Domovská stránka Obrazom a slovom Aktuálne - stručne Fotogaléria
 
Pokročilé vyhľadávanie
 
RSS
Prihlásenie
Prihlasovacie meno: Heslo:
Obrazom aj slovom
Obrazom aj slovom > História a spomienky > Rozlúčka s traťou okolo nosickej priehrady

Rozlúčka s traťou okolo nosickej priehrady

 
Milí priatelia! Je to už nejaký piatok, čo som sa Vám týmto spôsobom prihovoril. Súkromný a pracovný život mi nedovolili bližšie sa venovať mojím koníčkom, no pri tejto príležitosti, keď zvoní umieračik krásnemu úseku trate, som sa rozhodol, že ten čas si už nájsť musím! Z môjho pohľadu najkrajší úsek trate č. 120 som navštívil hneď niekoľkokrát.

 











Začnem mojou úplne prvou návštevou:
Písal sa júl 2014, keď som prvýkrát navštívil tento krásny kraj pre pár fotiek železnice. Rýchlikom 601 som spolu s Krupom pricestoval do Púchova a osobákom do Milochova a netrpezlivo sme vyčkávali nejaký vlak. Mal som šťastie, pretože, ako vieme, na ďalší rok už bola žst. Púchov prepnutá na striedavinu. Tak pri tejto návšteve som si urobil prvé a zároveň posledné fotky jednosmerných strojov v tejto lokalite.






Netrvalo to tak dlho a už sme sa tešili z približujúcej sa zeleno – žltej siluety.


Bola to dvojička, na naše prekvapenie hneď 131 100 – 0, 100-bodový zásah






Šťastie pokračovalo postrkom v podobe 130 042 – 5





Mali sme šťastný deň. Na ďalšom vlaku bola vínovo červená bobina SŽDS 140 076 – 1





Bobina mala tak isto na postrku pomoc. Bol ňou skúter 121 068 – 1


Nasledujúca návšteva tohto krásneho kúta Slovenska bola 27.7. 2016, opäť s Krupom a opäť rannou 601 a osobákom do Milochova. Tentokrát sme nezostali iba na peróne zastávky Milochov, ale prešli sme sa kúsok za zastávku smer Nosice zast. Jednosmernú trakciu sme si samozrejme už nevyfotili, ale zase sme si spravili zopár záberov, ktoré už minulosťou sú a niektoré ešte len budú.






Na prvom vlaku, ktorý nám vošiel pred objektív, bol Hugo s expresom do Prahy, ktorý je už taktiež minulosťou. Hugo prišiel o svoj retro kabát a expresy jazdia už len po Púchov





Z opačného smeru expres z Prahy do Žiliny v čele s 380 007





Prišiel rad aj na nákladné vlaky, no tentokrát už žiadna jednosmerka, ale „len“ 363 102 s ucelenkou uhlákov smer Púchov





Nasledoval ďalší peší presun, smer Púchov pre zmenu fleku. Poslednou fotkou z tohto dňa, ktorú Vám ukážem, bol nákladný vlak s ďalšími uhlákmi smer Žilina, v čele 363 096


Prešli 4 dlhé roky. Vlaky cez Nosice jazdili pravidelne, bez môjho detailnejšieho povšimnutia, až kým neprišiel tento rok... Stále som moju návštevu odkladal a odkladal, čas išiel ako voda a ani som sa nenazdal a prišiel ten rok, kedy sa začal krátiť čas týmto sympatickým, dlhým oblúkom v krásne zvlnenej krajine na brehu nosickej priehrady. Preto slovo dalo slovo, opäť som zavolal kamarátovi Krupovi, ktorý sa mojej ponuke potešil. Vymenili sme R 601 za pohodlie auta aj kvôli lepším presunom a už sme iba čakali, čo nás v tento deň postretne






Prvé kroky nás zaviedli na zastávku Milochov, kde sme si chceli spraviť momentku aj s budovou stanice. Prešlo len pár sekúnd a už sa blížil prvý vlak. Náklad, v čele ktorého stálo opäť ako minule eso 363 102, tentokrát v tmavomodrom kabáte, ktoré majú viaceré skôr rekonštruované loko. 363 ZSSK Cargo na dvojčlenné radenie





Nasledoval presun ďalej za zástavku a ja som zaujal miesto na známom fleku. Vyschnutý strom je tiež vo fáze posledného ťaženia, ale svoj účel stále splnil. Mihlo sa len zopár okamihov a už sa blížila ucelenka wapiek v čele ktorej stála 363 093





Na strome sa mi páčilo veľmi, tak som si tam ešte pobudol a počkal si ďalšie vlaky. IC 44 s vectronom 383 104





... A do tretice 350 014 v novom farebnom prevedení





Prišiel čas, keď mi moje telo miernou bolesťou v kolennej oblasti naznačilo, že je čas opustiť strom. Tak sme sa presunuli bližšie ku zastávke Nosice, kde sme skúsili šťastie a to sme naozaj mali. Už z diaľky bolo počuť krásny zvuk, ktorý nám prezrádzal, že sa blíži niečo zaujímavé. Mali sme šťastie, tentokrát na spoločnosť TSS Grade a jej dvojicu kocúrov radu 742. V čele vlaku 742 644





Poslednou fotkou dňa a zároveň zlatým klincom dňa bola gorilka 001 v peknom podvečernom svetle s vlakom R 608


Gorila 001 mala byť poslednou fotkou na starom úseku trate, ktorú som vyfotil. Avšak ako to už býva, s blížiacim sa koncom mi to jednoducho nedalo a s Krupom sme do štvrtice naplánovali ešte jednu rozlúčku s týmto kúskom raja.


V sobotu ráno 12.9. 2020 sme naskákali do auta pripravení vyfotiť všetko, čo sa na koľaji pohne.






V tento deň sa jazdilo už iba po jednej koľaji, tak sme sa tomu museli prispôsobiť. Túto skutočnosť mi prezradil až vlak R 602 s vectronom 383 101 v úseku medzi zastávkami Milochov – Nosice





Moje hlavné prípravy, úsilie a záhradnícke zručnosti na tomto mieste som smeroval hlavne na vlak R 603 s vectronom 383 106





603-ka prešla a tak sme sa mohli presunúť do Milochova, spraviť foto na zastávke aj z iného uhla. Fotografov bolo na zastávke viac ako dosť a už sa nám pred nedočkavé fotoaparáty blíži náklad v čele s 363 141. Za zmienku stojí aj jabloň naľavo. Nepohŕdli sme a jabĺčka sme ochutnali, boli naozaj výborné, sladučké a šťavnaté





Keďže nízke slniečko v kombinácii s horami a jazdou po jednej koľaji už veľa miest neponúklo, tak sme sa presunuli na posledné miesto, kde som sa s týmto úsekom trate definitívne rozlúčil... Prvým potešením bola dvojica 363.5 ČDC





Najväčší slovenský nákladný dopravca sa tiež nenechal zahanbiť a poslal svoju dvojicu 363. V čele 363 103





A na záver R 608, tentokrát už s vectronom 383 105. A to bol môj definitívny koniec v tomto nádhernom úseku.


Na záver mi dovoľte zopár slov.
V reporte som vynechal jednu návštevu, a to konkrétne deň, keď sa Púchov prepínal. Tomuto dňu bol venovaný extra report.
Nový styk trakčných prúdových sústav v Púchove

Chcem sa aj poďakovať všetkým, ktorých som spoznal práve na týchto miestach. Hlavne moje slová vďaky smerujem k Radovi, ktorý ma tu zoznámil s úžasným človekom, s Palim, ktorý ma tu začal po bližšom aj širšom okolí sprevádzať a predstavovať mi krásy tohto kraja. Palimu smeruje ako vždy veľké ďakujem. Tak isto moje ďakujem patrí aj Dominikovi, ktorý mi vždy rád robil spoločnosť a strávil tu so mnou peknú porciu hodín a mám tu s ním veľa zážitkov a spomienok. Dovidenia pri koľajniciach priatelia.


autor: Filip (kvixo) Chalupa


Redakcia dopĺňa, že počnúc dnešným dňom sa prevádzka na už starom úseku trate Púchov - Považská Bystrica zastavila a začínajú demontážne práce. Cestujúci sa vlakom môžu odviezť už len po novom úseku trate.

Verzia pre tlač Pošli priateľovi
Komentáre
Zobrazenie:
Názory sa nemusia sa zhodovať s názorom redakcie. Redakcia za ne nepreberá zodpovednosť
Luko3105
Zaslaný: 17.09.2020 14:52  
Spolupracovník
Založený: 23.04.2012
Miesto: Podhájska
Príspevkov: 16939
 Re: Rozlúčka s traťou okolo nosickej priehrady
pekná spomienka so super fotkami :emo37:
lajos
Zaslaný: 17.09.2020 15:44  
Administrátor
Založený: 01.07.2009
Miesto:
Príspevkov: 13456
 Re: Rozlúčka s traťou okolo nosickej priehrady
Filipe, samozřejmě palec nahoru a pořádně vysoko !
:number one:
V sobotu nás tam bylo více. Některým vlakům by slušel fotomrak, když zrovna jely v protisměru, anebo když jely ve stínu lesa a v pozadí sluníčko tvrdě osvětlovalo okolní krajinu a záblesky vodní hladiny, kterou se tak nějak dařilo dostat skrze husté koruny stromů a náletových keřů do objektivu.
A ta jablíčka od peronu - dovolím si upřesnit: byla sladkokyselá, šťavnatá a křupavá. U mne značka ideál. Poslední dovezené jsem obřadně spořádal ve středu, právě v čase prvních jízd skrze nový tunel. A protože se tam kamarád vrátil, jako správný pachatel na místo činu, tak mi jich ještě pár dovezl. No, nebude mi smutno jen po těch jablíčkách z Milochova :čo už: :angel:
Trakia
Zaslaný: 17.09.2020 20:18  
Založený: 24.11.2015
Miesto:
Príspevkov: 97
 Re: Rozlúčka s traťou okolo nosickej priehrady
Perfektní fotky.
Já jsem v Milochově taky jednou fotil a to tuší v roku 2002.
Je to škoda,ale pokrok se asi zastavit nedá.
Taky odhaduji,že tam zřejmě autoblok "šel do kytek",tak jako bohužel na jiných úsecích koridoru na Slovensku.
K těm fotkám ještě takovou poznámku,že bych uvítal trochu lepší popisy. Například nemáš u Ex do prahy s gorilou číslo vlaku,nebo u dvojce spřažených lokomotiv nemáš inventární číslo druhého stroje,dále v případě třetí návštěvy nemáš datum,jen z článku tuším,že šlo o letošní rok. Neber tu kritiku ve zlém,ale mám za to,že by ty popisy aspoň nějaké základní údaje mohly obsahovat.
kvixo
Zaslaný: 18.09.2020 7:54  
Založený: 01.04.2014
Miesto: Leopoldov
Príspevkov: 8953
 Re: Rozlúčka s traťou okolo nosickej priehrady
Chlapci ďakujem za odozvu,
Hej, čísla expresov a vlakov ako takých si moc neznačím, nieje to pre mňa zásadná informácia, a čo sa týka lokomotívy číslo, to som nestihol zachytiť to má naozaj mrzelo, ale ďakujem za povšimnutie a prajem pekný deň :papa:
Kruppo362
Zaslaný: 19.09.2020 0:40  
Založený: 11.08.2013
Miesto: Trnava
Príspevkov: 9578
 Re: Rozlúčka s traťou okolo nosickej priehrady
Filip, naozaj perfektný článok :number one: . Vidím že si si na tom dal veľmi záležať. Nemáš za čo, veľmi mi bolo potešením s tebou fotiť tento úsek trate. Som rád za takého skvelého parťáka ako si ty.
Vladino
Zaslaný: 19.09.2020 19:54  
Založený: 07.01.2013
Miesto: Nitra
Príspevkov: 87
 Re: Rozlúčka s traťou okolo nosickej priehrady
:klanacka:
cas


Dobromila
prispejteFotkaStručneČlánok
spolupracujeme
KHT Zvolen

LTE Slovakia

Železniční magazín

SPDŽ Žilina

TRAINFOTO.eu

IHO.hu

klubmodryhorizont.sk
 
Spomienka na Pala
uzivateliaPoužívateľov online: 106 Používateľov v sekcii
Obrazom aj slovom: 4

Registrovaných: 0
Anonymných: 106

Viac ...