Obrazom aj slovom > Z tratí ŽSR a SŽDC > ORIENT EXPRESS opäť na Slovensku.
ORIENT EXPRESS opäť na Slovensku.

ORIENT EXPRESS si už od svojej prvej cesty v roku 1883 z Paríža do Istanbulu podmanil svojim čarom každého , kto týmto vlakom cestoval.ORIENT EXPRESSom cestovali šľachtici, kráľovské rodiny, slávny herci , spisovatelia a mnoho iných osobností.V dnešnej modernej dobe , keď sa kladie dôraz na cestovnú rýchlosť a pohodlie sa stáva ORIENT EXPRESS oveľa atraktívnejší ako kedykoľvek predtým.Vstupom na palubu ORIENT EXPRESU vstúpite do sveta luxusu a komfortu na koľajniciach.
V stredu sa rozhodlo , že ORIENT EXPRESS povezie po našom území gorilka 350.018.Aby pôsobila v čele vlaku elegantne a čisto tak ako celá súprava ORIENT EXPRESU , bola ešte v noci zo stredy na štvrtok vyslaná na obrat 3047 / 701 / 704 do Žiliny , kde sa počas prestávky medzi vlakmi R701 / R704 podrobujú bratislavské rušne očistnej kúre.Ako vidieť na priložených fotografiách rušeň personál depa Žilina si dal na vzhľade záležať a veru ostáva želaním, keby boli všetky naše rušne takéto....



My Vám ponúkame v krátkej fotoreportáži dnešný prejazd ORIENT EXPRESSU cez naše územie .ORIENT EXPRESS pri svojej ceste z Benátok do Krakova vstúpil na naše územie v Bratislave Petržalke ako vlak č. 13612 OBB / 30089 ŽSR. Počas pobytu v žst. Bratislava Petržalka prišlo k preprahu rakúskeho taurusu radu 1116 za gorilu 350.018.


Preprah rušňov v žst. Bratislava Petržalka dňa 10.7.2009
Po krátkom pobyte pokračoval vlak do žst. Bratislava Nové Mesto , kde bola súprava počas hodinového pobytu doplnená zásobami vody.


Súprava ORIENT EXPRESU počas pobytu v žst.Bratislava Nové Mesto
Presne podľa cestovného poriadku o 4.50 hod ráno ORIENT EXPRESS pokračoval z Bratislavy ako v roku 2008 bez zastávky až do žst. Žilina zriaďovacia stanica kde prišlo k výmene Bratislavskej rušňovej čaty za Žilinskú.

prechod cez žst Trnava

ORIENT EXPRESS o 5.34 hod vchádza do žst.Leopoldov


Krátko po siedmej hodine rannej prechádza Orient Express okolo obce Predmier



Orient Express míňa Hričovskú nádrž krátko pred príjazdom do Žiliny.



Orient Express predbiehaný vlakom IC 501 v čele s 362.002
Krátko pred ôsmou hodinou rannou sa vydal ORIENT EXPRES cez Budatínsku spojku, rozostavaným „koridorom“ do Čadce, kde bol počas pobytu ORIENT EXPRESU zavesený postrku v podobe rušňa 162.002 pre posledný najťažší úsek trate do Skalitého. Práve úsek Čadca – Skalité bol pre fanúšikov veľmi pútavý, nakoľko tu jazda „sólo“ gorily na čele vlaku bola po prvý krát (minulý rok išla s príprahom).


Žst.SKALITÉ – Pre našu gorilu 350.018 a postrk 162.002 tu bezproblémová „práca“ končí, predáva sa štafeta poľskému rušňu PKP ET 41-151. Po zájdení na súpravu sa poľskí rušňovodiči zdravia s protiidúcim nákladným vlakom zo Zwardone, ktorý viezla dvojička ET 41-090 a chystajú sa na prvé metre jazdy. No, nikto veru netušil, že to bude naozaj len niekoľko desiatok metrov, nakoľko dochádza k neschopnosti sekcie „B“ vlakového rušňa s následným „vyhodením“ napájacej stanice. Bolo jasné, že rušeň nie je služby schopný a tak bol vlak stiahnutý späť do stanice a vykonaný preprah za dvojičku ET 41-090 z nákladného vlaku, ktorý sme už spomínali. Otázka je, čo by sa dialo, ak by neprišiel tesne pred Orient Expresom...Ale čo už, aj takéto veci sa stávajú, aj keď u „Orientu“ to naozaj veľmi mrzí ! Po mimoriadnom preprahu rušňov sa teda vlak konečne bez problémov vydáva na ďalšiu časť cesty do Poľska. Naše mašinky čakali v Skalitom na príjazd R 335, na ktorého konci sa 162.002 presunula do Čadce a 350.018 do Žiliny.




Aktéri (plánovaní) preprahu Orient Expresu v Žst. Skalité




Prichádzajúci nákladný vlak s ufúľaným rušňom ET41-090. Avšak ťahal a to bolo to podstatné.







ET41.090 vchádza do stanice Sol kde sa križuje s protiidúcim osobným vlakom smerujúcim do Zwardona


162.002 + 350.018, záves Zr Skalnica, Skalité zastávka
Z nedele na pondelok máme ešte možnosť stretnúť ORIENT EXPRESS na Slovensku pri návrate z Krakova do Viedne v týchto rámcových časoch:
Zwardoň PKP odchod 23.40 h,
Skalité 23.49 - 0.10 h (preprah),
Žilina zr.st. 01.04 - 04.35 h, (plnenie vodou na koľaji 5c),
Trenčín 05.42 - 06.18 h,
Bratislava-Petržalka 08.05 - 08.50 h (preprah),
Kittsee ÖBB príchod 08.55 h.
Pri jazde v úseku od žst. Žilina zr.st. po žst. Trenčín je v prípade skráteného pobytu /z dôvodu plnenia vodou/ predpoklad jazdy ORIENT EXPRESSU s náskokom oproti plánovaným jazdným dobám.Zo žst. Trenčín by mal byť odchod o 6.18 hod dodržaný!
Týmto chceme z pohľadu fanúšikov poďakovať za naozaj dôstojnú reprezentáciu našich železníc, hlavne dievčatám zo žilinského depa, ktoré gorilu 350.018 vyčistili naozaj poctivo ! Ešte raz teda všetkým - ĎAKUJEME ! Text a foto : Taurus, Palo, Peter Vlček, Johnz
Spracoval :

Komentáre
Názory sa nemusia sa zhodovať s názorom redakcie. Redakcia za ne nepreberá zodpovednosť
eminem | Zaslaný: 10.07.2009 23:38
Upravený: 10.07.2009 23:45
|
Spolupracovník ![]() ![]() Založený: 02.07.2009 Miesto: Trnava Príspevkov: 14321 |
![]() no neviem ako sú na tom platovo polskí rušnovodiči ale je vidieť že ten žilinský to má skutočne na saláme v pomarančovom tričku
![]() ten poliak sa v tej dvojičke tak vybielil, vykošelil a vykravatil že to ani tá modrá dvojička nevydržala, v každom prípade ten poliak v ufúľanej dvojičke vyzerá komicky p.s. predpokladám že tá cica na čele gorilky nosí stopercentne tangáče dúfam že aj ja vysielam dostatočne silné erotogénne signály ked vystrčím brucho spod trička, hádam si ma nejaká plej-mej fšimne aj tak som rád že to naša gorilka vydržala!!! a ozaj aká bola rýchlosť???????minulý rok to malo osemdesiatku(na 120 trati) |
XxXcompany | Zaslaný: 11.07.2009 0:52
|
![]() ![]() Založený: 01.07.2009 Miesto: Príspevkov: 13372 |
![]() Výborné a dúfam ,že o HDV350 sa bude takto starať bežne
![]() |
MATOT | Zaslaný: 11.07.2009 11:24
|
![]() ![]() Založený: 01.07.2009 Miesto: Považská Bystrica Príspevkov: 1073 |
![]() No veru fakt pekná reportaž.Hlavne ta fotka spoza tej Hričovskej nadrže je perfektná !
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Anonym | Zaslaný: 11.07.2009 16:39
|
![]() to fest akcne ako to ta polska dvojicna nevidrzala a ako sa nato Skalicania urbavali
![]() |
|
Anonym | Zaslaný: 12.07.2009 11:38
|
![]() ked je niekde napisane PKP Cargo nevesti to nic dobre
![]() |
|
Anonym | Zaslaný: 12.07.2009 13:54
|
![]() eminem: niekde som cital ze max. rychlost je 100Km/H
|
|
|
johny_pal | Zaslaný: 13.07.2009 11:41
|
![]() ![]() Založený: 07.07.2009 Miesto: Turzovka, Skalica Príspevkov: 215 |
![]() 350-ky sú dobré stroje,,, myslím, že aj to Skalité by vyšlapali samé bez príprahu... No v každom prípade je to lepšie zloženie ako minulý rok 3 rušne...
Inak zaujímavá a pekná reportáž... a najzaujímavejšie preprahy rušňov, bo každú chvíľku tiahne pílku iný rušeň...teda každým územím... |
vychodniar | Zaslaný: 23.07.2009 21:11
|
![]() ![]() Založený: 17.07.2009 Miesto: Michalovce Príspevkov: 21 |
![]() Super reportáž, a tak ako 350 018 by mali vyzerať všetky 350-ky.Klobúk dole.
|