Domovská stránka Obrazom a slovom Aktuálne - stručne Fotogaléria
 
Pokročilé vyhľadávanie
 
RSS
Prihlásenie
Prihlasovacie meno: Heslo:
Obrazom aj slovom
Obrazom aj slovom > História a spomienky > NÁVRATY DO MINULOSTI 6. časť

NÁVRATY DO MINULOSTI 6. časť

 
Milí priatelia. Pozývam Vás k vzhliadnutiu ďalších fotografií od Jara Matúška, ktoré uvádzame v tomto seriáli. V šiestej časti sa pozrieme na bežnú prevádzku v Bratislave.
 












Obrázky pochádzajú z obdobia od decembra 1993 do februára 1994.



Ako prvá nás privíta Laminátka 240 036-4, ktorá zachádza s prázdnou súpravou z hlavnej stanice do depa Bratislava hlavné. Táto mašinka sa dlho tešila vzornej údržbe - ja si ju takúto čistú pamätám ešte v roku 1996




Aktér neskoršej závažnej dopravnej nehody - Eso 363 153-8 prichádza so súpravovým vlakom z Rače



Laminátka 240 099-2 s vyblednutým unifikovaným náterom nabieha svoje bežné kilometre na bratislavských spojkách. Na dispečerských výkonoch ju bolo možné vidieť veľmi dlho. Podľa súpravy a koľaje by sa mohlo jednať o preťah záťaže z Devínskej Novej Vsi do zriaďovacej stanice Bratislava Východ



Bledomodré Eso 363 143-9 si tlačí súpravu z depa na hlavnú stanicu. Podľa vozňov by sa mohlo jednať o „Raketu“ do Žiliny



Princezná 263 005-1 vezie osobný vlak Bratislava Nové Mesto - Břeclav. V dnešnej dobe, ako jediná na Slovensku, opäť jazdí v pôvodnom nátere



Čistučká Gorila 350 002-2 frčí cez priecestie vo Vajnoroch smerom do Nových Zámkov



Niekdajšia podoba Laminátky 240 073-7, ktorá v tom čase jazdila v nákladnej doprave. Snímok ju zachytil v depe Bratislava Východ, na konci elektrifikovanej odstavnej koľaje



Pestré nátery, alebo doplnky neobišli ani Cecane. Rušeň 751 206-4 dlhé roky neodmysliteľne patril ku koloritu trate Komárno - Dunajská Streda - Bratislava



Laminátka 240 084-4 žiari novým lakom. V tej dobe sa na lokomotívy začali vracať ich pôvodné náterové schémy



Rušeň 240 039-8 sa strojovo vracia z Devínskej Novej Vsi do Bratislavy. Ako je na obrázku vidieť, na zastávke Železná Studienka v tom čase (január 1994) prebiehala rekonštrukcia nástupíšť, pričom staré sypané nástupištia boli nahradené panelovými SUDOP



Slnko v zime niekedy dokáže spoza mrakov vytvoriť také svetelné situácie, že na ne nestačí ani kvalitný film, ani kvalitný fotoaparát. Odraz takého svetla od snehu potom vytvára nepríjemne silné kontrasty. Aj napriek tomu Jaro zvečnil Laminátku 240 001-8, počas vjazdu do bratislavskej hlavnej stanice



Krátko na to jej kolegyňa 240 141-2 zachádza zo stanice do depa



Zato, keď mraky zmiznú a odpoludňajšie slnko naplno zasvieti, vznikajú pekné zimné zábery. Tých, so snehom a belasou oblohou je veľmi málo. Zastávkou Železná Studienka prechádza rušeň 240 142-0 v unifikovanom nátere. Na obrázku je vidieť, že nástupište smerom do Lamača je už osadené panelmi, kdežto opačné nástupište - smerom na hlavnú stanicu, je ešte rozpracované



Stanicou Bratislava Lamač prechádza príkladne naleštený dispečerský stroj 240 116-4



O pár dní už slnko nesvietilo. Stanicu Lamač navštívila čerstvo opravená 240 041-4, ktorej pôvodný náter a decentné doplnky veľmi pristali. Kto by si bol vtedy pomyslel, že o tri roky sa tento rušeň zúčastní ťažkej nehody v Leopoldove...



O poznanie lepšie svetelné podmienky ponúkla Jarovi „dolná zem“. Pravidelný popoludňajší manipulačný vlak z Dunajskej Stredy do Bratislavy Východnej stanice, na čele s čistou Zamračenou 751 025-8, prechádza zastávkou Miloslavov. O pár okamihov minie mechanickú predzvesť aj vchodové dvojramenné návestidlo do Nových Košarísk, kde bude križovať s protiidúcim osobným vlakom



Po vykrižovaní v Nových Košariskách, sa v Miloslavove objavil Okuliarnik 750 164-6, s poobedným osobným vlakom do Komárna, ktorého súprava určité obdobie pokračovala ďalej cez Komárom až do Budapešti. Z Komárna ju vozievali maďarské motorové rušne M41, ktoré boli neskôr nahradené Gigantom V63. Celkom naposledy ich vozili stroje V43



Zastávkou Železná Studienka prechádza rýchlik do Viedne, ťahaný rakúskym rušňom 2143 071-5



Za ním cupitá Laminátka 240 143-8, ako rušňovlak do Devínskej Novej Vsi. Rok na to, sa čelne zrazila s Esom 363 153-8 medzi Sv.Jurom a Račou. Po uvedenej nehode boli oba stroje zrušené...



Gorila 350 019-6 vezie cez Železnú Studienku dlhočiznú, exoticky vyzerajúcu súpravu R373 BALT-ORIENT



O pár dní neskôr, pod Ahojkou prechádza EC 174 HUNGARIA, na čele s 350 002-2



Laminátka 240 130-5 vezie súpravu z Rače na hlavnú stanicu



Ďalší vlak od Rače vezie rušeň 240 112-3



Posledný záber patrí ešte unifikovanej Cecani 751 199-1


Tak, to je na dnes všetko, priatelia. V nasledujúcej časti sa pozrieme na elektrické jednosmerné rušne v okolí Žiliny a Púchova.




Dovidenia o tri týždne, priatelia.


Text: Richardino
Foto: Jaro

Verzia pre tlač Pošli priateľovi
Komentáre
Zobrazenie:
Názory sa nemusia sa zhodovať s názorom redakcie. Redakcia za ne nepreberá zodpovednosť
Palo
Zaslaný: 17.02.2012 9:04  
Administrátor
Založený: 30.11.2007
Miesto: kúsok od Bratislavy
Príspevkov: 5080
 Re: NÁVRATY DO MINULOSTI 6. časť
Moc pekné obrázky, chalani, o dĺžke manipulákov na Dunajskú ani nehovorím. Teším sa na pokračovanie, zatiaľ ďakujeme !
Richardino
Zaslaný: 17.02.2012 20:52  
Spolupracovník
Založený: 26.10.2009
Miesto: Bratislava, Dúbravka
Príspevkov: 2105
 Re: NÁVRATY DO MINULOSTI 6. časť
Je to zaujímavá práca, preberať sa starými fotkami. Škoda len, že je tak málo času. Nasadené tempo sa budeme snažiť dodržiavať. :kvetinka:
lajos
Zaslaný: 18.02.2012 9:20  
Administrátor
Založený: 01.07.2009
Miesto:
Príspevkov: 14031
 Re: NÁVRATY DO MINULOSTI 6. časť
Je dobře, že se takové obrázkové vzpomínky nepovalují jen někde v albu nebo šuplíku. Ven s nimi ! :kvetinka:
cas


Peter, Pavol, Petra
prispejteFotkaStručneČlánok
spolupracujeme
ČD Cargo a.s.

KHT Zvolen

Železniční magazín

TRAINFOTO.eu

IHO.hu

klubmodryhorizont.sk
 
Spomienka na Pala
uzivateliaPoužívateľov online: 132 Používateľov v sekcii
Obrazom aj slovom: 3

Registrovaných: 0
Anonymných: 132

Viac ...