Domovská stránka Obrazom a slovom Aktuálne - stručne Fotogaléria
 
Pokročilé vyhľadávanie
 
RSS
Prihlásenie
Prihlasovacie meno: Heslo:
Obrazom aj slovom
Obrazom aj slovom > Fotografia na nedeľu > Sobotné popoludnie na Nitrianskej poľnej železnici..

Sobotné popoludnie na Nitrianskej poľnej železnici..

 
Jednu krásnu, teplú a slnečnú letnú sobotu som rozmýšľal už od ranných hodín, ako naložiť s dnešným dňom. Koniec leta sa pomaly chýli ku koncu a posledné dni prázdnin si treba predsa len naplno užiť. Zavolal som teda kamarátovi Romanovi, vymysleli sme program na dnešný deň a pred obedom sme už sedeli vo vlaku do Nových Zámkov.

 









Program bol nasledovný- ísť vlakom do Nových Zámkov, tu prestúpiť na vlak do Nitry a prejsť niekoľko stovák metrov k nášmu dnešnému cieľu, výstavisku Agrokomplex a následne sa ísť pokochať Nitrianskou poľnou železnicou...



Vybrali sme sa teda k staničke Skanzen, kde po vlaku nebolo ani stopy, len na perónoch čakalo niekoľko desiatok nedočkavých cestujúcich.



O niekoľko minút sme sa dočkali príchodu prvého vlaku od stanice Brána, vedeného parným rušňom U36.001, domácky zvaného „CéPéčka“.



Keď vlak podišiel ku výhybke, pomaly začal brzdiť do staničky, aby cestujúci mohli bezpečne vystúpiť a zároveň nastúpiť tí, ktorí si zakúpili lístok na trať Okruh.



Popri ceste k nášmu miestečku na fotenie popri trati sme natrafili ešte na miestny prevádzkyschopný dieselový rušeň, čo by „Gebusku“ typu BNE 50.



Po odfotení rušňa sme sa teda presunuli na naše miesto, kde si o niekoľko minút vyfotografujeme CéPéčku smerujúcu naprieč skanzenom poľnohospodárskeho múzea.



Vláčik úspešne odfotený, je teda čas presunúť sa o kúsok ďalej, na trať medzi stanicami Skanzen a Brána. Predtým sme však absolvovali návštevu korytnického trojokeňáku, kde nás zaujal interiér vynoveného vozňa.



Po návšteve tohto unikátneho vozňa svižným tempom mierime k trati, kde sa o malú chvíľku vynorí vlak s druhým jazdiacim parným rušňom, U25.001 zvaným „BéeSka“.



Po úspešnom vyfotení druhého rušňa sa znova presúvame k trati okolo skanzenu, aby sme rovnakú súpravu s BéeSkou odfotili aj na tejto trati.



Spokojní s dnešným dňom pomaly odchádzame na staničku Skanzen, kde sa vítame s Maarekom, ktorý tu predáva suveníry. Vezieme sa s ním teda traťou ku Bráne, kde si po ceste v otvorenom vozni hľadáme miesta na ďalšie fotografovanie. Po zastavení v staničke Brána sme sa svižným tempom presunuli na priecestie k oblúku, kde sme si súpravu vyfotili.



Niekoľko minút sme si teda ešte na tomto mieste počkali, a po chvíľke sa už rúti od Skanzenu vlak vedený CéPečkou.



Rušeň z bližšieho pohľadu sme taktiež zdokumentovali a po jeho prechode sme bežali k staničke, kde sme nasadli do súpravy a hor sa späť do Skanzenu.



Po asi hodinovej pauze sme znova vyrazili ku trati, tento krát k zárezu na trati Okruh. Tu sme vystriehli vláčik v čele s CéPečkou, kde sa nám naskytla možnosť odfotiť ho s traktorom Zetor a staručkou Škodou 100.



Z bližšieho pohľadu tieto motorizované vozidlá zakryla nádherná mašinka.



Na ďalšom mieste nami obliehaného Okruhu sme si počkali na vlak ťahaný BéeSkou. Tu sme si vstali na novovybudovaný plot ohraďujúci pašu, kde viac na fotke vyniklo okolie.



Hodinky ukazujú niečo po sedemnástej, čo značí poslednú trištvrte hodinku prevádzky na železničke v tento deň. Šedé oblaky na oblohe každou chvíľou pribúdali, čas sa krátil a pre to sme si ešte neodpustili posledné štyri fotografie z prevádzky železničky. Na fotografii CéPečka prechádza mostom ponad miestny potôčik, kde prudkým klesaním vchádza do staničky Skanzen.



Druhá fotografia zachytáva rovnaký vlak z bližšieho pohľadu, kde vyniká aj prvý vozeň súpravy.



Na predposlednej fotografii stúpa posledný dnešný vlak na Bránu ťahaný BéeSkou, plne využitý cestujúcimi, na chodníku sa vláčik dostal do pozornosti rodinke s dieťaťom.



Ešte stíhame odfotiť vlak z bližšieho pohľadu, následne sa presúvame k bráne výstaviska, kde spokojní s dneškom opúšťame túto malú, ale peknú železničku. Vo vlaku sa stretávame s viacerými kamarátmi, ktorí vystupujú vo Veľkom Kýry, no naša cesta pokračuje ďalej do Nových Zámkov a odtiaľ do domovského mesta Šaľa.


Autor: B./  / Junior

Verzia pre tlač Pošli priateľovi
Komentáre
Zobrazenie:
Názory sa nemusia sa zhodovať s názorom redakcie. Redakcia za ne nepreberá zodpovednosť
lajos
Zaslaný: 23.09.2012 9:04  
Administrátor
Založený: 01.07.2009
Miesto:
Príspevkov: 13875
 Re: Sobotné popoludnie na Nitrianskej poľnej železnici..
No, Bocianko, máš to pěkné.
NPŽ jsem s juniorem navštívil o den dřív a byli jsme nadšeni.
Škoda jen brzkého odjezdu, neboť cesta veřejnou dopravou zpět je velmi zdlouhavá a tím přicházíme o určitě nejhezčí záběry z odpoledne a podvečera, kdy se sluníčko konečně postaví na správnou stranu a dostane ty správné barevné nádechy i výšku.
:number one:
michalBA
Zaslaný: 23.09.2012 16:01  
Založený: 29.02.2012
Miesto: Bratislava
Príspevkov: 13455
 Re: Sobotné popoludnie na Nitrianskej poľnej železnici..
Úprimne parné vlaky moc nemám rád ani ma na nich nič nefascinuje, no tvoj článok ma zaujal a musím povedať velmi pekné. Pekné fotky super text ! :-) Takže predpokladám že zámer akcie sa podaril na 100% :-)
Maarek
Zaslaný: 28.09.2012 15:57  
Spolupracovník
Založený: 25.06.2010
Miesto: České Budějovice
Príspevkov: 4348
 Re: Sobotné popoludnie na Nitrianskej poľnej železnici..
Matej,gratulujem k vydarenej prvotine,článok sa mi páči,len tak ďalej ! :super1:
cas


Timotej
prispejteFotkaStručneČlánok
spolupracujeme
ČD Cargo a.s.

KHT Zvolen

Železniční magazín

TRAINFOTO.eu

IHO.hu

klubmodryhorizont.sk
 
Spomienka na Pala
uzivateliaPoužívateľov online: 99 Používateľov v sekcii
Obrazom aj slovom: 2

Registrovaných: 0
Anonymných: 99

Viac ...