Domovská stránka Obrazom a slovom Aktuálne - stručne Fotogaléria
 
Pokročilé vyhľadávanie
 
RSS
Prihlásenie
Prihlasovacie meno: Heslo:
Obrazom aj slovom
Obrazom aj slovom > História a spomienky > Mandarinky (2. časť)

Mandarinky (2. časť)

 
V druhej časti pozvoľna pokračujeme mandarínou č. 14, ktorá dostala pomenovanie Evička. Rovnako ako inventárne čísla 013 až 027, vznikla prerábkou z prípojných vozňov 011, resp. motorových vozňov 810. V prípade 811.014 to bol prívešák 011.004. V Trenčianskej Teplej bola dislokovaná do konca roka 2012, v súčasnosti ju môžeme vidieť stále v prevádzke u Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) – na vlakoch do Trstenej.

 












811.014 v Čachtickej doline v apríli 2006, v pozadí vidno Čachtický tunel.





Ovládací pult na stanovišti rušňovodiča (811.014).





Typické tyrkysové látkové poťahy v interiéri mandarinky.





Kedysi pomenovaná ako Ľudmila - 811.015 spolu s farebne zladeným prívesným vozňom 011 pred stanicou Nemšová dňa 6.6.2006. Základom pre jej vznik bol prívešák 011.037. V súčasnosti patrí Podvihorlatskému železničnému spolku Humenné.





Šesťnástka vznikla prerábkou z vozidla 011.171 v roku 1998. Fotka zachytáva jej pôsobenie v Čadci začiatkom roka 2007. Pri makovskom nástupišti stanice Čadca stojí 811.016 zaradená na konci osobného vlaku. Od začiatku roka 2019 patrí tento motorový vozeň Klubu železničných modelárov Vrútky.





811.017 (rekonštrukcia z 011.177) vyčkáva na svoj výkon v depe Čadca v decembri 2015. Táto osemstojedenástka jazdí u ZSSK dodnes, momentálne na vlakoch z Kraľovian do Trstenej.
foto: Jurro754





V roku 1998 vznikla aj 811.018 – konkrétne z prívesného vozňa 011.399. V lete 2009 sa takto vyhrievala na slniečku v depe Trenčianska Teplá.
foto: Jurro754





811.018 na jar 2016 už v novom Blonski kabáte vchádza do stanice Poriadie.
Osud tejto mandarinke neprial a v roku 2019 bola zošrotovaná.





Hlavnou aktérkou dvojitého križovania v stanici Mníchova Lehota sa stala „Lýdia“ - 811.019 ako Os 5411 do Trenčína. V pozadí stojí Os 5410 (811.014) a dve Ceckaté 751 v čele odklonu.
22.6.2006, foto: Pipo





Stanovište rušňovodiča na 811.019, táto 811-tka vznikla rekonštrukciou z prípojného vozňa 011.628.





811.019 počas snehovej kalamity vo februári 2010 v stanici Stará Turá. Mandarína č.19 slúži u ZSSK dodnes, presnejšie na trati Kraľovany - Trstená (stav v marci 2023).





Stretnutie 811.020 spolu s 811.024 v Červenej Skale.
foto: Pedro





“Anabela“ – 811.020 vznikla z prípojného vozňa 011.655. Na fotke je zachytená počas opravy v depe Trenčianska Teplá dňa 26.12.2005.
foto: Pipo





Dvadsiatka v novom Blonski kabáte v úseku Nemšová – Trenčianska Teplá. V roku 2019 bola odpredaná do ČR, v súčasnosti opäť nosí oranžový lak a jazdí na Moldavskej dráhe.





Posledná oranžová krabička, ktorá bola vyrobená v roku 1998, bola „Jana“ – 811.021 (prerábka z prívešáku 011.866). Z Horného Srnia odchádzala ako Os do Trenčianskej Teplej dňa 6.6.2006.
foto: Pedro





811.021 počas posunu vo Vlárskom Průsmyku v októbri 2007. Tento kus taktiež skončil v ČR, kde jazdí v červeno-bielo-modrých farbách spoločnosti KPT Rail s.r.o.





Dvadsaťdvojka ako Makovská strela vo februári 2007. Prvý kus vyrobený v roku 1999, za obeť padol prívešák 011.877.





811.022 patrí stále ZSSK - dnes ako jediný kus svojho druhu v depe Trenčianska Teplá. 17.2.2023 zaskakoval na Myjavskej štreke za pokazenú Bagetu 813.
foto: Jurro754





Tmavomodrý interiér motorového vozňa 811.022.
foto: Jurro754





811.023+811.008 na Rajeckej štreke v stanici Bytčica posledný januárový deň roku 2007. 811.023 bol posledný kus vyrobený z prípojného vozňa 011 (presnejšie 011.901), ďalšie čísla vznikali už rekonštrukciou z motorových vozňov 810.
foto: Pedro





Aj dvadsaťtrojka si zajazdila na Myjavských kopaniciach, na fotke odchádza z výhybne Paprad 30.10.2011. Rovnako ako 811.022 zostala dodnes v službách Železničnej spoločnosti Slovensko.





811.024 (prerábka z 810.003 v roku 1999) vchádza do stanice Turzovka vo februári 2007. Koncom roka 2012 bola táto mandarinka zrušená po požiari.





811.025 čaká na svoj ďalší výkon v depe Žilina 27.3.2006. Pri modernizácii na tento stroj padla za obeť osemstodesina č.19.
Foto: Pipo





Rajecká strela č. 25 už v novom laku stojí v stanici Žilina, 24.4.2013. O päť rokov neskôr bol tento motorčok zošrotovaný.
Foto: Jurro754





811.026 bola mandarinka s najkrajším menom – Olinečka. Vznikla prestavbou šukafóna 810.063 v roku 1999. Na jeseň v roku 2006 prechádzala cez Lipovecký viadukt pred výhybňou Paprad.





Ovládací pult na 811.026.
Smutný osud čakal Olinečku v roku 2012 – nehoda na priecestí neďaleko Partizánskeho. Po následnom odstavení v depe Prievidza bola fyzicky zlikvidovaná.





811.027 sa rozbieha zo stanice Turzovka dňa 16.2.2007, vzadu stojí 751.131 s Mn vlakom.
Tento posledný motorový kúsok bol vyrobený z 810.064. V roku 2019 bol odpredaný do ČR (KPT Rail s.r.o.)





Zvláštnym exemplárom je navonok rovnaká, no „nehybná“ mandarinka 912.001. Vyrobená bola z prípojného vozňa 011.005 – je to jediný riadiaci vozeň k motorovým vozňom radu 811.
30.4.2019, depo Žilina, Foto: Jurro754




Text a neoznačené foto: Ceece
Vďaka za poskytnutie fotografií: Jurro754, Pedro, Pipo

Verzia pre tlač Pošli priateľovi
Komentáre
Zobrazenie:
Názory sa nemusia sa zhodovať s názorom redakcie. Redakcia za ne nepreberá zodpovednosť
lajos
Zaslaný: 17.04.2023 9:08  
Administrátor
Založený: 01.07.2009
Miesto:
Príspevkov: 14228
 Re: Mandarinky (2. časť)
Moc hezký pohled na poměrně nedávné, ale už naprostou většinou neopakovatelné záběry motoráčků, svého času spíše přehlížených.
Zejména díky za obrázky z "Čachtické", kde svého času znamenaly zajímavý průlom i zpestření jednotvárného provozu. Byla radost tam s nimi jezdit, do kopce ty dvě nápravy pěkně táhly :number one:
Jurro754
Zaslaný: 18.04.2023 12:50  
Založený: 15.10.2009
Miesto:
Príspevkov: 1117
 Re: Mandarinky (2. časť)
Čéče, vo svojej šukafónovej triede si naozaj špička :bingo: Parádne fotografie z Kopaníc a Kysúc, žiaľ už neopakovateľné :blomcka: Pekne si to zhrnul a potešili hlavne fotky ešte v Mandarínkovom nátere :kvetinka:
intelpetr
Zaslaný: 19.04.2023 21:24  
Založený: 11.06.2013
Miesto: Kyjov/Brno
Príspevkov: 735
 Re: Mandarinky (2. časť)
811.021 jezdí pro Gepard Express.
misze
Zaslaný: 20.04.2023 13:06  
Založený: 24.07.2009
Miesto:
Príspevkov: 42
 Re: Mandarinky (2. časť)
Super reportáž, I+II.
Vie niekto doplniť, kam presne bola odpredaná 811.002?
johny_pal
Zaslaný: 21.04.2023 9:59   Upravený: 21.04.2023 10:04  
Založený: 07.07.2009
Miesto: Turzovka, Skalica
Príspevkov: 211
 Re: Mandarinky (2. časť)
Veru na loko 811.024 zahorela kabelaz pocas jazdy na Makovskej trati. Otazka je kde skoncil ten riadiaci vozen 912.001? Od rušnovodiča u nás, kde tieto stroje jazdili aj spolu s riadiacim som mal len info, ze masiny rozpredali, no ani jednu s riadiacim voznom spolu. Kdezto pre komunikaciu boli usposobene 811.017, 811.024, neskor 811.027 i 811.014 a samozrejme jeden privesny vozen - vraj 011.425. Podla fotografii autora usudzujem, ze v Turzovke a v Cadci fotografoval v case, ked som zacal i ja - rok 2007. Charakteristicky privesak z byvaleho RD Leopoldov vo farbach k loko radu 810 a z jednej strany docmarany - dlho nejazdil veru a taktiez doba manipulakov s "Ceckanou" a neskor "Kocurom" su davno prec.
misze
Zaslaný: 21.04.2023 17:49  
Založený: 24.07.2009
Miesto:
Príspevkov: 42
 Re: Mandarinky (2. časť)
014 aj 017 stále má ZSSK - v Kraľovanoch - a tam je zrejme aj 912.001
cas


Žaneta
prispejteFotkaStručneČlánok
spolupracujeme
ČD Cargo a.s.

KHT Zvolen

Železniční magazín

TRAINFOTO.eu

IHO.hu

klubmodryhorizont.sk
 
Spomienka na Pala
uzivateliaPoužívateľov online: 138 Používateľov v sekcii
Obrazom aj slovom: 4

Registrovaných: 0
Anonymných: 138

Viac ...