Koncert motora K8S310DR, alebo Horehronská úroda jediného Pomaranča...

railtrains.sk

Dátum:  16.08.2013 0:00   |   Rubrika:  Z tratí ŽSR a SŽDC   |   Vytlačené:  22.09.2019 18:39

 V piatok 2. augusta podvečer mi zavolal XxXcompany otázku, či ráno nepôjdem pozrieť jazdu mimoriadneho vlaku v čele s práve päťdesiatku sláviacim rušňom T678 0012, usporiadanej v réžii KHT Zvolen s tým, že on a augustus by radi šli, ale nemajú odvoz.. Po pár hodinách po tomto telefonáte bolo všetko dohodnuté a veci preorganizované tak, že v sobotu ráno o 6:00h sme sa stretli na dohovorenom mieste a v zložení michalBA, augustus, XxXcompany a ja sme vyrazili do Zvolena, kde sa jazda hviezdy dnešného dňa začínala.













Pohodlne a s náskokom oproti plánovanému odjazdu vlaku sme dorazili pred Zvolenskú osobnú stanicu, avšak naše kroky nesmerovali na perón, lež do blízkej predajne jedného nemenovaného obchodného reťazca.. Čo už.?!, hlad je veľký pán..! Zásobení proviantom na celý deň sme doznali poznania, že naša „foto-obeť“ počas nášho doplňovania zásob vyrazila na svoju púť krásnym krajom v okolí tratí č. 170, 172 a 173. Súc si však vedomí dlhšej zastávky vlaku v Banskej Bystrici, nepodliehali sme žiadnej panike a pokojne sme sa presunuli na naše prvé dohodnuté miesto pod Ľupčiansky hrad.




Kým sme my vo Zvolene nakupovali, iní., pilní., za nás fotili, ako dnešný hrdina nastupuje na svoj vlak.. foto: Richardino



Pod Ľupčianskym hradom bola tlačenica, tak som si zamieril na oba kostolíky. foto: mathew



V tlačenici však vie dobre chodiť Martin, takže si „vychodil“ aj hrad nad Slovenskou Ľupčou. foto: XxXcompany



Krátke zastavenie v Slov. Ľupči zachytil náš kolega.. foto: Hvizdo



Vjazd do Podbrezovej.. foto: Richardino



T678 0012 pózuje pred pekne opravenou budovou stanice Podbrezová.. foto: Hvizdo



Odjazd z hojne zaplnenej Podbrezovej.. foto: Richardino



K našej ďalšej zastávke sme sa presúvali už orientačne oboznámení množstvom a obsadením iných posádok vozidiel naháňajúcich rovnaký objekt záujmu, a tak sme sa snažili vyberať si miesta, kde nebudú fotiť kolegovia z iných posádok, či výprav, aby sa neopakovalo nadmieru veľa podobných, či snáď až rovnakých obrázkov., teda okrem tých od našej posádky..:-) V tomto duchu sme prešli až k odbočke trate č. 174 – Brezno - Halny.





Pri odbočke trate na Tisovec za sprievodu monumentálneho zvuku radového osemvalca.. foto: mathew



Opäť odbočka Brezno - Halny, avšak iným pohľadom.. foto: XxXcompany


Po tejto našej zastávke už však začalo ísť „do tuhého“, pretože Pomaranč už nemal žiadne dlhšie zastávky a svižnou „50 – kou“ začal byť celkom zdatným vyzývateľom na súboje typu „kto tam bude skôr.??“.. Našťastie pre nás sú cesty v týchto končinách často mimo obcí (v mnohých úsekoch nové, či opravené), a preto sa dalo pomerne poľahky predbehnúť našu obeť bez riskovania vodičáku.




Pauzička v Gašparove.. foto: Hvizdo



a tesne za Gašparovom pri vchodovej mechanike.. foto: XxXcompany



detto., avšak menej vydarené.. foto: mathew



Po dlhej rovinke zo Závadky n/H vchádza „cénula“ do Heľpy.. foto: Richardino



V oblúku pred Pohorelou.. foto: XxXcompany



V Pohorelej ešte stojí „máj“. Možno majú celoročný.. foto: mathew



Tu už v ťažšom stúpaní viacej počuť krásny koncert osemvalca medzi strmými stráňami v okolí Zlatna.. foto: XxXcompany


Po dosiahnutí kóty s názvom Červená Skala, kde bola plánovaná dlhšia zastávka vlaku zloženého s vozňov „Ci“, našiel sa čas vydýchnuť si od naháňačky a pozdraviť sa so známymi sústredenými okolo odpočívajúcej súpravy s oslávencom - Pomarančom v čele.



Dlhšia prestávka dala na čas vydýchnuť trakčnému ústrojenstvu päťdesiatničky v čarovnej Červenej Skale, aby neskôr zdolala výstup na najvyššie miesto tratí s rozchodom 1435mm v SR..:foto: XxXcompany



Už len kúsok tuto cez slučku a budeme na vrchole.. Telgárt. foto: Hvizdo


Zatiaľ ešte nevedomí faktu, že mimoriadnosť na Os7775 v podobe Bagetky 813/913 021 nad stanicou Dobšinská Ľadová Jaskyňa neplánovane predĺži pobyt mimoriadneho „pomarančového“ vlaku, pobrali sme sa až do Stratenej v snahe uloviť na svoje pamäťové karty Horehronca, na ktorom sa mal podľa kuloárnych informácií ukázať niektorý kultový stroj zo zvolenského depa. Cestou okolo ranča pri Ostrej skale sme zaregistrovali stiahnutie onej nešťastnej Bagetky a pochopili, že meškanie si vyslúži aj R821.. V Stratenej sme sa ho nakoniec dočkali, no na veľké sklamanie mnohých striehnúvšich fotičov sa v jeho čele predviedol nevýrazný „blonski“ reko-stroj 757 011..:-( Náhle rozhodnutie oblakov nás zo Stratenej decentne vykázalo, tak sme sa radšej presunuli na notoricky známe miesto., k cintorínu pri Dobšinskej Maši..



Stretnutie s poškodenou Bagetkou 813/913 021 z Os7775, aj s jej záchranou v podobe 812 022 v Dobšinskej Ľ. Jaskyni.. foto: Hvizdo



Palcmanská maša nesmie chýbať.. foto: XxXcompany



Priehrada sa slní a Dedinky sa skrývajú v tieni.. foto: mathew



„Nulové“ emisie pri obiehaní súpravy v Mlynkoch.. foto: Hvizdo



Pripravení na spiatočnú cestu.. Mlynky. foto: Richardino


V cieľovej – obratovej stanici Mlynky sa z dôvodu oneskoreného príchodu „Pomarančového vlaku“ musel skrátiť plánovaný čas pobytu a tiež možností na debaty s posádkou vlaku a ostatných „vlakofilných účastníkov zájazdu“.. Cestu nazad a najmä jej priebeh nám v hojnej miere organizovala oblačnosť nad Horehroním a tak sa hľadanie voľného, vhodného a najmä „nasvieteného“ foto-miesta stalo úlohou viac než náročnou..



Takto to dopadne, keď nestíhame dobehnúť na flek a len bezmocne pozeráme.. sedlo Besník. foto: mathew



Pri smutne známom priecestí nad Polomkou.. foto: XxXcompany



A na tom istom mieste, ale mojim pohľadom.. foto: mathew



Kdesi medzi Polomkou a Beňušom v popoludňajšom slnku.. foto: XxXcompany



Odjazd z obce Beňuš v réžii oblakov.. foto: Richardino



Vchodová mechanika pod Gašparovom spolu s krásnym strojom.. foto: mathew



a na tom istom mieste, avšak pohľadom šplhavého kolegu.. foto: XxXcompany



Narýchlo zimprovizovaný flek v Bujakove.. foto: XxXcompany



Mraky sa nám stále plietli do fachu, takže zastávka Brezno mesto ostáva v tieni..:-( foto: mathew



V Chvatimechu bolo opäť pod mrakom, ale aspoň nás tak nepálilo slnko.. foto: mathew



Pri zastavení v Brusne-kúpeľoch.. foto: Hvizdo



Vjazd do Medzibrodu odbočkou, kvôli križovaniu s Os7719.. foto: XxXcompany



Zhlavie v Medzibrode s „pamätníkom“ parnej vozby.. foto: mathew



Aj pri prejazde cez stanicu Medzibrod sme dokumentovali oslávenca.. foto: Hvizdo



V neskorých lúčoch slnka sa za Slovenskou Ľupčou kocháme majestátnosťou stroja, aké na tejto trati kedysi pravidelne hrmeli do okolia netlmenú symfóniu gigantického motora K8S310DR.. foto: mathew



Kým ja už som dofotil a len počúval „koncert“ „cénuly“, kolegovia ešte fotili poslednú fotku tejto misie.. foto: XxXcompany


Rozlúčková snímka od Slovenskej Ľupče dala definitívnu bodku za foto-naháňačkou Pomaranča, ktorého nádherne dunenie sa v tento., dovolím si povedať., pekný a vydarený deň, nieslo údoliami skvostného Horehronia a kúska Hnilecka. Nabití zážitkami z návštevy úžasných lokalít, upotení vyskakovaním a naskakovaním z/do rozhorúčeného auta, prešedivení z niektorých adrenalínových prejazdov zákrutami, sme sa vydali späť k miestu nášho ranného stretnutia a zvyšok cesty konštatovali, že sa tento foto – výlet vydaril a velebili sme naše rozhodnutie pripojiť sa k tejto jazde legendy našej niekdajšej naftovej vozby., akou T678 0012 bezpochyby je..! Dovoľte mi na tomto mieste poďakovať najmä organizátorom, ale aj všetkým zúčastneným za skvelú akciu.. Dovidenia priatelia opäť niekde pri koľajách..



Text: mathew
Foto: Richardino, Hvizdo, XxXcompany, mathew

Tento článok nájdete na stránke railtrains.sk https://www.railtrains.sk

URL tohoto článku je: https://www.railtrains.sk/modules/AMS/article.php?storyid=1103