Domovská stránka Obrazom a slovom Aktuálne - stručne Fotogaléria
 
Pokročilé vyhľadávanie
 
RSS
Prihlásenie
Prihlasovacie meno: Heslo:
Obrazom aj slovom
Obrazom aj slovom > Fotografia na nedeľu > Plecháče nejazdia iba u nás...

Plecháče nejazdia iba u nás...

 
Moje letné cesty v zahraničí obrazom aj slovami...

 











Svoju cestu začínam v hlavnom meste Maďarska – Budapešti. Už po príchode na stanicu zisťujem, že môj vlak EN 476 Metropol si nesie vyše hodinovú sekeru, ktorá sa postupom času ešte zvýšila. Dôvod jasný – podmytá trať pri Nagymarosi, o ktorej bola reč v minulom článku...




Nedá sa nič robiť,všetko sa dá prečkať, a tak po vyše 2 hodinách konečne prichádza na stanicu Metropol vedený dvojicou Gigantov V63.Krátko po zastavení na koniec vlaku zachádza V43 122, ktorá zabezpečí nevyhnutný posun so súpravou a onedlho už stojí v čele súpravy pripravená na odchod. Čaká ju vyše 220 kilometrová trasa až do hraničného mesta Curtici (Rumunsko).


Cestou mi ešte nedalo neodfotiť dve odpočívajúce legendy motorovej trakcie – Sergeje M62 v depe Szolnok.


Ďalej sa prenesieme už do cieľovej destinácie môjho výletu – Bulharska. V stanici Kaspitchan dokumentujem obiehanie súpravy, lokomotívou všetkým dobre známou – Plecháčom. Presnejšie ide o sériu 44 a stroj inv.č 085, ktorý ma bezpečne dopravil až do Burgasu.


V jednej zo staníc ktorej názov som bohužiaľ nezachytil si musíme počkať na vykrižovanie s protiidúcim rýchlikom, ktorý je vedený takisto plecháčom ale série 45, ktorá sa od série BDŽ44 odlišuje zmeneným prevodom.


Dobré svetelné podmienky mi dovolili spraviť ešte jednu fotku v poslednej stanici pred Burgasom – Karnobate, kde sa znovu obieha. Doprajme si teda ešte jeden pohľad na tento krásny stroj.


Po tejto fotke som už foťák zabalil a vytiahol až pri mori. Keďže ale o tomto táto reportáž nieje presuňme sa o týždeň dopredu kedy sa opäť ocitám v Burgase, pripravený na spiatočnú cestu.




Do oka mi ihneď padol ďalší dobre známy stroj Československej výroby. Je ním „žehlička“ , ktorým sa u BDŽ ušlo označenie 61.Na fotke je stroj 61 006 pripravený na odchod s osobným vlakom.


Na susednej koľaji pózuje nemenej zaujímavý stroj FAUR čo by staničná záloha. Týchto lokomotív je u BDŽ a CFR naozaj požehnane.


A konečne niečo iné ako Škoda (nie že by mi plecháče vadili  ). ASEA 46 235 práve doviezla osobný vlak od Karnobat.


Čas do odchodu trávim ešte fotografovaním ďalšieho plecháča, 44 179.



Nedalo mi neodfotiť aj výrobný štítok, ktorý v azbuke oznamuje výrobcu : Škoda Plzeň Čechoslovakia. Pozornému oku neunikne ani odlišná max.rýchlosť oproti strojom ČD 242.



Po zdokumentovaní štítku už nasadám do lehátkového vozňa a s Burgasom sa lúčim.





Pekná podvečerná atmosféra ma však ešte raz vyhnala s kupé , a tak som ešte zvečnil stretnutie plecháčov 45 201 a 44 120 v stanici Karnobataz.



Po tomto som sa už usadil vo vozni a s otvoreného okna sledoval ubiehajúcu rôznorodú krajinu Bulharska. Druhý deň ráno sa prebúdzam už v Rumunsku. Aj keď som osobne milovníkom motorovej trakcii, bol by hriech neodfotiť si krásnu tendrovku, čo by pomník pred rušnovým depom Arad.



Na hranici ma ešte zaujala lokomotíva CFR 41-0928 a jej rušnovodič, ktorý počas prestoja pucoval čelo lokomotívy, až sa celá leskla! Za takú čistotu by sa nemuseli hanbiť ani známe leštenky ako 750 183 alebo najnovšie aj 754 085 z RD Humenné.



Na sieti MÁV sa moje putovanie začalo, a na sieti MÁV sa aj skončí. A to pohľadom na už raz spomenuté depo v Szolnoku pred ktorým mi tentokrát zapózovali sergeje M62 230 a M62 108.


Autor: jurko754082

Verzia pre tlač Pošli priateľovi
Komentáre
Zobrazenie:
Názory sa nemusia sa zhodovať s názorom redakcie. Redakcia za ne nepreberá zodpovednosť
montoya
Zaslaný: 19.08.2012 6:50  
Založený: 31.08.2009
Miesto:
Príspevkov: 554
 Re: Plecháče nejazdia iba u nás...
ja som túto cestu absolvoval keď som mal 3 roky v roku 1983 a vlak išiel priamo z BA (dokonca neviem či nie z Prahy), takže som si rád zaspomínal na to čo si matne pamätám. ten plecháč pod vežičkou v Burgase je hotové železničné porno, paráda :super2:
didierT678
Zaslaný: 19.08.2012 10:42  
Založený: 11.06.2012
Miesto: Dobrá Niva
Príspevkov: 238
 Re: Plecháče nejazdia iba u nás...
Parádna fotoreportáž :bingo: :bingo: :super2: :super2:
Maarek
Zaslaný: 20.08.2012 0:08  
Spolupracovník
Založený: 25.06.2010
Miesto: České Budějovice
Príspevkov: 4348
 Re: Plecháče nejazdia iba u nás...
Pekná prvotina,Juro! :super1:
Maros21
Zaslaný: 20.08.2012 9:56  
Založený: 29.08.2009
Miesto:
Príspevkov: 1323
 Re: Plecháče nejazdia iba u nás...
Jurko, je to parádna reportáž a vidieť, ako si československé stroje počínajú ďaleko za našimi hranicami je naozaj super. ĎAKUJEME a tešíme sa na ďalšiu reportáž od Teba :super1: :-)
jurko754082
Zaslaný: 20.08.2012 10:20  
Založený: 14.08.2009
Miesto:
Príspevkov: 862
 Re: Plecháče nejazdia iba u nás...
Vďaka :papa:

Montoya, oproti tomu 1983 skoro žiadna zmena, čo ? :-D Možno len intenzita vlakov je menšia.
joe
Zaslaný: 20.08.2012 11:04  
Založený: 15.08.2009
Miesto:
Príspevkov: 16
 Re: Plecháče nejazdia iba u nás...
Taká technická informácia, medzi našim 242 a Bulharským plecháčom 44 sú dosť veľké rozdiely.

Ten najmenší je použitie polpantografov namiesto pantografov
Bulharský plecháč má EDB náš nie.
Bulharský plecháč má podvozky II. Generácie (ako 124, 350, 150, 151, 130, 131, 363, 163, 263, 362, 162, 372, 371) zatial čo náš plecháč má podvozky I. generácie. Dôvodom bola požiadavka ČSD na zameniteľnosť dielov z Laminátkami. Takže napriek tomu že podvozky II generácie boli nasadzované od roku 1975 na plecháče 242 ktoré boli vyrábané v rokoch 78 – 82 (ak si správne pamätám) sa dostali zastarané podvozky ktoré majú vďaka šikmým tyčiam dobré tažné vlastnosti ale kultúra ich chodu je dosť zá.
Anonym
Zaslaný: 21.08.2012 11:33  
 Re: Plecháče nejazdia iba u nás...
Napriek tomu, ze maju podvozky ake maju, su ich jazdne vlastnosti na tom dost zle. Rusnovodici sa tesia ked to vsetko pojde do prdele rovnako ako laminatky. Tahat na tom vlak z Burgasu do Sofie v tych teplach bez klimy az tak humorne nie je. Mozno aj to je dovod preco si nevedia vynachvalit klimatizovane Aseje s podstatne lepsimi trakcnymi vlastnostami. Laminatky boli posledne dve, jedna pred casom zahorela posledna jazdi niekde medzi Sofiou a Starou Zagorou. Plechacov je do dnesneho dna myslim uz len 15 a chysta sa pomerne velka reorganizacia zeleznic od ktorej si kazdy vela slubuje. Len aby to nedopadlo ako u nas...stare vyhodia a nove nekupia... Na Burgasskú hustotu vlakov to vsak zatial bohate postacuje
cas


Timotej
prispejteFotkaStručneČlánok
spolupracujeme
ČD Cargo a.s.

KHT Zvolen

Železniční magazín

TRAINFOTO.eu

IHO.hu

klubmodryhorizont.sk
 
Spomienka na Pala
uzivateliaPoužívateľov online: 102 Používateľov v sekcii
Obrazom aj slovom: 9

Registrovaných: 0
Anonymných: 102

Viac ...