tak som zbalil foťák a išiel som von si dačo kúpiť na jedenie. A rozmýšľal som, čo ďalej... Prvý plán bol ísť nočákom naspäť do Varšavy, avšak som ho nestihol. Pracoval som na mojom notebooku a zaspal som pri tom. Následne išiel nejaký ďalší nočný vlak, už neviem ani kam ma to chceli moje nohy zase zaviesť, no prespal som aj ten, tak som sa nakoniec vybral na vlak do Gdynie. Že to bude jazda môjho života som ale nečakal...

Nastúpil som teda na nočné TLK do Gdynie. Vlak bol vyhriaty, úplne ideálny na spanie. V noci ma zobudil sprievodca, niečo mi povedal, no nemal na mňa nervy lebo inak ako v rodnom jazyku nechcel komunikovať, tak som zase zaspal. Ráno okolo 9. hodiny som sa niekde zobudil, v Gdynii som mal byť až o hodinu tak som sa tešil, že som prespal celú noc a vonku je zima, vietor a sneh.



Niekde v Poľsku




Dosť zaujímavo som sa pozeral, keď sme prechádzali cez stanicu LUBON k/Poznania




Hm, myslel som si, že Gdynia/Gdansk má síce električky, ale tej istej farby ako Poznaň?!




Vystupoval som presne o 10:18 (normálny príchod vlaku o 4:30) nie v Gdynii, ale v Poznani. Zistil som, že sa nám vlak pokazil, tak sme išli v noci späť do Wroclavi, kde sme vymenili rušeň a išli ďalej. Super, 10 hodín vo vlaku a prišiel som o 100km ďalej :D Tešil som sa, že toto sa môže stať iba mne...




A tak som si odfotil zase Huszarda na Warszawa-Berlin Expresse




Aj ELFa som si odfotil...


Povedal som si, že do Varšavy pôjdem Warszawa-Berlin Expressom, aby som ten vlak vyskúšal. Svetlo nesvietilo, zásuvky nikde...vozne boli rekonštruované po otvorení hraníc a odvtedy sa na nich nič nezmenil. Cesta bola dosť zaujímavá, rýchlosť 160km/h, brzdenia na 25km/h pre pokazené priecestie. Táto trať bola kvôli Berlínu prvou modernizovanou. Ako sme vchádzali do Kutna, zazrel som zaujímavý Traxx a povedal som si, že ho musím mať odfotený. Vystúpil som teda v Kutne, kde snežilo, vytiahol som foťák, reflexnú vestu a vybral som sa na fotenie. Behom 10 minút začalo snežiť ešte viac, vlaky však zatiaľ jazdili s meškaním do 10 minút.








Dosť som pozeral, keď som zazrel na druhej stranie nie iba Traxx, ale aj biely Traxx... počkať? To nebude Traxx, ale Siemens Vectron.








Keď Vectron odišiel tak som si išiel konečne pozrieť Traxx, ktorý ma zaujal svojim dizajnom.




A čo za Traxxom stálo? Zase nejaký český rušeň. Bola to 181-ka, ktorá patrí pod ČD a je prenajatá pre DBRP (DB Schenker Rail Polska)




A keďže nachádzam českých mašiniek čoraz viac, tak tu musí byť aj táto fotka, je to 163 044.




Lúčim sa s fotkami a ako poslednú vám ukážem túto. Začalo silno snežiť a vlaky mali meškania, ktoré sa začali prudko zväčšovať


Mojim vlakom bol TLK 1517 s 10 minútovým meškaním. Keď sme prišli do Varšavy, mali sme okolo 50 minút. Nikde sme nestáli, no išli sme pomaly. Vlak bol plný, sadol som si na svoje miesto a začal som sa rozprávať s jedným cestujúcim zo Štetína. Rozprávali sme sa až v štyroch jazykoch (slovensky, poľsky, anglicky a nemecky) a o pár minút sa do reči zapojilo celé kupé. Rozprávali sme sa o zážitkoch v Poľsku a kamaráta sa následne spýtali, či je Kerownik a povedal, že je, aj keď nie je. Vtup bol v tom, že sa ho pýtala, kde je Kurewnik. Takto sme sa zabávali celé kupéčko aj na významoch slov Szukaj a Šukaj, až vznikla veta Szukal som kurewnika v pociagu. Celý deň som nič nejedol, mal som iba jednu colu a jeden rožok. Keď sme prišli do Varšavy, mali sme meškanie asi 50 minút, no stále som mal čas do odchodu môjho vlaku do Bratislavy tak ma poliak, s ktorým sme spoločne cestovali pozval na dve veľké pivká do Rocka Caffé pri hlavnej stanici, kde sme pokecali a čas sa mi rýchlo skrátil. Síce ma presviedčal, nech sa s ním idem do mesta zabávať, no žiaľ povinnosti mi to nedovolili. A tak som sa vydal pod vplyvom alkoholu do môjho vlaku, no predtým som si rýchlo zašiel kúpiť rezerváciu do môjho vlaku po stanicu Zebrzydowice. Sedel som v rakúskom Bmz až dovtedy, kým neprišiel jeden poliak a povedal, že má objednané celé kupé. Tak som si musel nájsť nové miesto a aby toho nebolo málo, dostali sme meškanie 50 minút pretože je to posledný spoj cez Katowice. Za ten čas som si išiel kúpiť ešte jednu colu, aby som nezaspal. Následne som si našiel miesto v poľskom vozni, ktorý ale smeroval do Prahy. Sedel som tam s dvoma chlapmi, jeden vymakaný a druhý tenký ako latka. Ako sme sa pohli, chlap oproti vytiahol fľašku whisky a pýtal sa svojho kamaráta či chce. On ho odmietol, následne sa pozrel na mňa a povedal, že s ním idem piť...predtým pivo, teraz whisky - prečo nie? Párty v poľskom pociagu.

Tak a takto som skončil moju prvú a dúfam že nie poslednú Interrail cestu po Poľsku. Pod vplyvom alkoholu s človekom, ktorý pracuje v Thysen Krupp ako opravár výťahov.


Dúfam, že sa vám moja reportáž páčila. Ospravedlňujem sa, že tu nebolo veľa fotiek koľajových vozidiel, ale chcel som reportáže kompletne dokončiť a prepáčte, že som pokračovanie urobil až po viac roku... Prajem Vám všetkým pekný rok a ak by mal niekto chuť ísť so mnou na nejakú Interrail cestu, nech sa mi ozve. Fľašku beriem tento krát ja :D Váš Trainspotter-LGs

Autor: trainspotter

Verzia pre tlač Pošli priateľovi
Komentáre
Zobrazenie:
Názory sa nemusia sa zhodovať s názorom redakcie. Redakcia za ne nepreberá zodpovednosť
kaoz
Zaslaný: 04.06.2015 12:38  
Založený: 12.10.2010
Miesto: ned'aleko štreky
Príspevkov: 13340
 Re: Jesenný InterRail Trip alebo Szukaj svoj pociąg ! Dok...
Veľmi pekne si priblížil svoje putovanie po Poľsku. Samotné exteriéry budov vo Worclawi mi pripadajú ako keby sa na nich nepracovalo od ukončenia stavby.
Naopak stanicou Wroclaw Glowny som nadšený,neónový nápis názvu stanice musí byť z peknej diaľky viditeľný,predná - vstupná časť mi trochu pripomína stanicu Yaroslavl.
Kruppo362
Zaslaný: 04.06.2015 14:11  
Založený: 11.08.2013
Miesto: Trnava
Príspevkov: 9147
 Re: Jesenný InterRail Trip alebo Szukaj svoj pociąg ! Dok...
Pekný článok Ludwig :number one: :number one: :emo03: vôbec mi nevadí že je tam pomenej fotiek vlakov , ba práve naopak veľmi ma to zaujalo aj že si priložil fotky z mesta a tak priblížil dianie a povedal dačo o meste čo ma tiež potešilo :emo03: Velká vďaka :super2:
cas


Konštantín
prispejteFotkaStručneČlánok
spolupracujeme
KHT Zvolen

LTE Slovakia

Železniční magazín

SPDŽ Žilina

TRAINFOTO.eu

IHO.hu

klubmodryhorizont.sk
 
Spomienka na Pala
uzivateliaPoužívateľov online: 35 Používateľov v sekcii
Obrazom aj slovom: 3

Registrovaných: 0
Anonymných: 35

Viac ...