Obrazom aj slovom > Ručne - stručne > Polročné porovnanie ZSSK, a. s.
Polročné porovnanie ZSSK, a. s.

Počet cestujúcich všetkých kategórií vo vlakoch Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) medziročne stúpol. Nárast zaznamenali všetky sledované kategórie. Cestujúcich bolo v prvom polroku 2019 o vyše 1,882 milióna viac ako v prvom polroku 2018, čo predstavuje nárast o 5,2 %. Ešte strmší bol rast záujmu o komerčné IC vlaky (+ 6,1 %). Percentuálny nárast počtu prejdených vlakokilometrov v rámci Zmluvy o dopravných službách vo verejnom záujme (ZoDSVZ) bol 3,2 %. Až 88 % vlakov prišlo do cieľovej stanice načas (t. j. s meškaním do 5 minút vrátane). Oproti predchádzajúcemu polroku je to pokles o dva percentuálne body.

DMJ vychádzajú v ústrety aj ľuďom so zníženou pohyblivosťou. Toalety sú bezbariérové
„Zvýšený záujem cestujúcich nás veľmi teší. Verím, že s pribúdajúcimi novými a modernizovanými jednotkami a vozňami, ktoré našich cestujúcich prepravia komfortnejšie a rýchlejšie, bude náš rast pokračovať,“ hovorí predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK Filip Hlubocký.

Prvé z nových DMJ sa už dostali na trať
V prvom polroku 2019 posilnili flotilu ZSSK dve nové dieselmotorové jednotky radu 861, ktoré od júna 2019 k dátumu 24. 7. 2019 najazdili v Banskobystrickom kraji spolu 20 493 kilometrov a odviezli približne 33 000 cestujúcich. Tento rok bude nasadených do ostrej prevádzky v tomto regióne ďalších 7 jednotiek. Cestujúcich najmä na trase Praha – Žilina či Bratislava – Košice zasa v prvom polroku 2019 potešilo 11 moderných vozňov (5 ks Bmz – modernizácia, 6 ks Bmpz – novovýroba). Do konca roka príde ešte 16 kusov (10 x Bmz, 6 x Bmpz), ktoré budú jazdiť na diaľkových tratiach.



Flotilu ZSSK posilnili aj nové a modernizované vozne
Zrealizované a plánované investície (všetko s klimatizáciou) súčasného manažmentu ZSSK do vozidlového parku v celkovom objeme cca 383 mil. eur:
25 ks moderných elektrických jednotiek (ucelený vlak)
- celkový objem: 160 miliónov eur
- predpokladané dodanie prvej jednotky: 2020 (dodávky 2020 – 2022)
- nasadzovanie: regionálna doprava Žilinský kraj
21 ks dieselmotorových jednotiek (ucelený vlak)
- celkový objem: 77 miliónov eur
- predpokladané dodanie prvých vozidiel: druhý kvartál roka 2019
- nasadzovanie: regionálna doprava Banskobystrický samosprávny kraj
5 nových elektrických jednotiek (ucelený vlak) a 1 multifunkčný rušeň
- celkový objem eur: 38,8 milióna eur
- predpokladané dodanie: grafikon 2020/2021
- nasadzovanie: Vysoké Tatry

Veľkopriestorový vozeň Bmpz s čičmianskym vzorom
35 ks novovyrobených osobných vozňov série Ampz (7 ks) a série Bmpz (28 ks)
- celkový objem eur: cena za 1 ks približne 1,89 milióna eur
- predpokladané dodanie: v priebehu rokov 2018 – 2021
- nasadzovanie: diaľková doprava (Žilina – Praha; Bratislava – Košice)

Vozeň Bmz typu kupé s čičmianskym vzorom
50 ks modernizovaných osobných vozňov série Bmz
- celkový objem eur: cena za 1 ks = 748 500 eur
- predpokladané dodanie: v priebehu rokov 2018 – 2021
- nasadzovanie: diaľková doprava (Žilina – Praha; Bratislava – Košice)
34 ks diaľkových vozňov série Apeer (14 ks) a série Bpeer (20 ks) – renovácia vo vlastnej réžii
- celkový objem eur: 3,5 milióna eur (predpokladané náklady na 1 vozeň = 100-tisíc eur)
- dodanie: zákazka má byť hotová do konca roka 2019
- nasadzovanie: diaľková doprava (Budapešť – Košice; Ostrava – Žilina – Banská Bystrica; Praha – Žilina; Bratislava – Zvolen – Košice; Bratislava – Žilina – Košice)
zdroj: tlačová správa ZSSK, a. s.
Komentáre
Názory sa nemusia sa zhodovať s názorom redakcie. Redakcia za ne nepreberá zodpovednosť
XxXcompany | Zaslaný: 31.07.2019 10:28
|
![]() ![]() Založený: 01.07.2009 Miesto: Príspevkov: 13340 |
![]() Úroveň ZSSK,a.s. klesá rok čo rok, z tých nákupených vlakov polovica nejazdí, meškania sú horibilné a hlavne najviac potrebné a obsadené vlaky teda načas prídu iba veľmi mimoriadne. Ešteže majú vlaky, kde je 3,5 cestujúceho z hornej do dolnej, čo im zlepšujú štatistiky a nevypravené vlaky by sa mali rátať ako zmeškané 120+ minút. Tých nevypravených bolo neskutočne veľa oprori minulým rokom. Firma je hodnotená ako najhoršia firma na Slovensku a prekonala už aj reštauráciu u prasiatka. Toto je zrkadlo pravdy a nie tie ich články so štatistikami. A aj to, že sa kamufluje, vlak má 7 minút, ale v konečnej stanici zázračne sa teleportuje a ukončí so 4 minútami alebo 5, pričom realita je 7 alebo 8 minút.
![]() |
pantograf | Zaslaný: 31.07.2019 15:23
|
![]() ![]() Založený: 20.06.2012 Miesto: Banská Bystrica Príspevkov: 1100 |
![]() Predpokladám, že reštaurácia U Prasiatka asi nebude mať veľa klientov, či?
Ale áno, bohužiaľ musím súhlasiť. |
CiernaMamba | Zaslaný: 31.07.2019 16:00
|
![]() ![]() Založený: 31.07.2019 Miesto: Príspevkov: 3 |
![]() Myslím, že poriadne zavádzajúci fake článok ... Ale môžem sa mýliť
![]() |
michalBA | Zaslaný: 01.08.2019 11:23
|
![]() ![]() Založený: 29.02.2012 Miesto: Bratislava Príspevkov: 12182 |
![]() každý kto do železnice vidí a stará sa o jej chod vie že zamestnanci ŽSR sú viac menej povinný umelo znižovať meškania vlakov. ved minútka dve nikoho nezabijú a zo Žiliny do Bratislavy skráti papierovo 10 minút a reálne príde s vyšším meškaním ako mal.
![]() ![]() |