Obrazom aj slovom > História a spomienky > NÁVRATY DO MINULOSTI 6. časť
NÁVRATY DO MINULOSTI 6. časť
Obrázky pochádzajú z obdobia od decembra 1993 do februára 1994.

Ako prvá nás privíta Laminátka 240 036-4, ktorá zachádza s prázdnou súpravou z hlavnej stanice do depa Bratislava hlavné. Táto mašinka sa dlho tešila vzornej údržbe - ja si ju takúto čistú pamätám ešte v roku 1996

Aktér neskoršej závažnej dopravnej nehody - Eso 363 153-8 prichádza so súpravovým vlakom z Rače

Laminátka 240 099-2 s vyblednutým unifikovaným náterom nabieha svoje bežné kilometre na bratislavských spojkách. Na dispečerských výkonoch ju bolo možné vidieť veľmi dlho. Podľa súpravy a koľaje by sa mohlo jednať o preťah záťaže z Devínskej Novej Vsi do zriaďovacej stanice Bratislava Východ

Bledomodré Eso 363 143-9 si tlačí súpravu z depa na hlavnú stanicu. Podľa vozňov by sa mohlo jednať o „Raketu“ do Žiliny

Princezná 263 005-1 vezie osobný vlak Bratislava Nové Mesto - Břeclav. V dnešnej dobe, ako jediná na Slovensku, opäť jazdí v pôvodnom nátere

Čistučká Gorila 350 002-2 frčí cez priecestie vo Vajnoroch smerom do Nových Zámkov

Niekdajšia podoba Laminátky 240 073-7, ktorá v tom čase jazdila v nákladnej doprave. Snímok ju zachytil v depe Bratislava Východ, na konci elektrifikovanej odstavnej koľaje

Pestré nátery, alebo doplnky neobišli ani Cecane. Rušeň 751 206-4 dlhé roky neodmysliteľne patril ku koloritu trate Komárno - Dunajská Streda - Bratislava

Laminátka 240 084-4 žiari novým lakom. V tej dobe sa na lokomotívy začali vracať ich pôvodné náterové schémy

Rušeň 240 039-8 sa strojovo vracia z Devínskej Novej Vsi do Bratislavy. Ako je na obrázku vidieť, na zastávke Železná Studienka v tom čase (január 1994) prebiehala rekonštrukcia nástupíšť, pričom staré sypané nástupištia boli nahradené panelovými SUDOP

Slnko v zime niekedy dokáže spoza mrakov vytvoriť také svetelné situácie, že na ne nestačí ani kvalitný film, ani kvalitný fotoaparát. Odraz takého svetla od snehu potom vytvára nepríjemne silné kontrasty. Aj napriek tomu Jaro zvečnil Laminátku 240 001-8, počas vjazdu do bratislavskej hlavnej stanice

Krátko na to jej kolegyňa 240 141-2 zachádza zo stanice do depa

Zato, keď mraky zmiznú a odpoludňajšie slnko naplno zasvieti, vznikajú pekné zimné zábery. Tých, so snehom a belasou oblohou je veľmi málo. Zastávkou Železná Studienka prechádza rušeň 240 142-0 v unifikovanom nátere. Na obrázku je vidieť, že nástupište smerom do Lamača je už osadené panelmi, kdežto opačné nástupište - smerom na hlavnú stanicu, je ešte rozpracované

Stanicou Bratislava Lamač prechádza príkladne naleštený dispečerský stroj 240 116-4

O pár dní už slnko nesvietilo. Stanicu Lamač navštívila čerstvo opravená 240 041-4, ktorej pôvodný náter a decentné doplnky veľmi pristali. Kto by si bol vtedy pomyslel, že o tri roky sa tento rušeň zúčastní ťažkej nehody v Leopoldove...

O poznanie lepšie svetelné podmienky ponúkla Jarovi „dolná zem“. Pravidelný popoludňajší manipulačný vlak z Dunajskej Stredy do Bratislavy Východnej stanice, na čele s čistou Zamračenou 751 025-8, prechádza zastávkou Miloslavov. O pár okamihov minie mechanickú predzvesť aj vchodové dvojramenné návestidlo do Nových Košarísk, kde bude križovať s protiidúcim osobným vlakom

Po vykrižovaní v Nových Košariskách, sa v Miloslavove objavil Okuliarnik 750 164-6, s poobedným osobným vlakom do Komárna, ktorého súprava určité obdobie pokračovala ďalej cez Komárom až do Budapešti. Z Komárna ju vozievali maďarské motorové rušne M41, ktoré boli neskôr nahradené Gigantom V63. Celkom naposledy ich vozili stroje V43

Zastávkou Železná Studienka prechádza rýchlik do Viedne, ťahaný rakúskym rušňom 2143 071-5

Za ním cupitá Laminátka 240 143-8, ako rušňovlak do Devínskej Novej Vsi. Rok na to, sa čelne zrazila s Esom 363 153-8 medzi Sv.Jurom a Račou. Po uvedenej nehode boli oba stroje zrušené...

Gorila 350 019-6 vezie cez Železnú Studienku dlhočiznú, exoticky vyzerajúcu súpravu R373 BALT-ORIENT

O pár dní neskôr, pod Ahojkou prechádza EC 174 HUNGARIA, na čele s 350 002-2

Laminátka 240 130-5 vezie súpravu z Rače na hlavnú stanicu

Ďalší vlak od Rače vezie rušeň 240 112-3

Posledný záber patrí ešte unifikovanej Cecani 751 199-1
Tak, to je na dnes všetko, priatelia. V nasledujúcej časti sa pozrieme na elektrické jednosmerné rušne v okolí Žiliny a Púchova.
Dovidenia o tri týždne, priatelia.
Text: Richardino
Foto: Jaro
Komentáre
Názory sa nemusia sa zhodovať s názorom redakcie. Redakcia za ne nepreberá zodpovednosť
Palo | Zaslaný: 17.02.2012 9:04
|
Administrátor ![]() ![]() Založený: 30.11.2007 Miesto: kúsok od Bratislavy Príspevkov: 5080 |
![]() Moc pekné obrázky, chalani, o dĺžke manipulákov na Dunajskú ani nehovorím. Teším sa na pokračovanie, zatiaľ ďakujeme !
|
|
lajos | Zaslaný: 18.02.2012 9:20
|
Administrátor ![]() ![]() Založený: 01.07.2009 Miesto: Príspevkov: 14031 |
![]() Je dobře, že se takové obrázkové vzpomínky nepovalují jen někde v albu nebo šuplíku. Ven s nimi !
![]() |