Domovská stránka Obrazom a slovom Aktuálne - stručne Fotogaléria
 
Pokročilé vyhľadávanie
 
RSS
Prihlásenie
Prihlasovacie meno: Heslo:
Obrazom aj slovom
Obrazom aj slovom > Ručne - stručne > Minister dopravy spustil modernizáciu severného ťahu

Minister dopravy spustil modernizáciu severného ťahu

 
Po dôležitých míľnikoch na modernizácii trate Púchov – Považská Bystrica a úspešnom podpise zmluvy na modernizáciu trate Devínska Nová Ves – štátna hranica SR/ČR sa dnes za účasti ministra dopravy a výstavby, Andreja Doležala, uskutočnilo na železničnej stanici vo Svite slávnostné poklepanie základného kameňa na modernizácii trate Poprad – Lučivná. Ide o prvú etapu plánovanej modernizácie úseku Liptovský Mikuláš – Poprad Tatry v rámci železničnej trate Žilina – Košice.

 










„Železničná trať medzi Bratislavou a Žilinou je už takmer kompletne zmodernizovaná. Teraz prichádzajú na rad úseky od Žiliny do Košíc. Podtatranská časť, ktorá sa dnes začína modernizovať, je prvou lastovičkou, ktorá prináša toľko očakávané zmeny na železnici smerom na východ. Občania budú môcť cestovať opäť o niečo pohodlnejšie a rýchlejšie,” povedal Andrej Doležal, minister dopravy a výstavby SR.

Účelom stavby je modernizovať technickú infraštruktúru trate pre dosiahnutie požadovaných parametrov v zmysle legislatívy Európskej únie. Po vybudovaní systému GSM-R, systému ETCS a pracoviska centrálneho riadenia dopravy v Poprade v rámci nasledujúcich projektov, bude možné na predmetnom úseku v dĺžke 12,879 km (12,700 km po modernizácii) jazdiť rýchlosťou 160 km/h. Úsek je súčasťou hlavného európskeho železničného koridoru Rýn – Dunaj. Práce naplánované na dvadsaťpäť mesiacov sa budú financovať s využitím peňazí Európskej únie cez komunitárny program Nástroj na prepájanie Európy (CEF), ktorý je riadený priamo Európskou komisiou.

„Som veľmi rád, že vybudovaním modernej železničnej trate sa zvýši komfort a plynulosť jazdy a tým sa v konečnom dôsledku znížia negatívne účinky dopravy na okolité prostredie, ktoré budú eliminované aj ďalšími technickými opatreniami. Týmto by som chcel poprosiť obyvateľov dotknutých oblastí, aby strpeli a vydržali toto náročné obdobie, ktoré o 2 roky prinesie skvalitnenie dopravy v regióne,“ uviedol generálny riaditeľ ŽSR Miloslav Havrila.





IC 521 prechádza úsekom Štrba - Štrba zastávka. Autor: Augustus



Filip Hlubocký, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ národného dopravcu, ZSSK: „Severná vlaková trať je tou, ktorá zabezpečila rozvoj mnohým mestám Slovenska a je našou povinnosťou a záväzkom voči životnému prostrediu nedovoliť, aby jej význam upadol dokončením diaľnice do Košíc. Naprojektovať, postaviť a skolaudovať nové, či rýchlejšie koľaje nie je záležitosťou roka, ani dvoch, preto musí rekonštrukcia koľají napredovať minimálne takou istou rýchlosťou ako stavba diaľnic, či modernizácia nášho vozového parku. Na tejto trati už dnes jazdia vlaky stavané na rýchlosť minimálne 160 km/h a bolo by veľmi neefektívne nepracovať na ich plnom využití až po Košice. Dnes kolegovia zo ŽSR otvárajú stavbu v Lučivnej, verím, že už v prvej polovici nového roka ma pozvú na otváračku stavby na modernizácii úseku Devínska Nová Ves – štátna hranica. Držím ŽSR, i stavbárom palce, nech sa trať postaví a odovzdá bezpečne a načas, pre radosť našich cestujúcich a každého, kto po tejto trati bude cestovať, či prepravovať tovar.“

Modernizáciou trate sa dosiahne nová úroveň technickej vybavenosti a použiteľnosti zabudovaním najmodernejších a najprogresívnejších prvkov a tým skvalitnenie a zlepšenie jej technických parametrov ako celku. Stavba je rozdelená na úseky Poprad – Svit, Svit – Štrba a jej súčasťou bude aj modernizácia železničnej stanice vo Svite.


Informácie o modernizácii:

Dĺžka celého predmetného úseku Poprad – Lučivná v súčasnej pôvodnej trase je 12,868 km. V navrhovanej trase bude mať úsek celkovú dĺžku 12,700 km, z toho cca 2,5 km trate bude na novom telese. V rámci modernizácie sa vybuduje a zrekonštruuje sedem železničných mostov. Vybudujú sa dva nové podchody pre cestujúcich. V celom modernizovanom úseku sa zrušia existujúce železničné priecestia. V miestach s obytnou zástavbou, teda v Poprade, Svite a Lučivnej, budú pozdĺž trate vybudované protihlukové steny. Modernizovaná bude zabezpečovacia a oznamovacia technika, trakčné vedenie a tiež ostatná súvisiaca infraštruktúra spolu s dotknutými inžinierskymi sieťami. V úseku Poprad – Svit bude vybudované obojsmerné traťové zabezpečovacie zariadenie. Celkové náklady na realizáciu projektu dosiahli 97 482 977,95 €, z toho 77 619 966 € pochádza zo zdrojov EÚ. Najvýznamnejšou časťou stavby je rekonštrukcia koľajovej časti stanice Svit a preložka trate v mieste zastávky Lučivná. Nástupištia v stanici a zastávke budú mať výšku 550 mm nad temenom koľajnice a budú s bezkolíznym – mimoúrovňovým prístupom cestujúcich a s úpravou všetkých komunikácií pre chodcov v priestoroch staníc a zastávok pre osoby s obmedzenou schopnosťou pohybu.





Zdroj: tlačová správa ŽSR

Verzia pre tlač Pošli priateľovi
Komentáre
Zobrazenie:
Názory sa nemusia sa zhodovať s názorom redakcie. Redakcia za ne nepreberá zodpovednosť
ali.t
Zaslaný: 20.09.2020 10:30  
Založený: 30.05.2010
Miesto:
Príspevkov: 73
 Re: Minister dopravy spustil modernizáciu severného ťahu
TSS Grade, a.s., to je záruka kvality! Stačí sa pozrieť na Dúbravsko-karloveskú radiálu a človek hneď vie, že 25 mesiacov je iba selankou...
cas


Alojza
prispejteFotkaStručneČlánok
spolupracujeme
KHT Zvolen

LTE Slovakia

Železniční magazín

SPDŽ Žilina

TRAINFOTO.eu

IHO.hu

klubmodryhorizont.sk
 
Spomienka na Pala
uzivateliaPoužívateľov online: 67 Používateľov v sekcii
Obrazom aj slovom: 2

Registrovaných: 0
Anonymných: 67

Viac ...