Domovská stránka Obrazom a slovom Aktuálne - stručne Fotogaléria
 
Pokročilé vyhľadávanie
 
RSS
Prihlásenie
Prihlasovacie meno: Heslo:
Obrazom aj slovom
Obrazom aj slovom > Ručne - stručne > ZSSK uvádza do prevádzky svoje najnovšie stredisko THÚ a depo vo Vrútkach

ZSSK uvádza do prevádzky svoje najnovšie stredisko THÚ a depo vo Vrútkach

 
Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) spustila procesy kolaudácií technológií a budov strediska technicko-hygienickej údržby (THÚ) a rušňového depa vo Vrútkach. Po jeho skončení bude mať ZSSK na Turci svoju najmodernejšiu prevádzku THÚ. Prácu si v nej nájdu desiatky ľudí.

 










„Pripravovaná rekonštrukcia uzla Žilina patriaca Železniciam Slovenskej republiky (koľaje a súvisiaca infraštruktúra) nás donútila hľadať nové miesto pre stredisko THÚ, ktoré by servisovalo vlaky jazdiace v tomto regióne. Rozhodli sme sa preto revitalizovať jedno z najstarších slovenských rušňových dep. Dnes začíname s kolaudáciami našich budúcich najmodernejších prevádzok, ktoré pomôžu vlakom v celom regióne,“ hovorí Filip Hlubocký, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK.





Administratívna budova



Čiastočná rekonštrukcia rušňového depa vo Vrútkach, ktoré vzniklo v roku 1871, zahŕňala vybudovanie a rekonštrukciu ôsmich objektov s celkovou plochou 3 380 m2 a realizáciu nových inžinierskych sietí. ZSSK vybudovala zázemie pre technicko-hygienickú údržbu železničných koľajových vozidiel, a to: stabilný umývač, rampu odfekálňovania vozňov, čerpaciu stanicu pre tankovanie nafty a AdBlue. Pre zamestnancov bola zrekonštruovaná administratívna budova s rozlohou 310 m2. V rámci administratívnej budovy vznikla ubytovňa pre 12 ľudí, jedáleň s kapacitou 120 stravníkov a školiace priestory pre 48 študentov. Rekonštrukciou areálového koľajiska s 20 výhybkami a celkovou dĺžkou koľají 2,2 kilometra sa koľajovo prepojili vybudované objekty.




Najmodenejšia umývacia linka vlakov na Slovensku



Pre zaistenie bezpečnosti je celý areál depa oplotený, osvetlený a snímaný kamerovým systémom. V súčasnej dobe sa realizuje predĺženie opravárenskej haly R2 z pôvodných 93 m na 125 m, v ktorej sa budú vykonávať jednoduché opravy a prehliadky na ucelených vlakových jednotkách pod strechou v akomkoľvek počasí.





Čistiaci box na výdaj vody a čistiacich prostriedkov



„Počítame s tým, že zrekonštruované rušňové depo Vrútky bude servisovať aj naše najnovšie elektrické vlaky z českej Škodovky, ktoré očakávame už tento rok. Navyše v rámci duálneho vzdelávania spolupracujeme so Strednou odbornou školou dopravnou Martin-Priekopa. Ak chceme niekoho prilákať do našich radov, musíme mu ukázať pracovné podmienky hodné 21. storočia. Verím, že vo Vrútkach práve také vznikajú,“ konštatuje Hlubocký.





Skladový priestor na náhradné diely





Sociálne zázemie pre zamestnancom počas rekonštrukcie a po nej



Náklady na rekonštrukciu rušňového depa Vrútky nepresiahli 12,3 milióna eur a boli hradené z vlastných zdrojov ZSSK.

Fakty o novom depe:
• 15 zhotoviteľov
• 3 380 m2 podlahová plocha objektov
• 414 m2 vbudované skladové priestory
• 310 m2 kapacita kancelárskych priestorov
• 2,2 km rekonštruované koľajisko
• 20 ks výhybiek
• 8 rekonštruovaných/nových objektov


Zrealizované a plánované investície súčasného manažmentu ZSSK do vozidlového parku v celkovom objeme cca 384 mil. eur:

25 ks elektrických jednotiek (ucelený vlak) → projekt EÚ
• celkový objem: 160 miliónov eur
• predpokladané dodanie: 2020 – 2022
• nasadzovanie: regionálna doprava (Žilinský a Trenčiansky kraj)

21 ks dieselmotorových jednotiek (ucelený vlak) → projekt EÚ
• celkový objem: 77 miliónov eur
• predpokladané dodanie: 2019 – 2021 (6 ks DMJ je už v prevádzke)
• nasadzovanie: regionálna doprava (Banskobystrický, Žilinský a Trenčiansky kraj)

5 ks elektrických jednotiek (ucelený vlak) a 1 multifunkčný rušeň → projekt EÚ
• celkový objem: 38,8 milióna eur
• predpokladané dodanie: 2021 – 2022
• nasadzovanie: regionálna doprava (tatranské elektrické železnice a ozubnicová železnica)

35 ks nových osobných vozňov série Ampz (7 ks) a série Bmpz (28 ks) → vlastné zdroje
• celkový objem: 66,8 milióna eur
• predpokladané dodanie: 2018 – 2021 (22 ks nových vozňov je už v prevádzke)
• nasadzovanie: diaľková doprava (Žilina – Praha; Bratislava – Košice)

51 ks modernizovaných osobných vozňov série Bmz → vlastné zdroje
• celkový objem: 37,8 milióna eur
• predpokladané dodanie: 2018 – 2021 (24 ks modernizovaných vozňov je už v prevádzke)
• nasadzovanie: diaľková doprava (Žilina – Praha; Bratislava – Košice)

37 ks renovovaných diaľkových vozňov série Apeer (11 ks) a série Bpeer (26 ks) → vlastné zdroje
• celkový objem: 3,9 milióna eur
• dodanie: zákazka má byť hotová do konca roka 2019 (35 ks renovovaných vozňov je už v prevádzke)
• nasadzovanie: diaľková doprava (Budapešť – Košice; Ostrava – Žilina – Banská Bystrica; Praha – Žilina; Bratislava – Zvolen – Košice; Bratislava – Žilina – Košice)






Zdroj: tlačová správa ZSSK, a.s.

Verzia pre tlač Pošli priateľovi
Komentáre
Zobrazenie:
Názory sa nemusia sa zhodovať s názorom redakcie. Redakcia za ne nepreberá zodpovednosť
michalBA
Zaslaný: 02.02.2020 10:01  
Založený: 29.02.2012
Miesto: Bratislava
Príspevkov: 12571
 Re: ZSSK uvádza do prevádzky svoje najnovšie stredisko TH...
myslím že v Bratislave je modernejšie čistiace pracovisko kde je všetko zakryté a aj v prípade nepriaznivého počasia sú pracovníci krytí, dokonca je možné touto čističkou prejsť s elektrickým rušňom. Príde mi to trošku aby ešte na rýchlo sa nejaké "kamarátske" firmy mali nabaliť na úplnej hlúposti takže s názvom najmodernejšie by som asi tento článok nezačal. Každopádne verím že sa umývačka osvedčí a že vozový park bude opäť o krôčik bližšie k štandardom európskej únie a krajín západného sveta :papa:
cas


Dušan
prispejteFotkaStručneČlánok
spolupracujeme
KHT Zvolen

LTE Slovakia

Železniční magazín

SPDŽ Žilina

TRAINFOTO.eu

IHO.hu

klubmodryhorizont.sk
 
Spomienka na Pala
uzivateliaPoužívateľov online: 32 Používateľov v sekcii
Obrazom aj slovom: 7

Registrovaných: 0
Anonymných: 32

Viac ...