Domovská stránka Obrazom a slovom Aktuálne - stručne Fotogaléria

Prihlásenie
Prihlasovacie meno: Heslo:
Obrazom aj slovom
Obrazom aj slovom > Na voľné chvíle ... > Konečne jarný relax pri trati...

Konečne jarný relax pri trati...

Dáte mi isto za pravdu, že dlhé zimné večery máme za sebou a od februára sme spoločne sledovali, ako sa dni postupne predlžujú a zapadajúce slnko nám začalo postupne svietiť na vlaky, ktoré boli zahalené do tmy či podvečerného šera. V mojom prípade som túžil konečne po malom poobednom relaxe niekde pri trati, kde naozaj nezáležalo na tom, koľko vlakov pôjde. Stačil kľud po práci, trošku napätia, čo sa po železnici preženie a potom večerná pohoda nad obrázkami, ktoré sa niekedy viac, inokedy menej, vydarili...

V mieste môjho pracoviska, Trenčíne, to bolo ako cez „kopirák“, čiže nejaká fotografia počas pracovných ciest, ako vždy hovorím – na náhodu, poobede zatiaľ nejaké to foto v posledných lúčoch zapadajúceho slnka medzi Trenčínom a Opatovou. V tomto prípade som moc na výber nemal a tak som bol vždy spokojný aspoň s čistým rušňom...

Stojím na trati pred Trenčínom, slnko pomaličky slabne. Pozerám na hodinky a pýtam sa sám seba, vydrží do príjazdu Tatrana ? Kalendár ukazuje posledný februárový deň a za okamih zisťujem, že treba počkať ešte nejaký ten deň. Thales som teda len sledoval z okna, z ktorého mám takýto pohľad...

Opäť je podvečer a v šiesty marcový deň stojím pri Opatovej. Čakám na príchod osobného vlaku Os 3351, ktorý viezla novotou voňajúca Lucia 671.002, ktorú som ešte chytil aj pri odchode zo zastávky Opatová nad Váhom.

Pre mňa sú zaujímavé aj motorové vozne 811, na Rv jazde do Trenčianskej Teplej sa mi podarilo zastihnúť 811.001 a 008, potešila ma hlavne „osmička“ vďaka pôvodnému náteru, ale aj „jednička“ vďaka svojmu číslo nie je na zahodenie. No a z Opatovej nad Váhom v slabnúcom slnku prinášam prejazd rýchlika R 608 „Kúpele Lúčky“ s 362.016. (7. a 8.marca 2011)

Deviaty marcový deň sa niesol v znamení krásneho slnečného počasia, len ráno bolo ešte mrazivé, počas ktorého som fotil známy rušeň 363.136, ktorý viezol zo Zlatoviec do Trenčína pravidelný súpravový vlak. Miesto netreba zaiste nikomu zvlášť predstavovať.

V podvečer prvého jarného dňa som sa vybral na prechádzku na známe miesto medzi Trenčín a Opatovú, kde som si konečne chcel odfotografovať dvojsystémový rušeň 362.006, ktorý viezol vlak Os 3351. Prekvapil ma však pred ním idúci manipulačný nákladný vlak, ktorý viezli vo dvojici rušne 751.204 + 742.340. Po prejazde 362.006 som ostal pri ešte trati, nakoľko na Žilinu išiel nákladný vlak s krásnou 363.100...

A ešte jeden krát 363.136, tento krát na osobnom vlaku 3321 Nové Mesto nad Váhom – Žilina, zobrazený pri odchode zo stanice Zlatovce (29.3.2011).

V mesiaci marec to bolo naozaj už veselšie a po zmene času už ideálne. Jediné čo k plnej spokojnosti každého z nás chýba, je prebúdzajúca sa jarná príroda, rozkvitnuté stromy, lúky, polia, ale aj to postupne príde. Dlhšie dni už umožnili robiť výlety za hranicu mesta „Matúša Čáka“, v mojom prípade to bol výbeh na Horní Lideč, či do Púchova, čiže pod jednosmerný systém. Stačilo pozrieť do cestovného poriadku, naplánovať si cestu a vyraziť na známe, či pre mňa nové miesta...

Presuňme sa teda teraz „na Valachy“ do pohraničnej stanice Horní Lideč a jej okolia. Začneme v zastávke Střelná, do ktorej pravidelne zachádzajú tu končiace pantografové osobné vlaky ČD, na snímke 460.075 + 076 ako osobný vlak Střelná - Přerov. V stanici Horní Lideč je zobrazené podvečerné stretnutie rušňov 130.011 + 036 a prinášam aj fotografiu žilinskej 162.004 s osobným vlakom 3274 v oblúku pred popisovanou stanicou. Isto veľmi zaujímavé miesto je pri zastávke Lužná u Vsetína, pred ktorou sa nachádza krásny železničný most ponad potok Luženka. Zachytený je tu Ex221 „Detvan“ so 151.014 a Ex 126 „Fatra“. Pri návrate do Trenčína som sa zastavil aj v staničke Horné Srnie, v ktorej sa na jarnom slniečku vyhrievala teplanská 811.004.

Vrátili sme sa opäť naozaj na malú chvíľku do Trenčína, kde som čakal v predposledný marcový deň na prejazd R 603 s rušňom 363.100 v smere na Žilinu. Pred ním prechádzal na Bratislavu vlak IC 502 „Gerlach“ s 350.007...

V zhodný deň som si urobil malý výlet do Púchova, kde v čase od pol štvrtej do pol piatej ide zo smeru Žilina päť vlakov osobnej dopravy. Zastavujem teda na žilinskej strane stanice, kde na výťažnej koľaji bola mimoriadne odstavená 163.122. Prvý, zahrievací záber som urobil s púchovskou jašterkou a potom som sa venoval už len vlakom. Ako prvý prichádza nákladný vlak s dvojičkou 131.040 + 039 s nákladným vlakom na Horní Lideč. Po nej sa postupne na Os 3322 do Trenčianskej Teplej, Os 3754 Žilina – Púchov s pokračovaním ako Os 3274 do Lidče, rýchliku R 608 „Kúpele Lúčky“ a Ex 126 „Fatra“ predstavili stroje 362.008, 162.001, 362.014 a 150.203. Po prechode „Fatry“ som sa rozhodol zmeniť miesto a skúsiť popisovaný expres počas jeho pobytu v Púchove predbehnúť a odfotografovať ho na zastávke Púchov závody...

Bolo to síce natesno, ale Ex 126 som tu nakoniec predsa len chytil. Na zastávke som si ešte počkal za ním idúci Os 3274 už s fotografovanou 162.001. Po jeho odchode sa poberám späť k autu, keď mi zrak zablúdil na lidečskú strať, po ktorej som videl schádzať nákladný vlak do Púchova, na konci ktorého bola postrková 181.008. Takže rýchlo bežím späť a robím na popisovanej zastávke posledné dokumentačné fotografie. Je čas návratu späť do Trenčína, cestou som sa rozhodol počkať si ešte niekde na vlak IC 504 „Tatran“. Rozhodnutie padlo nakoniec na úseku Ilava – Dubnica nad Váhom pri Prejte, kde môj malý výlet ukončil 20 minút meškajúci popisovaný vlak na čele s 350.006.

Čas plynie ďalej a nenápadne prináša prebúdzanie prírody. Pre nás, fanúšikov železníc to znamená ďalšie chvíle strávené pri trati, ktoré však budú isto zaujímavejšie a farebne krajšie. Takže veľa pekných „úlovkov“ možno aj na miestach, ktoré som Vám dnes priniesol, priatelia !