Domovská stránka Obrazom a slovom Aktuálne - stručne Fotogaléria

Obrazom aj slovom
Obrazom aj slovom > Z tratí ŽSR a SŽDC > TÁBOR – BECHYNĚ 2016

TÁBOR – BECHYNĚ 2016

Leto a jeho tepelná pohoda umožňuje navštíviť množstvo atrakcií. Mňa a syna Milanka pochopiteľne najviac lákajú tie železničné. Hoci nápad navštíviť elektrifikovanú kúpeľnú trať Tábor - Bechyně vznikol sotva 24 hodín pred odchodom, už sme sa ho nevedeli vzdať. Pár fotografií „Kapesní Bobiny“ E422.003, ktoré sa objavili na weboch či FB, boli pre nás ako magnet. Povedali sme si: „To chceme tiež!“.

Dobil som batérie vo foťákoch, pripravil som si plán fotoflekov, popozeral predpoveď počasia a veriac v neomylnosť ČHMÚ sme sadli v nedeľu 10.7.2016 skoro ráno do auta smer Tábor. Zvládnuť viac než 300 kilometrov po okresných cestách dalo síce zabrať, ale ten super pocit, keď sme v slnečné ráno stáli na riadne vyšliapanej nepokosenej lúčke, stál za to.

Vlak 28406

Chvíľu vyzeralo, že tu budeme sami, ale nakoniec sa za mestom Tábor stretol 5-členný medzinárodný tím z Nemecka, Česka a Slovenska. Fotenie začínam pred priecestím.

Milanko to cvakol rovno na priecestí.

Ja som sa potešil aj ďalším „cvakom“ za priecestím. Kolegovia utekajú autom preč. Asi naháňajú vlak.

Vlak 28409

Vzhľadom na to, že som sa nachádzal v neznámom teréne, volím pohodové tempo. Trošku blúdim cestami a pri Sudoměřiciach u Bechyně nachádzame vyľudnené priecestie a rozmýšľame - kde fotia ostatní fotiči? Milanko to dal na „zoom“.

Aby to nebolo rovnaké, tak ja prinášam „širšiu“ verziu s „mini-parou“ z elektrárne Temelín. (vľavo)

Vlak 28408

Vraciame sa k Táboru a na priecestí pri obci Třebelice Milanko fotí panorámu s Bobinkou.

Ja to dávam aj s priecestníkom.

Sadáme do auta a bez nejakého náhlenia sme stihli prejsť cez priecestie pri Sudoměřiciach u Bechyně pred prechodom vlaku. Už z diaľky sa dalo tušiť, že tu bude fajn násvit - priecestie bolo okupované minimálne piatimi autami s kŕdľom „šotoušov“. Brzdím a cvakám.

Vlak 28411

Presúvame sa k Bežeroviciam. Bolo ťažké vydržať v horúčave v repkovom poli bez prítomnosti tieňa na prejazd ďalšieho vlaku. Syn to dáva so cťou.

Sekundujem širokáčom, utierame pot z čela, pri aute sa prezliekame do čistého oblečenia a vyrážame na prehliadku kúpeľného mesta Bechyně.

Vlak 28412

Po trojhodinovej občerstvovacej pauze v meste sa presúvame k zastávke Bechyňská Smoleč. Opäť stretáme medzinárodné „fotoposádky“ a tak niet pochýb, sme tu správne. Foto Milanko.

Pred prejazdom „Bobinky“ sa dozvedám od domáceho kolegu, že na nasledujúcom spoji nepôjde Regionova, ale „žehlička“ a tak sa náš odchod domov odkladá o ďalšie dve hodiny.

Autom idem už po známej ceste a tak som si vytvoril slušný náskok na ďalšiu fotku pri zastávke Bechyně.

Vlak 28415

Milanko už veľmi dávno videl v počítači taký most, kde jazdia aj vlaky aj autá. Veľmi sa mu to páčilo a tak mohol konečne túto atrakciu na bechyňskom moste Duha vidieť na vlastné oči. Našťastie sa mu podarilo odfotiť si „Bobinku“ bez áut.

Vlak 28414

Ja som zase túžil po siedmich rokoch si opäť odfotiť tento zaujímavý most z mesta. Spomínam na časy, kedy som tieto miesta pod mostom brázdil kajakom po rieke Lužnica.

Podvečerné slnko stále páli a bola by aj chuť odfotiť si „žehličku“ na ďalších vlakoch, ale tá dlhá cesta pred nami nás po večeri vyháňa domov. Dúfam, že aj napriek absencii historickej „Elinky“ v našej reportáži ste sa nenudili. „Elinka“ bohužiaľ jazdí len každý druhý víkend. Mne sa ale čas dovolenky kráti a nechcel som riskovať zlé počasie na ďalší víkend.

autor : Milan + Milanko

Verzia pre tlač Pošli priateľovi
Komentáre
Zobrazenie:
Názory sa nemusia sa zhodovať s názorom redakcie. Redakcia za ne nepreberá zodpovednosť
kaoz
Zaslaný: 18.07.2016 0:15
Založený: 12.10.2010
Miesto: ned'aleko štreky
Príspevkov: 13340
 Re: TÁBOR – BECHYNĚ 2016
Milan a Milanko junior, veľmi pekne ste nafotili "kapesní bobinku" jedna fotka krajšia ako druhá, hotová pastva pre oči.
No nedá mi a najšiel som dve fotky ktoré ma najviac chytili za fotografické oko: fotka pri zastávke Bechyně, jednoducho vlak s veľkou kompozíciou prírody je pre mňa veľké čaro a srdcová záležitosť a druhá fotka, je pohľad na most z mesta s prechádzajúcim vlakom.
Zaslaný: 18.07.2016 8:31
 Re: TÁBOR – BECHYNĚ 2016
Dobře chlapi a chlapci :number one:
Mohu srovnat. O 6 dnů později jsme zde se potili jen při odhánění fotomraků anebo hledání děr mezi nimi. Občas to i vyšlo. A po ránu jsme dokonce "naklepávali kosu", jak se před tím počasí zlomilo.
Ale o tom někdy příště :emo03:
Marschall
Zaslaný: 18.07.2016 13:38
Založený: 06.08.2014
Miesto: České Budějovice
Príspevkov: 3516
 Re: TÁBOR – BECHYNĚ 2016
Pěkně jste to nafotili kolegové. Leošu, musí se to umět i bez sluníčka. Ať hledám jak hledám, na internetu nemůžu žádnou takovou fotku objevit. I když je to maličkost, mě tento prvek v tomto barevném schématu prostě chybí. A já měl štěstí, že zrovna v tento jediný den jezdila. [Možná ještě někdy jindy, ale zatím neobjeveno.]

E 422.0003_-_02.07.2016-_-DHV LUŽNÁ u RAKOVNÍKA - PJ Tábor_trať číslo 202 Bechyňská Smoleč - Sudoměřice u Bechyně(Os 28410).

:emo37: Uhádneš Leošu o čem mluvím? radost1 :papa:
Zaslaný: 18.07.2016 15:54
 Re: TÁBOR – BECHYNĚ 2016
Lubo, sice nevím přesně, co máš za na müsli, ale právě že tuto sobotu bylo veeelmi pestré počasí a pěkně jsme si pohráli s expozimetry a clonami.
Kdo se bojí, nesmí do lesa - ani do těch vyhlášených, borůvkových v okolí Bechyně :emo30:
Marschall
Miesto: Most
Príspevkov: 585
 Re: TÁBOR – BECHYNĚ 2016
Hezký..autonaháněčí se předvedli. :emo40: Ale fotky jsou jinak vcelku dobrý. :emo30:
kik
Zaslaný: 19.07.2016 21:04
Založený: 06.01.2015
Príspevkov: 28
 Re: TÁBOR – BECHYNĚ 2016
Pánové, ta poslední fotka je ze všech nejkrásnější. Ten most ja nádherný sám o sobě, ale ten vlak to hodil o level vejš. Tohle se Vám oběma povedlo. :super1: :klanacka: :super1: