Domovská stránka Obrazom a slovom Aktuálne - stručne Fotogaléria
 
Pokročilé vyhľadávanie
 
RSS
Prihlásenie
Prihlasovacie meno: Heslo:
Obrazom aj slovom
Obrazom aj slovom > Ručne - stručne > Všetkých 21 ''zvolenských'' DMJ už jazdí pre ZSSK

Všetkých 21 ''zvolenských'' DMJ už jazdí pre ZSSK

 
- Na tratiach Prievidza – Horná Štubňa, Horná Štubňa – Vrútky, Zvolen – Kremnica – Horná Štubňa, Zvolen – Jesenské – Tisovec a Zvolen – Banská Bystrica – Brezno už jazdí všetkých 21 dieselmotorových jednotiek financovaných z OPII
- 3. séria DMJ zo ŽOS Vrútky jazdí na 97 % bezporuchovo

 

















Na regionálnych, najmä neelektrifikovaných tratiach Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) v okolí Zvolena, na ktorých prevádzkuje dopravu Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK), už jazdí všetkých 21 ks dieselmotorových jednotiek radu 861 (DMJ 861). Vďaka novým DMJ 861 poskytuje železničná doprava cestujúcim moderné, komfortné, kultúrne, bezpečné, spoľahlivé a environmentálne ohľaduplné cestovanie.

„Teší nás, že sa tento projekt podarilo dotiahnuť do úspešného konca, pretože bol trochu problematický. Keď sme ho zdedili po predchádzajúcom vedení, súťaž bolo treba dodatočne prehodnocovať a konzultovať s Európskou komisiou. Tento fakt sa spolu s pandémiou koronavírusu podpísali pod mierne omeškanie dodávky vozidiel, čo nás mrzí. Podstatné je však to, že v tejto chvíli je už cestujúcim troch krajov k dispozícii všetkých 21 moderných vozidiel. Sme presvedčení, že výrazne prispejú k zlepšeniu komfortu cestovania a železničná doprava získa opäť o niečo väčšiu popularitu,“ hovorí Filip Hlubocký, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK.



Dodávateľom DMJ 861 je slovenská spoločnosť ŽOS Vrútky.


Prvá DMJ 861 bola do ostrej prevádzky nasadená v júni 2019, posledný 21. kus pribudol na koľaje včera. Dodanie vozidiel, ktoré premávajú v Banskobystrickom, Žilinskom a Trenčianskom kraji, teda bolo skompletizované za necelé dva roky.


DMJ 861:
- sú klimatizované;
- majú wi-fi pripojenie na internet;
- disponujú informačným a komunikačným systémom pre cestujúcich;
- sú vybavené kamerovým systémom;
- obsahujú systém na počítanie cestujúcich (systém umožňuje počítanie nastupujúcich a vystupujúcich na každej zastávke, evidenciu počtu cestujúcich medzi stanicami a počítanie osôb zo všetkých vstupných dverí – anonymne);
- sú prispôsobené pre osoby so zdravotným znevýhodnením a s obmedzenou schopnosťou pohybu – sú nízkopodlažné a majú toalety, ktoré vyhovujú osobám na invalidnom vozíku;
- majú nástupné dvere s elektrickým pohonom s integrovaným výsuvným schodíkom pre pohodlné nastupovanie a vystupovanie cestujúcich;
- disponujú priestorom pre prepravu bicyklov a priestorom pre prepravu imobilných cestujúcich;
- spĺňajú požiadavky technických špecifikácií interoperability pre železničné koľajové vozidlá (TSI) s protipožiarnou bezpečnosťou.

DMJ 861 boli dodané v 2 verziách:
- 7 ks 861.0 – kapacita 171 miest na sedenie a 120 miest na státie (vozidlo tvoria 2 krajné hnacie vozne a 1 vložený vozeň);
- 14 ks 861.1 – kapacita 115 miest na sedenie a 80 miest na státie (vozidlo tvoria 2 krajné hnacie vozne).


Dodanie DMJ 861 je výsledkom projektu „Modernizácia vozového parku ŽKV 1. časť“ v rámci OPII. Celková hodnota projektu predstavuje 76 999 000 € (bez DPH), je spolufinancovaný z eurofondov cez Operačný program Integrovaná infraštruktúra v hodnote 74 835 328,10 € a sumou 2 163 671,90 € prispela ZSSK z vlastných zdrojov.



Prvá DMJ 861 bola do ostrej prevádzky nasadená v júni 2019.



Dodávateľom DMJ 861 je slovenská spoločnosť ŽOS Vrútky. F. Hlubocký upozorňuje, že pri prevádzkyschopnosti vozidiel nenechal národný dopravca nič na náhodu: „ZSSK si zmluvne zabezpečila, aby bola pri nových vozidlách dosiahnutá čo najvyššia prevádzkyschopnosť, t. j. minimálne na 95 %. V opačnom prípade nastupujú dohodnuté sankcie. Sme veľmi radi, že tieto nové jednotky dnes dosahujú prevádzkyschopnosť 97 %“.


Realita preukázala, že poruchy DMJ sú v rozsahu a počte, kedy neprichádza ku zníženiu prevádzkyschopnosti týchto DMJ voči zmluvným podmienkam. Základné informácie o nových DMJ 861:


Ďalšie podrobnosti o tomto europrojekte nájdete tu: Projekty v realizácii ZSSK

Kvalita nových DMJ sa ukázala aj pri vážnej nehode v marci tohto roka, ku ktorej došlo v Banskej Bystrici - Iliaši, medzi stanicami Radvaň a Vlkanová. Autobus MHD nerešpektoval signalizáciu na priecestí a vošiel do cesty prichádzajúcemu osobnému vlaku, ktorý viedla nová jednotka DMJ 861.104. Aj vďaka robustnej konštrukcii čela DMJ v zmysle bezpečnostných noriem TSI nedošlo k vážnemu poraneniu rušňovodiča, čo by nemuselo byť samozrejmosťou v prípade starej dieselovej jednotky ľahkej konštrukcie, napr. typu 812.


zdroj: tlačová správa ZSSK, a. s.
foto: archív ZSSK, a. s.

Verzia pre tlač Pošli priateľovi
Komentáre
Zobrazenie:
Názory sa nemusia sa zhodovať s názorom redakcie. Redakcia za ne nepreberá zodpovednosť
juro2
Zaslaný: 19.04.2021 18:43  
Založený: 12.05.2016
Miesto:
Príspevkov: 69
 Re: Všetkých 21 ''zvolenských'' DMJ u...
"najmä neelektrifikovaných tratiach Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK)" - toto by bolo vhodné opraviť na "tratiach ŽSR"
pantograf
Zaslaný: 20.04.2021 12:15  
Založený: 20.06.2012
Miesto: Banská Bystrica
Príspevkov: 1129
 Re: Všetkých 21 ''zvolenských'' DMJ u...
Tá Podbrezová sa zmenila na nepoznanie. Neviem síce na akom základe sa rozhoduje o modernizácií staníc a zastávok, ale keď sa konečne nejakej dostane od ŽSR pozornosť, myslím, že na slovenské pomery to stojí za to. :number one:
cermip
Zaslaný: 20.04.2021 13:59  
Založený: 14.12.2011
Miesto:
Príspevkov: 349
 Re: Všetkých 21 ''zvolenských'' DMJ u...
Citujem z jednej diskusie od "susedov":

No, pan Hlubocký píše, že nenechali nic náhodě a dohodli „čo najvyššiu prevádzkyschopnosť, t.j. minimálne 95 %“. Já myslím, že to je velmi mizerná provozuschopnost – v podstatě (samozřejmě teoreticky) to znamená, že každé vozidlo má problém, příp, padne v pěti případech ze sta, t.j. každou dvacátou jízdu.
Malý příklad (můj odhad) : na trati Zvolen – Fiľakovo jede 15 párů vlaků denně, tj. 30 vlaků. To je práce pro asi 5 vozidel při 6 vlacích denně. Každé vozidlo udělá svou 20. jízdu (protože o víkendech to bude volnější) každý pátý den. To znamená při 5 vozidlech na této trati problém (případně neschopnost) každý den. To tedy cestující nebudou moc spokojení
cas


Alojz
prispejteFotkaStručneČlánok
spolupracujeme
KHT Zvolen

LTE Slovakia

Železniční magazín

SPDŽ Žilina

TRAINFOTO.eu

IHO.hu

klubmodryhorizont.sk
 
Spomienka na Pala
uzivateliaPoužívateľov online: 159 Používateľov v sekcii
Obrazom aj slovom: 3

Registrovaných: 0
Anonymných: 159

Viac ...