Domovská stránka Obrazom a slovom Aktuálne - stručne Fotogaléria
 
Pokročilé vyhľadávanie
 
RSS
Prihlásenie
Prihlasovacie meno: Heslo:
Obrazom aj slovom
Obrazom aj slovom > Fotoprofil > Od Tatier k Dunaju mojím objektívom - rok 2021

Od Tatier k Dunaju mojím objektívom - rok 2021

 
Milí čitatelia, po roku Vám opäť prinášam menší osobný fotovýber (prevažne vlakov nákladnej dopravy) z roku 2021. Poďme sa teda pozrieť, čo uplynulý rok priniesol.
 












Viac-menej pravidelnou vozbou rakúskeho dopravcu Grampetcargo Austria je vozba ocele z Podbrezovej do Nemecka. V PPS Bratislava-Petržalka si dvojica rušňov 1142.696 a 1142.656 prevzala ložený vlak od ZSSK Cargo a opúšťa Bratislavu smer Passau.





Tak ako minulé roky, aj v roku 2021 boli stálicou "koridoru" ucelené rudné vlaky z Čiernej nad Tisou do bratislavského Páleniska. Cargo eso 363.139 sa v čele ucelenky rudy blíži k výhybni Svätý Jur.





V službách dopravcu Retrack Slovakia sa objavilo viacero čiernych MRCE Vectronov. Jeden z flotily, konkrétne 193.619, vezie ložený obilňák po nakládke v Galante do Ústí nad Labem. 11.6. sa tento rušeň vykoľajil v Dvoroch nad Žitavou a 20.10. bol prepravený do Mníchova na opravu.





Vectron 193.737 v službách dopravcu LTE vezie nečinnú 193.730 a prázdne rumunské obilňáky z Nemecka smer Štúrovo. Na fotke je vlak zachytený v stanici Devínska Nová Ves.





Retro laminátku 240.001 ZSSK Cargo tak skoro na trati neuvidíme, v roku 2021 ju v Maďarsku v stanici Zalaszentiván postihol požiar. (Nielen) v apríli ju bolo možné vidieť v čele vlakov do/zo Žiaru nad Hronom, na fotke je v čele prázdneho vlaku zo Žiaru nad Hronom do Rotterdamu zachytená pred stanicou Bratislava-Lamač.





Plecháče rôznych farieb a dopravcov je možné na našich tratiach vidieť už niekoľko rokov. TransLog plecháč v službách dopravcu Petrolsped vezie nečinné bangle 742.276 a 742.400 spolu so súpravou prázdnych vozňov zo Žiaru nad Hronom do Štúrova. Bangla 742.400 v súčasnosti už nesie náter EP Cargo.





Belgičanky radu 365 taktiež nie sú žiadnou novinkou. Jednou z nich je aj zelenožltá 365.007 v službách dopravcu PSŽ, ktorá na fotke vezie prázdnu súpravu vozňov radu Uagps z Poľska do Trnavy na nakládku. Zachytené pred stanicou Trenčianske Bohuslavice.





Jeden z posledných prírastkov ZOS Zvolen je laminátka 240.013 v podobnom nátere, s akým sa môžeme stretnúť u plecháčov 045.148 či 044.071. 30.mája si v Štúrove táto laminátka prevzala intermodálny vlak smerujúci z gréckeho terminálu Ikonio do Pardubíc. Miesto určite predstavovať netreba, ide o klasickú fotku z Červeného mosta.





Začiatkom júna bolo možné medzi Margecanmi a Banskou Bystricou stretnúť nákladný vlak dopravcu LTE. Dvojica banglí 740.883 a 740.541 sa postavila do čela nových vozňov smerujúcich do Nemecka, na fotke zachytená v stanici Telgárt.





Gorila 350.007 istú chvíľu po strhnutí polepu "Macejko" niesla nie príliš vydarenú reklamu Všeobecnej zdravotnej poisťovne. V tomto polepe je zachytená v čele R 608 pred stanicou Bratislava-Rača.





V lete boli niekoľko týždňov odklonené vlaky s návesmi Ekol, pravidelne jazdiace z Terstu do terminálu Paskov. Namiesto Paskova boli vlaky vedené do/zo Žiliny, bolo tak možné tieto intermodálne vlaky s návesmi odfotiť na koridore medzi Žilinou a Bratislavou. ÖBB Vectron 1293.030 v službách dopravcu RCCSK vezie jeden z odklonových vlakov zo Žiliny zriaďovacej stanice do Petržalky, kde si vlak prevezme rakúsky dopravca RCA. Zachytené pred stanicou Trnava.





V lete ožila trať z Jablonice do Brezovej pod Bradlom. Pod záštitou Trnavského samosprávneho kraja boli počas štyroch letných sobôt vypravené mimoriadne vlaky z Bratislavy do Brezovej pod Bradlom. Ukázala sa tu okrem iného aj Túlavá 850.018, na fotke spolu s prívesným vozňom opúšťajú Brezovú pod Bradlom smer Jablonica a Bratislava.





Nesmie chýbať ani tradičná fotka zo Štrby. Budamar Vectron 383.211 v čele ložených kotlov z Bratislavy ÚNS do Kapušian pri Prešove odišiel zo Štrby a po 2. traťovej koľaji smeruje do Svitu.





Začiatkom septembra sa uskutočnila jazda mimoriadneho vlaku z Margecian do Červenej skaly, v čele ktorého sa ukázala dvojica parných rušňov 486.007 a 477.013. Na fotke zachytené za stanicou Nálepkovo. Na požiarnom vlaku sa predstavil okuliarnik 750.300.





ZSSK Vectron 383.110 v priebehu roka zmenil svoj vzhľad a dostal fialový polep pri príležitosti Európskeho roku železníc. V čele R 601 je zachytený pri odchode zo stanice Kysak.





Nezriedka sa objavili v čele obilných vlakov dopravcu Lokorail Vectrony Train Europe, ktoré bez preprahu odviezli tieto vlaky z Maďarska do Nemecka. Vectron 193.755 zachytený v čele loženého obilňáku pred bratislavskou hlavnou stanicou.





Rušne dopravcu RTI sú na Záhorí a v okolí Bratislavy stálicou. Plecháč 044.118 vezie spojené prázdne súpravy z Kútov do bratislavského Slovnaftu, na fotke sa vlak blíži k zastávke Závod.





Žehlička 210.051 Rail Services Slovakia jazdiaca u dopravcu Retrack Slovakia sa v jeden septembrový deň ukázala v Petržalke, odkiaľ odviezla prázdne obilňáky do Štúrova. Na fotke na tradičnom mieste pred stanicou Bratislava-Nové Mesto.





V Bratislave ešte zostaneme aj pri nasledujúcej fotke. Jeden z dvoch Vectronov dopravcu RTI, konkrétne 383.112, sa v čele ucelenky z Leopoldova do Kútov blíži k bratislavskej hlavnej stanici.





Retro okuliarnik 754.036 stúpa z Turčianskych Teplíc k odbočke Dolná Štubňa v čele R 945.





K fialovému (baklažánovému) Vectronu 383.110 sa ešte vrátime. Tentokrát zachytený pri jesennej vodnej nádrži Krpeľany v čele R 602.





Posledný rušeň radu 750 v službách ZSSK je retro "Dášenka" 750.183. Koncom októbra ju bolo možné vidieť v čele regionálnych expresov z Prievidze do Bratislavy, kvôli vysokému správkovému stavu rušňov radu 757. Na fotke v čele REX 1724 vchádza do stanice Veľké Uherce, kde bude križovať s protiidúcim vlakom.





Poslednou fotkou bude silvestrovský Cargo Motion. Vectron 193.750 v službách tohto dopravcu vezie retro banglu 742.221 a ložené uhláky z Kútov do Štúrova. Na fotke na klasickom mieste za zastávkou Plavecký Štvrtok.




To by bolo za rok 2021 z mojej strany viac-menej všetko. Verím, že aj tento rok prinesie zaujímavosti na naše trate. Prajem Vám len to najlepšie v roku 2022 a dovidenia niekedy pri trati.


Autor: Nikolaj Šeršeň (augustus)

Verzia pre tlač Pošli priateľovi
Komentáre
Zobrazenie:
Názory sa nemusia sa zhodovať s názorom redakcie. Redakcia za ne nepreberá zodpovednosť
Papagaj477
Zaslaný: 10.01.2022 12:42  
Založený: 05.01.2018
Miesto:
Príspevkov: 3722
 Re: Od Tatier k Dunaju mojím objektívom - rok 2021
Veľmi pekný report paráda :number one: :super2:
TimoDK
Zaslaný: 11.01.2022 23:08  
Založený: 21.07.2015
Miesto: .
Príspevkov: 1245
 Re: Od Tatier k Dunaju mojím objektívom - rok 2021
Jedna foto krajšia ako druhá :emo37: radosť pozerať :)
volod
Zaslaný: 12.01.2022 23:36  
Spolupracovník
Založený: 16.02.2010
Miesto: Bratislava
Príspevkov: 24862
 Re: Od Tatier k Dunaju mojím objektívom - rok 2021
K prvej fotke - Grampet Cargo Austria ide do konkurzu.....kvôli technickým problémom s rušňami a pandemií covidu keď zisky spoločnosti poklesli o asi 15%, takže nateraz sa s nimi môžme rozlúčiť.....ponúkli síce ozdravný plán a vyrovnanie sa s veriteľmi, no to je beh na dlhé trate....
Luko3105
Zaslaný: 15.01.2022 10:32  
Spolupracovník
Založený: 23.04.2012
Miesto: Podhájska
Príspevkov: 18123
 Re: Od Tatier k Dunaju mojím objektívom - rok 2021
veľmi pekný fotovýber :emo37:
cas


Vincent
prispejteFotkaStručneČlánok
spolupracujeme
ČD Cargo a.s.

KHT Zvolen

Železniční magazín

TRAINFOTO.eu

IHO.hu

klubmodryhorizont.sk
 
Spomienka na Pala
uzivateliaPoužívateľov online: 124 Používateľov v sekcii
Obrazom aj slovom: 6

Registrovaných: 1
Anonymných: 123

eminem, Viac ...