Domovská stránka Obrazom a slovom Aktuálne - stručne Fotogaléria
 
Pokročilé vyhľadávanie
 
RSS
Prihlásenie
Prihlasovacie meno: Heslo:
Obrazom aj slovom
Obrazom aj slovom > Na voľné chvíle ... > Fotopozdrav z východu !

Fotopozdrav z východu !

 
V uplynulých týždňoch som dosť často zdržoval na východe našej republiky.Pracovné povinnosti mi síce dovolili vytvoriť niekoľko záberov až v posledných dňoch môjho pobytu , ale veľmi rád sa s Vami o ne podelím. Nepochybne je východ republiky pre nás „západniarov“ a stredoslovákov atraktívny, keďže sa tu môžeme stretnúť s vozidlami, ktoré sú pre nás raritou.

 









Svoj fotopozdrav začínam v zastávke Humenné mesto , kde sa zbiehajú trate od Medzilaboriec /vľavo / a Stakčína /vpravo/.V čase 17.15 hod. by sa v zastávke mali stretnúť dva vlaky idúce jedným smerom do cieľovej žst. Humenné. Na moju radosť zo Stakčína do do Humenného viedol dňa 7.3.2012 vlak 9416 polomáčaný hybrid 750.164 a osobný vlak z Medzilaboriec bol vedený novou motorovou jednotkou 861.002 ako vlak 8964.










Nasledujúci deň som sa v ranných hodinách vybral do mesta kde sa aj vrany otáčajú.V Medzilaborciach je väčšina vlakov ukončených na zastávke Medzilaborce mesto. Popri čakaní na vlak ma zaujal pohľad na trať do Lupkówa , kde zjavne už niekoľko týždňov žiadny vlak nešiel. Predzvesť v pozadí síce návestí návesť „voľno“ ale vlaku by ste sa tu určite nedočkali. Ako mi vysvetlil LAJOS , jedná sa o predzvesť krycieho návestidlom výmen do vlečky areálu spoločnosti Strojlab ktorá je už niekoľko rokov mimo prevádzky.




Na ďalšej snímke vchádza osobný vlak 8956 dňa 8.3.2012 do stanice Medzilaborce od smeru Medzilaborce mesto.






Pre mňa osobne je mimoriadne fotogenické miesto pri výjazde z Medzilaboriec do Humenného. Osobný vlak 8956 tvorený motorovou jednotkou 861 002 práve míňa vchodové mechanické návestidlo. Na mieste fotografovanie je násyp trate natoľko široký ,že v tomto mieste bola v minulosti zrejme výťažná koľaj , alebo sa tu plánovalo s budovaním druhej traťovej koľaje.




Odchod vlaku 8956 so zastávky Krásny Brod do Humenného.




Pevne som veril , že si vyfotím novú motorovú jednotku radu 861 aj na trati z Prešova do Bardejova , kde sa sporadicky objavuje.Žiaľ na vlaku 9209 z Prešova do Bardejova sa objavili motoráky radu 812 aj s vloženými vozňami.Snímka pochádza z úseku Šiba – Klušov.




V piatok 9.3.2012 som sa vybral už smerom na západ. Po ceste som mal v úseku Prešov – Humenné šťastie na motorovú jednotku 861.Tento krát mi pred objektív prišla jednotka 861.003 ako vlak os 9107 pri obci Hlinné.


Pred Prešovom sa vždy zastavím v staničke Kapušany pri Prešove. V momente mojej návštevy posunovala v stanici s manipulačným vlakom „bardotka“ 752.023.



Keďže bolo zjavné , že manipulačný vlak sa bude za chvíľu presúvať do stanice Šarišské Lúky , tak som sa vybral hľadať vhodné miesto na fotenie. Nasledujúce zábery vznikli pri zastávke Nižná Šebastová. V čele vlaku však bola „bardotka“ 752.018 a na konci 752.023.Vďaka zhoršenej viditeľnosti je v diaľke vidieť len matné obrysy Kapušianskeho hradu.






Keďže som si chcel cestu domov spestriť , tak som zvolil trasu z Prešova , cez Plaveč a Kežmarok. Cestovný poriadok ma hneď za Prešovom upozorňoval na osobný vlak z Lipian do Košíc. Snímka zachytáva osobný vlak 8771 pri obci Veľký Šariš. Tie „veľké kamene“ na kopci sú zrúcanina Šarišského hradu...



Veľmi som túžil odfotografovať si vlak na násype pri obci Nižné Ružbachy. Počasie bolo síce proti , ale aj tak sa mi podarilo zachytiť vlak na tomto násype , ktorý patrí podľa mňa medzi najfotogenickejšie železničné miesta na Slovensku. Nasledujúce snímky zachytávajú prejazd osobného vlaku 8314 zo Starej Ľubovne do Popradu cez obec Nižné Ružbachy.










Protiidúci vlak 8313 z Popradu do Starej Ľubovne som v Nižných Ružbachoch fotil už zo železničného násypu.




Bodku za mojim fotopozdravom z východu dáme osobným vlakom 8315 , ktorý som zachytil pri výjazde zo stanice Kežmarok.




Autor textu a foto : Taurus

Verzia pre tlač Pošli priateľovi
Komentáre
Zobrazenie:
Názory sa nemusia sa zhodovať s názorom redakcie. Redakcia za ne nepreberá zodpovednosť
Noris
Zaslaný: 12.03.2012 7:55  
Založený: 04.09.2011
Miesto: Presov
Príspevkov: 11
 Re: Fotopozdrav z východu !
Len pre tvoju informaciu. Železničnú trať z Michalian cez Trebišov, Bánovce nad Ondavou, Humenné, Medzilaborce do poľského Přemyslu postavila Prvá uhorsko-haličská železnica. Pohraničný úsek trate bol uvedený do prevádzky ako posledný v roku 1874. Trať bola zdvojkoľajnená v roku 1882 z dôvodu veľkého vojenského strategického významu. Po prvej svetovej vojne bola druhá koľaj z Bánoviec nad Ondavou cez Medzilaborce do výhybne Vydraň znesená v roku 1920, z Michalian do Bánoviec v roku 1932. Druhá koľaj poslúžila na vyrovnanie dlhu voči víťazným mocnostiam (!), keďže Československo prevzalo okrem územia aj časť uhorského dlhu. Druhá koľaj v úseku Vydraň - výhybňa Víťazstva vydržala až do roku 1995! Takze na takmer celom useku trate ja nasyp siroky a da sa tam dobre fotit :papa:
augustus
Zaslaný: 12.03.2012 17:37  
Založený: 22.05.2011
Miesto:
Príspevkov: 7602
 Re: Fotopozdrav z východu !
Tento článok ma veľmi potešil, najmä fotky z Medzilaboriec. Tieto kúty Slovenska sú mojou srdcovkou. Vďaka za tento článok :apl:
lajos
Zaslaný: 12.03.2012 21:16  
Administrátor
Založený: 01.07.2009
Miesto:
Príspevkov: 13661
 Re: Fotopozdrav z východu !
Krásný zimní pozdrav z odlehlého, ale mě milého a krásného koutu Slovenska. Docela výstižné přirovnání s tím otáčením vran :lol: .
K dvoukolejce - skutečně je snášení druhé traťové koleje důsledkem Trianonské dohody. Kromě širokého náspu v téměř celé trase od HE k tunelu je toho dokladem i dvoukolejný profil Lupkowského tunelu. Když jsem tím úsekem v roce 2005, tedy 10 let po rekonstrukci a snesení druhé koleje úseku Vydraň - Pobieda, šlapalo se po tom velmi dobře. Od bývalé výhybny k tunelu už to bylo horší, tam bylo poznat, že druhá kolej zmizela podstatně dříve.
A to už to zde raději neplevelme Diabolskou slučkou mimo tunel a vůbec na široký rozchod přestavěnou trať až po Humenné v roce 1944... :-P
A k předvěstem - je to tak, zelená je na předvěsti krycího návěstidla. A to má (stejně jako oddílové návěstidlo autobloku nebo automatickéh hradla) základní polohu VOLNO. Zdejším specifikem je použití stožárů původně mechanických předvěstí, na které se naroubovala horní část typizovaných návěstidel typu AŽD 71. A zelená na tom "klacku" vypadá na nepojížděné trati dost divně :-o
Maarek
Zaslaný: 13.03.2012 8:51  
Spolupracovník
Založený: 25.06.2010
Miesto: České Budějovice
Príspevkov: 4343
 Re: Fotopozdrav z východu !
Pekné fotky,každý článok z východu poteší :apl:
Palo499
Zaslaný: 13.03.2012 12:50  
Založený: 12.07.2009
Miesto:
Príspevkov: 4074
 Re: Fotopozdrav z východu !
Ja si to vravím stále, východ našej republiky je krásny no nepreskúmaný ... už nech je leto až sa tam môžem prísť pozrieť, super Michal, dík za motiváciu ...
festo
Zaslaný: 14.03.2012 15:52  
Založený: 01.07.2009
Miesto:
Príspevkov: 754
 Re: Fotopozdrav z východu !
Paráda, si ma utvrdil,že do ML raz musím ísť :kvetinka:
cas


Ingrida
prispejteFotkaStručneČlánok
spolupracujeme
KHT Zvolen

LTE Slovakia

Železniční magazín

SPDŽ Žilina

TRAINFOTO.eu

IHO.hu

klubmodryhorizont.sk
 
Spomienka na Pala
uzivateliaPoužívateľov online: 141 Používateľov v sekcii
Obrazom aj slovom: 6

Registrovaných: 0
Anonymných: 141

Viac ...