Domovská stránka Obrazom a slovom Aktuálne - stručne Fotogaléria
 
Pokročilé vyhľadávanie
 
RSS
Prihlásenie
Prihlasovacie meno: Heslo:
Obrazom aj slovom
Obrazom aj slovom > Zaujímavosti > InnoTrans Berlin 2012 (tretia časť)

InnoTrans Berlin 2012 (tretia časť)

 
Dnes vám prinášame tretiu a zároveň poslednú časť reportáže z veľtrhu InnoTrans Berlin 2012, v ktorej si predstavíme ďalšie vystavené exponáty.

 













Šesťnápravová dieselová lokomotíva Newag 16D vznikla modernizáciou ruskej dieselovej lokomotívy TEM2, v Poľsku označovanej ako SM48. Použitý spaľovací motor Caterpillar 3512C s výkonom 1480kW, max. rýchlosť 100km/h.


Elektrická jednotka Newag 35WE pre SKM Varšava. Jednotka sa skladá so šiestich vozidiel (výrobca ponúka aj dvoj a štvorvozidlovú verziu). Napájacie napätie 3kV=, max. rýchlosť 160km/h, celková kapacita 922 osôb, z toho 218 miest na sedenie a 704 miest na státie.











V rámci projektu LION modernizovaná elektrická lokomotíva Re 420 pre S-Bahn Zürich s napájacím napätím 15kV 16,7Hz, výkonom 4700kW a max. rýchlosťou 140km/h, kde modernizáciou sa predpokladá predĺženie životnosti o 20 rokov.


V rámci projektu LION modernizovaná elektrická dvojposchodová push-pull jednotka DPZplus pre S-Bahn Zürich. Napájacie napätie 15kV 16,7Hz, výkon 3200kW, max. rýchlosť 130km/h. Modernizáciou sa predpokladá predĺženie životnosti o 20 rokov.








Lokomotíva Gravita 15L BB od firmy VOITH s hydrodynamickým prenosom výkonu s motorom MTU 12V 4000 R43 s výkonom 1800 kW. Max. rýchlosť 100km/h.


Trojnápravová posunovacia lokomotíva Vossloh G6 s diesel-hydraulickým prenosom výkonu, s výkonom cca 671kW a max. rýchlosťou 80km/h.


Trojnápravová posunovacia lokomotíva Vossloh G6 ME s dieselelektrickým prenosom výkonu, max. rýchlosťou 80km/h. Má dva dieselové motory MTU s výkonom 360kW, spĺňajúce emisnú normu Euro 5.


Súprava na vysokorýchlostné brúsenie koľajníc Vossloh HSG-2, kde rýchlosť súpravy počas brúsenia môže byť až 80km/h.



Trojčlánková jednotka Vossloh Vamos pre mestskú železnicu v meste Bielfield s 52 miestami na sedenie a 178 miestami na státie, s max. rýchlosťou 80km/h.


Štvornápravová dieselelektrická lokomotíva Vossloh DE 12 s výkonom motora 1200kW a max. rýchlosťou 120km/h, vhodná na posun aj traťovú službu.


Dieselová lokomotíva Vossloh Eurolight s výkonom 2300kW/2800kW, v závislosti na použitom motore CAT C175-12/C175-16. Max. rýchlosť v závislosti na verzii, 120km/h pre nákladnú dopravu, 140km/h až 200km/h pre osobnú dopravu.


Dieselová posunovacia lokomotíva MDD 4-00 od firmy Express Service Bulharsko, výkon 403 kW, max. rýchlosť 60km/h, max. ťažná sila 135kN.


Testovací vlak od firmy Geismar Italia pre firmu Infrabel na sledovanie a testovanie zabezpečovacieho systému ETCS na železničnej sieti v Belgicku.


Železničný frézovací stroj MG31 od firmy Linsinger na frézovanie a profilovanie opotrebených koľajníc do hĺbky od 0,2mm do 5mm s rýchlosťou až 20m za minútu.


Od firmy LEGIOS bolo možné vidieť štvornápravový podvozkový vozeň Falns 85m3, určený na prepravu materiálov ako koks, uhlie, štrk či piesok, či štvornápravový podvozkový vozeň Faccns 48m3 na prepravu štrku či piesku.





Elektrická jednotka 7Ev Regiopanter od Škoda Vagónka, a.s. s max. rýchlosťou 160km/h, napájacím napätím 3kV= a 25kV 50Hz. Jednotky sú dvoj, alebo v trojvozové, pričom do jednej ucelenej súpravy je možné spojiť až štyri jednotky.


Nemohla chýbať ani trojsystémová lokomotíva 109E2 od Škoda Transportation, a.s. pre Železničnú spoločnosť Slovensko, a.s., s max. rýchlosťou 160km/h, napájacím napätím 3kV=, 25kV 50Hz a 15kV 16,7 Hz.


TATRAVAGÓNKA a.s. Poprad sa predstavila s dvojčlánkovým vozňom Sdggmrss twin na prepravu všetkých bežných sedlových návesov, mega trailerov, ISO kontajnerov, výmenných nadstavieb C715, C745, C782, výmenných nadstavieb triedy A, vozňom Sggnss na prepravu kontajnerov s ložnou dĺžkou 24,7m, či štvornápravovým vozňom Tagnpps na prepravu obilia s ložným objemom 102m3









ŽOS Vrútky a.s. vystavovala, zo slovenských tratí známy, veľkopriestorový klimatizovaný osobný vozeň prvej triedy radu Ampeer s rýchlosťou 160km/h. S rovnakým typom vozňa sa ŽOS Vrútky predstavila aj na InnoTrans 2010.



Z našich tratí známa motorová jednotka radu 861 od ŽOS Vrútky a.s., s motormi MAN o výkone 2x 588kW a max. rýchlosťou 140km/h. Počet miest na sedenie 168 + 9ks sklopné sedadlá.









A na úplný záver trošku histórie – parná lokomotíva Emma




Jedno je isté, že veľtrh pre dopravnú a koľajovú techniku a stavbu tunelov InnoTrans Berlin si prívlastok „najväčší medzinárodný veľtrh“ naozaj zaslúži. Naše tri diely reportáže ani zďaleka nemohli priblížiť všetky vystavované exponáty, všetkých vystavovateľov, či atmosféru veľtrhu. Dva roky ubehnú rýchlo ako voda, v dňoch 23-26.9.2014 sa otvoria brány veľtrhu InnoTrans Berlin 2014, určite ho navštívte.


Autor textu a foto : Hvizdo

Verzia pre tlač Pošli priateľovi
Komentáre
Zobrazenie:
Názory sa nemusia sa zhodovať s názorom redakcie. Redakcia za ne nepreberá zodpovednosť
eminem
Zaslaný: 15.10.2012 22:08  
Spolupracovník
Založený: 02.07.2009
Miesto: Trnava
Príspevkov: 11688
 Re: InnoTrans Berlin 2012 (tretia časť)
Vidím že Vagónke Poprad výstava prospela a možno sa aj vyplatila, včera 14.10.2012 si to 20-25 novučičkých "VTG"- Tagnpps na prepravu obilia valilo z východu na západ cez Trnavu.....(a boli vééééľmi hlučné)
ali.t
Zaslaný: 16.10.2012 20:24  
Založený: 30.05.2010
Miesto:
Príspevkov: 69
 Re: InnoTrans Berlin 2012 (tretia časť)
nerozumiem prečo má ZSSK reprezentovať stroj (381), ktorý dodnes 100% nekomunikuje s PP súpravami, pričom sú od rovnakého výrobcu...
suflo
Zaslaný: 16.10.2012 20:55  
Založený: 09.03.2011
Miesto: Bratislava-Vrakuňa
Príspevkov: 12418
 Re: InnoTrans Berlin 2012 (tretia časť)
Môžem povädať ďakujem, :klanacka: skvelé tri časti reportáže s tejto výstavy.
cas


Jolana
prispejteFotkaStručneČlánok
spolupracujeme
KHT Zvolen

LTE Slovakia

Železniční magazín

SPDŽ Žilina

TRAINFOTO.eu

IHO.hu

klubmodryhorizont.sk
 
Spomienka na Pala
uzivateliaPoužívateľov online: 37 Používateľov v sekcii
Obrazom aj slovom: 7

Registrovaných: 0
Anonymných: 37

Viac ...