Preteky parných rušňov Grand Prix Slovensko 2013 vo Zvolene

railtrains.sk

Dátum:  27.08.2013 0:00   |   Rubrika:  Na voľné chvíle ...   |   Vytlačené:  20.09.2019 8:21

 V sobotu 14.septembra 2013 sa v priestoroch železničnej stanice Zvolen nákladná stanica uskutoční jubilejný 15. ročník pretekov parných rušňov Grand Prix Slovensko.











Program podujatia:

9.00 h - začiatok podujatia - kultúrny program = Mažoretky, Folkórny súbor Marína

10.00-11.00h - Medzinárodné preteky motorových vozňov - III. ročník Ceny KHT Zvolen účasť – Slovensko M 131.1053, M131.1125, M131.1443 Rakúsko Schienenbus 508101

11.20-12.00 h - I.Majstrovstvá Európy rušňovodičiek účasť rušňovodičiek zo Slovenska, Rakúska Českej republiky

13.00-14.30 h - Grand Prix Slovensko - preteky parných lokomotív Maďarsko, Rakúsko, Česká republika, Slovensko

14.30 h - odovzdávanie cien víťazom

Súčasťou podujatia bude:

- výstava modernizovaných vozidiel financovaných z operačného programu doprava MVJ 861, 263,757,....
- výstava modelových koľajíšť a modelovej železnice
- malý rušňovodič
- Želkova škôlka, kúzelník, malý požiarnik a iné podujatia pre deti
- prezentácie SPŠ Dopravnej vo Zvolene, Občianskeho združenia Adela, Oravskej lesnej železnice,
- výstava železnice na starých pohľadniciach, dopravné prostriedky karikatúre 60. -tich rokov 20 str.
- vystúpenie skupiny historického šermu
- výstava modernizovaných a opravovaných hnací vozidiel a motorových jednotiek


Vstup na podujatie v priestoroch žst. Zvolen nákladná stanica a Rušňové depo Zvolen je voľný okrem vstupu na lávku ponad železničnú stanicu. Počas pretekov parných rušňov bude vstup na tribúnu na lávke ponad železničnú stanicu spoplatnený symbolickou sumou 1€. Lávka zároveň ostáva pre verejnosť priechodná bez poplatku.




V rámci podujatia budú vypravené mimoriadne historické vlaky na trasách:
• Prestavné vlaky Zvolen os.st. –Zvolen nákl.st – vlaky vedené M 240.039
• Banská Bystrica- Zvolen – vlak vedený MVJ rady 861
• Zvolen – Banská Bystrica – vlak vedený T 678.0012
• Zvolen – Banská Štiavnica - vlak vedený M 262.004
• Zvolen – Kriváň – vlak vedený parnou lokomotívou 464.001
• Zvolen – Krupina – vlak vedený motorovými vozňami M 131


Cestovné poriadky mimoriadnych vlakov budú zverejňované priebežne.


Lístky na cestu všetkými mimoriadnymi vlakmi budú predávané priamo vo vlaku. Do vlakov bude jednotné vstupné 2€ platné pre jazdu jedným mimoriadnym vlakom jedným smerom. V mimoriadnych vlakoch nebudú platiť žiadne preukazy ZSSK. Výťažok z cestovného bude použitý na záchranu železničnej histórie.

Na podujatí sa predstavia historické rušne a motorové vozne:

Parné:
422.0108, 464.001, 314.303, parný rušeň MÁV, parný rušeň zo Strasshoffu

Motorové vozne:
M 131.1053, M 131.1125, M 131.1443, Schienenbus 508101,M 262.004, M 240 039

Diesel-elektrické rušne:

T 678.012, T 466.253, T 478.3109


Lístky na cestu všetkými mimoriadnymi vlakmi budú predávané priamo vo vlaku. Do vlakov bude jednotné vstupné 2€ platné pre jazdu jedným mimoriadnym vlakom jedným smerom. V mimoriadnych vlakoch nebudú platiť žiadne preukazy ZSSK. Výťažok z cestovného bude použitý na záchranu železničnej histórie.

Zmena programu vyhradená. Účasť na podujatí na vlastnú zodpovednosť.

Podujatie je organizované:


Klub historickej techniky Zvolen, Železnice Slovenskej republiky, Železničná spoločnosť Slovensko, a.s., Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a.s., Múzejno-dokumentačné centrum železníc Slovenskej republiky, Železničné opravovne a strojárne Zvolen a.s.

Mediálni partneri podujatia sú : /www./vlaky.net, /www./railtrains.sk, /www./streka.net, /www./zeleznicny.net, /www./uprostred.sk

Partneri podujatia sú : České dráhy a.s., Phoenix Zeppelin spol. s r.o., Banskobystrický pivovar, a.s., ŽOS Zvolen, a.s., BETAMONT s.r.o., Saft Ferak a.s., , Sodexo spoločné stravovanie a služby s.r.o.,

Použité foto : Akcia v roku 2012 ,autor : Volod

Organizátori týmto srdečne na podujatie pozývajú všetkých záujemcov o železničnú históriu.

Tento článok nájdete na stránke railtrains.sk https://www.railtrains.sk

URL tohoto článku je: https://www.railtrains.sk/modules/AMS/article.php?storyid=1109