Domovská stránka Obrazom a slovom Aktuálne - stručne Fotogaléria
 
Pokročilé vyhľadávanie
 
RSS
Prihlásenie
Prihlasovacie meno: Heslo:
Obrazom aj slovom
Obrazom aj slovom > Ručne - stručne > ZSSK po takmer 9 rokoch opäť jazdí na linke Bratislava – Komárno

ZSSK po takmer 9 rokoch opäť jazdí na linke Bratislava – Komárno

 
Na linke Bratislava – Dunajská Streda – Komárno (trať 131) od dnes po takmer 9 rokoch opäť jazdí Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK). Pri tejto príležitosti sa dnes (nedeľa 13. 12. 2020) konal tlačový brífing na železničnej stanici v Komárne. Národný dopravca v prvý deň prevádzky na tejto trati vypravil jeden z prvých vlakov za účasti Jaroslava Kmeťa, štátneho tajomníka SR, Bélu Keszegha, primátora Komárna, Karola Martinčeka, podpredsedu predstavenstva a riaditeľa úseku obchodu ZSSK, a slovenskej herečky Évy „Vice“ Kerekes. Do vlaku po ceste pristúpili primátor Dunajskej Stredy Zoltán Hájos aj primátor Veľkého Medera Gergő Holényi a vo vlaku sa viedli príjemné rozhovory.

 










ZSSK v spolupráci s rakúskymi Österreichische Bundesbahnen (ÖBB) bude trať obsluhovať minimálne dva roky, ide o prechodné obdobie, počas ktorého Ministerstvo dopravy a výstavy SR (MDV SR) zrealizuje na túto liberalizovanú trať novú súťaž, z ktorej vzíde víťaz na ďalších 10 rokov.

„Teším sa z našej novej vlakovej trasy aj z nášho partnera, ktorého vlakom oddnes budeme na Slovensku ukazovať aj niečo viac ako len Petržalku a Záhorie. Chcem sa pri tejto príležitosti poďakovať predchádzajúcemu prevádzkovateľovi – spoločnosti RegioJet za ich prácu na rozvoji vlakovej dopravy v tomto regióne. Všetkým cestujúcim vo vlaku i na cestách prajem vždy šťastnú cestu, no motoristov v tejto oblasti zvlášť prosím, aby pri prejazde koľajníc mali vždy oči na stopkách,” uviedol Hlubocký.

V úseku Komárno – Bratislava Odb. Letisko sa nachádza veľký počet železničných priecestí – celkovo ich je 51, pričom iba 8 z nich je vybavených závorami a 17 svetelným zariadením.

Od nového cestovného poriadku 2020/2021 (13. 12. 2020) premáva na linke 59 vlakov. V pracovných dňoch je v čase dopravnej špičky medzi Bratislavou a Komárnom 60-minútový takt (základný interval: 2-hodinový takt), v úseku Bratislava – Dunajská Streda 30-minútový takt (základný interval: 1-hodinový takt) a v úseku Bratislava – Kvetoslavov 20-minútový takt.






Národný dopravca vypravil jeden z prvých vlakov na linke Bratislava – Komárno




„Novému, dočasnému dopravcovi veľmi držím palce a rád by som za ministerstvo sľúbil, že urobíme všetko preto, aby sme túto, z pohľadu počtu cestujúcich, slovenskú top trať ďalej vylepšovali. Napríklad aj rekonštrukciou nástupíšť či vypísaním novej, dobre pripravenej súťaže na desaťročnú prevádzku osobných vlakov,“ povedal Kmeť.

Na linke Bratislava – Dunajská Streda – Komárno (max. rýchlosť: 80 km/h) budú jazdiť tieto vozidlá:
• HKV 2016 (ÖBB) + 2x osobný vozeň Bdteer (ZSSK) + 2x vložený vozeň Bmpz-I (ÖBB) + riadiaci vozeň Bmpz-s (ÖBB) – celková prepravná kapacita súpravy: 372 miest na sedenie
• dieselmotorové jednotky 840 (ZSSK) – celková prepravná kapacita jednotky: 110 miest na sedenie
• HKV 754 (ZSSK) + 2x osobný vozeň Bdteer (ZSSK) + 2x osobný vozeň Bdtmeer (ZSSK) – celková prepravná kapacita: 364 miest na sedenie

Vozne Bdteer sú vozne s klimatizáciou, vákuovým WC a možnosťou prepravy bicyklov. Vozne BmpzI a Bmpz-s sú bez klimatizácie, majú viacúčelový veľkopriestorový oddiel na prepravu bicyklov a osôb s obmedzenou možnosťou pohybu. Dieselmotorové jednotky 840 sú nízkopodlažné vozidlá s klimatizáciou, vákuovým WC a možnosťou prepravy osôb s obmedzenou možnosťou pohybu. Vozeň Bdtmeer je rekonštruovaný vozeň bez klimatizácie. Približne 60 – 70 % radených kapacít bude klimatizovaných a moderných, bez klimatizácie sú len vozne Bmpz-I a Bmpz-s (ÖBB) a Bdtmeer (ZSSK).

„Sme radi, že v úzkej spolupráci s naším partnerom ZSSK sa nám podarilo presvedčiť ministerstvo dopravy našou kvalitou, cenou a službami. Je to po prvýkrát, kedy ÖBB budú ponúkať svoje služby v zahraničí ako súčasť zmluvy o dopravných službách vo verejnom záujme,“ uviedla Michaela Huber, členka predstavenstva spoločnosti ÖBB Personenverkehrs AG.





Tlačový brífing pri jednom z prvých vlakov na linke BA – KN. Zľava Béla Keszegh, Jaroslav Kmeť, Karol Martinček, Éva „Vica“ Kerekes




Na trati 131, ktorá je vedená v rámci ZoDSVZ, platí štandardné cestovné ZSSK (vrátane bezplatnej prepravy) podľa Prepravného poriadku ZSSK. Okrem toho na trati platia aj medzinárodné cestovné lístky, ktoré doterajší dopravca nepredával ani neuznával. Pre cestujúcich z Dunajskej Stredy do Viedne ZSSK navyše rozšírila ponuku REGIONAL WIEN TICKET a REGIONAL WIEN TICKET Z100 aj na reláciu Dunajská Streda – Viedeň v cene:
• EUROPA REGIONAL WIEN TICKET: 19 € celé cestovné, 9,50 € polovičné cestovné
• EUROPA REGIONAL WIEN TICKET Z100: 24,80 € celé cestovné, 12,40 € polovičné cestovné

Samozrejme, rovnako ako všade na Slovensku, tak aj na tejto linke platí ponuka REGIONAL, ktorá je určená do vzdialenosti maximálne 60 km (platí pre vlaky kategórie Os a REX), vďaka čomu cestujúci ušetria na cestovnom.






ZSSK sa rozhodla zaviesť SUPERGARANCIU ZSSK na linke Bratislava – Dunajská Streda – Komárno a cestujúcim za meškanie od 60 a viac minút v ich cieľovej stanici garantuje odškodnenie až do výšky 100 % zaplateného cestovného. Vrátenie cestovného sa vzťahuje na takmer všetky meškania, výnimkami sú smrť v koľajisku a nehoda na priecestí.

Ak vlak v dotknutom úseku mešká do cieľovej stanice cestujúceho 60 a viac minút, cestujúci má nárok na odškodnenie:
• pri meškaní 60 – 119 minút vo výške 50 % zo zaplateného cestovného prislúchajúceho na daný vlak a úsek,
• pri meškaní 120 a viac minút vo výške 100 % zaplateného cestovného prislúchajúceho na daný vlak a úsek.






Karol Martinček, podpredseda predstavenstva ZSSK v príjemnom rozhovore s Jaroslavom Kmeťom, štátnym tajomníkom SR a Bélom Keszeghom, primatorom Komárna




K zlepšeniu pomerov na trati prispieva aj predlžovanie nástupíšť, ku ktorému pristúpil manažér infraštruktúry, Železnice Slovenskej republiky. Prvou lastovičkou je nástupište v Kvetoslavove, ktoré bolo na začiatku decembra predĺžené z pôvodných 120 m na 150 m. Vďaka predĺženému nástupišťu boli po úprave existujúceho chodníka vytvorené nový prístup a šikmá rampa na nástupište, čo umožní aj imobilným cestujúcim ľahší prístup k vlaku. Predĺženie nástupíšť je dôležité z pohľadu radenia vlakov, kedy môžeme „poskladať“ dlhšiu súpravu, a tým odviezť viac cestujúcich.

Vo vlakoch na trati Bratislava – Dunajská Streda – Komárno je použitá kombinácia slovenskomaďarských hlásení. Pre ZSSK narozprávala v maďarčine názvy staníc a upozornenia pre cestujúcich známa herečka Éva „Vica“ Kerekes. Na tomto linku nájdete jej videopozdrav cestujúcim.

Podrobnosti o linke Bratislava – Dunajská Streda – Komárno sa dozviete tu:
blog generálneho riaditeľa ZSSK
tlačová správa ZSSK (november 2020)
informácia ZSSK (december 2020), že vo vlakoch na tejto linke bude znieť hlas známej herečky Évy „Vice“ Kerekes
cestovný poriadok 2020/2021 platný od 13. decembra 2020


Zdroj: tlačová správa ZSSK, a.s.

Verzia pre tlač Pošli priateľovi
Komentáre
Zobrazenie:
Názory sa nemusia sa zhodovať s názorom redakcie. Redakcia za ne nepreberá zodpovednosť
XxXcompany
Zaslaný: 22.12.2020 18:38  
Založený: 01.07.2009
Miesto:
Príspevkov: 13370
 Re: ZSSK po takmer 9 rokoch opäť jazdí na linke Bratislav...
Nepáči sa mi to, nepáči sa mi nespravodlivé konanie Slovenska a preferovanie monopolného postavenia jednej firmy. Mala byť riadna verejná súťaž, do ktorej by sa mohol zapojiť hocikto a s riadnymi férovými podmienkami, ktoré by mohol vyhrať každý kvalitný dopravca. Najlepšia ponuka mala vyhrať a najlepšie podmienky a to nielen na tejto, ale na každej jednej trati. Ale toho sa tu nedočkáme...
cermip
Zaslaný: 30.12.2020 14:21  
Založený: 14.12.2011
Miesto:
Príspevkov: 341
 Re: ZSSK po takmer 9 rokoch opäť jazdí na linke Bratislav...
Suhlasim s Vasim tvrdeniami. Ale to by museli pani ministrski uradnici vypisat vcas poriadny tender s realnymi poziadavkami (napr.pozadovali poschodove vozne). Na portaloch sme.sk a zdopravy.cz boli k tendru na tejto trati celkom kvalitne clanky a najma dobra diskusia. Na sme.sk prispeval do diskusie velmi fundovane jeden pan pod nickom b.pityo, ktory pracoval u ZSSK ako rusnovodic. Odporucam precitat.
:number one:
cas


Bonifác
prispejteFotkaStručneČlánok
spolupracujeme
KHT Zvolen

LTE Slovakia

Železniční magazín

SPDŽ Žilina

TRAINFOTO.eu

IHO.hu

klubmodryhorizont.sk
 
Spomienka na Pala
uzivateliaPoužívateľov online: 154 Používateľov v sekcii
Obrazom aj slovom: 3

Registrovaných: 0
Anonymných: 154

Viac ...