Domovská stránka Obrazom a slovom Aktuálne - stručne Fotogaléria
 
Pokročilé vyhľadávanie
 
RSS
Prihlásenie
Prihlasovacie meno: Heslo:
Obrazom aj slovom
Obrazom aj slovom > Z tratí ŽSR a SŽDC > Ukončenie foto-sezóny 2012

Ukončenie foto-sezóny 2012

 
Milí priatelia. Rok 2012 môžem zo svojho pohľadu hodnotiť, ako prelomový. Veľa nových vecí sa začalo, ale veľa sa v tomto roku aj definitívne skončilo. Najťažšou stratou bolo, že nás v marci navždy opustil dobrý kamarát Paľo Kukučík. Kráčame v jeho šľapajách a naďalej dokumentujeme život na železnici, ktorú všetci berieme, ako súčasť nášho života. Tento rok sa na nej udialo mnoho zaujímavého a o všetkom sme sa snažili Vás - našich čitateľov, informovať formou článkov, aktualít, či fotografií.

 









Poslednou, tohtoročnou „fotovačkou“, sme ukončili železničný rok 2012 a chceme si priať, aby rok 2013 bol úspešnejší, pestrejší a radostnejší, nielen na dráhe, ale aj v ostatných sférach nášho života.
Vhodnou „bodkou“ za železničnou sezónou 2012, sa ponúkla mimoriadna jazda parného krásavca 498 104, ktorý v sobotu 29.decembra 2012 odviezol jeden pár mimoriadnych osobných vlakov z Veselí nad Moravou cez Myjavu do Nového Mesta nad Váhom, ktoré boli vedené pod číslami: zvl. Sp 11045 - osobitný Os 35015 / osobitný Os 35014 - zvl. Sp 11044. Povinný požiarny vlak, bol vedený pod číslami: Pn 91907 - 1.nsl. 35015 / 1.nsl. 35014 - Pn 91906 a viezla ho nemenej pekná Cecaňa T478 1201. Mimoriadna jazda sa konala pri príležitosti piateho výročia občianskeho združenia Kopaničiarsky región a zároveň 85. výročia trate Veselí nad Moravou - Myjava.



Je ráno, a bratislavská Bardotka T478 1201 vyšľapala prvé kilometre dnešnej túry, do Velkej nad Veličkou. Prebúdzajúce sa slniečko nielen predzvestí krásny deň, ale vytvára náladové momenty popri stužkách koľají



A je to tu. V oblúku pred stanicou, sa objavil parný krásavec - Albatros 498 104, za doprovodu nádhernej zvukovej kulisy. Vystúpal prvý úsek z Veselí nad Moravou do Velkej nad Veličkou, kde mal prvý pobyt, ktorý fanúškovia, aj cestujúci mimoriadneho vlaku využili na obdiv tohto tmavomodrého elegána



Za takou mašinkou sa vyplatí otočiť. Pri východe zimného slniečka sa naskytá úchvatný pohľad na čistotou blyštiaci sa rušeň



To, že je naozaj pravé zimné ráno, dokazujú aj inovatkou potiahnuté prívesné vozne Bmx, ktoré (aj keď v modernom náteri) vhodne dotvárajú súpravu mimoriadneho vlaku. Hlboký zvuk ich „bufíkov“, pripomína zašlé časy, keď prívesné vozne s naftovým teplovzdušným kúrením, boli každodennou súčasťou nášho života. Bohužiaľ, na Slovenských tratiach sa s touto radou v pravidelnej prevádzke už nestretneme...



Po krátkom pobyte, sa vlak pohol na ďalší úsek trate. Za Velkou nad Veličkou, sme ho počkali na otvorenej lúke, kde parný tátoš pekne vynikol



Pre nás, automobilovaných fandov, nastal ťažší úsek cesty, cez „hraničnú“ horu. Zatiaľ, čo železnici pri prekonaní prírodnej prekážky pomáha staručký tunel, my sme si museli viac nadbehnúť, aby sme vlak stihli odfotiť na myjavskom viadukte



Časť súpravy, tvorená šiestimi prívesnými vozňami Bmx, vyzerala parádne. Skoro ako v modeli



Dlhší pobyt vlaku v Myjave, sme využili rýchlou zachádzkou na zastávku do Brestovca, kde sme počkali na požiarny vlak, vezený nádhernou Ceculou T478 1201. A že jej to na snehu pristane...



Z Brestovca, sme sa pobrali do Myjavy na stanicu. Tu už boli obidva vlaky pekne vedľa seba a vystavovali sa na obdiv mnohým záujemcom.


Dve silácke krásavice, pekne vedľa seba, sa slnili na myjavskej stanici




Budova Slovenskej Armatúrky, si pravidelnú prevádzku veselských Ceculí dobre pamätá. Veru, už je to dávno, čo sa týmto krajom pravidelne rozliehal nádherný barytón tristodesiatkových preplňovaných motorov ČKD



Radosť pozerať...



Albatros je neustále obliehaný húfom fanúšikov i obdivovateľov železnice. Vlajková „loď“ československej parnej konštrukcie, vzorne zrekonštruovaná, dokumentuje aj dnes um a šikovnosť našich otcov a dedov



Príjemným spestrením diania na myjavskej stanici, bola krátka prítomnosť mladej kopaničiarky, so starým prúteným detským kočíkom, ktorý tiež právom patrí medzi historické artefakty. Jej pekný úsmev by dokázal topiť ľady...



Presne o štvrť na jedenásť, mimoriadny vlak opúšťa centrum Kopaníc - Myjavu a ďalším nádherným oceľovým viaduktom opúšťa jej stanicu



O niekoľko minút prehrmí majestátnym Papradským viaduktom a pomaly sa spúšťa k Starej Turej



Na odhlášku ho prenasleduje povinný požiarny vlak. Jeho krvavočervený rušeň, je v tomto prostredí neprehliadnuteľný



Stanicu v Starej Turej, sme z taktických dôvodov vynechali a presunuli sme sa do Vaďoviec. Zľadovatelý sneh na stanici, nám trošku robil problémy, ale po príchode mimoriadneho vlaku, sme naň už vôbec nemysleli. Odložené koľajové polia, vytvorili Albatrosu celkom zaujímavé pozadie



Sledovať rozjazd stotrinásť tonového kolosu, je vždy zážitok. S deväť-vozňovou súpravou, si Albatros hravo poradil, veď za slávnej éry parnej trakcie, tieto lokomotívy vozievali oveľa ťažšie rýchliky...



Pohľad na odchod zo stanice, síce nemá ideálny násvit, ale dokumentuje náladu, akú okolo seba šíril tento parný velikán



Požiarny vlak sme si počkali za čachtickým tunelom. Decembrové slniečko nás naozaj nesklamalo...


Mimoriadny vlak po príchode do Nového Mesta nad Váhom, počkal na príchod požiarneho následu a potom sa oba vydali otočiť, na známom novomestskom triangli. Táto dopravná situácia nebola nikdy často využívaná, preto si ju iba málokto nechal ujsť. Ako prvý sa vydal „cúvať“ Albatros so svojou súpravou, na leopoldovskú dvojkoľajku. Po zájdení na čachtickú spojku, ho rovnako nasledovala aj Zamračená s požiarnym vlakom. Pobyt Albatrosa na spojke, sa predĺžil prechodom pravidelného motorového osobného vlaku 3181 z Myjavy do Nového Mesta. Potom sa pokračovalo v posune. Albatros vytiahol svoj vlak na čachtickú trať a opatrne ho zatláčal do novomestskej stanice. Nasledoval rovnaký manéver s požiarnym vlakom a keď sa pradúca Bardotka stratila za zákrutou, po krátkom občerstvení sme sa vydali na spiatočnú cestu. Rozhodli sme sa, počkať oba vlaky niekde pri Višňovom. Vzhľadom na rýchly postup slnka k západu, sme museli zastávku opustiť a napokon sme sa etablovali v oblúkoch, medzi Višňovým a Hrachovišťom.




Albatros 498 104 poslušne čaká na prechod vlaku Os 3181, aby mohol dokončiť otočenie so súpravou cez čachtickú spojku



Druhý aktér otáčania, vchádza na výmenu č. 54, ktorá pripája spojku na čachtickú trať



Je cca. 13:50 a mimoriadny vlak prešiel popod Čachtický hrad. Kúzlo romantiky narušilo iba hypermoderné Mitsubishi, ktoré ako najust, vytvorilo Albatrosu rušivú paralelu



Naproti tomu, s požiarnym vlakom sme mali väčšie šťastie. Oplatilo sa ostať na rovnakom mieste. Trpezlivosť nám priniesla podarené zábery tmavočervenej Cecane T478 1201, s kulisou jedného z najznámejších slovenských hradov



Celkom na záver, sme zakotvili vo výhybni Paprad, kde sme sa rozhodli dnešnú akciu ukončiť. Teda naposledy sme sa pokochali pohľadom na voňavý a krásny Albatros, guľaté vozne Bmx, poctivo vykúrené naftovými bufíkmi a naposledy sme im zamávali na šťastnú cestu



Poslednou „čerešničkou“ bola už tradične, červená bratislavská Bardotka, ktorá verne doprevádza svojho staršieho kolegu na mimoriadnych a nostalgických jazdách



Len, čo sa za oblúkom stratili koncové štíty požiarnej cisterny, sadli sme do auta a pomaly sme sa vydali na spiatočnú cestu domov. Náročný program, ako aj pravé zimné (ale vskutku podarené) počasie, nám dali zabrať a tak sme v aute už iba vychutnávali posledné lúče pravého zimného slniečka na Kopaniciach.

Záverom chcem popriať v mene našej stránky, všetkým našim čitateľom, organizátorom mimoriadných jázd, ako aj všetkým železničným fanúšikom a ich najbližším, šťastný a úspešný Nový rok 2013 a vysloviť prianie, aby sme sa aj v ďalšej sezóne, v zdraví a dobrej nálade, stretávali na podobných podujatiach.


Text a foto: Richardino

Verzia pre tlač Pošli priateľovi
Komentáre
Zobrazenie:
Názory sa nemusia sa zhodovať s názorom redakcie. Redakcia za ne nepreberá zodpovednosť
romky
Zaslaný: 31.12.2012 2:07  
Založený: 11.10.2011
Miesto:
Príspevkov: 119
 Re: Ukončenie foto-sezóny 2012
Krása Pohádka PF 2013 :number one:
HECTOR
Zaslaný: 31.12.2012 11:18  
Založený: 30.12.2012
Miesto:
Príspevkov: 1
 Re: Ukončenie foto-sezóny 2012
...krasne fotecky, parada

pripajam link na video z akcie :

>>odkaz (http)<<
lajos
Zaslaný: 31.12.2012 13:14  
Administrátor
Založený: 01.07.2009
Miesto:
Príspevkov: 12653
 Re: Ukončenie foto-sezóny 2012
Rišo,
pohotová aktualita, hezky pořízené a vybrané obrázky a krásně napsané popisky a komentář.
Hector: moc pěkné !
:number one: :emo37:
suflo
Zaslaný: 31.12.2012 16:17   Upravený: 31.12.2012 20:30  
Založený: 09.03.2011
Miesto: Bratislava-Vrakuňa
Príspevkov: 12472
 Re: Ukončenie foto-sezóny 2012
Tvoja reportáž mi doslova vyrazila dych, oči si môžem vyočiť, nádherne podaný text a o fotografiach nehovoriac proste :klanacka: skvelé, celé to úsilie priniesť túto krásu dole klobúk :super1: :super1: :super1: :number one: .
Upravím svoj záver po x zhliadnutí, posledné štyri fotky geniáááááálne :klanacka: nemám slov.
Z môjho pohľadu neskutočné ukončenie sezóny ĎAKUJEM.
volod
Zaslaný: 31.12.2012 22:55  
Spolupracovník
Založený: 16.02.2010
Miesto: Bratislava
Príspevkov: 23236
 Re: Ukončenie foto-sezóny 2012
Že Papradský a Myjavský viadukt..... :bingo: :ejha: :number one: paráda
Richardino
Zaslaný: 01.01.2013 10:18  
Spolupracovník
Založený: 26.10.2009
Miesto: Bratislava, Dúbravka
Príspevkov: 2099
 Re: Ukončenie foto-sezóny 2012
Ďakujem ďakujem za slová chvály, som rád, že sa Vám reportáž páčila. :klanacka:
Maarek
Zaslaný: 01.01.2013 10:45  
Spolupracovník
Založený: 25.06.2010
Miesto: České Budějovice
Príspevkov: 4322
 Re: Ukončenie foto-sezóny 2012
Rišo,krásna reportáž,podarené fotografie.Bola to nezabudnuteľná jazda a aj keď niektorí hovoria,že nasadenie vozňov Bmx je tam ako päsť na oko,podľa mňa súprava pôsobila elegantne :super1:
Richardino
Zaslaný: 01.01.2013 12:54  
Spolupracovník
Založený: 26.10.2009
Miesto: Bratislava, Dúbravka
Príspevkov: 2099
 Re: Ukončenie foto-sezóny 2012
Keď sme sedeli v aute, závidel som cestujúcim vo vlaku, lebo v Bmx-kách sa cestuje veľmi pohodlne. Škoda, že neboli v pôvodnom náteri, ale aj tak sa mi tam páčili...
lajos
Zaslaný: 01.01.2013 18:44  
Administrátor
Založený: 01.07.2009
Miesto:
Príspevkov: 12653
 Re: Ukončenie foto-sezóny 2012
Ad Bmx: nejvíc vypiskovali ortodoxní puristi z řad fotičů, ale na zimní jízdu je problém sehnat (o finanční dostupnosti nemluvě) historické vozy s parním topením.
Od samého začátku byly "dlouhé balmy" plánovány a to vzhledem k jejich dostupnosti z oběhů DKV Brno, udržování v provozním stavu a hlavně jejich komfortu. Ti lidé, kteří si jízdenku koupili, v tom strávili docela hodně času a dřevěnými lavicemi "rybáků" by asi nebyli nadšeni, o výkonu a těsnosti topení nemluvě.
Samozřejmě druhým záměrem bylo, aby ty motorové přívěšáky v jednotném nátěru byly AŽ v zadní části soupravy za vizuálně přijatelnějšími vozy a to se taky stalo.
Až skončí pravidelný provoz ř. Bmx u ČD, bude vyčleněna skupina vozů pro muzejní provoz a ta bude v klasických barvách. Zatím to mají jen soukromníci, zatím...
XxXcompany
Zaslaný: 01.01.2013 19:34  
Založený: 01.07.2009
Miesto:
Príspevkov: 13335
 Re: Ukončenie foto-sezóny 2012
Bola to neskutočne výborná akcia a proti Bmx vozňom nemám nič a jednoznačne to bolo rozumné riešenia ako píše Leoš. :number one:

A Rišo skutočne výborne napísaný článok hlavne textovo ma zaujal :super2:

Na záver dodám,že Ďakujem,že som sa mohol zúčastniť a dúfam,že sa uvidíme aj nabudúce :papa:
Maros21
Zaslaný: 02.01.2013 10:13  
Založený: 29.08.2009
Miesto:
Príspevkov: 1319
 Re: Ukončenie foto-sezóny 2012
Rišo, toto si vychytal, úžasný nenútený fotreport z perfektnej akcie + ten prútený kočiar nemá chybu. Perfektné fotky a neskutočný atmosféra :super1: :super1: :klanacka:
cas


Móric
prispejteFotkaStručneČlánok
spolupracujeme
KHT Zvolen

LTE Slovakia

Železniční magazín

SPDŽ Žilina

TRAINFOTO.eu

IHO.hu

klubmodryhorizont.sk
 
Spomienka na Pala
uzivateliaPoužívateľov online: 34 Používateľov v sekcii
Obrazom aj slovom: 2

Registrovaných: 0
Anonymných: 34

Viac ...