Mini report z TBS-ky v Maďarsku....

railtrains.sk

Dátum:  15.10.2013 11:30   |   Rubrika:  Zo zahraničných tratí   |   Vytlačené:  17.09.2019 15:33

 Ako sme Vás už včera informovali prostredníctvom Obrazovej aktuality začali rušne radu 362 Technicko bezpečnostné skúšky v Maďarsku. Jednalo sa aj o zaujímavý okamih, lebo rušne radu 362 boli včera na maďarskom území cez prechod Rusovce - Rajka po prvý krát za účelom jazdy do vnútrozemia. Rušne rady 363 bežne zachádzajú na maďarské územie cez prechod Čaňa - Hidasnémeti, kde ich slovenské Cargo používa na vozbu nákladných vlakov z dôvodu inej napäťovej sústavy na slovenskom území a inej na území Maďarska.












Schválenie rady 362 v Maďarsku je v záujme ZSSK. Železničná Spoločnosť podala žiadosť na NKH (obdoba ÚRŽD na území SR) o schválenie prevádzkovania HDV r. 362 na sieti MÁV, ktoré by tam chcela prevádzkovať od začiatku GVD 2013/2014( hovorí sa zatiaľ o obrate EC 130 / EC 131 ). Proces schválenia typu a vydanie rozhodnutia o schválení používania HDV r. 362 na sieti MÁV zahŕňa rad činností.
1. ZSSK podala žiadosť na NKH
2. NKH odpovedala na žiadosť ZSSK, kde si vyžiadala dokumentáciu, ktorá je potrebná ku schváleniu typu.
3. Uskutočnenie skúšobných jázd (TBS) pod vedením MÁV Zrt. TEB Központ na preverenie činnosti zariadenia MIREL VZ1 na sieti MÁV. Túto TBS bude musieť absolvovať každé HDV r. 362, ktoré bude prevádzkované na sieti MÁV.
4. Vydanie rozhodnutia NKH o schválení typu.
5. Zahájenie skúšobnej prevádzky.
6. Vydanie rozhodnutia o schválení prevádzkovania HDV r.362 na sieti MÁV.


TBS sa uskutočňovali v úseku Hegyeshalom - Öttevény. Rušne prešli tento úsek každý jedným smerom. Pri skúšobných jazdách sa skúšala funkčnosť brzdového systéme ( priebežná brdza, EDB, rýchlobrzda) a funkčnosť maďarského zabezpečovača, ktorý je súčasťou Mirel VZ. Napriek maximálnej rýchlosti rušňa 140 km/ hod sa TBS uskutočňovali len rýchlosťou 120 km/hod. Čo v podstate aj stačí, lebo na traťovom úseku Budapest - Štúrovo, kde má byť rada 362 nasadená je maximálna traťová rýchlosť 120 km/hod. Napriek tomu, že do Maďarska boli pri premiére poslané na TBS tri rušne radu 362, TBS sa z rôznych technicko časových dôvodov uskutočnili len na dvoch rušňoch a to 362 011 a 362 014.



konvoj troch rušňov radu 362 čaká v želez.stanici Rusovce na súhlas z maďarskej strany, aj výpravkyňa ŽSR sa pýtala, že kam to má namierené.....


zaujímavý okamih, po prvý krát tri rušne ZSSK v Maďarsku na sieti GYSEV


celý konvoj už v stanici Hegyeshalom


nebola núdza ani o takéto zaujímavé stretnutia


362 011 na trati Hegyeshalom - Öttevény


počas návratu zo stanice Öttevény


362 014 na trati Hegyeshalom - Öttevény


362 014 tesne pred vchodovým návestidlom stanice Hegyeshalom

P.S. ak má niekto záujem zo ZSSK nech doplní, budem rád....

Autor textu a foto : Bocco


Tento článok nájdete na stránke railtrains.sk https://www.railtrains.sk

URL tohoto článku je: https://www.railtrains.sk/modules/AMS/article.php?storyid=1136