Obrazom aj slovom > Fotografia na nedeľu > Dni sú spočítané
Dni sú spočítané

Už v roku 1879 vzniklo želanie vybudovať železnicu v údolí Wipper a začalo sa jej plánovanie. Vysoké stavebné náklady 2 milióny ríšskych mariek boli v roku 1907 odsúhlasené a začatie stavebných prác sa posunulo až do roku 1913, lebo sa vyskytli problémy pri výkupe pozemkov. Následkom vypuknutia prvej svetovej vojny sa odsunuli práce ďalej a až od roku 1919 sa začalo znova koncentrovane pracovať. 1. novembra 1920 bola 19,9 km dlhá železničná trať nemeckými spolkovými železnicami otvorená.
Hlavnou úlohou od začiatku bola osobná doprava, lebo v údolí Wipper neboli vybudované žiadne cesty a preto tam nemohli premávať autobusy a autá.
To, že vedľajšia železnica prežila dodnes vďačí tiež bývalej NDR, lebo tam súkromná doprava autami hrala podradnú úlohu. Po zmene v roku 1989 trvale poklesol počet cestujúcich a Wippeerlise cestovalo už len 50 osôb. V strede 90-tých rokov bola spolkovou zemou Sachsen-Anhalt založená Kreis Bahn Mansfelder Land GmbH, ktorú poverila Deutsche Bahn vykonávaním osobnej dopravy. Dodnes sa jazdilo v 2-hodinovom takte. V rokoch 1998 a 1999 bol obnovený zvršok na celej trati a boli sanované zastávky. V roku 2012 museli byť motorové vozne Esslinger druhej série vybavené novým zabezpečovacím systémom. V roku 2013 použilo Wipperliese celkove 42000 cestujúcich a keďže vznikli nákladné opravy mostov, rozhodla sa DB Netz AG ponúknuť preto trať na predaj.
Podľa doteraz nepotvrdených správ sa spolková krajina a mesto Wippra zaujímajú o nadobudnutie trate.
Hlavnou úlohou od začiatku bola osobná doprava, lebo v údolí Wipper neboli vybudované žiadne cesty a preto tam nemohli premávať autobusy a autá.
To, že vedľajšia železnica prežila dodnes vďačí tiež bývalej NDR, lebo tam súkromná doprava autami hrala podradnú úlohu. Po zmene v roku 1989 trvale poklesol počet cestujúcich a Wippeerlise cestovalo už len 50 osôb. V strede 90-tých rokov bola spolkovou zemou Sachsen-Anhalt založená Kreis Bahn Mansfelder Land GmbH, ktorú poverila Deutsche Bahn vykonávaním osobnej dopravy. Dodnes sa jazdilo v 2-hodinovom takte. V rokoch 1998 a 1999 bol obnovený zvršok na celej trati a boli sanované zastávky. V roku 2012 museli byť motorové vozne Esslinger druhej série vybavené novým zabezpečovacím systémom. V roku 2013 použilo Wipperliese celkove 42000 cestujúcich a keďže vznikli nákladné opravy mostov, rozhodla sa DB Netz AG ponúknuť preto trať na predaj.
Podľa doteraz nepotvrdených správ sa spolková krajina a mesto Wippra zaujímajú o nadobudnutie trate.

Regionálny vlak 34985 v Friesendorf s VT 408

Regionálny vlak 34986 v Mansfeld s VT 408

Regionálny vlak 34987 v Vatterode s VT 408

Regionálny vlak 34988 v Vatterode s VT 408

Regionálny vlak 34993 v Vatterode s VT 408

Regionálny vlak 34994 v Friesendorf s VT 408
Autor: Thomas Böhme (Pozor.Vlak)
Komentáre
Názory sa nemusia sa zhodovať s názorom redakcie. Redakcia za ne nepreberá zodpovednosť
kaoz | Zaslaný: 23.03.2015 0:01
|
![]() ![]() Založený: 12.10.2010 Miesto: ned'aleko štreky Príspevkov: 13366 |
![]() Dúfam,že sa podarí zachovať železničku. Najviac ma zaujala fotka prechod regionálneho vlaku cez mestečko Vatterod po viadukte. Veľmi pekné miesto
![]() |
lajos | Zaslaný: 23.03.2015 11:40
|
Administrátor ![]() ![]() Založený: 01.07.2009 Miesto: Príspevkov: 14010 |
![]() Mne rovněž zaujal snímek na mohutném ocelovém příhradovém viaduktu.
Na druhou stranu je snazší pochopit technické důvody, které mohou/mají vést k zavření lokálky, která přežila vláku, rozdělení Německa, omyly soudruhů v NDR, opětovné spojení a čtvrtstoletí služby za éry "nových spolkových zemí". To není žádná sranda, udržovat takové monstrum v provozním stavu ![]() |