Obrazom aj slovom > Zaujímavosti > Návšteva firmy CZ LOKO v Českej Třebovej
Návšteva firmy CZ LOKO v Českej Třebovej

Dňa 20.12. 2016 som bol dohodnutý s pánom Prorokom že ma prevedie po ich podniku a ukáže mi ako to u nich funguje.

Moje putovanie začalo samozrejme doma v Leopoldove, ale prvý fotopočin som spáchal až v Břeclavi na stanici pri hodinovom čakaní na RJ 72. Tam sa mi po prvýkrát predstavil Siemens Vectron spoločnosti PKP Cargo

Po prvýkrát sa mi predstavil aj modro-zelený Siemens tej istej spoločnosti

Najmilšie prekvapenie bol malý „hektor“ 720.114 (T 435.0114) s pôvodnými pensylvánskymi podvozkami

Na „hektorovi“ pod číslami z oboch strán bol ešte aj nápis Posázavský Pacifik

Po zoznámení s vyslúžilým dieselovým deduškom na mňa neďaleko čakal ďalší veterán našich tratí a to pekný modrý „kocúr“ so žltým pruhom s označením 740.712

Už som sa šiel pomaly pripraviť na vlak, keď tu ma ešte zaujal prichádzajúci cisternový vlak s dvojicou AWT „okuliarnikov“ v čele.
Po zdokumentovaní uceleného vlaku som sa mohol pohodlne usadiť do tepla vlaku, ktorý ma odviezol do vytúženého cieľa. Dávam si horúcu čokoládu a s blaženým úsmevom sledujem ako sa v okne mihá krásne a zasnežené údolie rieky Svitavy, ktoré iba sem tam prerušia adamovské tunely.
Po vystúpení z vlaku telefonujem pánovi Prorokovi aby som sa uistil že ma očakáva a môžem sa dať do pohybu. Po príchode do areálu firmy sa riadne zapisujem, vyzdvihujem si bezpečnostné prvky a začínam sa zoznamovať s prostredím jednej z prevádzok, určenej predovšetkým pre opravy tejto veľkej českej spoločnosti zaoberajúcou sa výrobou, modernizáciou, opravami, prenájmom a servisom koľajových vozidiel.
Po vystúpení z vlaku telefonujem pánovi Prorokovi aby som sa uistil že ma očakáva a môžem sa dať do pohybu. Po príchode do areálu firmy sa riadne zapisujem, vyzdvihujem si bezpečnostné prvky a začínam sa zoznamovať s prostredím jednej z prevádzok, určenej predovšetkým pre opravy tejto veľkej českej spoločnosti zaoberajúcou sa výrobou, modernizáciou, opravami, prenájmom a servisom koľajových vozidiel.

Ako prvá ma zaujala táto pôvodom slovenská „zamračená“ s číslom 752.069 spoločnosti Junior Market, ktorá sa podrobovala dôkladnej oprave

Zelený „kocúr“ 740.434 z cementárne Mokrá s vyviazanými podvozkami a hneď za ním „kocúr“ spoločnosti AWT 740.772

„Okuliarnik“ alebo aj „brejlovec“ ČD Cargo 753.778 na zdvihákoch a jeho podvozky v popredí

Ďalší „brejlovec“ ČD Cargo 753.755 bez podvozkov a strechy sa podrobuje rozsiahlym opravám

„Čmeliak“AWT 770.508 na ktorom prebiehajú dokončovacie práce bude môcť za chvíľu opustiť dielne CZ LOKO v skvelej forme - ako nový

Neviem kto z vás uhádol čo sa na fotke nachádza. Je to interiér žltého motorového vozňa traťovej služby SŽDC. Veru za takýto interiér by som sa ani doma nemusel hanbiť. Milujem túto vôňu novoty...

Bohužiaľ motorový vozeň bol postavený tak nevhodne, že sa mi do hľadáčika nevošiel a tak vám ponúknem ešte záber z horného poschodia kontrolného stanovišťa

„Bizón“ 753.602 firmy SD-KD, teda to čo z neho na fotke je, je skriňa s vybratým motorom a vyviazanými podvozkami zastihnutá počas veľkých opráv. Veľmi sa mi páči nápad s alternatívnymi podvozkami ako na tejto mašinke. Keď nejaký stroj prechádza rozsiahlejšími opravami, aby nezaberal miesto na zdvihákoch dostane takéto podpery na ktorých môže byť aj presúvaný

Krása, nádhera. Aj tak by sa dal nazvať „okuliarnik“ AWT 753.723 , na ktorom sa dokončuje hlavná oprava a vyzerá skutočne ako nový
Pán Prorok ma okrem tejto haly zaviedol aj na miesto kde sa opravujú trakčné motory od výmyslu sveta, alebo opravujú osi mašiniek.

Posledné miesto ktoré som videl, bola slepá koľaj kde boli mašiny bez ďalšej budúcnosti, maximálne na náhradné diely ako na fotke tento „kocúr“ T448 P-125

Vedľa tohto „kocúra“ stojí aj 741.732 pristavená k drobnému údržbovému zásahu.

Na poslednej fotke je veľký „hektor" 721.533 s vlastníckou značkou ArcelorMittal Steel, kedysi NH Ostrava
Týmto sa nateraz s vami lúčim a firme CZ LOKO prajem veľa pekných mašiniek. Nech rušne šťastne najazdia veľa kilometrov a firme veľa ďalších úspešných opráv. Nech ich mašinky ešte dlhé roky tešia oči nielen fotografov, ale všetkých fanúšikov železnice.
Dovidenia priatelia.
text: Martin Prorok, Filip "kvixo" Chalupa
foto: Filip "kvixo" Chalupa
Dovidenia priatelia.
text: Martin Prorok, Filip "kvixo" Chalupa
foto: Filip "kvixo" Chalupa
Komentáre
Názory sa nemusia sa zhodovať s názorom redakcie. Redakcia za ne nepreberá zodpovednosť
lajos | Zaslaný: 24.02.2017 16:12
|
Administrátor ![]() ![]() Založený: 01.07.2009 Miesto: Príspevkov: 13099 |
![]() Hezká reportáž !
V ČT dílnách jsem nebyl léta. Moc zajímavé věci tam tvoří - ať už pod značkou ŽOS s.r.o., ČMKS Lokomotivy - anebo aktuálním a velmi srozumitelným názvem CZ LOKO. Ti "modří tygři" ř. 753.7 ČDC by měli prodělávat stupeň vyvazovací opravy. |