Domovská stránka Obrazom a slovom Aktuálne - stručne Fotogaléria
 
Pokročilé vyhľadávanie
 
RSS
Prihlásenie
Prihlasovacie meno: Heslo:
Obrazom aj slovom
Obrazom aj slovom > Z tratí ŽSR a SŽDC > Nový styk trakčných prúdových sústav v Púchove

Nový styk trakčných prúdových sústav v Púchove

 
Deň 1.8.2015 bol prelomovým dňom. Prepínalo sa totiž napätie v žst. Púchov z jednosmerného napätia 3 kV na striedavé 25 kV, 50 Hz. Z toho dôvodu sa konala napäťová výluka, pri ktorej bolo možné vidieť dieselové rušne na expresoch a rýchlikoch prechádzajúcich Púchov. Osobné vlaky prechádzajúce Púchov boli nahradené autobusovou dopravou a nákladná doprava bola zastavená úplne. Po skončení výluky už v stanici Púchov neostala žiadna koľaj s trolejom pod napätím 3kV jednosmerného napätia.

 
















Na výpomoci pri tejto napäťovej výluke boli tieto rušne : 742.268-6, 754.032-1, 754.084-2, 754.036-2, 754.053-7, 754.004-0 a 754.054-5. Bolo to niečo úžasné odfotografovať na 13-vozňovom rýchliku rušne r. 754, ako za starých čias pred tridsiatimi rokmi, kedy to bola úplná samozrejmosť. Samozrejme my, kolektív Railtrains sme pri tom nesmeli chýbať a pokúsime sa vás informovať o dianí aspoň prostredníctvom tohoto článku.



Prikladám ešte fotografiu, ktorá zachytáva dvojicu rušňov radu 754 na rýchliku cez Považie.




T478.4086 s T478.4014 pri Novom Meste nad Váhom dňa 2.7.1987 s rýchlikom 504. Rýchlik 504 bol jedným z dvoch denných rýchlikov (R 504 a R 505), ktorý prechádzali cez Považie. Autor : Stanislav Tresa





Stretávku sme s kolegami mali priamo v stanici Púchov, kde vznikli prvé fotografie :




Stavebné práce v žst. Púchov v plnom prúde. Autor : Kruppo362




Detail na rozostavanú budovu. Autor : XxXcompany




V tento deň bola zavedená miesto osobných vlakov náhradná autobusová doprava, ktorej stanovište je na fotografii. V pozadí na pravej strane je vidno modré bunky v ktorých sa dočasne predávajú cestovné lístky.
Autor : XxXcompany



Väčšinu z čitateľov samozrejme zaujíma ako sa vysporiadali dopravcovia s napäťovou výlukou, tak sa poďme pozrieť na samotné vlaky, ktoré úsekom prechádzali :



IC 401 "RegioJet" v čele s rušňom 742.268-6 a nečinným "Vectronom" 193.214 kúsok pred zastávkou Dolné Kočkovce. Autor : Kaoz



Ako je vidieť, dopravca Regiojet vyriešil oznam o napäťovej výluke zo strany ŽSR dohodou so spoločnosťou Cargo Slovakia,a.s. Táto spoločnosť nasadila rušeň 742.268-6, ktorý sa staral o prechod všetkých vlakov Regiojet prechádzajúcich týmto úsekom počas napäťovej výluky.




Stanica Trenčianska Teplá, z ktorej išli na príprahu R 601 "Horalky Sedita" rušne 754.053 + 754.036.
Autor : Kvixo




R 601 "Horalky Sedita" v čele s rušňami
754.053 + 754.036 + 362.015 kúsok pred zastávkou Dolné Kočkovce. Autor : Kaoz




R 601 "Horalky Sedita" sa rozbieha zo stanice Púchov. Autor : Kruppo362




V stanici Púchov bol aj „Hektor“ s číslom 721.046 . Autor : Kruppo362




Z nadjazdu v smere od Púchova na Dolné Kočkovce sa nám podarilo vyfotiť R 600 "Mila Sedita" v čele s rušňami 754.004 + 754.054 a nečinnou elektrikou 361.003-7. Autor : Kruppo362




Ex 121 "Hradčany" sa pomaly blíži k Púchovu v čele s rušňami 754.084 a 380.014. Autor : XxXcompany




Vodné dielo Nosice ako na dlani. Diesel, príroda, voda, vzduch, relax... Čo viac si človek môže priať? Fotografia zachytáva opäť Ex 121 „Hradčany“ v čele s rušňami 754.084 + 380.014. Autor : Kruppo362




R 603 "Krka" sa blíži k Púchovu s rušňami 754.054 + 754.004 a nečinným "Hugom" 350.004-8.
Autor : XxXcompany




Tak toto nás potešilo a skoro nám vypálilo oči od radosti! Dve "retrovky" na jednom vlaku. V čele 754.054 "Vašo" s kolegyňou 754.004 a za nimi známy „Hugo“ 350.004 na R 603 "Krka". Autor : Kruppo362




Dôkazom napäťovej výluky je aj uzemnenie trolejového vedenia oboch koľají. Autor :XxXcompany




Práce na troleji pri zastávke Dolné Kočkovce. Autor : XxXcompany




Zastávka Milochov a stará staničná budova. Veď aj takáto fotografia môže byť za pár rokov vzácna. Táto miestopisná fotografia zachytáva „retrovku“ 754.036 "Víchrica" s kolegyňou 754.053, ktoré ťahajú R 602 "Čingov" s nečinným elektrickým rušňom 361.005. Autor : Kruppo362




R 602 "Čingov" ešte s tabuľou, ktorá značí koniec striedavého napájania troleja prechádza Dolné Kočkovce. Autor : XxXcompany




O štyri minúty sa v plnej paráde ukázal Ex 124 "Bečva" v čele s rušňom 754.084 a nečinným 361.105.
Autor : Kruppo362




Rušňovlak z Považskej Bystrice do Trenčianskej Teplej v zložení rušňov 754.004 + 754.054 sa vracia od vlaku R 603 "Krka" pre vlak R 605 "Dargov". Autor : Kruppo362




Rušňový vlak z Považskej Bystrice do Trenčianskej Teplej pre vlak R 605 za zastávkou Dolné Kočkovce.
Autor : XxXcompany




R 701 "Inovec" aspoň dokumentačne s rušňami 754.053 + 754.036 + 363.145. Autor : Kvixo




Prechádzajúci Ex 221 "Fatra" zachytil Rado v Púchove ( Hrabovka ) z nadhľadu. V čele vlaku boli 754.084 + 380.010. Tento vlak bol zmeškaný viac z dôvodu problémov s rušňom 380.010 po privesení príprahu.
Autor : Kaoz




To isté sa podarilo aj Peťovi zdokumentovať, len zdola... Autor : PeTTo13




Ex 221 "Fatra" tesne pred mostom v Púchove. Autor : XxXcompany




Taktiež nechýbala ani dobrá nálada, alebo inak povedané, vyškerený Rado na kopci... Autor : PeTTo13




Ex 222 "Detvan" v čele s rušňom 754.032 a nečinným 380.014. Autor : Kvixo




Ex 222 "Detvan" opúšťa brány púchovskej stanice a mieri do Českej republiky. Autor : XxXcompany




Pohľad na zhlavie púchovskej stanice, na ktorom prebiehajú práce v plnom prúde. Chystá sa umiestňovanie značiek na trolej, v pozadí sa prepájajú odpojovače a napájacie časti. Autor : XxXcompany




Bližší pohľad na úpravu odpojovačov a trolejového ústrojenstva na zhlaví stanice Púchov. Autor : XxXcompany




R 604 "Dargov" v čele s rušňami 754.036 + 754.053 a nečinným rušňom 363.134 kúsok za zastávkou Milochov v smere na Nosice. Autor : Kvixo




R 604 "Dargov" odchádza z Púchova. Autor : XxXcompany




R 605 "Dargov" zachytený pri vodnom diele Nosice v čele s rušňami 754.053 + 754.036 a nečinným rušňom 362.003. Autor : XxXcompany




IC 403 "Regiojet" v čele s „Cargo kocúrom“ 742.268, ktorý s vlakom valí ako guľa. Za ním je nečinný "Vectron" 193.205. Autor : XxXcompany




Ex 123 "Radhošť" v čele s rušňami 754.032 + 380.007 aspoň dokumentačne medzi Milochovom a Nosicami. Autor : Kruppo362




R 606 "Shoppie.sk" v čele s rušňami 754.004 + 754.054 a nečinnou "Gorilou" 350.003 prechádza okolo vodného diela Nosice. Autor : Kruppo362




Ex 122 "Radhošť" v čele s rušňami 754.084 + 380.010 na tom istom mieste. Autor : Kruppo362




O trochu ďalej ho pohotovo zachytil aj Rado. Autor : Kaoz




IC 402 "RegioJet" v čele s rušňami 742.268 + 193.214 medzi Nosicami a Milochovom. Autor : XxXcompany


IC 402 spoločnosi RegioJet o kúsok ďalej. Autor : Kaoz




My s Filipom sme IC402 "Regiojet" odfotili zdola. Autor : Kruppo362



R 608 "Spišan" v čele s rušňami 754.036 + 754.053 a nečinným rušňom 362.014 na rovnakom mieste.
Autor : Kvixo




R 608 "Spišan" obchádza priehradu Nosice a mieri do Bratislavy. Autor : Kruppo362




Posledný vlak, ktorý sme na tomto mieste odfotili, bol Ex 220 "Fatra" v čele s rušňami 754.084 + 380.007. Po jeho odfotení sa dozvedáme, že na vlaku Ex 125 "Bečva" je rušeň 350.001 v "retro" nátere, tak sme sa ju vybrali odfotiť do obce Vieska - Bezdedov. Autor : Kvixo




Už spomínaný Ex 125 "Bečva" v čele s rušňami 754.084 + 350.001 ( ES499.0001 ). Autor : Kvixo




Ex 120 "Hradčany" v čele s rušňami 754.084 + 380.020 prechádza Střelnou. Autor : Kvixo




Najskôr sme si robili nádeje, že bude fotografia nasvietená, ale násvit bol už bol iba vzadu, aj to mierny. Aj napriek tomu fotografia potešila a zachytáva R 1615 "Čingov" v čele s rušňami 754.054 + 754.004 + 361.005. Autor : Kruppo362




A ešte na záver fotografia zo Střelnej v tričkách od Paľa, ktorú si Paľo odfotil na pamiatku. Zľava je Martin (XxXcompany), ja (Kruppo362), Filip (kvixo) a Rado (Kaoz). Autor : Kraco








Výluka bola skončená 21:30, kedy bol už Púchov pod striedavým napätím. Meškania vlakov osobnej dopravy počas konania výluky boli priemerne 20 minút. Nedá sa nespomenúť, že niektoré vlaky prešli výlukou skutočne ukážkovo s meškaním cca. 10 minút.
NÁKLADNÁ DOPRAVA: Prvý nákladný vlak do Českej Republiky prešiel v sobotu 1.8. približne o 22:30. Po napäťovej výluke sú už nákladné vlaky ťahané rušňami zväčša rušňami ČD Cargo r. 363. V Pondelok 3.8. sa na postrku nákladného vlaku objavila "dvojička" r. 131 ZSCS, ktorá cez žst. Púchov však samozrejme prešla so stiahnutými zberačmi. V piatok ,21.8.2015, podvečer sa v žst. Púchov objavil rušeň striedavej trakcie, a to "Laminátka" 240.093 s nákladným vlakom. V Pondelok ,24.8.2015, sa v Púchove vyskytol aj ''plecháč'' 242.559 spoločnosti SŽDS.





Spomínaná ''laminátka'' 240.093 Autor : kraco




Taktiež spomínaný ''plecháč'' 242.559 SŽDS. Autor : kraco




Nákladný vlak 47334 s 27-mi cisternovými vozňami zachytený popoludní po príchode do žel. stanice Horní Lideč (dňa 23.8.2015). V Považskej Bystrici sa do čela vlaku postavil rušeň ČDC 363.044, a tak dvojička 131.093/094 išla na postrk. Cez žst. Púchov prechádzala ''dvojička'' so stiahnutými zberačmi. To znamená, že v Púchove je stále možné vidieť rušne jednosmernej trakcie. Autor : kraco





Zmeny v TTP (tabuľka traťových pomerov)

Z dôvodu zmeny styku dvoch trakčných prúdových sústav z jednosmernej 3 kV na striedavú 25 kV/50Hz a opačne sa vykonali nasledovné zmeny :


Vlaky smeru Bratislava – Žilina:
V kilometri 155,458 je zrušený styk dvoch trakčných sústav (striedavá 25kV/50Hz a jednosmerná 3kV) a návestidlá pre elektrickú prevádzku sú zrušené.

Návestidlá pre el. trakciu sú v žst. Púchov umiestnené nasledovne:
Návesť "Vypnite prúd" je v kilometri 156,273
Návesť "Zapnite prúd" je v kilometri 156,393

Na dopravných koľajách číslo 1 a 2 je to nasledovne:
Návesť "Koniec jednofázovej trakčnej prúdovej sústavy" je v kilometri 157,867
Na ostatných dopravných koľajách je to nasledovne:
Návesť "Koniec jednofázovej trakčnej prúdovej sústavy" je v kilometri 158,044

V kilometri 158,580 je zriadený nový styk dvoch trakčných sústav (striedavá 25kV/50Hz a jednosmerná 3kV) a návestidlá pre elektrickú prevádzku sú umiestnené nasledovne:

Návesť "Vypnite prúd" je v kilometri 158,532
Návesť "Začiatok jednosmernej trakčnej prúdovej sústavy" je v kilometri 158,580
Návesť "Zapnite prúd" v kilometri 158,642


Vlaky smeru Žilina – Bratislava:

V kilometri 158,580 je zriadený nový styk dvoch trakčných sústav (striedavá 25kV/50Hz a jednosmerná 3kV) a návestidlá pre elektrickú prevádzku sú umiestnené nasledovne:

Návesť "Koniec jednosmernej trakčnej prúdovej sústavy" je v kilometri 159,874
Návesť "Vypnite prúd" je v kilometri 158,642
Návesť "Začiatok jednofázovej trakčnej prúdovej sústavy" v kilometri 158,580
Návesť "Zapnite prúd" je v kilometri 158,532

Na dopravných koľajách číslo 1 a 2 je to nasledovne:
Návesť "Pripravte sa na vypnutie prúdu" je v kilometri 157,194
Na ostatných dopravných koľajách je to nasledovne:
Návesť "Pripravte sa na vypnutie prúdu" je v kilometri 157,007

Na odchodovom zhlaví smer žst. Ladce je to nasledovne:
Návesť "Vypnite prúd" je v kilometri 156,393
Návesť "Zapnite prúd" je v kilometri 156,273

V kilometri 155,458 je zrušený styk dvoch trakčných sústav (striedavá 25kV/50Hz a jednosmerná 3kV) a návestidlá pre elektrickú prevádzku sú zrušené.


Vlaky smeru Lúky pod Makytou – Púchov – Žilina:

V kilometri 0,894 je zriadený nový styk dvoch trakčných sústav (striedavá 25kV/50Hz a jednosmerná 3kV) a návestidlá pre elektrickú prevádzku sú umiestnené nasledovne:

Návesť "Koniec jednosmernej trakčnej prúdovej sústavy" je v kilometri 1,420
Návesť "Vypnite prúd" je v kilometri 0,926
Návesť "Začiatok jednofázovej trakčnej prúdovej sústavy" v kilometri 0,894
Návesť "Zapnite prúd" je v kilometri 0,864

Na dopravných koľajách číslo 1 a 2 je to nasledovne:
Návesť "Koniec jednofázovej trakčnej prúdovej sústavy" je v kilometri 157,867
Na ostatných dopravných koľajách je to nasledovne:
Návesť "Koniec jednofázovej trakčnej prúdovej sústavy" je v kilometri 158,044

Na odchodovom zhlaví smer žst. Považská Bystrica je to nasledovne:
Návesť "Vypnite prúd" je v kilometri 158,532
Návesť "Začiatok jednosmernej trakčnej prúdovej sústavy" je v kilometri 158,580
Návesť "Zapnite prúd" je v kilometri 158,642


Vlaky smeru Žilina – Púchov – Lúky pod Makytou:

V kilometri 158,580 je zriadený nový styk dvoch trakčných sústav (striedavá 25kV/50Hz a jednosmerná 3kV) a návestidlá pre elektrickú prevádzku sú umiestnené nasledovne:

Návesť "Koniec jednosmernej trakčnej prúdovej sústavy" je v kilometri 159,874
Návesť "Vypnite prúd" je v kilometri 158,642
Návesť "Začiatok jednofázovej trakčnej prúdovej sústavy" v kilometri 158,580
Návesť "Zapnite prúd" je v kilometri 158,532

Na odchodovom zhlaví smer žst. Lúky pod Makytou je to nasledovne:
Návesť "Koniec jednofázovej trakčnej prúdovej sústavy" je v kilometri 0,784
Návesť "Vypnite prúdy" je v kilometri 0,864
Návesť "Začiatok jednosmernej trakčnej prúdovej sústavy" je v kilometri 0,894
Návesť "Zapnite prúd" je v kilometri 0,926



TBS Trolejového vedenia

Dňa 4.8.2015 začali prípravy na skúšobné jazdy a technicko-bezpečnostnú skúšku trolejového vedenia. Konala sa jazda zo Žiliny do stanice Ladce a späť po Považskú Bystricu s rušňom r. 736 spoločnosti Cargo Slovakia,a.s. a meracím vozňom pevných trakčných zariadení pri rýchlosti 50km/h. Pri tejto jazde sa v úseku Púchov-Ladce merali všetky spojky a koľaje. Jazdy si nevyžadovali žiadne bezpečnostné opatrenia. Dňa 5.8.2015 sa konal návoz súpravy ZSSK,a.s. v zložení HDV r. 361 + 6 vozňov schopných jazdy 160km/h + HDV r. 240 z Bratislavy do Považskej Bystrice s vyvesením HDV r. 240 v Ilave. "Laminátka" r. 240 slúžila na urýchlenie potrebného posunu pri zoraďovaní meracej súpravy. Rovnako bol navážaný aj rušeň r. 162 zo Žiliny do Považskej Bystrice, ktorý slúžil taktiež na urýchlenie posunu v Považskej Bystrici. Po príchode súpravy z Bratislavy do Považskej Bystrici bol k súprave pridaný merací vozeň a následne začali samotné meracie jazdy v úseku Považská Bystrica - Ilava. Maximálna rýchlosť vlaku bola 160km/h. Tieto jazdy si vyžadovali aj nasledovné mimoriadne bezpečnostné opatrenia :

- Jazdy sa museli konať za denného svetla
- Merací vozeň musel byť vždy na konci vlaku
- Rušeň r. 361 musel mať funkčnú rádiostanicu
- Zastávky Beluša a Dolné Kočkovce museli byť strážené
- V skúšanom úseku nemohla byť žiadna pomalá jazda
- Merací vlak sa nesmel stretnúť so žiadnym vlakom na trati ani v stanici v celom úseku Púchov - Ladce
- Žiadny vlak nesmel vyčkávať na susedných koľajach v dotknutých staniciach
- Následný vlak mohol odísť až po uvoľnení celého medzistaničného úseku

Maximálna rýchlosť 160km/h bola využitá iba v km 146,455 - 158,758. Po prejdení tohto úseku bola rýchlosť vždy znížená. Merania boli vykonané po oboch koľajach oboma smermi tj. aj proti správnemu smeru.

Po ukončení meraní meraní bola súprava prepravená z Považskej Bystrice do Žiliny, kde bol odstavený rušeň r. 162. Merací vozeň bol do dňa 6.8.2015 v Žiline napojený na zdroj. Privesený bol dňa 6.8.2015 na vlak Ex152 "Hukvaldy", ktorým sa vrátil do Českej Republiky. HDV r. 361 + 6 vozňov išli ešte 5.8.2015 Sv späť do Bratislavy s privesením HDV r. 240 v Ilave.



Na fotke je prenosná trakčná meniareň (v týchto časoch je už zapojená s novým lakom, ktorý obdržala nedávno), odstavená na žilinskom zhlaví v žst. Púchov, ktorá dočasne napája úsek smerom na Považskú Bystricu jednosmerným napätím. Fotka je ilustračná z 26.12.2014. Autor : kaoz




Od zmeny napájacej sústavy sa na medzištátnych vlakoch cez Púchov začali objavovať aj rušne radu 362, na fotke je rušeň 362.171 s EC 123 Radhošt zachytený dňa 28.8.2015 v Dlouhej Třebovej. Autor : XxXcompany




Na záver patrí poďakovanie hlavne Kracovi, ktorý nás srdečne pozval, pohostil, zabezpečil odvoz a dal vyrobiť tričká na pamiatku. Poďakovanie patrí tiež p. Milanovi Sáblikovi za spoluprácu a všetkým zúčastneným za vytvorenie príjemnej atmosféry.


Veríme, že sa Vám tento článok páčil a budeme radi za každú spätnú odozvu.



Text: XxXcompany, Kruppo362, Kaoz, Luko3105
Foto: XxXcompany, Kruppo362, Kaoz, PeTTo13, Kraco, Kvixo, Stanislav Tresa

Verzia pre tlač Pošli priateľovi
Komentáre
Zobrazenie:
Názory sa nemusia sa zhodovať s názorom redakcie. Redakcia za ne nepreberá zodpovednosť
Luko3105
Zaslaný: 31.08.2015 9:18  
Spolupracovník
Založený: 23.04.2012
Miesto: Podhájska
Príspevkov: 18483
 Re: Nový styk trakčných prúdových sústav v Púchove
slovo ''paráda'' sa sem nehodí :čo už: toto je až priam Božské :klanacka: dobre spravený článok, výborné fotky, pekne zdokumentované :number one:
XxXcompany
Zaslaný: 31.08.2015 10:13  
Založený: 01.07.2009
Miesto:
Príspevkov: 13372
 Re: Nový styk trakčných prúdových sústav v Púchove
Aj ja som spokojný už konečne s výsledkom :-D

Ale je to aj vďaka parádnej atmosfére v ten deň a vďaka záujmu o článok zo strany čitateľov, ktorí si článok výslovne vyžiadali, neľutujem, že som mu dopomohol. :emo03:
tominek2
Zaslaný: 31.08.2015 11:04  
Založený: 23.06.2011
Miesto: Moravská Nová Ves, Břeclav
Príspevkov: 653
 Re: Nový styk trakčných prúdových sústav v Púchove
Moc hezky napsaný článek. K tomu výborné fotografie. :super2:

Jinak mně se nejvíc líbí fotografie s přehradou Nosice. :number one:
lajos
Zaslaný: 31.08.2015 11:12  
Administrátor
Založený: 01.07.2009
Miesto:
Príspevkov: 14057
 Re: Nový styk trakčných prúdových sústav v Púchove
Hezky jste si to užili, dobré počasí i mašiny užili :emo37:
Tomu říkám REPORTÁŽ :kvetinka:
kvixo
Zaslaný: 31.08.2015 17:47  
Založený: 01.04.2014
Miesto: Leopoldov
Príspevkov: 9029
 Re: Nový styk trakčných prúdových sústav v Púchove
Fakt super konečný výsledok, už si to prezerám asi 5.krát :-D
kaoz
Zaslaný: 31.08.2015 21:16  
Založený: 12.10.2010
Miesto: ned'aleko štreky
Príspevkov: 13366
 Re: Nový styk trakčných prúdových sústav v Púchove
Vo svojom mene a aj v mene Paliho Kračuníka ĎAKUJEM všetkým zúčastneným tejto jedinečnej akcie. Dúfame, že podobných akcií bude pribúdať.
Ešte raz ĎAKUJEME :klanacka:
Fajkus
Zaslaný: 01.09.2015 14:07  
Založený: 21.10.2009
Miesto:
Príspevkov: 74
 Re: Nový styk trakčných prúdových sústav v Púchove
... rovněž bych chtěl poděkovat za pěknou "foto-textovou" reportáž, a zároveň bych měl prosbu. Kromě krásných fotoobrázků vlaků, nebyly by náhodou fotoobrázky neutrálních polí? Při průjezdu se moc nehledí na km polohu ...
cas


Darina
prispejteFotkaStručneČlánok
spolupracujeme
ČD Cargo a.s.

KHT Zvolen

Železniční magazín

TRAINFOTO.eu

IHO.hu

klubmodryhorizont.sk
 
Spomienka na Pala
uzivateliaPoužívateľov online: 82 Používateľov v sekcii
Obrazom aj slovom: 5

Registrovaných: 0
Anonymných: 82

Viac ...