Domovská stránka Obrazom a slovom Aktuálne - stručne Fotogaléria
 
Pokročilé vyhľadávanie
 
RSS
Prihlásenie
Prihlasovacie meno: Heslo:
Obrazom aj slovom
Obrazom aj slovom > Na voľné chvíle ... > Fotoinventúra 2015 - 2016

Fotoinventúra 2015 - 2016

 
Zdravím Vás, milí čitatelia. Po veľmi dlhej dobe som sa opäť odhodlal niečo napísať a tým sa s Vami podeliť o niekoľko záberov, ktoré mi pribudli do môjho archívu za posledné obdobie.

 











Ide o zábery, ktoré sú z mnohých miest, kde som bol prvý krát. Niektoré ma až natoľko zaujali, že sa v budúcnosti plánujem na ne vrátiť. Poďme si to teda zhrnúť, ako to prebiehalo. Teda dúfam, že sa Vám vybrané fotografie budú páčiť.


5.1.2016 - Brestovany

V tento deň som sa s kamarátmi vybral do Brestovian niečo pofotiť, za účelom: mať fotografie so snehom, keďže toto „biele neznáme“ je tu u nás na podunajskej nížine na západe raritou.



Ako prvé dávam do pozornosti Eso 363.146-2 s rýchlikom č. 602 „Čingov“




Ďalší tromf do zbierky bol „Hugoslaw“ 350.004-8 na InterCity vlaku č. 502, ba dokonca najviac očakávaný tromf, keďže sme vedeli, že InterCity vlakom Železničnej spoločnosti Slovensko odbíjal čas...



7.1.2016 - Bučany

Večer predtým som si písal ešte s Eminemom ohľadom nasledujúceho dňa a tak sme sa dohodli na spoločnom fotení v Bučanoch. Musím skonštatovať, že tento deň bol veľmi bohatý na úrodu nových úlovkov do archívu. Slušne to jazdilo a vôbec nám nevadilo, že vonku bola zima ako v Domodedove na letisku...



Eso 363.095-1 spoločnosti ZSSK Cargo s veľmi „ťažkotonážnym“ vlakom




Ďalším úkazom je 363.146-2 na rýchliku č. 602 „Čingov“




Ako som spomínal, v ten deň sa nám naozaj darilo, ba dokonca sme si zvečnili aj „Huga“ na InterCity vlaku, ktoré boli pred ich zrušením akési „endemity“



22.2.2016 - Brno Židenice

Týmto dňom sa začalo dvojdňové výletovanie spolu s mojim spolužiakom KORA2, s ktorým sme sa v tento deň vybrali fotografovať vlaky v okolí Brna. Na to, že sme si boli urobiť v Brne „traťovky“ prvý krát, celkom sa nám darilo. Odniesli sme si kopec záberov, aj hojne retro mašín šlo v ten deň. Našli sme si celkom zaujímavé fotomiesta, kde sa určite budeme chcieť do budúcna vrátiť a vymyslieť prípadne aj čosi lepšie.



Jedna z mnohých 362-jek z tohto dňa. Na fotografii je rušeň 362.174-5 s vlakom R 863 „Svitava“




Ďalšie „prekvápko“ v podobe 362.121-6 „Poštovka“, o ktorej sme ani len netušili. Tentokrát sme sa presunuli bližšie k hlavnímu nádraží. Jedná sa o vlak R 865 „Rudolf Těsnohlídek“




Taktiež potešila aj jedna z dvoch „Princezien“ spoločnosti České Dráhy, mimochodom moja prvá „normálna“ traťová fotka českej „Princeznej“. Na fotografii je vlak Os 4617, vedený rušňom 263.002-8



24.2.2016 Budapešť

Tentokrát spolužiak KORA2 prišiel ku mne. Ešte večer sme sa rozhodovali, kam pôjdeme. Pôvodný plán bol Sátoráljaújhely, kde sme chceli fotografovať lokomotívy radu M41 „Csorgó“, no nakoniec sme sa rozhodli pre Budapešť. Ráno zvoní budík, nasadáme v Trnave na vlak, odkiaľ nás v Bratislave čaká ranný Metropol do Budapešti a tak plní naše očakávania a radosti. Sadáme do „Metropolu“ a cesta je už jasná.



Na fotografii môžete vidieť jednu zo záloh východnej budapeštianskej stanice (Budapest Keleti Pályaudvar). Je to lokomotíva radu M448. Myslím, že Maďari ju prezývajú „BoBo“, ale nie som si tým istý




Samozrejme, že v Budapešti sa dá naraziť aj na mnoho zaujímavých „reklamiek“. Jednou z nich bola táto nádherná „Wagnerka“




Akoby to vyzeralo, keby sme v Maďarsku nestretli „vlajkovú loď“ maďarských štátnych železníc? Na Keleti ich bolo naozaj mnoho. Na fotke je konkrétne jedna z nich a to 431.340 a s ňou rušňovodič „metalista“, ktorého som tým istým pozdravom odzdravil späť. Týmto mu ďakujeme za parádny pozdrav a ak by sa táto fotka dostala k nemu, tak ho pozdravujeme :D




Pohľad na prekrásnu budovu železničnej stanice Budapest Keleti Pályaudvar. Touto fotografiou sa začína od vtedajšej chvíle iný pohľad na Budapešť, než len zo stanice. Veď predsa Budapešť je nádherné mesto a nenavštíviť ho, keď už som tam, bol by to hriech...




Ako „milovník“ klasických Ikarusov som si nemohol odpustiť fotografie kĺbového Ikarusu 280, ba dokonca Budapešť je jediné mesto, kde ma mestská hromadná doprava ako tak zaujíma




Následne sme pochodili Budapešť, fotografovali mesto, povozili sa na metre na Szél Kálman Tér (ktoré bolo v minulosti známe ako Moszkva Tér čiže doslovný preklad Moskovské námestie), tam sme odfotili jeden „klasický“ Ikarus 260, nejaké tie električky, následne sme sa vybrali na Keleti. Kúsok odtiaľ bola jedna výborná reštaurácia. Obsluha pekná (mladá samozrejme) a to jedlo tam bolo ozaj výborné. Ak budete niekedy v Budapešti, rozhodne odporúčam „okoštovať“ miestny guláš a pivo. V reštaurácii som sa snažil s obsluhou komunikovať mojou akože „maďarčinou“, pri platení som miesto maďarského „köszönöm“ od čašníčky počul „naše“ ďakujem, čo ma dosť prekvapilo. Potom sme sa ešte znova vybrali do mesta a tak vznikol tento záber, ktorý teraz vidíte. Z toho celého môžem povedať, že Budapešť ma natoľko zaujala, že v budúcnosti sem chcem zavítať častejšie



24.3.2016 - Manipuláčik do Brezovej pod Bradlom

V tento deň som bol opäť s Eminemom na cestách. Vybrali sme sa teda do Brezovej pod Bradlom naháňať „maňas“.



Jedna z mnohých fotiek, zachytených po ceste. Tuto konkrétne je „Kocúr“ 742.053-2, zachytený v Hradišti pod Vrátnom, ako išiel sólo do Brezovej pod Bradlom, kde si vzal tri vozne a vrátil sa do Jablonice




A tu je zachytený „maňas“ už v plnej paráde, konkrétne pri Osuskom. Týmto sa chcem Eminemovi poďakovať



26.3.2016 - Angern an der March

Po vyše pol roku som sa opäť rozhodol navštíviť Angern, o ktorom som sa zmieňoval už v jednej mojej reportáži. Spôsob dopravy bol taký istý ako minule, tentokrát som so sebou vzal aj veľmi dobrého kamaráta Richarda.



Ešte pred odchodom za hranice Slovenska... samozrejme, že musí byť aj fotka „klasickej“ 810-ky. Odfotil som si ju aj so staničnou budovou, nech mám niekedy do budúcna o pár rokov dôkaz, že som niekedy fotil 810 v Záhorskej Vsi




V tento deň išlo mnoho nákladných vlakov. Bolo to dosť bohaté, na fotke je „Taurus“ 1116.183




Neviem prečo, ale tieto lokomotívy radu 1142 ma celkom fascinujú. Pôsobia na mňa akosi nostalgicky


Na záver by som sa rád poďakoval všetkým, ktorí si tento môj článok prečítali až do konca a pevne verím že sa Vám páčil. Každý ohlas pod reportážou ma poteší a podporí v mojej tvorbe. Dovidenia priatelia, veľa zdaru pri trati a nech to fotí! :)


autor: Dominik Krupan (Kruppo362)

Verzia pre tlač Pošli priateľovi
Komentáre
Zobrazenie:
Názory sa nemusia sa zhodovať s názorom redakcie. Redakcia za ne nepreberá zodpovednosť
kaoz
Zaslaný: 21.04.2016 22:51  
Založený: 12.10.2010
Miesto: ned'aleko štreky
Príspevkov: 13359
 Re: Fotoinventúra 2015 - 2016
Škoda,že si koniec článku "odsekol" mohol si Angern trochu viac rozšíriť.
Budapeštianska stanica Keli pú. pôsobí naozaj majestnátne a HDV rady 431 sú v Mad'arsku naozaj veľmi rozšírené,mám pár kúskov aj ja v archíve. Ikarus nesmie chýbať v archíve žiadneho priaznivca, samozrejme ja som zatiaľ výnimka :-D nakoľko si na ideálnu fotku ešte musím počkať. :-D :-D
Luko3105
Zaslaný: 24.04.2016 17:02  
Spolupracovník
Založený: 23.04.2012
Miesto: Podhájska
Príspevkov: 16944
 Re: Fotoinventúra 2015 - 2016
pekný súhrn :number one:
cas


Aurélia
prispejteFotkaStručneČlánok
spolupracujeme
KHT Zvolen

LTE Slovakia

Železniční magazín

SPDŽ Žilina

TRAINFOTO.eu

IHO.hu

klubmodryhorizont.sk
 
Spomienka na Pala
uzivateliaPoužívateľov online: 74 Používateľov v sekcii
Obrazom aj slovom: 5

Registrovaných: 0
Anonymných: 74

Viac ...