Domovská stránka Obrazom a slovom Aktuálne - stručne Fotogaléria
 
Pokročilé vyhľadávanie
 
RSS
Prihlásenie
Prihlasovacie meno: Heslo:
Obrazom aj slovom
Obrazom aj slovom > Fotoprofil > Dvojnápravový prípojný vozeň radu 012 typ 1435 1´ 1´ 95 A ZV

Dvojnápravový prípojný vozeň radu 012 typ 1435 1´ 1´ 95 A ZV

 
Už niekoľko dní možno vidieť na lučenskej železničnej stanici nové osobné prípojné vozne radového označenia 012 .001 - 4 a 012.002- 2. Poznáte ich podľa nového farebného náteru, v akom jazdia motorové vozne radu 812, ale aj odlievanými číslami na bokoch skrine. Popisované vozne sú nasadené na osobné vlaky Lučenec – Utekáč a späť.

 










Nové osobné vozne sú ľahkej oceľovej konštrukcie, ktoré vznikli rekonštrukciou prípojného vozňa 011 (Baafx). Prvý vznikol prestavbou z prívesného vozňa 011.890 a druhý z prívesného vozňa 011.145. Rekonštrukciu vozňov vykonali Železničné opravovne a strojárne vo Zvolene a. s.
















Prípojný vozeň 012 je určený pre regionálnu osobnú dopravu na celoštátnych a regionálnych tratiach s rozchodom 1 435 mm. Je určený na prevádzku v súprave s motorovým vozňom radu 812, maximálna rýchlosť súpravy je 80 km/hod. Do zachovanej skrine PV 011 s nevyhnutnými konštrukčnými úpravami bol dosadený nový, na pohľad estetický interiér, nové naftové vykurovanie s teplovodným ohrevom, nútená ventilácia a osvetlenie interiéru. Vozeň má dva pôvodné jednonápravové podvozky. Vstupuje sa cez štvoro nástupných jednokrídlových predsuvných dverí, ktoré sú umiestnené do pôvodných dverových otvorov. Dvere v prednej časti vozňa sú nástupnou šírkou 800 mm, vyhovujúce pre nástup s kočíkom a invalidným vozíkom. Medzi samozrejmosti patrí už aj vnútorný a vonkajší informačný systém. Priestor pre cestujúcich je nútene vetraný stropnou ventiláciou.




















Na čelách vozňa sú umiestnené konektory elektrického prepojenia a tlakovzdušné brzdové spojky, slúžiace na prepojenie s hnacím vozidlom - motorovým vozňom 812 , alebo na pripojenie ďalších vozňov radu 012. Vozeň je možné zaradiť ako koncový alebo vložený, s hnacím vozidlom alebo ďalším prípojným vozňom je spájaný skrutkovkou ľahšej konštrukcie cez ťahadlový hák.















V prednom nástupnom priestore a v interiéri pre cestujúcich sú umiestnené tri označovače cestovných lístkov. Jeden označovač je umiestnený na stene po pravej strane po vstupe do priestoru cestujúcich, druhý je umiestnený na opačnej strane priestoru na zvislej nosnej tyči a nakoniec tretí je v prednom nástupnom priestore. Nad označovače boli umiestnené tlačidlá zastávky na znamenie. Vonkajšie informačné tabule sú umiestnené na konzolách vždy na druhom okne na pravej strane v smere jazdy. V interiéri sú umiestnené nad posuvnými dverami vstupu do priestoru cestujúcich . Vstup do interiéru je cez posuvné presklené dvere svetlosti 650 mm z predného nástupného priestoru. Zo zadného nástupného priestoru sa vstupuje cez posuvné presklené dvere svetlosti 750 mm.












Základné technické údaje :

Rozchod 1435 mm
max. prevádzková rýchlosť 80 km/hod.
Hmotnosť vozidla - neobsadený 16200 kg
obsadený 22500 kg
počet náprav 2
maximálna šírka 3 073 mm
maximálna výška 3770 mm
dĺžka cez nárazníky 13 970 mm
najmenší polomer oblúka koľaje pri prechode traťovou rýchlosťou 100 m
počet miest na sedenie pevné sedadlá 32 miest
počet miest na sedenie sklopné sedadlá 6 miest
počet miest na státie vo vozidle 46 miest













Záverom dodávam, že nové vozne 012.001 + 012.002 boli do Lučenca dovezené dňa 29.januára 2010 ako záves vlaku 6213. Po prvý krát boli nasadené do prevádzky dňa 1.februára 2010 na vlak MOs 6611. Nasadzované sú na vlaky MOs 6601,6604,6611 a 6616.


Za popis a technické údaje ďakujeme Železničným opravovniam a strojárňam vo Zvolene a. s.

Text a foto : Jano
Spracoval :

Verzia pre tlač Pošli priateľovi
Komentáre
Zobrazenie:
Názory sa nemusia sa zhodovať s názorom redakcie. Redakcia za ne nepreberá zodpovednosť
pershing163
Zaslaný: 08.02.2010 5:31  
Založený: 02.07.2009
Miesto:
Príspevkov: 250
 Re: Dvojnápravový prípojný vozeň radu 012 typ 1435 1´ 1´...
Pekny vozen...neplanuju aj 011tky zrekonstruovat??? Zvlast sa mi pacia 4 miesta pre bicykle....ale na druhej strane je podla mna zbytocne dosadzovat liatinove cedulky, pretoze to zas bude velkym lakadlom pre zlodejov....a aj tri oznacovace je podla mojho nazoru vela na taky maly vozen...
Dolniak
Zaslaný: 08.02.2010 14:53  
Založený: 26.08.2009
Miesto:
Príspevkov: 136
 Re: Dvojnápravový prípojný vozeň radu 012 typ 1435 1´ 1´...
KOlko ich bude vlastne :ee:
tiger
Zaslaný: 08.02.2010 15:31  
Založený: 29.09.2009
Miesto:
Príspevkov: 377
 Re: Dvojnápravový prípojný vozeň radu 012 typ 1435 1´ 1´...
tie vonkajšie návestné svetlá sú len červené alebo sa dajú prepínať aj na biele?
Anonym
Zaslaný: 08.02.2010 15:33  
 Re: Dvojnápravový prípojný vozeň radu 012 typ 1435 1´ 1´...
No podla mojho nazoru to vobec nebola dobra cesta ZSSK ich rekonstruovat mali ich uz vyradit. Zaprve maju dost zle jazdne vlastnosti z dovodu jedno osovych podvozkou a potom pocut kazdy spoj na trati a este sa to cele kive ako psovy chvost. A co sa tyka ekonomickeho hladiska ani nehovorim pri prevackovani dalsich 20-30 rokov.Keby sa to spocitalo tak by za to nakupili nove jednotky napriklad GTW 840 alebo Flirty trebars Talenty. To by bolo aj pohodlnejsie pre cestujucich aj pre personal. Ani tie bagety nechapem komu zase nahanaju peniaze do vrecka ved co sa tyka airodinamiky ma to taky odpor ze spotreba nafty je neporovnatelne vysia ako u klasickych motorovych jednotiek. Tak zase po nasich tratiach bude jazdit kopec starych vrakov s novym lakom,takto nikdy nebudeme mat pohodlne vozidla na nasich tratiach. :-? :ee:
bugear
Zaslaný: 08.02.2010 20:49  
Založený: 26.08.2009
Miesto:
Príspevkov: 7
 Re: Dvojnápravový prípojný vozeň radu 012 typ 1435 1´ 1´...
Při ceně jako za třetinu RN duo to mohlo být aspoň částečně nízkopodlažní.
V.I.P
Zaslaný: 09.02.2010 12:42  
Založený: 02.07.2009
Miesto:
Príspevkov: 8
 Re: Dvojnápravový prípojný vozeň radu 012 typ 1435 1´ 1´...
je jasné že 812 tu budú jazdiť ešte dlho a prívešáky k nim budú potrebovať.011 sú pre 21 storočie nevyhovujúce.
Maros21
Zaslaný: 10.02.2010 10:09  
Založený: 29.08.2009
Miesto:
Príspevkov: 1323
 Re: Dvojnápravový prípojný vozeň radu 012 typ 1435 1´ 1´...
M8te pravdu, ale no, tak hádam lepšie ako pôvodné 011. Mám otázku, dajú sa projiť aj za 813/913?
Adam
Zaslaný: 11.02.2010 11:50  
Založený: 11.07.2009
Miesto:
Príspevkov: 2389
 Re: Dvojnápravový prípojný vozeň radu 012 typ 1435 1´ 1´...
To by bola hlúposť, kedy sa nedali.
Adam
Zaslaný: 11.02.2010 12:02  
Založený: 11.07.2009
Miesto:
Príspevkov: 2389
 Re: Dvojnápravový prípojný vozeň radu 012 typ 1435 1´ 1´...
Podľa mna je to dobra hlúposť z tymi liatinovými ceduľkami, a načo tolko označovačov? úplne by stačili 2 možno aj to je veľa, sak to vždy niekto rozbije alebo rozoberie.Aj počet miest na sedenie a na státie. Je pekné, že do vozňa by sa molo vójsť 84 ľudi a čo stoho keď 46 ich bude stát a iba 38 si ich sadne. Ja by som ich nerekonštruoval je to zbytočné. :ee: :papa:
AirVolk
Zaslaný: 17.11.2010 13:29  
Založený: 13.08.2009
Miesto:
Príspevkov: 16
 Re: Dvojnápravový prípojný vozeň radu 012 typ 1435 1´ 1´...
Problém nie je tam, že sa to rekonštruuje. Problém je tam, že nič iné sa nerobí.
Pre lokálne použitie je to práve výborné takto upravené prívesné vozne. Predsa len kultúra cestovania by mala byť na nejakej úrovni už. Už k tomu chýba len dokúpiť nejaké normálne vozidlá a opraviť trate, aby nebol problém ani s jednonápravovým podvozkom. A tu je vlastne problém. Toho Ďalšieho sa nedočkáme a zostane to len pri týchto rekonštrukciách, pretože s toho žije môj kamarát.
cas


Marína
prispejteFotkaStručneČlánok
spolupracujeme
KHT Zvolen

LTE Slovakia

Železniční magazín

SPDŽ Žilina

TRAINFOTO.eu

IHO.hu

klubmodryhorizont.sk
 
Spomienka na Pala
uzivateliaPoužívateľov online: 90 Používateľov v sekcii
Obrazom aj slovom: 2

Registrovaných: 0
Anonymných: 90

Viac ...