Domovská stránka Obrazom a slovom Aktuálne - stručne Fotogaléria
 
Pokročilé vyhľadávanie
 
RSS
Prihlásenie
Prihlasovacie meno: Heslo:
Obrazom aj slovom
Obrazom aj slovom > Z tratí ŽSR a SŽDC > Výluka v Tuneli generála M. R. Štefánika

Výluka v Tuneli generála M. R. Štefánika

 
Ospalá myjavská štreka je tento rok ešte ospalejšia ako inokedy. Po nákladnom vlaku ani vidu ani slychu, ak nepočítame občasný manipulák na krátkom úseku do Čachtíc. Ešte minulý rok sme boli svedkami pravidelnej jarnej obsluhy stanice Vrbovce, tieto časy sa však evidentne tak skoro nevrátia. Domácich fotičov preto preberie z letargie hocičo, čo má koleso a nevolá sa bageta.

 










V dňoch 4. - 19. 6. 2020 bola avizovaná rekonštrukcia koľaje v Tuneli generála M. R. Štefánika (nazýva sa tiež tunel Pod Poľanou, Myjavský ale len Štefánikov tunel) a všetko nasvedčovalo tomu, že sa na myjavskej štreke konečne objaví "veľký vlak". A tak sa aj stalo. Návoz pracovných mechanizmov, služobných vozňov a materiálu do žst. Myjava prebehol už v stredu 3. 6. 2020, resp. do Nového Mesta nad Váhom prišiel "konvoj" už v utorok 2. 6. 2020 podvečer. Hlavnej úlohy sa zhostil známy "kocúr" 740.821 spoločnosti JUSO, ktorý sa onoho času ukázal aj na trati Piešťany - Vrbové.





Spomínaný návoz v zložení:
740.821 JUSO + 4 ložené "sypáky" + zváračka PRSM 4 + služobné vozne + žeriav TAKRAF EDK 300/5 + 2 plošinové vozne s cestným bagrom JCB 4cx + "prasiatko" 701.615 ŽSR + podbíjačka ASP
2. 6. 2020, Potvorice, dokumentačné foto: Ceece





Streda ráno v Novom Meste nad Váhom - súprava s "náradím" sa chystá na posun a odchod cez málo využívanú Čachtickú spojku do žst. Myjava.
3. 6. 2020, foto: Ceece





Kvôli vyššej hmotnosti bol vlak rozdelený na dve časti. Na fotke sa "kocúr" spolu so zváračkou, služobnými vozňami, žeriavom, bagrom, "prasaťom" a podbíjačkou vyškriabal na stanicu Poriadie.
foto: Ceece





Po odstavení "náradia" v žst. Myjava čaká kocúr na odchod späť do Nového Mesta nad Váhom pre druhú časť. Krásna zrekonštruovaná staničná budova nepotrebuje komentár.
foto: Lofofor





Druhú časť tvorili "len" 4 ložené "sypáky", ale vzhľadom na nulovú nákladnú dopravu v tomto úseku trate to bola veľká vzácnosť.
foto: Ceece





"Kocúr" prestavuje "sypáky" na druhú koľaj v žst. Myjava, kde boli odstavené aj niektoré mechanizmy.
foto: Lofofor





Odvezené - vybavené - zarobené, Rv odišlo z Myjavy.
foto: Ceece





Štvrtok ráno - výluka začala. Najviac atraktívnym pracovným vlakom bolo jednoznačne "prasiatko" 701.615 ŽSR so žeriavom EDK 300/5.
4. 6. 2020, Devánsky viadukt, foto: Ceece





Prasiatko doviezlo žeriav za Štefánikov tunel k zastávke Vrbovce, kde boli pripravené nové koľajové polia.
foto: Lofofor





Žeriav EDK 300/5 odchádza do tunela na pracovné miesto.
foto: Viliam Matuška





Exkluzívne zábery priamo z miesta činu: komplexná rekonštrukcia koľaje, súvislá výmena koľajníc, zváranie koľajníc.
foto: Viliam Matuška





Žeriav postupne odvážal staré a navážal nové koľajové polia do tunela. Úpravu štrkového lôžka vykonával cestný bager JCB 4cx a stroj PUŠL, ktorý nebol zaradený vo vlaku s ostatnými strojmi, ale prišiel na Myjavu osobitne.
foto: Viliam Matuška





Návestný domček v rekonštrukcii a upravené okolie pred Štefánikovým tunelom - vďaka partii zo Železničného múzea Stará Turá. To všetko doplnené o hlavných aktérov výluky.
foto: Lofofor





Presúvame sa na sobotu 6. 6. 2020 - nové polia sú položené, "prasiatko" tlačí žeriav späť na Myjavu.
foto: Lofofor





Sobotný "fajront" - MUVky odchádzajú po osobáku do Nového Mesta nad Váhom, PUŠL a ASP zostávajú na Myjave.
foto: Ceece





Posun so "sypákmi" na výluke a odvoz zoskupených starých koľajových polí zabezpečovalo "prasiatko". Na fotke odstavené v Novom Meste nad Váhom po vyložení polí.
foto: Ceece





Koľaj hotová, výluka končí, z Myjavy bude treba odviezť mechanizmy, služobné vozne, "sypáky". Opäť pôjde "velký vlak" po myjavskej štreke. Deň "D" padol na stredu 17. 6. 2020, na Myjavu vyráža tentokrát "kocúr" 742.643 ŽSR.
foto: Lofofor





Prechod "Rv-čka" cez žst. Poriadie.
foto: Lofofor





Nesmie chýbať póza so staničnou budovou na Myjave.
foto: Lofofor





Nasleduje posun s celým "cirkusom" - žeriav, služobné vozne, zváračka, "sypáky" a na koniec sa pridá ešte podbíjačka. foto: Ceece





Hotová zostava vyráža do Nového Mesta nad Váhom.
Myjavský viadukt, foto: Lofofor





Prechod cez stanicu Poriadie.
foto: Lofofor





Nezvyklý pohľad z rampy v stanici Vaďovce - osobný vlak čaká, kým do stanice vlezie "cirkus" od Starej Turej.
foto: Lofofor




text: Ceece, Lofofor
foto: Viliam Matuška, Lofofor, Ceece

Verzia pre tlač Pošli priateľovi
Komentáre
Zobrazenie:
Názory sa nemusia sa zhodovať s názorom redakcie. Redakcia za ne nepreberá zodpovednosť
lajos
Zaslaný: 11.08.2020 17:59  
Administrátor
Založený: 01.07.2009
Miesto:
Príspevkov: 13454
 Re: Výluka v Tuneli generála M. R. Štefánika
Vilo, Maťo, Jano - krásně nafocené a jako vždy moc hezky popsané. Obzvláště působivé je foto z vnitra vrcholového tunelu :emo37:
Díky za méně obvyklý a o to více zajímavý příspěvek :kvetinka: :papa:
Nikis182
Zaslaný: 16.08.2020 19:27  
Založený: 03.11.2011
Miesto: Holíč
Príspevkov: 4948
 Re: Výluka v Tuneli generála M. R. Štefánika
Pekne zdokumentované, takéto vlaky na Kopaniciach nie je vidieť často. :number one:
cermip
Zaslaný: 24.08.2020 17:12  
Založený: 14.12.2011
Miesto:
Príspevkov: 302
 Re: Výluka v Tuneli generála M. R. Štefánika
Pekna reportaz :number one:
cas


Alojza
prispejteFotkaStručneČlánok
spolupracujeme
KHT Zvolen

LTE Slovakia

Železniční magazín

SPDŽ Žilina

TRAINFOTO.eu

IHO.hu

klubmodryhorizont.sk
 
Spomienka na Pala
uzivateliaPoužívateľov online: 77 Používateľov v sekcii
Obrazom aj slovom: 3

Registrovaných: 0
Anonymných: 77

Viac ...