Domovská stránka Obrazom a slovom Aktuálne - stručne Fotogaléria

Obrazom aj slovom
Obrazom aj slovom > Na voľné chvíle ... > Prázdninové zhrnutie... Júl

Prázdninové zhrnutie... Júl

Každý si svoje fotografie hodnotí po mesiacoch, po týždni, niekto zase po rokoch. Keďže sa nám dávno začal školský rok, rozhodol som sa, že sa pohrabem v archíve a podelím sa s Vami o niečo, čo som toto leto nafotil.

Musím skonštatovať, že leto 2015 bolo pre môj foto-archív a cestovanie veľmi bohaté. Navštívil som Rakúsko, Maďarsko, Čechy, Ukrajinu (z ktorej budú fotky v augustovom zhrnutí), aj keď priznám sa, že tento rok v júli som sa viac pomotával doma, ako v zahraničí. Takže poďme si to teda zhrnúť, ako to bolo...

1.7.2015 - Praha Sedlec

V prvý prázdninový deň som sa s mojim spolužiakom Samom zo školy (KORA2) vybral na výlet do Prahy, konkrétne na jeden veľmi známy fotoflek, ktorý sa nachádza na Sedleci. Tento výlet bol dopredu plánovaný už nejakú dobu, tak prečo sa tam nevybrať hneď prvý deň prázdnin...? Bol večer 31.júna, výbava zbalená, teda môže sa ísť hore „hrbatou“ do Kútov, kde ma už čakal Samo a spolu sme počkali na vlak EN476 METROPOL. Medzitým som si kúpil pohraničný lístok Kúty - Břeclav. V Břeclavi stál Metropol cca. dvadsať minúť, tak som to hneď využil. Išiel som k pokladni, kúpiť si celosieťový celodenný lístok na celú ČR za nejakých 550 KČ (cca. 20 Euro), s ktorým sa dá bezplatne jazdiť hocikde po sieti SŽDC. Lístok je zakúpený, takže sa môže smelo pokračovať do Prahy. Sú štyri hodiny ráno. Prišli sme do Prahy, hneď sme sa išli naraňajkovať do blízkeho KFC-čka a potom sme pokračovali metrom do Holešovíc, odkiaľ nám už išiel „Žabák“ na náš smer - čiže Praha-Sedlec:

Jeden z prvých vlakov, ktorý sme tu odfotili, bolo Rv-čko: sólo „Skúter“ 122.047-7, ktorý to mal namierené smerom na Holešovice

Doslova o pár minút nás potešil „Bastard“ 371.004-3 s vlakom EC 178. Mňa táto fotografia veľmi potešila, pretože prvý krát som si vyfotil „Bastarda“ na trati...

O štyri minúty sa ukázal ďalší stroj - „Hrbáč“ 130.030-0, ktorý vezie svoj „ťažkotonážny“ nákladný vlak smerom na Ústí nad Labem

Ani tento zelený „Peršing“ na neznámom rýchliku nie je na zahodenie. Len škoda, že si vôbec nepamätám inventárne číslo...

Jeden z mnohých „Žabotlamov“, ktoré tam pendlovali doslova každú polhodinu. Konkrétne sa jedná o 451.079-8 na osobnom vlaku č. 12108

Toto bola zároveň posledná fotografia z lokality Praha-Sedlec. Ideme sa pozrieť na ďalšiu destináciu:

3.7.2015 – Blansko

V piatok 3.júla som sa vybral do Blanska, kde som tiež už veľmi dlho túžil ísť. Tak som sa ozval kamošovi Tadeášovi (151-001), išli sme niečo nafotiť a neskôr večer sa aj okúpať na „Doly“, miesto pri trati, kde sa dajú fotiť vlaky a kúpať sa zároveň. Samozrejme, že mám fotky aj odtiaľ:

Jeden z vlakov, ktorý sme fotili, bol aj Railjet s „Taurusom“ 1216.237 na RJ 77 do Prahy

Keďže násvitové podmienky sa už zhoršovali, presunuli sme sa na jedno miesto - tzv. „Doly“, kde sa dá aj kúpať. Poslednou fotografiou z tohto fleku je „Regiopanter“ 640.005-8

„Eso“ 363.006-8 ČD Cargo pri jazere. V pozadí môžete vidieť opaľujúcich sa „dovolenkárov“. Neskôr budeme aj my jedny z nich...

„Plecháč“ na osobnom vlaku č. 4752

„Regiopanter“ 641.008-8 na osobnom vlaku č. 4753

Ďalší ma potešil osobný vlak č. 4754, na ktorom bol už „Pantograf“

Nejaký čas sme tu ešte fotili, potom sme sa ešte vykúpali na jazere a spokojný som išiel domov.

6.7.2015 – Cífer

Dlho som spal, doobeda som nemal čo robiť, nudil som sa doma, tak som si povedal, že vybehnem fotiť dakde v okolí Trnavy. Vybral som sa na jeden fotoflek do Cífera, kde sa v lete od 16-tej hodiny do večera, nejakej 19-tej dá dobre fotiť...

A sivá „Gorila“ bol ďalší argument, prečo som sa sem vybral. Prototypová „aristokratka“ na cca. 30 minút zmeškanom rýchliku č. 606 SHOPPIE.SK prechodí staničkou Cífer a mieri do Bratislavy

Trojka „Morozmrd“ na rýchliku č. 608 SPIŠAN, ktorý tiež meškal - asi 20 minút...

„Laminátku“ namiesto „Push-pulla“ odfotiť na osobnom vlaku na tomto koridore človeka veľmi poteší, keďže už to nie je taký častý jav, ako pred pár rokmi. Konkrétne sa jedná o osobný vlak č. 3028 a rušeň 240 129-7

Môjmu objektívu neutieklo ani „Maďarsko“ 431.005 na rýchliku č. 726 ZOBOR, na ktorom pravidelne jazdí

A už v posledných lúčoch slnka fotím osobný vlak č. 3030 v čele s „Push-pullom“ 951.002-5 a prevážanou súpravou. Po tejto fotke sa balím a moje kroky mieria na stanicu, kde si ešte zakúpim lístok a môžem ísť domov

7.7.2015 – Břeclav

Tento deň som sa rozhodol pofotiť rakúske zázraky na česko-rakúskej hranici, konkrétne na jednom fleku, ktorý som so spolužiakom Samom objavil ešte niekedy v júni. No dnes sme bádali ešte ďalej, až k jednej lokalite, ktorá sa nazýva „Františkův rybník“, čo je už skoro pri Rakúsku. Musím skonštatovať, že tam je tiež výborný fotoflek:

ÖBB „Tauruska“ 1116.083 v čele nákladného vlaku smerom na Bernhardstahl zakrátko opustí Českú republiku

Boli sme trpezliví, tak sme si ešte počkali na Os 2337 z Břeclavi do Viedne, na ktorom svoj „Push-pull“ vezie „Taurus“ 1116.105. Po tejto fotke sa presúvame na ďalší flek, kde to tiež nevyzeralo zle...

Ani sme dlho nečakali a mali sme hneď „prekvapenie“ v podobe nákladného vlaku, v ktorého čele bol „Taurus“ 470.005 zrejme Maďarských štátnych železníc - ale to už neviem s istotou potvrdiť, či tento „Taurus“ skutočne patrí MÁV

A už sme na cielenom fleku. Lokalita „Františkův rybník“. Tu fotíme pravidelný nákladný vlak v čele s „Taurusom“ 470.006. Počas cesty sem „píp“ - SMS-ka od mobilného operátora: „Vitajte v Rakúsku!“ a bla bla - veď to poznáte...

Ale to okolie je naozaj nádherné, aj ten rybníček. Medzitým, jak sme si omáčali nohy vo vode, počujeme len frmol, ako tento „Taurus“ išiel s autovlakom do Břeclavi. Ale vôbec nás to neštvalo, keďže to bolo od protislnka. Po nejakej dobe ho znova vidíme, ako sa „na prázdno“ vracal do Rakúska, takže keď bol aj nasvietený, nemohlo sa to zaobísť bez fotky! Konkrétne sa jedná o „Taurusa“ 1116.117

Cestou späť sme ešte urobili zopár záberov pri tomto moste, ktorý práve rekonštruovali. Čiže pri fleku, ktorý som so Samom objavil ešte niekedy v júni - ako som vyššie spomínal. Fotili sme absolútne bez problémov, stáli sme na vylúčenej koľaji, mali sme reflexné prvky na sebe a ani robotníkom to nevadilo. Nerobili sa „dôležití“ a chápali nás. Na fotografii je Railjet „Taurus“ 1216.233 na vlaku RJ 77 do Viedne

ÖBB 1116.197 s osobným vlakom č. 2357 na fleku, ktorý sme ešte v júni objavili pri bádaní v tejto lokalite. Toto bola zároveň posledná fotka. Ponáhľame sa na stanicu, aby sme sa mali ako dostať domov...

10.7.2015 - Angern an der March

Čo Vám poviem... znova Rakúsko , ktoré som v horúcom letnom mesiaci „júl“ veľmi rád navštevoval. Tentoraz som skúsil čosi nové, konkrétne Angern an der March. Takže budík o piatej ráno zvoní, oblečiem sa, atď... Z pivnice „štartujem“ dvojkolesový tátoš (bicykel) a za nejakých sedem minút som bol na stanici. Kúpil som si lístok Trnava - Záhorská Ves + lístok pre bicykel. Po príchode do Záhorskej Vsi si to namierim ešte do Jednoty, aby som si kúpil rožky, salámu a minerálku, až potom sa pôjdem nalodiť na kompu s bicyklom, aby som bol prepravený na Rakúsku stranu. Priznám sa, že po vylodení sa a hľadaní fotofleku som sa troška pobicykloval po Angerne, keďže som mal problém nájsť „Hauptbahnhof“. No bodaj by nie, keď som zle odbočil...! Ale čo už. Druhý krát budem múdrejší. Dal som sa na správny smer a popri trati na cykloceste som sa už dopravil na fotoflek, ktorý som mal vyhliadnutý cez Google mapu už dlhšiu dobu:

Jeden z prvých ranných vlakov, čo som tu odfotil, bolo EC 104 v čele s „Messerschmittom“ 380.006-7 spoločnosti České dráhy

Rakúsky „Push-pull“ s osobným vlakom smer Hohenau an der March. Len škoda, že v ranných hodinách je to tu nasvietené na riadiaci vozeň. Ale aj tak som bol rád...

Ešte jeden „Push-Pull“, tentokrát smerom na Payerbach-Reichenau

Ten istý flek, ale iná alternatíva fotenia. Skúsil som sa postaviť na taký, akoby „zárez“ a musím povedať, že ani odtiaľto to nie je zlé. V tento deň som tu odfotil aj „manipulák“ v čele s rakúskou 2070-kou. Tú fotku ste mohli vidieť aj v galérií. Ale vráťme sa k tejto fotke. Jedná sa o RailJet, smerujúci do Prahy, konkrétne RJ 72

Ani som nevedel, že to tu zachádza. Rakúsky „panťák“ 4020-ka, konkrétne 4020.251-7 na neznámom vlaku prechádza cez Angern smerom na Gänserndorf

Každý piatok tadeto chodieva aj tento medzištátny „vláčik“ Moskva - Nice, ktorý som si samozrejme tiež vyfotil. Na čele je „Taurus“ 1116.030

22.7.2015 - Gramatneusiedl, Breitenstein am Semmering, Eichberg a Guntramsdorf

Dňa 22.7.2015 som sa znova po dlhej dobe ukázal pri koľajách. Hneď, ako som sa vrátil zo stanovačky (20-teho), zachcelo sa mi fotovačky v Rakúsku. Tak som sa s Ludwigom (Trainspotter) dohodol, že či by sme nešli na nejaký výlet po Rakúsku. Nebol problém, dohodli sme sa. Ráno o šiestej som vstal a z Trnavy si to namieril na Wien Hbf, kde ma už Ludwig čakal s autom. Prvá lokalita, kde sme zavítali, bol Gramatneusiedl, z ktorého Vám teraz ukážem fotky:

Jedna z prvých ranných fotiek, čo sme v Gramate odfotili, bol tento ECCO „Vectron“, konkrétne 193.225

Súkromník RTS 2143.032 s RTS „Taurusom“, ktorého číslo mi nie je známe...

Taktiež nechýbal ani „Talent“, ktorý tu jazdieva na regionálnych vlakoch. Počas fotenia v Gramatneusiedli som spoznal aj Christophera a Andreho, ktorých Ludwig po ceste ešte vyložil. Chalanov by som tiež chcel pozdravovať. Náš terajší smer je Semmering Bahn, kde to bol pre mňa skutočný zážitok, proste niečo nádherné, slovami neopísateľné - ten Semmering

Naša prvá zastávka na Semmeringu bol viadukt pri Breitensteine, kde bolo tiež náročné sa dostať, ale napokon sa podarilo. Na fotografii je RJ 534 Villach Hbf - Wien Hbf

O pár minút sa zjavila krásna 1144-ka, ktorej žiaľ inventárne číslo už neviem, keďže z fotografie je to ťažké vyčítať. Ale čo tam po nejakej mašine! Tu je tak nádherne, že človeka netrápi nejaká mašina, ale skôr sa kochá nádherou toho okolia. Aspoň vidíte, prečo som tu fotil fotografie na výšku. Dosť mi šlo aj o to nádherné okolie

A teraz sme sa presunuli na (medzi fotičmi známy) Eichberg, asi jeden z najlepších fotoflekov, na ktorých som fotil. Proste vlak každú chvíľu, či už nákladný, alebo osobný, nádherné okolie, kopce, lúka... Bolo to doslova ako z rozprávky. Na fotke je RJ 539 z Wien Hbf do stanice Villach Hbf

Jeden z mnohých nákladných vlakov, ktoré tu dnes prešli. A ešte k tomu v čele s 1144-kou, ktoré sa mi z rakúskeho strojového parku páčia asi najviac. Takže osedláme náš „Wagen“ a náš nasledujúci „fotohalt“ je Guntramsdorf

V Guntramsdorfe toho tiež jazdí požehnane, tak Vám ukážem čosi aj z tejto lokality. Jednou z množstva fotografií je tento regionálny vlak v čele s 1144-kou

ÖBB 1142.554-3, ktorá bola na rýchliku. Ešte sme tu odfotili nejaké štyri vlaky a potom ma už Ludwig zaviezol na stanicu Wien Penzing, kde sme sa rozlúčili a ja som spokojný odišiel domov. Najskôr z Penzingu na Hauptbahnhof „Talentom“, z Hbf-ka cez Marchegg do Bratislavy a odtiaľ smer Trnava. Týmto by som sa Ludwigovi chcel poďakovať za nádherne strávený deň. Toľko parádnych fotiek som si odniesol - doslova za málo peňazí veľa muziky. Dokopy sme na aute spravili asi 300 kilometrov za celý deň, ale veru stálo to zato. Ešte raz veľká vďaka, Ludwig

28.7.2015 - Jazernica / Blažovce

Taktiež som si v júli spravil menšiu „diesel-tour“. Konkrétne na Jazernicu som sa vybral pofotiť nejaké dízlaky, kde som tiež hľadal slušné fotofleky. Ako inak než tradične rannou 601-kou, som sa vybral do Vrútok a stadiaľ prestup na osobák smer Jazernica:

Ako prvý sa mi predstavil „Dunihlav“ 861.010-1 na osobnom vlaku č. 5605 z Prievidze do Vrútok

Už skoro v Blažovciach fotím expres 222 DETVAN na čele s „Žoskulesom“ 757.020-3

Vlak Zr 1849 ŠTUREC na čele so 757.015-3

757.014-6 na čele osobného vlaku č. 7507, v ktorom prišli Timo a PeTTo13. Chalanov pozdravujem a ďakujem im za pekný zbytok dňa, ktorý som s nimi strávil

31.7.2015 – Komárom

...alebo aj tour de Hungaria, by sa to dalo nazvať. V posledný júlový deň som bol na cestách s Ludwigom (Trainspotter) a Samom (KORA2). Vybrali sme sa na menší výlet maďarskom. Najskôr sme ráno išli do Rajky, potom do Hegyeshalomu, Pápy, Györu a popoludní sme sa vybrali do Komáromu. Tak Vám ukážem čosi z Komáromu, keď nám už aj prialo slniečko:

0469.113-2. Konečne som si tento rušeň odfotil aj na trati s vlakom. Doteraz som ho mal odfotený iba v Komárome, ako nečinný...

„Flirt“ na linke Budapest – Komárom. Konkrétne sa jedná o číslo 5341.021-3

Wagner „Tauruska“ - to bol asi tromf vtedajšieho dňa...

Po jeho odfotení sadáme do auta a presúvame sa na Slovensko, pretože Samo potrebuje stihnúť vlak domov a Ludwig mal ešte nejaké povinnosti. Ale aj tak to bol deň plný srandy a dobrej nálady, za čo chalanom ďakujem.

Na záver by som sa rád poďakoval všetkým, ktorí tento môj článok dočítali až do konca. Pevne verím, že sa Vám páčil. Samozrejme, každý pozitívny ohlas ma veľmi poteší a motivuje ma k ďalšej tvorbe. Neskôr napíšem reportáž aj z augustových cestovačiek, kde zahrniem aj menší výlet z Ukrajiny.