Moja modelová železnica,alebo niečo iné.....

railtrains.sk

Dátum:  15.11.2013 0:00   |   Rubrika:  Zaujímavosti   |   Vytlačené:  03.07.2022 0:44

 Pýtate sa ako som sa k tomu dostal? Môj vzťah k modelovej železnici sa začal písať niekedy v roku 2003, keď som na mimoriadnej jazde Rococlub Reise po Slovensku vyhral v tombole moju prvú lokomotívu a to 1018.04 OBB a k tomu jeden rakúsky vagón. Lokomotíva je dnes už nepojazdná, ale nechám si ju, ako pamiatku na moje začiatky.












V roku 2004 sa začala stavba môjho prvého modelového koľajiska, samozrejme som ho robil s otcom, vlastne väčšinu robil on. Postupne som podostával od „Ježiška“ a na narodeniny ďalšie a ďalšie modely, ako bola napríklad súprava s elektrickou lokomotívou z Mariazellerbahn. Modelové koľajisko bolo hotové cca po troch rokoch, postupne ma stále viac a viac nudilo a preto sme sa rozhodli postaviť nové. Tu je par fotiek zo starej modelovej železnice, najlepšie bolo keďže sme začínali nevedeli sme, aké strmé môže byt stúpanie na most, tak sme si ho urobili ako sme chceli, no až keď bol most hotový zistili sme, že dlhší vlak ako dvojvozňový to stúpanie nevylezie, ale s tým som sa rýchlo zmieril, no späť k tým fotkám.



Malý okruh po ktorom jazdila už spomínaná úzkorozchodná lokomotíva E1099 OBB s historickou súpravou



V strede mesta sa nachádzala stará autodráha Faller.



No a toto je ten spomínaný nešťastný most po ktorom akurát prechádza gorila v tedy ešte 350.013 ZSSK



Posledná fotka starej krajiny, netreba k nej komentár :D




Fotky z búrania a zo stavby nového koľajiska bohužiaľ nemám, takže prejdeme hneď do stavu v akom je dnes. Stavať sme začali v roku 2008, no keďže veľa času nemám, koľajisko ešte stále nie je hotové, preto aj na fotkách bude trčať polystyrén, šedá farba, alebo nedokončené nástupištia. Keď som bol malý vždy som chcel slovenské rušne a vozne, no tie vyrábali iba modelári a boli omnoho drahšie ako napríklad rakúske od firmy Roco, preto som mal iba gorilu ktorú som dostal. Dnes je to inak a vyrábajú sa aj slovenské, preto som niektoré modely rozpredal a kúpil si konečne tie moje vysnívané slovenské a hlavne okuliarniky.
V tomto novom modelovom koľajisku sme vyriešili mosty a tunely tak, že sme celu trať polozili do výšky 10 centimetrov a tak sme mohli vytvoriť most bez akéhokoľvek stúpania. Trať tvorí jeden okruch v strede je asi 2,5 metrová dvojkoľajka a na obidvoch koncoch sa rozdelí na jednu koľaj a uzavrú kruh. V jednom oblúku sa nachádza depo s točňou a druhy je predlžený aby sa tam zmestila aspoň nejaká stanica.




Môj v poradí tretí okuliarnik a to 750.093 z ktorého je už v skutočnosti 757 zachytený ako vychádza z tunela - Roco



Ďalšou v poradí je Bardotka 752.043 s nákladnou súpravou ZSSK-Cargo od firmy Roco



Cez kúsok krajinky prechádza „rýchlodráha“ aj s osvietenou zastávkou



Vlak v pohybe



Aj v tejto krajinke sa našlo miesto pre úzkorozchodku, nejde hore na kopci ale okolo mesta a má spoločnú stanicu aj s normálno rozchodnou železnicou. E1099.04 OBB Mariazellerbahn – Roco



Spomínaná lokomotíva oddychuje v depe. Roco



Momentka ako prechádza súprava Blonski vozňov ponad cestu.

Na chvíľu sa zameriame na nočné fotenie.




Najnovší prírastok a to Bardotka 752.043 odpočíva na stanici.



T478.3187 ČSD



Modrých okuliarnikov už nebehá moc, preto som rad že mám aspoň model.



A na koniec moja obľúbená Renátka, ktorá bola zároveň aj mojim prvým slovenským modelom.



Motorák M240.0114 ČSD práve zastavuje na novo vytvorenej zastávke.



E1099.04 Mariazellerbahn s osobným vlakom



Z tunela vychádza ďalšia rakúska súprava a to OBB 1114.017 s dvojposchodovou súpravou City Shuttle



Druhá strana súpravy


Nasledujú fotky gorily 350.013, ktorú som si prerobil na môjho obľúbeného Huga 350.004. Nič moc, pretože to neviem a bol som ešte malý, ale spravil som si to sám a celkom sa mi to páči. Premaľoval som celý podvozok bledšou šedou, otočil zberače a nalepil tabuľky.



Po novom už 350.004 Hugo




Hugo so súpravou „IC“



Detail na mesto cez oplotenie depa



Ako som už spomínal, od detstva som túžil aj po rušňoch ZSSK, no splnilo sa mi to až pred troma rokmi, keď som si na burzách našetril na túto nádhernú Renátku 754.055.



Na fotke je zachytená, ako odpočíva na stanici




Renátka so svojím dvojvozňovým osobným vlakom vychádza z depa



Ako sa kravy pasú



Fotiek som nenazbieral veľa, ale aj tak dúfam že sa vám reportáž páčila, a keď sa mi podarí koľajisko dokončiť, bude ich oveľa viac .


Autor textu a foto : Nino


Tento článok nájdete na stránke railtrains.sk https://www.railtrains.sk

URL tohoto článku je: https://www.railtrains.sk/modules/AMS/article.php?storyid=1156