Obrazom aj slovom > Z tratí ŽSR a SŽDC > Objektívom na návšteve v RD Žilina.
Objektívom na návšteve v RD Žilina.

V rámci môjho voľného času a vďaka mojej záľube som začal veľmi často navštevovať žilinské depo už v tých časoch. Je to miesto kde Vás vždy dokáže niečo prekvapiť a potešiť tak ako aj mňa. Vždy v tomto depe natrafím či už na nejakú zaujímavú opravu rušňa alebo ma prekvapí a poteší rušeň s ktorým som sa ešte nestretol a nemám ho ani odfotený.
Vďaka dobrej spolupráci so spoločnosťou ZSSK CARGO a pánom prednostom RD Žilina sme mohli nahliadnuť aj do žilinského rušňového depa a zdokumentovať Vám priebeh opráv.Počas mojej oficiálnej návštevy sa uskutočňovali na rušňoch rôzne opravy a prehliadky, ktoré si môžete pozrieť v nasledujúcej fotoreportáži.
Vďaka dobrej spolupráci so spoločnosťou ZSSK CARGO a pánom prednostom RD Žilina sme mohli nahliadnuť aj do žilinského rušňového depa a zdokumentovať Vám priebeh opráv.Počas mojej oficiálnej návštevy sa uskutočňovali na rušňoch rôzne opravy a prehliadky, ktoré si môžete pozrieť v nasledujúcej fotoreportáži.

Rušeň 240.061-2 ZSSK CARGO, ktorý sa nachádza v žilinskom depe na hlavnej oprave (EH)

Fotografia zachytáva rušeň bez podvozkov už len na zdvihákoch

Počas hlavnej opravy obdrží rušeň 240.061-2 ZSSK CARGO nový lak

Pred rušňom sa nachádzal vyviazaný podvozok, na ktorom sa vykonajú práce v rámci EH opravy

Pohľad na dvojkolia z rušňa radu 125.8 ZSSK CARGO

Vedľa stál rušeň 183.038-9 ZSSK CARGO na ktorom sa vykonáva EH oprava

Pohľad na rušeň z druhej strany počas hlavnej opravy

Pohľad na rušeň 363.145-4 ZSSK, na ktorom sa vykoná montáž UIC kabeláže

Pohľadom z opačnej strany rušeň 363.145-4 ZSSK

Rušeň 162.004-6 ZSSK počas opravy trakčných motorov. V týchto dňoch už rušeň jazdí v prevádzke

Vonku pred halou sa nachádzala hnacia časť EPJ 671.005-7 ZSSK – pristavená na sústruženie dvojkolesia

Vedľa stál rušeň „pershing“ 162.007-9 ZSSK, ktorý je po nehodovej udalosti pri ktorej došlo aj k poškodeniu rámu a opravu teraz vykonáva DPOV Přerov

Spoločný pohľad na rušne 183.034-8 + 742.020-1 + 742.297-5 ZSSK CARGO pred halou

Rušeň 742.297-5 ZSSK CARGO po MH oprave v žilinskom depe na porovnanie s vedľa stojacim rušňom 742.020-1 ZSSK CARGO už v „staršom" nátere

Do žilinského depa bol odstavený medzi dvomi výkonmi rušeň 150.221-0 ČD

Oproti bol tiež odstavený rušeň 363.097-7 ZSSK CARGO, na ktorom bola vykonaná nedávno EH oprava

Prekvapením ukrytým vnútri v hale bol rušeň 182.096-8 súkromného dopravcu Carbo Rail s.r.o, na ktorom sa vykonávala EO (prevádzkové ošetrenie)
Po odfotení tohto rušňa sa presúvame z „elektrickej časti“ Strediska údržby a opráv do „motorovej časti“ pri točni vzadu v žilinskom depe.

Vnútri v hale sa už nachádzal rušeň 770.058-6 ZSSK CARGO, na ktorom sa vykonávala neplánovaná oprava vodného okruhu. Rušeň je v súčasnosti v prevádzke

Bočný pohľad na rušeň počas opravy

Ďalším prekvapením a v tejto „motorovej časti“ bol pre mňa rušeň 240.129-7 ZSSK, na ktorom boli počas mojej návštevy vyviazané podvozky

Na MV (veľkú motorovú prehliadku) do žilinského depa prišiel aj rušeň 742.401-3 ZSSK CARGO z RD Trenčianska Teplá

Vedľa stál rušeň 742.310-6 ZSSK CARGO, ktorý bol tiež v depe na MV (veľká periodická prehliadka)

Tretím a posledným rušňom, ktorý sa podroboval MV prehlidke bol rušeň 742.338-7 ZSSK CARGO

V ďalšej časti rotundy sa nachádzal rušeň 771.056-9 ZSSK CARGO, ktorý sa podroboval neplánovanej oprave brzdy a vodného okruhu mimo periodickej údržby

Počas návštevy depa mali zamestnanci akurát obednú prestávku, ktorú som využil na fotografovanie a následne po obede sa práce na rušňoch rozbehli naplno

Podvozky z rušňa 183.008-2 ZSSK CARGO pred ich opravou

Podvozky z rušňa 183.008-2 ZSSK CARGO po ich kompletnej oprave

Rušeň 183.008-2 ZSSK CARGO počas EH opravy, v rámci ktorej obdrží LAK III, čo znamená, že neobdrží komplet nový lak

V týchto dňoch je rušeň 771.054-4 ZSSK CARGO v prevádzke

Vedľa stál dlho odstavený rušeň 770.080-0 ZSSK CARGO, na ktorom bola vykonávaná prehliadka podvozkov kvôli jeho preprave do Dubnice nad Váhom na vlečku spoločnosti Loko Trans Slovakia. Počas môjho fotografovania mal rušeň odísť v tento deň zo žilinského depa no nakoniec bol prepravovaný až o pár dní neskôr

Podľa najnovších informácií bude rušeň prepravený z Dubnice nad Váhom na opravu na iné miesto

Na EV (veľká periodická prehliadka) bol v žilinskom depe rušeň 199.401-1 ZSSK CARGO z RD Trenčianska Teplá. Rušeň v súčasnosti čaká na dodanie náhradných dielov – oprava koľajnicovej brzdy

Z vnútorných priestorov sa presúvame zdokumentovať rušne, ktoré sa nachádzali vonku v priestoroch obvodu rušňového depa. Jedným z nich bol aj rušeň 771.072-6 ZSSK CARGO

„Dvojičku“ spolu s čmeliakom tvoril rušeň 751.037-3 ZSSK CARGO

V tesnej blízkosti pred nimi sa nachádzal odstavený rušeň 721.046-1 Železničnej spoločnosti Slovensko

Smutný pohľad ma čakal na trojicu odstavených neprevádzkových rušňov. Prvým z nich je rušeň 742.286-8 ZSSK CARGO. V súčasnosti sa ešte tento rušeň nachádza v žilinskom depe

Rušeň 710.005-0 ZSSK CARGO sa už nenachádza v žilinskom depe. Bol prepravený do Dubnice nad Váhom na vlečku Loko Trans Slovakia. V týchto dňoch by mal byť rušeň rozpálený autogénom

Posledným z neprevádzkových rušňov je 771.094-0 ZSSK CARGO, ktorý sa ešte v súčasnosti nachádza v žilinskom depe

Rušeň 742.337-9 ZSSK CARGO v prevádzkovom stave

Koľajový žeriav EDK-750.301

Pri točni sa nachádzal motorový vozeň 813/913.014-2 ZSSK s menom ktoré určite poteší moju priateľku ale aj všetky ženy s menom Monika

Poslednou fotografiou počas mojej návštevy dokumentujem rušne 183.013-2 spolu s 183.017-3 ZSSK CARGO
Dúfam, že sa Vám prehliadka žilinského rušňového depa páčila a verím, že informácie o opravách rušňov a dianí v depe boli pre Vás užitočné. Veľké poďakovanie patrí Manažérke propagácie pani Mgr. Alexandre Hrubej z Kancelárie GR Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia, a.s., Oddelenie vnútorných vzťahov a Prednostovi Rušňového Depa Žilina, Stredisko ÚaO ŽKV Bratislava pánovi Ing. Jurajovi Sukenikovi za ich kladné vyhovenie našej žiadosti, ochotu a spoluprácu pri dopĺňaní údajov do fotoreportáže.
Autor textu, fotografií: Maroš Bobák (MAJO771)
Komentáre
Názory sa nemusia sa zhodovať s názorom redakcie. Redakcia za ne nepreberá zodpovednosť
didierT678 | Zaslaný: 11.01.2018 14:44
|
![]() ![]() Založený: 11.06.2012 Miesto: Dobrá Niva Príspevkov: 238 |
![]() Pekne zdokumentované
![]() ![]() ![]() |
MAJO771 | Zaslaný: 11.01.2018 14:45
|
![]() ![]() Založený: 23.07.2009 Miesto: HLOHOVEC Príspevkov: 16730 |
![]() Aktuálnosť fotoreportáže sa viazala k mesiacu OKTÓBER 2017...
![]() |
johny_pal | Zaslaný: 11.01.2018 21:27
Upravený: 11.01.2018 21:29
|
![]() ![]() Založený: 07.07.2009 Miesto: Turzovka, Skalica Príspevkov: 205 |
![]() Ten prívešák 011.872 pri tých mašinách na šrot je tam už roky rokúce bez okien a bez všetkého... kedysi som sa nim vozieval na linke Čadca - Makov a späť.
|