Domovská stránka Obrazom a slovom Aktuálne - stručne Fotogaléria
 
Pokročilé vyhľadávanie
 
RSS
Prihlásenie
Prihlasovacie meno: Heslo:
Obrazom aj slovom
Obrazom aj slovom > Fotoprofil > Best uff 2021

Best uff 2021

 
Vítam Vás pri mojej foto-rekapitulácií roku 2021. Jedná sa o kompiláciu 31 fotografií, ktoré boli pre mňa niečím zaujímavé.

 










Hneď na úvod musím povedať, že hoci som niečo odfotil aj v januári, až také zaujímavé to nebolo. Preto začínam až Valentínskou fotku 754.036 na Bodoviciach.







Cestou od rodičov v Prievidzi som sa totiž vybral domov do Holíča "skratkou" cez Turiec. Motiváciou mi neboli len rušne 754.036 a 754.055 na tunajších "zrýchlencoch", ale aj možnosť posánkovať sa s rodinou.


Na druhý deň som už šiel fotiť v domácom - Záhoráckom - prostredí.






V Sekuloch som natrafil na bizóna 753.604 vo farbách PSŽ, s ucelenkou nových vozňov Interfracht mu to svedčalo. Na fotke valí závratnou desiatkou po 1. traťovej koľaji smerom na Bratislavu. Sekule sa zo začiatku roka trápili s niekoľkými POTR 10 km/h.


Pri bizónoch môžeme ešte ostať, okrem PSŽ ich používa napríklad aj dopravca Unipetrol.






753.612 s ucelenkou Tds prechádza 23.04.2021 úsekom medzi Kútami a Brodským. Tomuto fleku dávame rok, maximálne dva - strom, z ktorého to je fotené má po rekonštrukcií trate oddelovať od koľaje protihluková stena.


25.04. som bol s rodinou v Trnave.






Cestou domov som v Senici zabočil smerom na Kúty a neďaleko Borského Mikuláša som vyfotil 045.148 s druhou polkou uceleného obilňáku zo Senice na odstavenie do Rohatcu.


Na prelome jari a leta sa na záhorackých osobákoch a rexoch točili viaceré farebné laminátky.







Napríklad taká 240.022, ktorú som 30.04. fotil za Sekulami. Len málokto vedel, že za mesiac a pol už bude odstavená z prevádzky.


V máji som bol s rodinou opäť na návšteve v Prievidzi a cesta domov opäť neprebehla úplne najkratšou cestou. Tentokrát som sa však nevracal cez Turiec, ale cez horský prechod Homôlka na Považie.






Pred Dubnicou nad Váhom som tu natrafil na 365.007 vezúcu staršie cereálky do Trnavy, 09.05.2021.


11.05. som do nočnej šiel autom a o pár hodín skorej ako bolo reálne potrebné. Dôvodom mi bolo nasadenie gorily na osobnom vlaku.






Jednalo sa dokonca o ETCSkovú 350.007 v novom, no subjektívne nie zrovna v moc peknom polepe vo farbách Všeobecnej zdravotnej poisťovne. S 3 Bymákmi otočila 1 pár vlakov Bratislava - Kúty.


V posledný májový deň som šiel do dennej. Cestou do práce som sa zastavil ešte na Plaveckom Štvrtku, aby som si vyfotil gorilu na Strele. Zároveň som počkal aj Rex 1860 so žltou-červenou laminátkou.






240.145 pojazdila oproti retro dvadsaťdvojke o niečo dlhšie, do septembra.


V júni sa hranice otvorili aj pre "nezačipovaných". Neváhal som ani chvíľu, čakal som, že to nebude na moc dlho (a mal som pravdu). Svojimi výpadmi som atakoval Moravu.






07.06. dávam 754.018 so spešňákom 1774 na trojkoľajke neďaleko zastávky Bzenec-Olšovec. Spomínaná zastávka však leží na vedlajšej trati, než po ktorej idú čierne brejle.


Ďalšie ráno beriem útokom Lanžhot. Dúfal som v 388.010, ktorá mala ísť s vlakom do Kútov.






Nedočkal som sa, tak som vďačný aspoň za 183.719. Spomínaná 388 stála celú dobu v stanici na 6. koľaji vedľa čierneho Vectrona.


Krásne počasie a aspoň na chvíľu pocit slobody. Moravou beriem útokom aj ďalší deň, lákadlom sú 754.012 a 754.019, ktoré budú točiť Luhačovice.






Len-tak mimochodom fotím aj vlársky manipulák so 742. Asfalt na priľahlej budovanej cyklostezke má v tú chvíľu niečo málo cez pol hodinu.


17.06. ideme na výlet do Brna. Je štvrtok, to znamená, že rodinnú tradíciu v podobe jazdy na parkovej železnice v Olympií nedodržíme. Vynahrádzam si to aspoň fotením veľkej železnice.






Rozkopanú stanicu Střelice opúšťa 754.023 s výlukovým Sp 96678 do Třebíče.


O deň neskôr viacero ľudí číhalo na konvoj prepravujúci väčšiu zbierku železničných vozidiel. Moc sa mu z Trenčianskej Teplej nechcelo odísť, ale nakoniec prechádzal Záhorím v tom správnom čase.






Vlaková 210.044 ťahala nečinného Bertovca (okuliarnik s motorom K6S310DR z čmeliaka), ABčko, dve odkúpené žehličky zo Slovenska a ešte pár strojov na údržbu štrkového lôžka. Ja som celý cirkus zachytil opäť pri Borskom Mikuláši.


27.06. som dostal večer echo, že nasledujúci deň by sa mala ukázať Strela v celkom zaujímavom radení. 350.002 bude ťahať 362.039. Navyše tam bude aj jeden správkový vozeň ČD.






Tak som ráno neváhal a 284ku aj vyfotil. Rušňovodič nezdraví mňa, ale fotokolegu Lukáša o strom ďalej ako dokazuje obrázok v priloženom linku - pozdrav


V júli som opäť navštívil Prievidzu, tentokrát bez rodiny, potreboval som povybavovať aj nejaké veci ohľadne auta. Našiel sa čas aj na prievidzkých baníkov.






04.07. a môj posledný banícky Pn 50561 do Handlovej, len som vtedy o tom ešte nevedel. Na fotke vidieť aj dronujúceho fotokolegu Ivana.


Veľkú radosť mi urobili prázdninové jazdy do Brezovej pod Bradlom. Na prvej jazde sa ukázala atraktívna Túlavá.






850.018 zastavuje v Hradišti pod Vrátnom, 10.07.2021. Na moje prekvapenie som na tomto známom mieste fotil sám.


Koncom júna zasiahlo Južnú Moravu známe tornádo. Prírodná katastrofa spôsobila mnohé ujmy na zdraví a vysoké materiálne škody. Došlo aj k poškodeniu hlavného ťahu Břeclav - Hodonín. Trať sa podarilo opraviť aspoň v jednej koľaji rýchlo, horšie to bolo s trolejovým vedením, ktoré miestami akoby nikdy ani nebolo. Holíču sa tornádo chvalabohu vyhlo (aj keď bolo kopec fotiek tornáda urobených priamo z Holíča) a umožnilo využiť elektrifikovanú odklonovú trasu z Kútov do Holíča a Hodonína miesto moravského ťahu, kde sa dalo jazdiť iba s nezávislou trakciou. Priebežne som si tieto vlaky dokumentoval, veď takáto možnosť sa možno už nenaskytne.






Jedným z dopravcov, ktorí zvolili možnosť odklonu bol aj dopravca PSŽ. Na začiatku roka len ťažko uveritelná zostava 2 lokomotív a 41 vozňov mierila 29.07.2022 od Holíča (nad Moravou) ku zastávke Kopčany.


Rodinný výlet do Piešťan sme podnikli 07.08.2021. Z Holíča cez Jablonicu a Brezovú to nebola ani veľmi zachádzka, aby som si odfotil Hektora 721.079, ktorý tu zaskakoval za M262.






Taký Hektor, ten snáď ani koľajnice nepotrebuje ako vidieť z fotky z úseku Jablonica zastávka - Osuské.


12. augusta som opäť smeroval do Prievidze. Opäť sám, opäť som riešil auto.






Z Ivanovskej skaly fotím čierneho Siemensa smerujúceho od Kysúc do Štúrova.


A to nie je všetko, Horste! Pokračoval som do Prievidze skratkou cez Chynorany, kde som počkal na večerné Pn-ko. Záťaž dosť slabá, na čele nie moc elegantná 751.208, stratil som mobil a ešte aj nebolo isté ako to vyjde so slnkom.






Mobil som po piatich minútach v pokosenom poli našiel a aj vlak sa stihol zo Žabokriek, kde križoval osobný, pohnúť tak, aby na neho ešte svietilo. Len s tou škaredou 208čkou a 3 vozňami sa mi nič vyriešiť nepodarilo.


Koniec prázdnin sa nezadržateľne blížil, aj keď teda pre mňa to neznamenalo nič. Ja som prázdniny prežil v robote. Vedel som, že ušetrená dovolenka sa mi na jeseň bude dosť hodiť. 25.08. sa mi konečne podarilo dostať sa na Podhorku.






Vylákal ma sem JUSO kocúr 742.221, ktorý do Zohoru na dvakrát sťahoval súpravu Wapiek po vykládke v Rohožníku. Na zábere "klopí oblúčik" medzi Kuchyňou a Pernekom pri Zohore.


07.09. ma do poľa neďaleko Kopčian vylákal plecháč I.G.Rail, ktorého sa mi konečne podarilo zastihnúť v dobrom poobednom násvite na pozadí s Holíčom.






Okrem holíčskych pamätihodností sa medzi stromami črtá aj náš panelák. Ten paradoxne nebol z panelov, ale z betónu a tehál a "náš" už bol len do konca mesiaca.


Nasledujúci deň som opäť vyrazil na "Búre" (Borský Mikuláš). Chcel som tu vyfotiť znovuoživeného modrého čmeliaka Lokorail s dvomi banglami a pár Shimmnsami.






(Pre mňa) dosť veľkou chybou na kráse je, že čmeliak bol sedviči dvoch kocúrov, miesto toho aby sa týčil na predku.


15.09. sa konala tradičná šaštínska púť, navyše pre veriacich okorenená návštevou pápeža. Takže počet už klasicky vedených posilových spojov bol strojnásobený a na "Hrbatej" sa ukázali vcelku exotické dvojice elefantov, 754ka, 757čka či gorila.






Zelená 754.084 viezla osobák zo Šaštína cez Leopoldov a Nitru do Nových Zámkov.


Ďalší deň sa ku mne dostala informácia, že 350.020 bude točiť jeden obrat s pušpúlom do Kútov. Ja som mal spolu so ženou práve cestu do Bratislavy, tak som sa to rozhodol spojiť.






Dostať sa autom na Devínske Jazero je od Záhoria vcelku časovo náročné, ale nakoniec som to stihol s náskokom asi troch minút.


Samozrejme, nemal by chýbať nejaký snímok firemného vlaku. V prvý deň, ktorý som po vyše piatich rokoch nedokončil ako Holíčan, som zachytil 1293.193 so Shimmnsami neďaleko Malaciek.






A práve Malacky sa stali mojím dočasným domovom na ďalšie 2 mesiace. Vlak bol tiež vcelku významný (teda pre firmu), po vyše 2 rokoch znamenal návrat RCCSK na trať do Štúrova.


Z Malaciek je blízko do Plaveckého Štvrtka. Na jeseň zažiarili po sebe 2 Cargo laminátky po vykonaných EH opravách: 240.019 a 240.038.






Prvá menovaná viezla 02.10. drevo do Štúrova.


Koniec roka patril v mojom podaní Podhorke. Točila sa tu zaujímavá zmes strojov a z Malaciek som to mal o dosť bližšie ako z Holíča.






Napríklad 04.10. sťahovala cibule z Rohožníka na 751.077, zachytená medzi vchodovým návestidlom od Kuchyne a prvou výhybkou.


22.10. bol veľmi významný deň aj bez fotenia - stal som sa druhýkrát otcom. Mimochodom, druhýkrát sa mi podarilo, že sa mi dieťa narodilo do naplánovanej dovolenky. Ale späť ku koľajám.

29.10. jazdila na Podhorke zaujímavá lokomotíva, aj keď v útrobách jej nebublal motor K6S310DR.






Stačil aj menší K6S230DR, cestou do Bratislavy po rodný list som sa totiž zastavil v Lozorne po fotku bývalej vojenskej 742.629.


10.11. nastal vrchol mojej minuloročnej fotosezóny. Taký ten zlatý kliniec. Von ma vylákal okuliarnik PSŽ, ktorý si bol v Rohožníku zobrať wapky po vykládke.






Do Zohoru sa gúľa prechodiac stanicu Jablonové. PSŽ som mal na Podhorke vyfotené s bizónom, čmeliakom, banglou, ale okuliarnik mi doteraz chýbal, takže mi spravil naozaj veľkú radosť.


Ďalšia vec, ktorá sa mi vyhýbala bola aj dvojzáprah bardotiek na rohožníckej trati, no v tento deň sa mi podaril aj tento úlovok.






751.195+082 vezú (prevažne) cibule na rovinke pozdĺž kuchynského letiska. Hovorí sa, že v najlepšom treba prestať a toto bola skvelá bodka. Do konca roka som už žiadny iný vlak neodfotil.


Popri čerstvom synovi, staršej dcérke, robote a konečne nadobudnotom novom, ale nie celkom dokončenom baráku som na takéto veci už nemal vôbec čas. Ďakujem všetkým, ktorí to dočítali až sem, uznávam, že môj subjektívno-súkromno-železničný prehľad nemusí byť úplne všetkým pochuti. Snáď sa stretneme pri trati i v roku 2022.


autor: Nikis182

Verzia pre tlač Pošli priateľovi
Komentáre
Zobrazenie:
Názory sa nemusia sa zhodovať s názorom redakcie. Redakcia za ne nepreberá zodpovednosť
Luko3105
Zaslaný: 21.03.2022 12:13  
Spolupracovník
Založený: 23.04.2012
Miesto: Podhájska
Príspevkov: 18322
 Re: Best uff 2021
Veľmi pekný výber fotiek a ešte úspešnejší lov na zaujímavé vláčiky :emo37: klobúk dole, toto ti naozaj vyšlo :klanacka:
augustus
Zaslaný: 21.03.2022 12:18  
Založený: 22.05.2011
Miesto:
Príspevkov: 7684
 Re: Best uff 2021
Velmi slušný výber, ťažká kvalitka :number one:
Môj favorit je IGR plech pri Holíči
Jurro754
Zaslaný: 23.03.2022 19:20  
Založený: 15.10.2009
Miesto:
Príspevkov: 1110
 Re: Best uff 2021
Pestré, neopozerané miesta aj zaujímavé stroje. Za mňa najviac :number one: za Laminátky ZSSK, už len preto že tieto už sú odstavené. :-o
lajos
Zaslaný: 26.03.2022 12:24  
Administrátor
Založený: 01.07.2009
Miesto:
Príspevkov: 14010
 Re: Best uff 2021
Peťo, k osobní gratulaci připojuji ještě další, touto cestou, protože opravdu je to radost se dívat :number one: :super1:
cas


Svetozár
prispejteFotkaStručneČlánok
spolupracujeme
ČD Cargo a.s.

KHT Zvolen

Železniční magazín

TRAINFOTO.eu

IHO.hu

klubmodryhorizont.sk
 
Spomienka na Pala
uzivateliaPoužívateľov online: 123 Používateľov v sekcii
Obrazom aj slovom: 2

Registrovaných: 0
Anonymných: 123

Viac ...