Keď plány na fotovýlet zlyhajú, alebo lepšie je nič neplánovať...

railtrains.sk

Dátum:  26.08.2013 0:00   |   Rubrika:  Z tratí ŽSR a SŽDC   |   Vytlačené:  22.09.2019 6:34

 So železnou pravidelnosťou si s MAJO771 naplánujem aspoň jeden fotovýlet za rok buď na šenkvickú estakádu alebo na diesle do Alekšiniec. Trvalo to pár týždňov, kým sme sa spoločne zhodli na termíne stretnutia. V tento deň 2.7.2013 sme mali naplánovaný v poobedňajších hodinách fotovýlet na šenkvickú estakádu.












Žatva už bežala v plnom prúde a tak som sa tešil na príspevky do neoficiálnej súťaže „Vlak+Kombajn“. Nakoniec plány zlyhali a všetko sa otočilo dvomi telefonátmi hore nohami.




Kým prišiel MAJO771 do Trnavy, som chcel dopoludnie stráviť v Brestovanoch pri kontrole žatevných prác. Na poliach bol kľud ale na koridore bolo celkom husto. A tak sa museli nákladné vlaky obiehať aj po „nesprávnej“.



Prvý telefonát ktorý narušil naše plány ma vyhnal na trať SEREĎ-TRNAVA, kde som si nafotil prejazd čmeliaka 770.602 s kotlami do Kútov. Násvit z kategórie zúfalstvo ale i tak som sa fotke potešil. Škoda že vlak nešiel o hodinku-dve neskoršie. Napriek veľkej snahe MAJO771 túto výnimočnú udalosť nestihol a tak bolo potrebné urobiť repete.



Cisternový vlak bol ťažký na to, aby išiel z Trnavy do Kútov sám s čmeliakom. Preto musel čakať na príprah. Konečne som sa s MAJO771 stretol. Trvalo len pár minút a už sme spolu fotili čmeliaka na bratislavskom zhlaví v Trnave.



Mali sme šťastie jednak na násvit a aj na to, že tu vlastne nezavadzal žiadny iný nákladný vlak či odstavené vozne.



Príprahový rušeň 240.039 blížiaci sa z Kútov sme išli spoločne privítať pred Trnavu na výhybňu Nemčanka.



Čakanie na dvojicu PSŽ rušňov nám na Nemčanke spestrila laminátka 240.095 s nákladom áut z automobilky PSA-Peugeot-Citroen smerom na Kúty.



Konečne sa jednokoľajná trať HRBATÁ uvoľnila aj pre dieselelektrický PSŽ tandem 240.039+770.602, ktorý opúšťa severný okraj Trnavy a smeruje cez Nemčanku do Kútov.



MAJO771 mal vlastne premiéru na tomto novom fotofleku. Stojac po mojej pravici si tiež na pamiatku zdokumentoval prejazd vlaku. Pozeráme na hodinky, kalkulujeme, zvažujeme čo ďalej? Ešte by sme stihli podvečerné rýchliky na šenkvickej estakáde! Ale niééé-to nieje možnééé!



Druhý telefonát ktorý narušil naše estakádne plány nás natrvalo v tento deň priklincoval na Nemčanku. Ohlásený bol totiž príchod červeno-modrého plecháča 242.555 LOKORAIL a.s. A tak sa naše plány zrútili ako domček z kariet a bolo jasné, že z kľudnej fotovačky bude zase drobná foto-naháňačka. Majo si ešte odfotil najbližší pravidelný osobák.



Ja som dal prednosť interiéru výpravnej budovy Nemčanka. No veľa tu toho na ovládanie nezostalo. Kde sú tie časy, keď celý panel svietil či blikal. Výhybňa nemá ani návestidlá a tak sa stala vlečkou na šírej trati. Jediné čo sa tu nezmenilo je tá pravá a originálna železničiarska vôňa drevených podvalov a zaolejovaných monteriek, ktorú v modernizovaných staniciach zabíjajú sadrokartónové prestavby a prítomnosť počítačov.



Ale poďme sa pozrieť do exteriéru Nemčanky na to, čo nás čaká v druhej epizóde tejto reportáže.


Rakvičky s obilím pekne pripravené na príchod strojov, ktoré si vlak odvezú. Zatiaľ si ich pekne stráži domáca rosnička.



Konečne prichádzajú k slovu stroje 740.016+242.555, ktoré celý deň čakali na svoju príležitosť v trnavskom šturci. Boli sme smutní, že plecháč nebol na čele RV vlaku, ale tak čo už. Stávajú sa aj horšie veci.



Z konvoja ako prvý odstúpil motor 740.016.



Hneď si začal zostavovať svoju súpravu rakvičiek do ucelenky.



Následne bol plecháč rosničkou odtiahnutý mimo trolej do oploteného areálu aby uvoľnil trať pre osobnú dopravu.






Posunovalo sa takmer hodinu, tak sme mali čas na rôzne spoločné kreácie rušňov.



Po zostavení vozňov sa koniec vlaku vytlačil motorom na trať.



Následne rosnička pripichla plecháč na príprah ucelenky a sama sa dostala na krátky čas do nezvyčajnej úlohy – stáť na čele ťažkého nákladného vlaku. Plecháč sa pod trolejom nafúkal a cúval ďalej na trať za prvú výhybku aby uvoľnil zhlavie.



Po vykonaní predpísaných úkonoch s odstupom dvoch hodín vyrazil na trať do Kútov ďalší dieselelektrický vlak v červeno-modrom kabáte LOKORAIL 242.555+740.016. Tieto stroje určite patria k príjemnému spestreniu našich tratí.



Zostáva len na Vás, ktorá farebná kombinácia sa Vám na tomto mieste viacej páči. Či už to budú žlto-zelené stroje PSŽ, či červeno-modré stroje LOKORAIL - je to v podstate jedno. Potešujúcim faktom zostáva to, že tá naša železničná nákladná doprava ešte stále nezomrela a 2.7.2013 urobila v okolí Trnavy poriadny prievan.


Na záver ďakujem všetkým,ktorí mi s vytvorením reportáže pomohli. Snáď ich viac ako poďakovanie poteší vzhliadnutie fotografií. Zároveň som rád, že som sa konečne s Majom (MAJO771) stretol na poriadnej fotovačke. Nabudúce sa nám možno tá šenkvická estakáda podarí. Či nebudeme to radšej ani plánovať? VEĎ NAJLEPŠIE AKCIE SÚ NEPLÁNOVANÉ!

Text: eminem
Foto: eminem+MAJO771

Tento článok nájdete na stránke railtrains.sk https://www.railtrains.sk

URL tohoto článku je: https://www.railtrains.sk/modules/AMS/article.php?storyid=1107