Obrazom aj slovom > História a spomienky > Mandarinky (2. časť)
Mandarinky (2. časť)


811.014 v Čachtickej doline v apríli 2006, v pozadí vidno Čachtický tunel.

Ovládací pult na stanovišti rušňovodiča (811.014).

Typické tyrkysové látkové poťahy v interiéri mandarinky.

Kedysi pomenovaná ako Ľudmila - 811.015 spolu s farebne zladeným prívesným vozňom 011 pred stanicou Nemšová dňa 6.6.2006. Základom pre jej vznik bol prívešák 011.037. V súčasnosti patrí Podvihorlatskému železničnému spolku Humenné.

Šesťnástka vznikla prerábkou z vozidla 011.171 v roku 1998. Fotka zachytáva jej pôsobenie v Čadci začiatkom roka 2007. Pri makovskom nástupišti stanice Čadca stojí 811.016 zaradená na konci osobného vlaku. Od začiatku roka 2019 patrí tento motorový vozeň Klubu železničných modelárov Vrútky.

811.017 (rekonštrukcia z 011.177) vyčkáva na svoj výkon v depe Čadca v decembri 2015. Táto osemstojedenástka jazdí u ZSSK dodnes, momentálne na vlakoch z Kraľovian do Trstenej.
foto: Jurro754

V roku 1998 vznikla aj 811.018 – konkrétne z prívesného vozňa 011.399. V lete 2009 sa takto vyhrievala na slniečku v depe Trenčianska Teplá.
foto: Jurro754

811.018 na jar 2016 už v novom Blonski kabáte vchádza do stanice Poriadie.
Osud tejto mandarinke neprial a v roku 2019 bola zošrotovaná.

Hlavnou aktérkou dvojitého križovania v stanici Mníchova Lehota sa stala „Lýdia“ - 811.019 ako Os 5411 do Trenčína. V pozadí stojí Os 5410 (811.014) a dve Ceckaté 751 v čele odklonu.
22.6.2006, foto: Pipo

Stanovište rušňovodiča na 811.019, táto 811-tka vznikla rekonštrukciou z prípojného vozňa 011.628.

811.019 počas snehovej kalamity vo februári 2010 v stanici Stará Turá. Mandarína č.19 slúži u ZSSK dodnes, presnejšie na trati Kraľovany - Trstená (stav v marci 2023).

Stretnutie 811.020 spolu s 811.024 v Červenej Skale.
foto: Pedro

“Anabela“ – 811.020 vznikla z prípojného vozňa 011.655. Na fotke je zachytená počas opravy v depe Trenčianska Teplá dňa 26.12.2005.
foto: Pipo

Dvadsiatka v novom Blonski kabáte v úseku Nemšová – Trenčianska Teplá. V roku 2019 bola odpredaná do ČR, v súčasnosti opäť nosí oranžový lak a jazdí na Moldavskej dráhe.

Posledná oranžová krabička, ktorá bola vyrobená v roku 1998, bola „Jana“ – 811.021 (prerábka z prívešáku 011.866). Z Horného Srnia odchádzala ako Os do Trenčianskej Teplej dňa 6.6.2006.
foto: Pedro

811.021 počas posunu vo Vlárskom Průsmyku v októbri 2007. Tento kus taktiež skončil v ČR, kde jazdí v červeno-bielo-modrých farbách spoločnosti KPT Rail s.r.o.

Dvadsaťdvojka ako Makovská strela vo februári 2007. Prvý kus vyrobený v roku 1999, za obeť padol prívešák 011.877.

811.022 patrí stále ZSSK - dnes ako jediný kus svojho druhu v depe Trenčianska Teplá. 17.2.2023 zaskakoval na Myjavskej štreke za pokazenú Bagetu 813.
foto: Jurro754

Tmavomodrý interiér motorového vozňa 811.022.
foto: Jurro754

811.023+811.008 na Rajeckej štreke v stanici Bytčica posledný januárový deň roku 2007. 811.023 bol posledný kus vyrobený z prípojného vozňa 011 (presnejšie 011.901), ďalšie čísla vznikali už rekonštrukciou z motorových vozňov 810.
foto: Pedro

Aj dvadsaťtrojka si zajazdila na Myjavských kopaniciach, na fotke odchádza z výhybne Paprad 30.10.2011. Rovnako ako 811.022 zostala dodnes v službách Železničnej spoločnosti Slovensko.

811.024 (prerábka z 810.003 v roku 1999) vchádza do stanice Turzovka vo februári 2007. Koncom roka 2012 bola táto mandarinka zrušená po požiari.

811.025 čaká na svoj ďalší výkon v depe Žilina 27.3.2006. Pri modernizácii na tento stroj padla za obeť osemstodesina č.19.
Foto: Pipo

Rajecká strela č. 25 už v novom laku stojí v stanici Žilina, 24.4.2013. O päť rokov neskôr bol tento motorčok zošrotovaný.
Foto: Jurro754

811.026 bola mandarinka s najkrajším menom – Olinečka. Vznikla prestavbou šukafóna 810.063 v roku 1999. Na jeseň v roku 2006 prechádzala cez Lipovecký viadukt pred výhybňou Paprad.

Ovládací pult na 811.026.
Smutný osud čakal Olinečku v roku 2012 – nehoda na priecestí neďaleko Partizánskeho. Po následnom odstavení v depe Prievidza bola fyzicky zlikvidovaná.

811.027 sa rozbieha zo stanice Turzovka dňa 16.2.2007, vzadu stojí 751.131 s Mn vlakom.
Tento posledný motorový kúsok bol vyrobený z 810.064. V roku 2019 bol odpredaný do ČR (KPT Rail s.r.o.)

Zvláštnym exemplárom je navonok rovnaká, no „nehybná“ mandarinka 912.001. Vyrobená bola z prípojného vozňa 011.005 – je to jediný riadiaci vozeň k motorovým vozňom radu 811.
30.4.2019, depo Žilina, Foto: Jurro754
Text a neoznačené foto: Ceece
Vďaka za poskytnutie fotografií: Jurro754, Pedro, Pipo
Komentáre
Názory sa nemusia sa zhodovať s názorom redakcie. Redakcia za ne nepreberá zodpovednosť
lajos | Zaslaný: 17.04.2023 9:08
|
Administrátor ![]() ![]() Založený: 01.07.2009 Miesto: Príspevkov: 14228 |
![]() Moc hezký pohled na poměrně nedávné, ale už naprostou většinou neopakovatelné záběry motoráčků, svého času spíše přehlížených.
Zejména díky za obrázky z "Čachtické", kde svého času znamenaly zajímavý průlom i zpestření jednotvárného provozu. Byla radost tam s nimi jezdit, do kopce ty dvě nápravy pěkně táhly ![]() |
Jurro754 | Zaslaný: 18.04.2023 12:50
|
![]() ![]() Založený: 15.10.2009 Miesto: Príspevkov: 1117 |
![]() Čéče, vo svojej šukafónovej triede si naozaj špička
![]() ![]() ![]() |
intelpetr | Zaslaný: 19.04.2023 21:24
|
![]() ![]() Založený: 11.06.2013 Miesto: Kyjov/Brno Príspevkov: 735 |
![]() 811.021 jezdí pro Gepard Express.
|
misze | Zaslaný: 20.04.2023 13:06
|
![]() ![]() Založený: 24.07.2009 Miesto: Príspevkov: 42 |
![]() Super reportáž, I+II.
Vie niekto doplniť, kam presne bola odpredaná 811.002? |
johny_pal | Zaslaný: 21.04.2023 9:59
Upravený: 21.04.2023 10:04
|
![]() ![]() Založený: 07.07.2009 Miesto: Turzovka, Skalica Príspevkov: 211 |
![]() Veru na loko 811.024 zahorela kabelaz pocas jazdy na Makovskej trati. Otazka je kde skoncil ten riadiaci vozen 912.001? Od rušnovodiča u nás, kde tieto stroje jazdili aj spolu s riadiacim som mal len info, ze masiny rozpredali, no ani jednu s riadiacim voznom spolu. Kdezto pre komunikaciu boli usposobene 811.017, 811.024, neskor 811.027 i 811.014 a samozrejme jeden privesny vozen - vraj 011.425. Podla fotografii autora usudzujem, ze v Turzovke a v Cadci fotografoval v case, ked som zacal i ja - rok 2007. Charakteristicky privesak z byvaleho RD Leopoldov vo farbach k loko radu 810 a z jednej strany docmarany - dlho nejazdil veru a taktiez doba manipulakov s "Ceckanou" a neskor "Kocurom" su davno prec.
|
|