Domovská stránka Obrazom a slovom Aktuálne - stručne Fotogaléria
 
Pokročilé vyhľadávanie
 
RSS
Prihlásenie
Prihlasovacie meno: Heslo:
Obrazom aj slovom
Obrazom aj slovom > Z tratí ŽSR a SŽDC > Na Moravu za Brejlovci

Na Moravu za Brejlovci

 
Jeseň je moje najobľúbenejšie ročné obdobie a okuliarniky patria k mojím najobľúbejneším lokomotívam. V priebehu septembra, októbra a novembra sa mi podarilo tieto veci skĺbiť dohromady a urobiť zopár záberov na pre mňa neďalekej Morave. Článok vznikol neplánovane, viacmenej náhodou, keď som zistil, že počas týchto mesiacov sa mi podarilo odfotiť niekoľko nie úplne zlých fotiek.

 








V druhej polovici septembra sa začína pomaly zjesenievať, aj keď ešte nie vždy má vegetácia tie správne farby. V piatok 20.9. som sa rozhodol, že idem fotiť niekam smer Kyjov. Práve v piatky sa na dvojkoľajnej Vláre objavuje okuliarnikov najviac.





Začíname v kyjovskej časi Bohuslavice, kde sa nám predstavuje 754.062 v čele Sp 1723.





V rovnaký deň ako 4062, len o nejaké dve hodiny neskôr sa nám ukazuje 750.709 medzi Kyjovom zastávkou a Vlkošom. Sp 1725 chodí s klasami v každý pracovný deň. Tento druhý obrázok v článku, je zároveň jediný, na ktorom je zachytený nejaký Caterpillar.

Novinkou bol v septembri návrat 754.007 do Brna.





24.9. bol rušeň prvýkrát nasadený na Luhačovice a to som si nechcel nechať ujsť. Pri prvom zábere medzi Véskami a Popovicami u Uherského Hradiště však mraky moc nespolupracovali. Samotné nasadenie na Luhačovice sa však odohralo len symbolicky, lebo od 16.09. do 29.11. sa konala výluka Uherský Brod - Bojkovice/Luhačovice a vlaky teda logicky končili v Brode.





V rovnaký deň prebehlo meranie zvršku od Vrboviec cez Veselí nad Moravou do Uherského Brodu. 750.338 ČDC čaká na križovanie v stanici Hradčovice.





A o pár minút neskôr z Hradčovíc odchádza smerom na Havřice.





Po niečo vyše dvoch hodinách od prvej fotky 4007 vzniká aj druhá, v čele R 886, tentokrát to s mrakmi vyšlo už dobre, fotené kúsok za Hradčovicami.

Od okuliarnikov som si na chvíľu oddýchol, no potom som sa im zľahka povenoval hneď 3 dni po sebe.





Najskôr som v piatok 11.10. odfotil 754.067 v stúpaní po novej trati od Kyjova zastávky k Vlkošu. Pojem "nová trať" je však trooošku zavádzajúci, keďže preložka trate v týchto miestach vznikla pri zdvojkoľajení v roku 1941, teda pred 78 rokmi. Pôvodné trasovanie trate kopírujú stromy v úplne vľavo vo vertikálnom strede obrázku.

O deň neskôr sa konal burčákový pochod v Mutěniciach a tak na trať Zaječí - Hodonín na jeden deň vybehli patráky. Príjemná zmena oproti klasickým motorákom 809/810.





Do čela súpravy sa postavil rušeň 754.023, ktorý si jazdu zopakoval po neúspešnom pokuse z roku 2018, keď pre poruchu došiel iba do Vranovíc. Na fotke odpočíva priamo v stanici Mutěnice pred návratom späť do Brna. Konečne sa mi podarilo zlomiť "prekliatie" a do záberu sa mi dostalo vozidlo bez korporátneho náteru.





Rovnaký vlak, tentokrát už na trati šlape po kovových pražcoch lokálky v úseku medzi zastávkou Mutěnice a Čejčom.

V nedeľu po dvojkoľajnej Vláre okuliarniky jazdia normálne až večer, ale na Os 4111 došlo k poruche motorového vozňa 854. K slovu sa dostala pohotovostná súprava motorová, inak povedané, záložná súprava integrovaného dopravného systému Jihomoravského kraje, určená práve na takéto výkony.





Okuliarnik sa vracal do Brna od Veselí nad Moravou na vlaku 4114 a jediné miesto v okolí, kde sa tento vlak dal fotiť, bola falošná trojkoľajka pred Bzencom.

K okulárom som sa potom dostal až o 11 dní.





24.10., na zastávke Vracov zastavuje 754.075 s Sp 1730.

25.10., zase v piatok, malo byť podľa predpovedí nádherne a ja som sa rozhodol, že skúsim šťastie v Nemoticiach. Predsalen, mechanikám ostáva možno do 5 rokov života a okuláre tu už zrejme tiež v takom hojnom počte neuvidíme.





Realitu rána nám predstavuje 754.067 na Sp 1723, okolie Bohuslavíc u Kyjova je zahalené nízkou oblačnosťou a ľahkou hmlou.





Na 1725 svietilo o poznanie viac. Výber miesta bol tak trochu lotéria, nízka oblačnosť sa rozplynula pri vchodovom návestidle od Kyjova zhruba 15 minút pred vlakom, za to na opačnom konci stanice bolo ešte poctivo zatiahnuté. Kto tam nebol, možno ani neuverí.





Následne zaúradovali zvyšky rozpadajúceho sa frontu od západu a slnko svietilo na Sp 1729 v čele so 754.023 iba veľmi zľahka.

Zvyšok jesene sa pre mňa niesol už iba v znamení bleskov. 27.10. točila Luhačovice, teda vlastne stále len "Brody", 754.012. S kolegom augustusom sme si povedali, že by nebolo zlé na ňu vybehnúť.





Doteraz som nemal vyskúšané miesto kúsok za zastávkou Popovice u Uherského Hradište smerom na Hradčovice, vlak je R 885.





Rovnaká mašina, rovnaký úsek trate, len v opačnom garde ako na prechádzajúcom obrázku a R 886.

Október vystriedal november, citeľne sa ochladilo, len pred objektív sa mi dostala opäť 12stka.





V čele Sp 1730 prechádza známym miestom medzi Ostrožskou
Novou Vsou a Uherským Ostrohom v prvý novembrový deň.
Počas čakania vo vetre som parádne prechladol a bol som v tom, že fotenie v jesenných farbách pre mňa skončilo, navyše novembrové počasie tiež nebýva zrovna terno. Lenže 14.11. som bol už fit a slnko sa tiež ukázalo. Bol som zvedavý, koľko z jesene vonku zostalo.





Zase 754.012, tentokrát R 887 medzi Hradčovicami a Havřicami.

Presunul som sa ku kunovickej zastávke.





Prvýkrát v roku som stretol 754.019. Pekne čistá prechádza po výhybke L1 do momentálne nepoužívanej vlečky podniku Let v km 99,560.





Samotný záver patrí opäť dvanástke, R 884 prechádza medzi Popovicami a Véskami.

Tu, pri dvadsiatej fotografii, končíme toto obhliadnutie venované jeseni. Do záberu sa mi dostali všetky brnenské štvorky, okrem 018, ktorá toho v druhom polroku 2019 veľa nenajazdila. Zároveň je to posledný článok z mojej dielne v tomto roku. Snáď sa stretneme pri trati aj v roku 2020, priatelia.


autor: Nikis182 (Peter Nikmon)

Verzia pre tlač Pošli priateľovi
Komentáre
Zobrazenie:
Názory sa nemusia sa zhodovať s názorom redakcie. Redakcia za ne nepreberá zodpovednosť
lajos
Zaslaný: 09.12.2019 19:08  
Administrátor
Založený: 01.07.2009
Miesto:
Príspevkov: 13269
 Re: Na Moravu za Brejlovci
Dobré Peťo, moc dobré :super2:
Je to pro mne trošku nezvyk, ale příjemný, dívat se na známé stroje v blízkém okolí trošku jiným pohledem, na jiných místech, výškách, s jiným nápadem :number one:
Tu "Albertinku" 754.012 snad budeme moci na Vláře v novém GVD vídat stabilně, i když obecně těch výkonů pro těžký diesel zase ubude. Nebo se to vrátí do normálu, když byl dosavadní stav vyvolán mimořádným pojetím dopravy v důsledku výlukové činnosti v brněnském uzlu.
Trakia
Zaslaný: 09.12.2019 20:23  
Založený: 24.11.2015
Miesto:
Príspevkov: 78
 Re: Na Moravu za Brejlovci
Koukám,že ty mechaniky v Nemoticích ještě jsou.
Ještě dodám - pěkné fotky.
:super1:
augustus
Zaslaný: 17.12.2019 19:02  
Založený: 22.05.2011
Miesto:
Príspevkov: 7066
 Re: Na Moravu za Brejlovci
Fajnový brýlo-prehľad :number one:
cas


Alfonz
prispejteFotkaStručneČlánok
spolupracujeme
KHT Zvolen

LTE Slovakia

Železniční magazín

SPDŽ Žilina

TRAINFOTO.eu

IHO.hu

klubmodryhorizont.sk
 
Spomienka na Pala
uzivateliaPoužívateľov online: 41 Používateľov v sekcii
Obrazom aj slovom: 5

Registrovaných: 0
Anonymných: 41

Viac ...