 Dňa 12. októbra 2013 sa pri príležitosti ukončenia múzejnej sezóny 2013 uskutočnilo podujatie pre priateľov histórie a železničných fanúšikov. Súčasťou podujatia boli jazdy mimoriadnych historických vlakov po bratislavských spojkách a bohatý sprievodný program. Podujatie pripravilo Múzejno-dokumentačné centrum ŽSR VVÚŽ v spolupráci s občianskymi združeniami Klub priateľov histórie železničnej dopravy, Klub železničnej nostalgie, Albatros klub, Vláčikovo a portálom railnet.sk.
Ako už býva tradíciou, ešte pred zahájením samotného podujatia v depe na Rendezi bol vypravený mimoriadny parný vlak vedený rušňom 555.3008 nazývaným "Mazutka". Súprava pozostávala z piatich osobných "dreveňákov" označenia Ca, Ci a služobného vozňa DF. Na druhom konci súpravy bol zavesený rušeň T478.1204 bratislavského Albatros klubu, ktorý Mazutku počas cesty tlačil. Jazda sa uskutočnila v úseku Bratislava hl.st. - Bratislava-Lamač - Bratislava-Vajnory - Bratislava východ (Rendez). Aj napriek spočiatku zamračenému a chladnému počasiu sa vlak slušne zaplnil.Samozrejme nechýbali ani sprievodcovia v historických uniformách s pamätnými cestovnými lístkami. Dosť však bolo písania, pohľady z prvej jazdy vám dozaista prezradia viac...

Posunovanie v priestoroch MDC.



Para sa šíri vzduchom!

Záber na historické pracovné vozidlá.




V smere od Rače na hlavnú stanicu.

Mazutka na hlavnej stanici.



Mimoriadnym vlakom sa prišla zviesť aj skupina prváčikov.

Bardotka s Push-Pullom.


BA Lamač.

Jedna partia vlakovej čaty ČSD.

Na peróne bolo veľké množstvo ľudí, ktorí sa kochali preprahom "Mazutky"

Po príchode parného vlaku do areálu múzea a výstupe všetkých šťastných cestujúcich začal posun so súpravou a onedlho bola k presnému odchodu o 13:00 hod. pripravená súprava tvorená rušňom T478.1201, dvoma vozňami Ca a rušňom T679.019 na konci súpravy.Nakoľko celá súprava bola schopná jazdy v rýchlosti 100km/h, jazda medzi Rendezom a hlavnou stanicou prebehla veľmi rýchlo a svižne.Aj na túto jazdu so zaujímavou zostavou vlaku sa poďme pozrieť prostredníctvom fotografií...
Areál MDC je plne oživený množstvom nadšencov.

Prví cestujúci na prvý pendel na hlavnú stanicu.



"Pomaranč" - Bratislava Hlavná Stanica
V poradí tretí vlak v tento deň tvoril motorový vozeň M262.007 Klubu priateľov histórie železničnej dopravy. Motorák o cestujúcich nemal núdzu a za malú chvíľku sa naplnil do posledného miesta na sedenie.Je už tak zrejme jasné, že o cestujúcich a návštevníkov ani v tento jesenný deň nebola rozhodne núdza. 
Výjazd M262.007 z areálu MDC

Niekde pri "skale"


Nástup! Smer Bratislava Východné!
V poradí štvrtým a posledným vlakom bol pendel medzi Rendezom a hlavnou stanicou tvorený rovnakou súpravou ako v prípade prvého pendla, teda motorovým rušňom T478.1201, dvoma vozňami Ca a rušňom T679.019 na konci súpravy.Týmto vlakom sa vybrali všetci tí, ktorí v múzeu zotrvali až do konca podujatia.Po príchode posledného pendla na hlavnú stanicu sme sa s posádkou vlaku rozlúčili a pomaly sa pobrali na spoločné posedenie po vydarenom podujatí a sezóne celkovej zároveň. Ako sme sa dozvedeli od vlakvedúceho, návoz na Rendez zotrval na hlavnej stanici dlhšie, nakoľko z Múzea dopravy bral na Rendez posledného neprevádzkyschopného pomaranča T 678.016. Čo sa bude s týmto rušňom robiť, nám zatiaľ nie je známe. Chcel by som sa týmto článkom poďakovať celému kolektív Klubu priateľov histórie železničnej dopravy, Klubu železničnej nostalgie, Albatros klubu a mnohým ďalším za úspešnú nostalgickú sezónu 2013 a veľa úspechov do skorého otvorenia novej sezóny v apríli 2014. Týmto však nie je všetkým podujatiam koniec, začiatkom decembra budú po celom Slovensku vypravené tradičné Mikulášske vlaky. V Bratislave to bude konkrétne dňa 7.12. kedy bude vypravený z Nového Mesta parný vlak po bratislavských spojkách a následne sa vyberie dlhý Mikulášsky vlak Albatros klubu na okružnú jazdu po trati Bratislava-Leopoldov-Galanta-Bratislava.
Autor textu a foto : Andrej Štompf - ASphoto
|